عکس خبری / آتش سوزی در نیزارهای سطح دریاچه زریوار مریوان

در این بخش مطالب متفرقه در زمینه فرهنگی و اجتماعی قرار داده می شود

مديران انجمن: tarannom, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

عکس خبری / آتش سوزی در نیزارهای سطح دریاچه زریوار مریوان

پستتوسط RafterW » جمعه دي ماه 2, 1390 12:01 pm

قدر داشته هایمان را نمی دانیم...بر نداشته هایمان سوگواریم...و جالب تر اینکه داشتم ، داشتم هم می کنیم و به داشته های از دست رفته امان هم افتخار می کنیم.....................................................عجب انسان هایی هستیم ما!

مریوان -خبرگزاری مهر: آتش سوزی در نیزارهای سطح دریاچه زریوار مریوان برای چندمین بار اتفاق افتاد و این در حالی است که طی یک ماه اخیر بیش از هفت هکتار از نی زارهای سطح این دریاچه طعمه حریق شده است.

مریوان - خبرگزاری مهر: آتش سوزی در نی زارهای سطح دریاچه زریوار مریوان برای چندمین بار طی یک ماه اخیر روی داد و خسارتهای جبران ناپذیری به این اثر طبیعی و گردشگری وارد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنجشنبه و برای چندمین بار طی یک ماه اخیر نی زارهای سطح دریاچه زریوار در شهر مریوان طعمه حریق شد و بخش زیادی از سطح این دریاچه در آتش سوخت و به دلیل نبود امکانات مورد نیاز آتش سوزی تا چندین ساعت همچنان ادامه داشت.

در این آتش سوزی که چندین ساعت به طول انجامید خسارتهای جدی را به این دریاچه وارد کرد و باعث تلف شدن شماری از جانوران این دریاچه شد.

آتش سوزی روز گذشته در حالی اتفاق افتاد که پیش از این نیز طی یک ماه اخیر بیش از 10 مورد آتش سوزی در این دریاچه روی داده و باعث خسارتهای جدی به این اثر طبیعی و گردشگری در شهر مریوان شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آتش سوزیهای چند هفته اخیر در نی زارهای دریاچه زریوار مریوان گفت: شش هکتار از نی زارها سطح این دریاچه طعمه حریق شده اند که تا کنون فرد یا افراد خاطی در این زمینه شناسایی و دستگیر نشده است.

ناصح قادری به عدم وجود تجهیزات مناسب برای اطفای حریق در نی زارها ی زریوار اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به موقعیت نی زارها و سختی مهار آتش با تلاش های بی وقفه و اکیپ های محیط زیست شاهد اطفای حریق بوده ایم که مقابله با این پدیده خطرناک نیازمند توجه بیشتر مسئولان کشوری و استانی است.

وی دلیل آتش سوزی در نی زارهای سطح دریاچه زریوار مریوان را نامعلوم عنوان کرد و گفت: شایعه ارتباط آتش سوزی نی زارها توسط اداره کل محیط زیست به هیچ عنوان صحت ندارد و انتظار می رود که با مشارکت مردم ضمن شناسایی افراد خاطی با آنها به شدت برخورد شود.

عدم برنامه ریزی مناسب در راستای مقابله با آتش سوزی در نی زارهای سطح دریاچه زریوار مریوان در حالی ادامه دارد که تاکنون مسئولان امر اقدامی عملی در راستای مقابله با این وضعیت انجام نداده اند و زریوار در میان مشکلات بی شمار مجبور است که با موضوع آتش سوزی نیز کنار بیاید.












منبع: mehrnews.com



برای نویسنده این مطلب RafterW تشکر کننده ها:
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
RafterW
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 83
تاريخ عضويت: جمعه آذر ماه 3, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 40 بار
تشکر شده: 120 بار
امتياز: 0

بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 5 مهمان