کاربرد و مشخصات فنی بلوک سبک

این بخش به معرفی وبسایتها و وبلاگها اختصاص دارد

مديران انجمن: tarannom, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

کاربرد و مشخصات فنی بلوک سبک

پستتوسط mohii12 » يکشنبه تير ماه 16, 1398 3:57 pm




مشخصات فنی بلوک سبک
بلوک فنی نظر براینکه ساختار فشرده ای دارد به صورت ذیل مطرح می شود:
جرم حجمی بار خشک بلوک سبک:جرمی که این بلوک دارد در مقایسه با مصالح دیگر به دلیل ساختار فیزیکی آن پایین تر می باشد.مقدار آن حدود 550-450 کیلوگرم به ازای هر متر مکعب است.
مقاومت فشاری بلوک سبک:به طور میانگین،مقاومت فشاری که بلوک سبک دارد kg/cm2 35 می باشد.این مقدار باتوجه به درخواست و سفارش مشتری قابل تغییر است.
ضریب جمع شدن بلوک سبک پس از خشک شدن آن:این مقدار که برابر با 02/0 درصد است،بسیار پایین می باشد و علت آن این است که بلوک سبک در دمایی که 200 درجه می باشد وبا فرآیند اتوکلاو خشک می شود.به طور دقیق تر این عملیات با شاری 12 بار و حدود 12 ساعت به طول می انجامد.این اقدامات همگی موجب این جمع شدگی ها چه به صورت کوتاه و یا بلند مدت شده است.دراین روند،سیلیکات کلسیم طی عملیاتی به شکل هیدراته می شود که این کار باعث ثابت ماندن خواص آن می شود.از تفاوت هایی که این بلوک با سایر بلوک ها دارد این است که مانع جدا شدن پلاستر از بلوک می شود.
ضریب انتقال حرارت بلوک سبک :
امروزه مزیت هایی این بلوک دارد سبب شده تا استفاده از آن به طرز چشمگیری بیشتر شود.یکی از مزیت ها مربوط به ضریب انتقال یافتن حرارت بلوک سبک می باشد که پایین است.علت این پایین بودن حرارت،تخلخل هوا در بلوک سبک می باشد.این ضریب در بلوک سبک معادلw/m.k) ) 13/0-11/0می باشد.
ضریب انتقال صوت در بلوک سبک
:این بلوک به دلیل ساختار خاصی که دارد(هوادار) مشمول بلوک هایی است که عایق صوت هستند.درجه ی عایق بودن به ابعاد بلوک ها بستگی دارد و تقریبا بین 55-45 دسیبل در برابر هر صدایی عایق هستند.
موارد استفاده و کاربردهای بلوک سبک
بلوک سبک جایگزین آجر یا خشت است که در پروژه های گوناگون از آن استفاده می شود.بلوک سبک به صورت بلوک های NAAC و یا CLC(در ابعاد مختلف) موجود است.
این بلوک موارد مصرف بسیاری دارد از جمله پوکه ریزی ساختمان ها...بلوک سبک در نوع فوم بتن در کف سازی ساخت و سازها مورد استفاده قرار می گیرد.از کاربردهای دیگر آن به کارایی آن در شیب بندی ساختمان ها می توان اشاره کرد.
بلوک سبک به دلیل داشتن سرعت در اجرا کمک های بسیاری به پروژه های ساختمانی کرده است وسرعت کار را بسیار بالاتر برده است.به دنبال آن،مسلما هزینه اجرا نیز کم تر خواهد بود.چرا که در این بلوک از ملات کمتری استفاده می شود و نیروی وارده از بارها نیز کم تر خواهد بود.
در بلوک سبک چون وزن دیوارها کم است،به مراتب ابعاد سازه ها نیز کم تر می شود و همین موجب می شود تا در هزینه ی تردد و همینطور مصالح صرفه جویی شود.
این بلوک برای داشتن کاربرد زیاد در ساخت و ساز نیازمند کیفیت مطلوب است.پس بلوک سبک باید با کیفیت خوبی ساخته شود تا در مسائل و یا جزئیات اجرایی ساختمان ها کاربرد داشته باشد.زمینه های استانداردسازی در بلوک سبک باید با دقت انجام شود.
از کاربردهای دیگر بلوک سبک این است که از آن ها به عنوان مصالح اصلی در ساخت ساختمان ها استفاده می شود.
این تکنولوژی از مدرن ترین تکنولوژی ها است که در تولید مصالح می توان از آن استفاده کرد.منبع:
بلوک سبک پایکار


mohii12
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 37
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 8, 1397 12:10 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

بازگشت به معرفی وبسایتها و وبلاگها

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 6 مهمان