مضرات رابطه مقعدی و تاثیر آن در بوجود آمدن بواسیر یا هموروئی

در این بخش مطالبی در زمینه بهداشت سلامت و تازه های پزشکی قرار داده می شود

مديران انجمن: pejmanava, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Elmi

مضرات رابطه مقعدی و تاثیر آن در بوجود آمدن بواسیر یا هموروئی

پستتوسط goli70 » سه شنبه شهريور ماه 12, 1398 1:31 pm

رابطه مقعدی نوعی از رابطه ی جنسی است که در آن از مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه استفاده می‌شود. برقراری رابطه جنسی مقعدی موجب  بوجود آمدن مشکلات و بیماری های متعددی برای هر دو طرف رابطه می گردد بنابراین انجام آن چه از نظر شرعی و چه از نظر پزشکی نفی می شود. یکی از مهمترین مشکلات و آسیب های شایعی که ممکن است بعد از رابطه مقعدی رخ دهد، ابتلا به بیماری بواسیر( هموروئید ) و یا شقاق است که

عضويت  / ورود
به بحث در مورد آن و چگونگی این اتفاق می پردازیم:

آیا رابطه مقعدی باعث بوجود آمدن بواسیر میشود؟
پاسخ به این سوال مثبت است زیرا که بی شک برقراری رابطه جنسی موجب وارد آمدن آسیب به مقعد می گردد، بدن دارای دو اسفنکتر مختلف می باشد که اولی کاملا بدون اراده فرد باز و بسته می شود اما دریچه دوم در مقعد قرار داشته و به اراده فرد باز و بسته می گردد یعنی به شخص اجازه می دهد که کنترل دفع مدفوع را در دست داشته باشد. در صورتی که اسفنکتر با دخالت شی و یا آلت باز شود، می تواند آسیب ببیند و کنترل آن از دست شخص خارج شود که این آسیب احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد، به علاوه برقراری رابطه جنسی مقعد گشاد شدن عروق و تورم آن را در پی دارد که می تواند موجب ایجاد بواسیر و یا هموروئید شود.


رابطه مقعدی با وجود بواسیر
همان طور که گفتیم در هر صورت برقراری رابطه جنسی مقعدی بی ضرر نیست و می تواند در ابتلا به بیماری های ناحیه ی مقعد تاثیرگذار باشد اما در صورتی که شما مبتلا به بواسیر هستید برقراری رابطه ممنوع است زیرا که می تواند در تشدید بیماری و افزایش عفونت آن موثر باشد همچنین باعث خونریزی گردد، پس دست کم لازم است تا بهبود بیماری خود دست نگه دارید.

رابطه مقعدی بعد از عمل بواسیر
در هر حال برقراری رابطه از پشت می تواند مشکل آفرین باشد به خصوص برقراری رابطه برای افرادی که یکبار مبتلا به بواسیر شده اند ریسک بیشتری دارد اما اگر تمایل به برقراری رابطه مقعدی دارید لازم است تا بهبودی کامل و تکمیل فرآیند درمان صبر کنید تا احتمال آسیب به حداقل ممکن کاهش پیدا کند و سپس با حفظ برخی از مقررات به انجام رابطه مقعدی بپردازید.

مضرات رابطه مقعدی
رابطه مقعدی

مهمترین مضرات رابطه مقعدی به این شرح است :

سرد مزاجی و بی میلی جنسی
یکی از خطرات مهم برقراری رابطه جنسی این است که چون زنان ( در حدود ۹۰% زنان) از این طریق به ارگاسم نمی رسند و لذت  حقیقی جنسی برای آنان فراهم نمی شود با گذر زمان و تکرار این رابطه دچار سردی نسبت به همسر خود خواهند شد. زیرا این زنان بعد از مدتی حس می کنند تنها وسیله ای برای دفع شهوت همسر خود هستند.

بی اختیاری مدفوع
ساختار مقعد بگونه ای است که همانند واژن قابلیت ارتجاعی و لغزندگی ندارد از همین روی امکان آسیب به اسفنکتر مقعد و دهانه ی آن وجود دارد. در نتیجه ی تکرار این امر ممکن است زن دچار بی اختیاری در دفع مدفوع گردد که این بیماری نیاز به عمل جراحی و تحمل مشکلات بعد از آن را دارد.

بیماری های آمیزشی مقعدی
بی شک برقراری این رابطه برای مردان نیز بی ضرر نخواهد بود زیرا که مقعد محیطی آلوده و محل ذخيره فضولات دستگاه گوارش است از همین روی حاوی میکروب های زیادی است که می تواند از طریق آلت مرد وارد بدن او شود و بیماری های آمیزشی (STD) بعدی را به همراه آورد.از طرفی مخاط مقعد بسيار ظريف و نازک است در نتیجه احتمال پارگي و انتقال ويروس ايدز از طريق آن به داخل خون بسیار زياد می باشد.

فشار به کیسه های منی
برقراری این رابطه موجب می شود دیواره های روده همانند یک کش محکم اطراف آلت مرد را فرا گیرد و در لحظه خروج منی مانند یک سد عمل کند در نتیجه احتمال پس زدن مني به عقب، فشار به کيسه­ هاي مني، غده پروستات و عوارض ناشي از آن افزایش می یابد.

زود انزالی
یکی از عوارضی که شاید کمتر به آن پرداخته می شود، ابتلا به زود انزالی است که در نتیجه ی این امر، فرد نمی تواند از برقراری رابطه با همسرش لذت کافی را ببرد و دچار سرد مزاجی می شود.

نکات مهم هنگام برقراری رابطه مقعدی



برای انجام رابطه جنسی مقعدی لازم است به نکات زیر توجه کنید:

کثیف کاری : برقراری رابطه جنسی مقعدی بدون کثیف کاری غیر ممکن است پس قبل از انجام آن این نکته را به یاد داشته باشید.
دخول آرام : ناحیه ی مقعد دارای گیرنده های بسیاری است از همین روی لازم است قبل از برقراری رابطه به خوبی همسر خود را آماده نمایید و به آرامی شروع به این رابطه کنید، سپس با مرور و با عادت کردن زن به این نوع رابطه، می توانید سرعت خود را افزایش دهید.
دستمال : همان طور که ذکر کردیم این رابطه همراه با کثیف کاری است پس بهتر است قبل از برقراری آن به اندازه کافی دستمال در کنار خود داشته باشید.
کاندوم : هنگام برقراری این نوع رابطه لازم است حتما از کاندوم استفاده کنید شاید فکر کنید این رابطه احتمال بارداری ندارد اما باید بدانید استفاده از کاندوم علاوه بر جلوگیری از بارداری در پیشگیری از بیماری های آمیزشی نیز موثر است.
رابطه مقعدی دائمی : باید در نظر بگیرید این رابطه نمی تواند بصورت دائمی باشد زیرا که مضرات بسیاری را برای هر دو طرفین این رابطه به همراه می آورد.
تفاوت با رابطه واژنی : باید در نظر بگیرید که ساختار واژن و مقعد باهم متفاوت است و نمی توان با  قدرت و سرعت رابطه واژنی، رابطه مقعدی هم برقرار کرد.
ژل روان کننده : بهتر است هنگام برقراری رابطه از ژل های روان کننده استفاده کنید تا کمترین میزان آسیب به زن وارد شود و از این طریق احتمال ابتلا به بیماری هایی مثل بواسیر کاهش یابد.

بیشتر بخوانید:

عضويت  / ورود


عضويت  / ورود


عضويت  / ورود



goli70
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 109
تاريخ عضويت: سه شنبه بهمن ماه 2, 1397 2:49 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

بازگشت به بهداشت سلامت و تازه های پزشکی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان