کاربرد و مشخصات فنی دیوار باربر

این بخش به معرفی وبسایتها و وبلاگها اختصاص دارد

مديران انجمن: tarannom, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

کاربرد و مشخصات فنی دیوار باربر

پستتوسط mohii12 » يکشنبه تير ماه 16, 1398 4:00 pm




دیوار باربر

ساختار دیوارهای باربر دارای نشانه هایی از پیش ساخته شده است که پهنا 2/1 متر و با ارتفاع ها و کلفتی های متفاوت می باشد. ارتفاع این اجزا ضمن دقت به طول طبقه سیستم مورد نظر، مشخص می شود و این اجزا در جهت طولی در مکان نصب و بکار گرفته می شوند. این اجزا از 2 لایه تشکیل شده اند پانل پلی استایرن که به وسیله یک مدل آرماتورهای مسلح کننده که در فواصل تعیین شده از مفتول های خاص،قرار می گیرند.




لایه پلی استایرن درونی دیوار باربر دارای ضخامت حدودا یکسان و 50 mm مشخص شده. با این وضعیت لایه بیرونی موجود در دیوار باربر ضمن دقت به ارزیابی حرارتی و الزامات آن متفاوت و قابل تغییر است. محیط خالی میان دو لایه فوم پلی استایرن در مکان کارگاه با بتن محفوظ می شود و پهنای این لایه همچنین ضمن دقت به ارزیابی سیستم، از 100 تا 300 mm متغیر است. فضای خالی میان دو لایه فوم به وسیله آرماتورهایی که با طول 200 mm از یکدیگر وجود دارند، بدون تغییر حفظ می شود. ضخامت آرماتورهای طولی این شبکه 8، 10 و 12 mm و دقت به ارزیابی متغییر خواهد بود.

آرماتورهای پهنایی افقی(عمود به صفحه دیوار)همچنین شامل ضخامت 5 mm می باشند و با 200 mm از هم فاصله دارند.

در قسمت پایانی آرماتورهای عمودی عرضی (عمود به صفحه دیوار باربر) 2 عدد بست که ازپلی پروپیلن(polypropylene) تشکیل شده اند نصب شده است. بست*های درونی (polypropylene fixture) در اصل مهیا کننده روکش(cover)بتن می*باشند و فواصل آرماتورهای عمودی را از لایه فوم پلی استایرن محافظت می*کنند.

بستهای بیرونی (polypropylene nut) نیز در قسمت پایانی دیوار باربر جای گرفته آرماتورهای عمودی و افقی(عمود بر صفحه) گرفتار شده اند، محافظت کننده لایه فوم پلی استایرن هستند و کار آن فشارهای وارده برآن را تحمل میکند و همچنین فشار هایی که از از بتن ریخته شده وارد دیوار باربر میشود نیز تحمل میکند، همچنین برای زیاد کردن مقاومت دیوار باربر
این شبکه مشابه با مدل میلگردهای ضخامتی به قطر 3 mm به آرماتورهای عمودی جوش داده شده اند.



آرماتورها و بست های دیوارهای باربر


بست های مرتبط در فاصله های یکسان، به شکلی که در 2 سمت طولی و عرضی به سایز 200 mm از هم فاصله دارند، و در پانل ها جای میگیرند. هر نوع از این بست ها توانایی تحمل 150 kg را دارند. وقتی که فشار 80 کیلوگرم ناشی از بتن ریختگی در هر cm است ، این بست ها به وسیله فشار درونی فوم پلی استایرن از بین می*روند، برای عملکرد سقف در بالای هر مدل از این اجزا و جای دادن بلوک های سقفی بر سطح آنها می شود مشابه لایه فوم میانی را ضمن دقت به قطر سقف مقداری کوتاهتر تعیین کرد. به این صورت 1 تکیه گاه مطلوب به منظور بلوک های سقفی آماده می شود و همچنین موجب عملکرد جزییات متصل شده هم آماده می شود. به علاوه، این مسئله موجب می شود تا در وقت بتن ریزی لایه پلی استایرن بیرونی که ارتفاع بیشتری دارد مشخص شده است، مثل یک چهارچوب برای سقف عمل کرده

کاربرد ديوار باربر:
ایجاد فضضاهای جدید و نوین در دیوار باربر
مقاوم در برابر سرما و گرما
مقومت دیوار باربر در برابر صدا
حریم خصوصی به وسیله دیوار باربر ایجاد می شود
حريم شخصی و محل مطلوب به منظور جای دادن مدل های لوله كشی*ها و سيم كشی*های برق ایجاد می کند.
دیزاین زیبا خانه به وسیله آن ها.منبع:
دیوار باربر پایکار



mohii12
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 37
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 8, 1397 12:10 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

بازگشت به معرفی وبسایتها و وبلاگها

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان