تأثیر داشتن یک نورپردازی مناسب در نمایشگاه

در بخش مقالاتی در زمینه تکنولوژی و فناوری قرار داده می شود

مديران انجمن: pejmanava, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Elmi

تأثیر داشتن یک نورپردازی مناسب در نمایشگاه

پستتوسط anahel » دوشنبه ارديبهشت ماه 8, 1399 2:54 pm



یکی از مواردی که هنگام غرفه سازی باید به آن توجه کنید و از شرکت تجهیزات نمایشگاهی که با آن کار می‌کنید بخواهید آن را رعایت کند نحوه‌ی نورپردازی است. نورپردازی به خلاقیت زیادی نیاز دارد و یک نورپردازی خوب باعث می‌شود غرفه‌ی شما بین تمام غرفه های نمایشگاه خاص باشد و بدرخشد. به همین دلیل باید در انتخاب کسی که قرار است تجهیزات نمایشگاهی شما را فراهم کند و طراحی غرفه برایتان انجام دهد دقت لارم را داشته باشید.



تناسب نورپردازی و محصول تبلیغی:

در ابتدای کار باید به این توجه کنید که آیا محصولی که می‌خواهید تبلیغ آن را در نمایشگاه کنید با نور ملایم سازگار است یا با نور شدید یا حتی با فضای تیره. مثلاً در بیشتر کافی شاپ ها از فضای تیره و نور کم استفاده می‌کنند اما برای معرفی یک محصول ورزشی یا بهداشتی نمی‌توان از فضای تیره استفاده کرد چون حس خوبی به مشتری القا نمی‌کند. برای معرفی یک محصول بهداشتی باید از نور ملایم و برای معرفی محصولات ورزشی باید از فضای پر انرژی استفاده کرد. پس برای اجاره تجهیزات نمایشگاهی برای غرفه
حواستان به نورپردازی هم باشد.



شدت نور لازم در غرفه

برای داشتن یک نورپردازی هوشمندانه باید مطمئن شوید نوری که مشخص می‌کنید در همه جای غرفه به حداقل میزان نور برسد. دقت کنید این حرف به این معنا نیست که همه جای غرفه به یک اندازه نور داشته باشد و یکنواخت شود بلکه به این معنی است که حتی تاریک ترین جای غرفه هم دارای نور باشد و از میزان نور استانداردی که تعیین شده بیشتر دارای نور باشد. در نورپردازی بهتر است بعضی از نقاط غرفه نور بیشتر و بعضی نقاط از نور کمتری برخوردار باشند. اگر این تناسب را رعایت نکنید باعث خستگی و سر درد در افرادی می‌شوید که از غرفه‌ی شما بازدید می‌کنند.

بهتر است در قسمتی که قرار است محصول معرفی شود و اهمیت بیشتری نسبت به سایر قسمت ها دارد از نور بیشتری استفاده کنید و میزان نور را در سایر قسمت هایی که اهمیت چندانی ندارند کم کنید. با انجام این کار توسط شرکت تجهیزات نمایشگاهی یا طراح، غرفه‌ی شما جذاب تر می‌شود.




نورهای رنگی را فراموش نکنید.

استفاده از نورهای رنگی در غرفه اگر به صورت حرفه ای و مناسب به کار روند می‌توانند جذابیت غرفه‌ی شما را دو برابر کنند. اما دقت کنید که این نورها را فقط به صورت تزئینی به کار ببرید و تعدادشان از 2 یا 3 رنگ بیشتر نشود چون استفاده‌ی بیش از حد از این نورها نه تنها جذابیت غرفه را بیشتر نمی‌کند بلکه از آن می‌کاهد و تأثیر منفی روی ذهن بازدیدکنندگان می‌گذارد و حواس آن ها از محصولی که معرفی می‌کنید پرت می‌شود. می‌توانید از یک تجهیزات نمایشگاهی این نورها را تهیه کنید.




منابع نوری مورد استفاده در غرفه ها

با مطالعه ی این بخش متوجه می‌شوید چه منبع نوری برای غرفه شما مناسب است و باید آن را از تجهیزات نمایشگاهی اجاره کنید یا بخرید:

1- لامپ رشته ای یا الکتریکی: این نوع از لامپ ها همان هایی هستند که در منازل استفاده می‌شوند. باید بدانید که لامپ های رشته ای گرمای بسیار زیادی از خود منتشر می‌کنند بنابراین اگر قصد معرفی و ارائه ی محصولی را دارید که به گرما حساس است یا در گرما فاسد می‌شود حواستان باشد از این نوع لامپ ها استفاده نکنید.

2- لامپ فلورسنت: این لامپ ها نور آبی و نارنجی تولید می‌کنند و انتشار گرما و حرارت آن ها کمتر است. علاوه بر این در مصرف برق هم به صرفه تر هستند. معمولاً از این لامپ ها برای جلب توجه روی سطوح نا صاف استفاده می‌شود.


3- لامپ هالوژنی: این لامپ ها به سرعت داغ می‌شوند و نباید از آن ها در نزدیکی مواد فاسد شدنی استفاده کرد. از این لامپ ها برای ایجاد بازی نور و سایه استفاده می‌کنند و روشنایی خوبی دارند.

4- لامپ LED: لامپ های ال ای دی بهترین و زیباترین نوع لامپ برای نورپردازی غرفه می‌باشند. این لامپ ها روشنایی خوبی دارند و در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. ال ای دی ها حرارت زیادی تولید نمی‌کنند اما باید قیمت بالای آن ها را نیز در نظر داشته باشید.منبع: اجاره تجهیزات نمایشگاهی آرمان



anahel
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 57
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 10, 1396 2:00 pm
تشکر کرده: 3 بار
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

بازگشت به تکنولوژی و فناوری

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان