محله القصیص در دبی

در این بخش مطالب متفرقه مربوط به زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

محله القصیص در دبی

پستتوسط amirali96 » جمعه دي ماه 21, 1397 8:13 pm


عضويت  / ورود
: نوبت آن رسیده که شما را با بهترین محله های شهر دبی آشنا کنیم. دبی محله های مختلفی از جمله دیره، جمیرا، بر، السطوه، جبل علی، مارینا، کرانه، میردیف، بستکیه، ممرز و ... وجود دارند. محله ای در دبی که امروز قصد داریم به شما معرفی کنیم، محله القصیص است. این محله در منطقه دیره، قسمت شرقی دبی قرار داشته و یکی از بزرگ ترین منطقه های شهر به حساب می آید. در همسایگی منطقه القصیص، محله های العنز و الطوار قرار دارند. همینطور این محله دارای دو منطقه مسکونی و صنعتی می باشد. منطقه مسکونی این محله شامل القصیص یک، القصیص دو و القصیص سه بوده و منطقه صنعتی آن شامل منطقه صنعتی القصیص یک، منطقه صنعتی القصیص دو، منطقه صنعتی القصیص سه، منطقه صنعتی القصیص چهار و منطقه صنعتی القصیص پنج می باشد. منطقه صنعتی این محله جزوی از امارات شارجه محسوب می شود.


موقعیت محله القصیص دبی
همانطور که گفته شد، القصیص از بزرگ ترین محله های دبی بوده و در قسمت شرقی شهر، در منطقه دبی قرار دراد. به همین خاطر به فرودگاه بین المللی دبی دسترسی بسیار نزدیکی دارد. بنابراین اگر هتل های این منطقه را برای اقامت خود انتخاب کند، هزینه ترانسفر فرودگاهی برای شما بسیار کاهش پیدا کرده و یا حتی رایگان می شود.

مراکز آموزشی محله القصیص دبی
اگر در سفر

عضويت  / ورود
و یا برای اقامت دائم خود، محله القصیص را انتخاب کرده اید، باید بدانید که در این محله مدارس و مراکز آموزشی بسیار پیدا می شود. در محله القصیص مدارس دولتی، دانشکده های مختلف و آموزشگاه های متنوعی وجود دارند. همچنین برای کسانی که به دبی مهاجرت کرده اند، دارای مدارس عربی، انگلیسی، آمریکایی، عربی و هندی می باشد. شما میتوانید فرزندتان را به هرکدام از این مدارس که میخواهید بفرستید. به جز کلاس های مدرسه، موسسات و مراکز آموزشی مختلفی مثل کلاس های رقص، موسیقی، هنر، کامپیوتر و ... نیز در این محله وجود دارند. در کنار این مراکز آموزشی، دو موسسه رانندگی امارات در القصیص یک و مرکز اتومبیل رانی گالاداری در این محله فعالیت می کنند. از دیگر مراکز آموزشی این محله میتوان به مدرسه میلنیوم، مدرسه وست مینستر، مدرسه پاکستانی شیخ راشد آل مکتوم، مدرسه الصدیق، مدرسه خصوصی ایرانی ادب، مدرسه خصوصی خصوصی فیلادلفیا، دبیرستان انگلیسی کرسنت، مدرسه خصوصی دبی اسکولار، مدرسه بین المللی اپل، مدرسه خصوصی شفیلد، مدرسه استار اینترنشنال، مدرسه خصوصی پریستین، دانشکده زنان دبی، موسسه آموزشی امکان، النهده ۲، موسسه فنّی السبخه، موسسه آموزشی اسکار، کایر علی کالا کندرام و مرکز هندی جمیه سعدیه عربیا اشاره کرد.

هتل های موجود در محله القصیص دبی
هتل های خوب و با کیفیتی در محله القصیص دبی وجود دارند. یکی از این هتل هایی که چهار ستاره نیز می باشد، هتل تایم گرند پلازا است. هتل سه ستاره دیگری هم که مورد استقبال بسیاری از توریست ها و گردشگران

عضويت  / ورود
قرار گرفته، هتل فورچون پلازا می باشد. این هتل سه ستاره یکی از هتل های برتر دبی در این محله بوده و امکانات و خدمات بسیار خوب و عالی به میهمانان و مشتریان خود ارائه میدهد.

حمل و نقل در محله القصیص
رفت و آمد و تردد در این محله برای توریست ها و گردشگران

عضويت  / ورود
بسیار راحت و آسان است. اگر ماشین شخصی نداشته و علاقه ای هم به کرایه اتومبیل ندارید، میتوانید برای رفت و آمد از خطوط مترو استفاده کنید. خطوط مترو این محله سبز رنگ بوده و میتواند شما را به هرکجای شهر که میخواهید برساند. ایستگاه اتصالات، برای ترن های قطار دارای فضای بیشتری بوده و میتواند شصت قطار را در پارکینگ خود نگه دارد. چهار ایستگاه دیگر که در این محله وجود دارند، ایستگاه القصیص، منطقه آزاد فرودگاه، النهده و استادیوم می باشد. اگر میخواهید برای رسیدن به فرودگاه از تاکسی ها استفاده کنید، میتوانید با استفاده از مترو با فاصله زمانی دو دقیقه به ایستگاه مترو آزاد فرودگاه برسید. در کنار خط مترو، اتوبوس ها و تاکسی نیز در این محله وجود دارند.

خرید در القصیص دبی
توریست ها و گردشگران

عضويت  / ورود
که در مناطق مسکونی این محله اقامت می کنند، اطراف خود سوپرمارکت ها و مغازه های بسیار پیدا خواهند کرد. اولین مرکز خریدی که در این محله ساخته شده، مرکز خرید الملا پلازا می باشد. این مرکز خرید یکی از معروف ترین و محبوب ترین مراکز خرید دبی بوده و همچنین میتوان یکی از جاذبه های گردشگری را در آن پیدا کرد. موزه پلیس در این مرکز خرید قرار دارد. این موزه سال 1987 ساخته شده و هدف از ساخت آن نشان دادن تلاش و زحمت نیروهای پلیس در دبی می باشد. این موزه سه سالن نمایش داشته و بازدید از آن جالب خواهد بود. از دیگر مراکز خریدی که توریست ها میتوانند در این محله پیدا کنند، مرکز خرید مدینه مال می باشد. این مرکز خرید در سال 2012 ساخته شده و دارای انواع و اقسام برندهای معروف بین المللی و داخلی می باشد. در کنار این مراکز خرید هایپرمارکت بزرگی هم به اسم لولو وجود داشته که در ان میتوان انواع پوشاک، وسایل الکترونیکی، اسباب بازی های مختلف و لوازم منزل را پیدا کرد.

مراکز درمانی در محله القصیص دبی
اگر در محله القصیص اقامت دارید، از بابت مراکز درمانی و بیمارستان ها خیالتان کامل راحت باشد. در این محله بیمارستان زلیخا با کامل ترین تجهیزات درمانی و اورژانس ساخته شده است. این بیمارستان دارای پزشک عمومی، جراح و پرستاران در تخصص های مختلف می باشد.

مراکز ورزشی در محله القصیص دبی
علاقه مندان به ورزش و ورزشکاران میتوانند در باشگاه ها و زمین های ورزشی مختلف در محله القصیص به ورزش های مختلفی از جمله بسکتبال، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، هندبال، دو و میدانی و ... مشغول شوند. همینطور یک باشگاه اسب سواری نیز در این محله ساخته شده است. کودکان میتوانند در پارک ها و زمین های بازی این محله بازی کنند.



amirali96
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 247
تاريخ عضويت: پنج شنبه فروردين ماه 30, 1397 10:42 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 1 دفعه
امتياز: 10

بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان