نکاتی مهم راجع به جرم گیری دندان

در این بخش مقالات علمی قرار داده می شود

مديران انجمن: pejmanava, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Elmi

نکاتی مهم راجع به جرم گیری دندان

پستتوسط osamehnikraftar » چهارشنبه دي ماه 14, 1390 3:10 pm

نکاتی راجع به جرم گیری دندان

نکاتی راجع به جرم گیری دندان



یک جراح ترمیمی دندان گفت: اگر جرم دندان درمان نشود به مرور به بافت‌های عمقی لثه نفوذ کرده و در نهایت منجر به تحلیل لثه می‌شود.
درمان نکردن جرم دندان بافت لثه را از بین می‌برد
سعیدی نعمتی انارکی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: با افزایش سن به دلیل عملکرد دندان‌ها و صدماتی که ممکن است در طول زندگی فرد به دندان وارد شود یکسری تغییرات ضربه‌ای یا سایشی به وجود می‌آید.
وی افزود: برای درمان دندان‌های این دسته افراد باید نگاه متفاوتی نسبت به یک فرد ۲۰ ساله داشته باشیم و کاری را انجام دهیم که علاوه بر زیبایی عملکرد صحیحی هم داشته باشد.
نعمتی انارکی به عوامل شایع خرد شدن و از بین رفتن دندان اشاره کرد و گفت: متاسفانه شکستن غذاهای سفت مانند پسته، فندق یا آبنات‌ها قبل از اینکه نرم و کوچک شوند بین ایرانیان خیلی شایع است، ممکن است این کار در یکی دو بار اول صدمات ایجاد نکنند ولی ترک‌های ریزی را در مینا ایجاد می‌کند که این ترک‌ها یک روزی به هم می‌پیوندند و سبب شکسته شدن دندان می‌شوند.
متخصص ترمیمی دندان اظهار داشت: یکسری عوامل ضربه‌ای مانند خوردن سر کودک و یا لیوان به دندان که گریزی از آن نیست، علاوه بر این در افراد مسن سایش‌ها مسئله‌ساز هستند که خیلی اوقات سبب از بین رفتن کامل مینای دندان می‌شود و عاج بیرون می‌زند و دندان به سرما، گرما و فشارها حساس می‌شود.
جرم گیری به مینای دندان آسیب نمی‌زند
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود جرم دندان سبب تحلیل رفتن لثه‌ها می‌شود از طرفی گفته می‌شود جرم‌گیری به مینای دندان آسیب می‌زند و کدام گزینه مورد تایید است گفت: این باور غلطی در جامعه است که جرم‌گیری به مینای دندان آسیب می‌رساند زیرا با آمدن تجهیزات روز به بازار مانند و تجهیزات آلتراسونیک صدمه‌ای به مینای دندان وارد نمی‌شود.
نخ دندان در پیشگیری از جرم بسیار موثر است
وی افزود: چکاپ‌های منظم و استفاده از نخ دندان در جلوگیری از ایجاد جرم بسیار موثر است ولی در جامعه با استفاده از نخ دندان جا نیافتده و از طرفی روش صحیح مسواک زدن مانع رسوب مواد معدنی در پای دندانها می‌شود.
جرم دندان درمان نشود لثه را از بین می‌برد
نعمتی انارکی اضافه کرد: در صورت بی توجهی به پیشگیری و درمان، جرم دندان، جرم به بافت‌های عمقی لثه نفوذ کرده و در نهایت منجر به تحلیل لثه می‌شود و خیلی اوقات می‌شنویم که فرد می‌گوید دندانم سالم بود ولی لق شد و افتاد که این موضوع مربوط به بافت نگهدارنده اطراف دندان می شود که جرم آن را از بین برده است.

برای نویسنده این مطلب osamehnikraftar تشکر کننده ها: 3
CafeWeb (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), mehr (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 21.43%
 
نماد کاربر
osamehnikraftar
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 80
تاريخ عضويت: چهارشنبه دي ماه 13, 1390 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 6 بار
تشکر شده: 126 بار
امتياز: 30

پستتوسط ModireTalar » پنج شنبه دي ماه 15, 1390 10:44 am

سلام و عرض ادب؛

کاربر گرامی osamehnikraftar ورود شما را به پینوس خیرمقدم عرض می نمایم.
امیدوارم که از مطالب و نظرات شما کمال استفاده و بهره را ببریم.
موفق و پیروز باشید ...
نماد کاربر
ModireTalar
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 395
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 26, 1389 12:30 am
تشکر کرده: 633 بار
تشکر شده: 275 بار
امتياز: 2640


بازگشت به مقالات متنوع علمی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان