اطلاعات کلی در رابطه با ایمپلنت دندان (بخش اول)

در این بخش مطالبی در زمینه بهداشت سلامت و تازه های پزشکی قرار داده می شود

مديران انجمن: pejmanava, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Elmi

اطلاعات کلی در رابطه با ایمپلنت دندان (بخش اول)

پستتوسط asajon » سه شنبه تير ماه 24, 1399 6:04 pm




ایمپلنت دندان در واقع کاش دندان مصنوعی ولی به شکل طبیعی در دهان انسان ها است و هر شخصی که دندان اش بر اثر حادثه یا هر چیز دیگر افتاده باشد می تواند با کاشت ایمپلنت دندان جای آن را پر کند. به طور کلی هر فردی که شرایظ کشیدن دندان داشته باشد می تواند برای کاشت ایمپلنت دندان اقدام کند.در نهایت متخصص ایمپلنت در ونک و جردن
یا هرجای دیگر اگر فرد شرایط لازم را داشت، کاشت ایمپلنت دندان را انجام می دهد

ایمپلنت دندانی چیست ؟

در واقع منظور از ایمپلنت پیچی است که از جنس تیتانیوم ساخته شده است که این پیچ در استخوان فک کاشته می شود تا جای دندان از دست رفته را چر کند. ایمپلنت ها می توانند یک پارچه یا دو تکه باشند و به وسیله ی پیچ اتصال بخش تاج و ریشه به هم اتصال داده می شوند.



زمان مورد نیاز برای جوش خوردن ایمپلنت دندان

زمان مورد نیاز برای جوش خوردن ایمپلنت دندان یستگی به این دارد که ایمپلنت در فک بالا کاشته شده یا در فک پایین. به طور کلی زمان مورد نیاز برای جوش خوردن ایمپلنت در فک پایین 3 ماه و در فک بالا 5 ماه است.


البته این مقدار زمان به طور کلی است و ممکن است در شرایط مختلف تغییر کند، معمولا
متخصص ایمپلنت در ولیعصر و ولنجک به طور تقریبی مدت زمان را مشخص می کند. به عنوان نمونه اگر در فک بالا لیفت سینوس انجام شده باشد بایستی 1 الی 2 ماه صبر کرد تا استخوان جدید تراکم بیشتری کسب کند.


دیگر مواردی که ممکن است مدت زمان جوش را بیشتر کنند انواع گرافت استخوانی و یا اسپیلیت کردن استخوان، است.


از دیگر مواردی که موجب می شود مدت زمان درمان ایمپلنت بیشتر شود، شرایط کم بودن تراکم استخوان است و باید تا وقتی که استخوان تراکم مورد نظر را کسب کند صبر کرد.

سن مناسب برای ایمپلنت کردن :

سن مناسب برای ایمپلنت دندان بالای 18 سال است زیرا افراد تا 18 سالگی اسکلت صورتشان خوب شکل نگرفه است و به طور کامل رشد نیافته است. بنابراین اگر در سن زیر 18 سال این کار انجام شود ممکن است بعد از رشد صورت ایمپلنت دندان کوچک تر به نظر برسد.


البته در سن زیر 18 سال ایمپلنت دندان می توان انجام داد ولی باید در سن 18 سال به بالا پروتز ایمپلنت دندان باید عوض شود تابا دندان های کناری هم اندازه شود.
متخصص ایمپلنت در غرب تهران یا هر جای دیگر هیچ گاه به افراد زیر 18 سال توصیه نمی کند مگر با رضایت فرد بیمار و در شرایط ویژه.

ایمپلنت فوری چیست؟

در برخی از موارد خاص چنانچه شرایط استخوانی بسیار مطلوب باشد می توان بلافاصله بعد از کشیدن دندان ریشه دندان را کاشت و بالافاصله تارج را به ریشه مورد نظر وصل کرد.


برای اینکه بتوان این کار را انجام را داد بایستی عرض و طول استخوان مناسب باشند و همین طور تراکم استخوان به اندازه کافی باشد.


در بعضی موارد خاص اگر شرایط استخوانی خیلی مساعد باشد میتوان بلافاصله تاج را به ریشه کاشته شده متصل کرد ولی احتمال شکست درمان تا 20% افزایش می یابد.


شرایط لازم برای انجام ایمپلنت فوری :

کاشت ایمپلنت لرای 6 دندان قدامی بالا یا پایین باشد.

داشتن حداقل 6 میلیمتر عرض استخوان

داشتن حداقل 13 میلیمتر طول استخوان

استخوان از نظر تراکم جزو تیپ 1 یا 2 یا حداکثر 3 باشد.

گیر اولیه 35 تا 60 نیوتن

بهداشت دهان و دندان رعایت شود

وجود نداشتن براکسیزم همان دندان قروچه


به طور کلی موفقیت ایمپلنت دندانی چقدر است ؟

بر اساس تحقیقات انجام شده 97% کاشت ایمپلنت توسط دکتر خوب ایمپلت یا
متخصص ایمپلنت یا هرجای دیگر با موفقیت روبه رو بوده است و تنها در 3 % شکت صورت گرفته است. شکت ایمپلنت بخاطر این است که پیوند استخوان بافت لثه ای به ایمپلنت دندان میچسبد که در این شرایط ایمپلنت دندان باید توسط متخصص ایمپلنت دندان یا دکتر خوب ایمپلنت خارج شود. منبع: متخصص ایمپلنت در ونک و جردن الو متخصص





asajon
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 27
تاريخ عضويت: سه شنبه خرداد ماه 22, 1397 1:57 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

بازگشت به بهداشت سلامت و تازه های پزشکی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان