روزه داران برای کاهش تشنگی ...

در این بخش مقالات علمی قرار داده می شود

مديران انجمن: pejmanava, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Elmi

روزه داران برای کاهش تشنگی ...

پستتوسط ModireTalar » چهارشنبه مرداد ماه 11, 1390 1:51 am

روزه داران برای کاهش تشنگی در وعده سحر «لیمو و عسل» مصرف كنند

یک کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به رموز تغذیه جهت کاهش احساس تشنگی در طول روز در روزه دارن اشاره کرد و گفت: اگر روزه داران در وعده سحره یک عدد لیمو را با مقداری آب و کمی عسل مخلوط کرده و بنوشند در طول روز کمتر احساس عطش خواهند داشت.


علی اشرف رشیدی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به دهیدراسیون یا کم آبی بدن در فصل تابستان، گفت: این اختلال در ابتدا به کلیه های آسیب شدیدی وارد می کند و کلیه واکنشهای شیمیایی بدن را دچار اختلال کرده که در نهایت می تواند غش و رفتن به کما را در پی داشته باشد.


وی تصریح کرد: در سال جاری ماه مبارک رمضان با فصل گرما همزمان شده و گرمای هوا باعث خواهد شد روزه دارن آب زیادی را در بدن از دست بدهند و بر این اساس در معرض خطر دهیدراسیون قرار گیرند، لذا به منظور پیشگیری از این امر، روزه دارن باید به چند نکته تغذیه ای توجه جدی داشته باشند.


رشیدی گفت: روزه دارن باید به اندازه کافی چای کم رنگ، دوغ، شیر، آب میوه و میوه و سبزی مصرف کنند تا در طول روز دچار کم آبی نشوند.


خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)

برای نویسنده این مطلب ModireTalar تشکر کننده ها:
kazari (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
ModireTalar
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 395
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 26, 1389 12:30 am
تشکر کرده: 633 بار
تشکر شده: 275 بار
امتياز: 2640

پستتوسط mosabsalehii » چهارشنبه مرداد ماه 12, 1390 11:56 am

سلام کاک میلاد طاعت قبول.بااجزتون درتکمیل مطلبتون این متن زیررا اضافه میکنم.   رعایت نکاتی در هنگام افطار                                                                                        1. در مقایسه افطار با وعده های معمول غذایی، افطار را میتوان معادل صبحانه در نظر گرفت. بنابراین مواد غذایی مشابه صبحانه در هنگام افطار توصیه میشود.
   2. پس از اذان مغرب بدون تاخیر طولانی روزه را باز کنید و ترجیحا از مواد غذایی مایع و سبک به همراه ترکیبی از غلات ، ترجیحا نان از نوع نان سبوس دار ( به طور مثال سنگک یا نان تست قهوه ای) در زمان افطار استفاده شود.
   3. داشتن مواد غذایی حاوی فیبر و قندهای پیچیده از قبیل سبزی و نیز انواع میوه به جای استفاده از ترکیبات حاوی قندهای ساده و چربی فراوان (از قبیل حلوا آن هم به میزان زیاد) توصیه میشود.
   4. استفاده فراوان از آب و نیز انواع شربتها به بهانه کنترل تشنگی نه تنها سبب کنترل تشنگی نخواهد شد بلکه باعث دفع ادرار سریع میشود.
   5. سرعت غذا خوردن را نیز در هنگام افطار باید کنترل کنید. پیشنهاد میشود ۲۰-۱۵ دقیقه را به افطار اختصاص دهید تا در طی این مدت تنظیم احساس سیری توسط مغز صورت پذیرد.

دوستان عزیز یادمون نره، در لحظه افطار برای همه دعا کنیم.

طاعات و عباداتتون قبول حق.
طلوع هر چیز که زیبا باشد ، به زیبایی دیدن خوشحالی دوست نیست
نماد کاربر
mosabsalehii
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: پنج شنبه تير ماه 16, 1390 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه - پـــاوه - دوریسان
تشکر کرده: 1 دفعه
تشکر شده: 138 بار
امتياز: 10

پستتوسط kazari » چهارشنبه مرداد ماه 12, 1390 8:51 pm

سلامل وه نه کاک میلاد!
ده س وه ش!
2 نکته که من امتحان کردم و برای تشنگی مفید بوده یکی همین استفاده از عسل است و دیگری استفاده از میوه های فیبر دار در سحری.
منظور از میوه فیبر دار میوه های مانند سیب, هویج، زردآلو و ... است که آب موجود در آنها دیر جذب می شود و مثل یک ذخیره آب در طول روز عمل می کنند.
خدایا ما را به راه راست هدایت فرما
نماد کاربر
kazari
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 106
تاريخ عضويت: جمعه خرداد ماه 13, 1390 11:30 pm
محل سکونت: نوسود، تهران
تشکر کرده: 98 بار
تشکر شده: 140 بار
امتياز: 560


بازگشت به مقالات متنوع علمی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 4 مهمان