دیدار مقامات اخوان المسلمین مصر و تونس با مقامات آمریکایی در واشینگتون "نظرتون چیه؟"

در این بخش مقالات در زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

پستتوسط blook » پنج شنبه فروردين ماه 24, 1391 6:28 am

ارشاد جان شما اين مطلب را از يک سايت فارسي گرفته ايد که متاسفانه آنرا اشتباه ترجمه کرده است. بنده هم صفحه ي الجزيره و هم واشنگتن پست را مطالعه کردم اما با مطلب فارسي شما هم خواني نداشت .
من از آن جهت مي گويم که اين خبر شايد دروغ باشد که اينها رسانه هايي هستند که اسلام و مسلمانان به مذاقشان خوش نمي آيد شايد توطئه اي در کار باشد اما چون جماعت عکس العملي در رد آن نداشته اند پس نتيجه مي گيريم که اين خبر صادق است.
دوستان بدانيد که تا زماني که فرهنگ انتقاد در ميان مامسلمانان همانند قرون اوليه افزايش نيابد به هيچ جايي نخواهيم رسيد انتقاد و نقد جز جدايي ناپذير عملکرد هر حزب فکر و ايده اي هستند که باعث مي شود آن ايده يا فکر قوي تر شود. من هرگز کارها و فعاليت هاي کساني مانند دکتر بديع که شما فرموديد يا هر کسي ديگر را کوچک نمي شمارم . اما نسبت به خودمان بايد آگاه باشيم که در دام تعصب نيفتيم . چون همه در محيطي بزرگ شده ايم که اين گونه چيزها برايمان مقدسات به شمار مي آمدند و ايراد گرفتن از عملکرد جماعت تندروي و احساساتي بودن به شمارمي آيد هرگزحاضر نيستم که هيچ گونه نقدي از آن داشته باشيم. در حالي که در ميان خود جماعت شايد اينگونه نباشد کساني مانند ابوالفتوح يا حازم صلاح در حالي که خود از جماعت بوده اند به راحتي از آن ها انتفاد کرده و حتي از جماعت بيرون امدند حتي در کانديد شدن مهندس خيرت شاطر هم اختلاف زيادي وجود داشت تا جايي که 40 درصد جماعت معتقد بودند که آن ها هم بايد به حازم صلاح راي بدهند ... اما چرا ما بايد الکي از کار کساني دفاع کنيم که دليل کارشان را نمي دانيم . تا همين چند مدت پيش اخوان المسلمين اعلام کردند که کسي را کانديد نمي کنند به هرکدام از طرفدار هاي جماعت که مي رسيديم مي گفتند اصلا کاري بهتر از اين نيست آن ها خيلي سياستمدار و باهوش و چنين و چنان هستند و از سيره پيامبر براي اين کار آن ها دليل مي آوردند که عدم کانديد کردن کسي در اين برهه کار بجا وشايسته اي است و کار هايشان حساب شده است و اصلا کسي را در اين دوره کانديد نخواهند کرد و با حکمت کار مي کنند و... بعد از مدتي که خيرت شاطر را کانديد کردند به هرکدام که مي رسيديم مي گفتند مگر مي شود که جماعتي با اين همه ذکاوت و با اين همه طرفدار ميدان قدرت را براي افراد نالايق خالي کند و کسي را کانديد نکند اصلا غير ممکن است. ببينيد براي عملکرد چند انسان غير معصوم هر بار چقدر حکمت مي تراشند اما براي گفته ي خدا و شريعتش که مي گويد دزد بايد دستش قطع شود و يا احکامي ديگر به آمريکاييها اطمينان مي دهند که حتي اگر اکثريت مردم هم خواهان ان باشد در صورتي که شما راضي نباشيد هرگز چنين کار نخواهيم کرد .
براي گفته ي مهندس خيرت شاطر هم که گفتيد ترجمه نکرده ايد بايد بگويم که اين خبر ربطي به رفتن گروهي به آمريکا ندارد در ضمن مهندس خيرت شاطر يک بار مي گويد براي تطبيق شريعت مي آيد و باري ديگر مي گويد براي اجراي دموکراسي حال بسياري از قوانين اسلام مانند حدود و جزا مخالف دموکراسي است پس اين به چه معناست



]http://www.uploadimage.co.uk/images/300024shater.jpg


در مورد عکس ها هم بايد بگويم که شما راست مي گوييد و ربطي به اين سفر ندارند من فقط با سرچ اخوان المسلمين و آمريکا در گوگل اين عکس ها را پيدا کردم شايد کار خوبي نکرده ام.

نماد کاربر
blook
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 32
تاريخ عضويت: پنج شنبه آذر ماه 23, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 15 بار
تشکر شده: 34 بار
امتياز: 0

پستتوسط CafeWeb » جمعه فروردين ماه 25, 1391 8:35 pm

با سلام و احترام خدمت کاربران گرامی

مشکل فنی عدم نمایش این مطلب برطرف شد .

عضويت  / ورود


وب سایت پینوس
دینی ، علمی ، فرهنگی - اجتماعی
Www.Penous.Com , http://Www.Penous.ir  ,  http://Www.Penous.Net




واحد خبری پینوس
جدیدترین اخبار پاوه و اورامانات ، ایران و جهان
News.Penous.Com


نماد کاربر
CafeWeb
مدیر کل سایت
مدیر کل سایت
 
پست ها : 926
تاريخ عضويت: جمعه آذر ماه 25, 1389 12:30 am
محل سکونت: کرمانشاه / پاوه
تشکر کرده: 1073 بار
تشکر شده: 906 بار
امتياز: 101619

پستتوسط blook » شنبه فروردين ماه 26, 1391 8:02 am

با احترام به همه ی دوستان برام معلوم شد که بسیاری از افراد این سایت ادم های بی جنبه ای هستند . یه بار موضوع رو می بندند یه بار مسخره می کنند . متاسفانه حاضر به شنیدن نظر مخالف خود نیستید و سعی دارید که هرگونه که هست نظر خود را بر کرسی بنشانید . چه لزومی دارد از کسی دفاع کنید که در هر صورت حاضر نیست به شریعت خداوند حکم کند . کجا رفت آن همه شعار که "الاسلام هو الحل" کجاست آن "الجهاد فی سبیل الله اسمی امانینا"  کجاست آن "و اعدو" چرا چشم بسته از چیزی دفاع می کنید که قاطبه ی مسلمانان آن را  کفر می دانند. متین جان تو که این همه خوشحال بودی و داشتی روده بر می شدی جواب بده
نماد کاربر
blook
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 32
تاريخ عضويت: پنج شنبه آذر ماه 23, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 15 بار
تشکر شده: 34 بار
امتياز: 0

پستتوسط amanj2 » شنبه فروردين ماه 26, 1391 11:00 am

بابا بزارید حرفشو بزنه دیکتانور که نیستید :twisted:
سيد قطب
الإسلام يسأل "أَأَنتم أَعلم أَم الله" ويجيب "والله يعلم وأنتم لا تعلمون".
amanj2
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 98
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 16, 1390 12:30 am
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 95 بار
تشکر شده: 127 بار
امتياز: 10

پستتوسط CafeWeb » شنبه فروردين ماه 26, 1391 11:25 am

blook نوشته است:با احترام به همه ی دوستان برام معلوم شد که بسیاری از افراد این سایت ادم های بی جنبه ای هستند . یه بار موضوع رو می بندند یه بار مسخره می کنند . متاسفانه حاضر به شنیدن نظر مخالف خود نیستید و سعی دارید که هرگونه که هست نظر خود را بر کرسی بنشانید .



با سلام و احترام خدمت شما کاربر گرامی

همانگونه که در مطلب خدمت تان عرض کردم بعضی از قسمت های سایت دارای مشکل فنی است که در حال رفع نمودن آن هستیم و مطلب شما هم دچار مشکل فنی شده بود به محض اینکه اطلاع یافتم مشکل مطلب را حل کردم و مطلب شما قفل نشده بود .

همه می توانند با هر فکر و عقیده ای مطالب و نظرات خود را در سایت منتشر نمایند به شرطی که قوانین سایت را نقض نکنند


موفق و سربلند باشید


عضويت  / ورود


وب سایت پینوس
دینی ، علمی ، فرهنگی - اجتماعی
Www.Penous.Com , http://Www.Penous.ir  ,  http://Www.Penous.Net




واحد خبری پینوس
جدیدترین اخبار پاوه و اورامانات ، ایران و جهان
News.Penous.Com


نماد کاربر
CafeWeb
مدیر کل سایت
مدیر کل سایت
 
پست ها : 926
تاريخ عضويت: جمعه آذر ماه 25, 1389 12:30 am
محل سکونت: کرمانشاه / پاوه
تشکر کرده: 1073 بار
تشکر شده: 906 بار
امتياز: 101619

پستتوسط sayf » شنبه فروردين ماه 26, 1391 11:57 am

شخصی در خدمت امام جعفر صادق از ابوبکر و عمر و عثمان رضی الله عنهم بدگویی کرد.
امام جعفر از او پرسیدند: آیا تو تا به حال در زندگی خویش با یهود جنگیده ای؟
گفت: خیر
پرسیدند: با نصاری چطور؟
گفت: خیر
پرسیدند: با بت پرستان چطور؟
گفت: خیر
پرسیدند: با سایر کفار چطور؟
گفت: خیر
امام جعفر به او گفتند: پس چگونه است که تمامی کفار از دست وزبان  تو در امان بوده اند اما مسلمانان از زبان تو در امان نیستند.
برادر عزیز!
جناب blook!
من شما رو نمیشناسم. تنها شناختی که از شما دارم از روی همین مطالبی هست که تو این سایت گذاشتین. میدونین شما رو چطور تصور میکنم؟
من فکر میکنم شما بزرگترین وظیفه و دغدغه زندگی خودتون رو "زیر سوال بردن و تحقیر جماعت اخوان و دور کردن مردم از اون و افراد نزدیک به اون" میدونید.
من هنوز عضو این جماعت نشدم اما منکر واقعیت و نزدیکی خودم به این فکر هم نیستم، چون فک کنم اکثرا منو میشناسن و میدونن که منتمی به این جماعت هستم.
وقتی من میام جوابی برای مطلب شما مینویسم برای این نیست که بیام و اون کار رو حتی اگه اشتباه باشه توجیه کنم، بلکه برای اینه که بگم همه چیز در فهم شما از دین خلاصه نمیشه، بلکه دلایل دینی دیگه ای هم هستن که چیزی غیراز اون چیزی که شما میگین رو ثابت میکنن.
اینو بدونین که اگه هرکسی حرفی بزنه یا کاری کنه که من مطمئن باشم اولا اون شخص این کارو کرده یا این حرفو زده، و ثانیا این کار هیچ نوع توجیه دینی نداره، نه تنها قرضاوی یا سیدقطب یا حسن البنا، بلکه حتی اگه امام نوی یا امام ابن تیمیه یا امام شافعی یا سیدنا ابوبکر هم باشه هرگز کوچکترین دفاعی از اون نمیکنم وآتش جهنم رو بخاطر اشتباه دیگران برای خودم نمیخرم. اما برادر من بخدا مسئله اینه که من اون چیزایی رو که حاضر به ردش نیستم هنوز اولا از وقوعش(دقیقا یه همون صورتی که شنیده ام) و ثانیا از اشتباه بودنش یقین پیدا نکردم.
شما گفتین که مسئولین سایت این مطلب رو بستن درحالیکه مدیر سایت هم گفت که مشکل فنی داشته. بااین اوصاف شما مسئولین سایت رو متهم کردید. خودتون و خدای خودتون؛ این اگه بدبینی و سوء ظن و تهمت نیست پس چیه؟ دوست دارم حتما این سوال رو جواب بدین.
من گفتم که شما رو اونطور شناختم، حالا اگه واقعا فکر میکنید که من شما رو اشتباه شناختم به من ثابت کنید.
البته باید با مطالبی که تو این سایت گذاشتین این مطلب رو ثابت کنید، چون من عرض کردم که شما رو از همین سایت میشناسم؛ و این خود شما هستین که خودتون رو تو این سایت به من اینطور شناسوندین.
.
.
.
شما خودتون گفین که از صحت کامل خبر مطمئن نیستین.
این حدیث رو تاحالا شنیده یا خودندین: "کفی بالمرء کذبا أن یحدث بکل ماسمع"؟
یه سوال هم از همگی میپرسم که البته جوابش رو نمیخوام، فقط در خلوت خودشون، اون جایی که بین خودشون و خدا هیچ حاجبی نیست و خدا به واقعیت اعماق قلبشون آگاهه از خودشون بپرسن که "آیا عملا به این آیه اعتقاد دارن:
ربنااغفرلنا و لإخوانناالذین سبقونا بالإیمان ولاتجعل فی قلوبنا غلا” للذین آمنوا ربنا إنک رئوف رحیم" آیا واقعا هیچ کینه ای نسبت به هیچ مسمانی ندارن؟
آخرين ويرايش توسط sayf on شنبه فروردين ماه 26, 1391 9:59 pm, ويرايش شده در 2.
ما میخواهیم با بینشی عمیق و صحیح، به سوی پروردگار دعوت دهیم.

برای نویسنده این مطلب sayf تشکر کننده ها: 3
Akam (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), asra (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), naseh_azizi (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 21.43%
 
نماد کاربر
sayf
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 172
تاريخ عضويت: دوشنبه ارديبهشت ماه 5, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 128 بار
تشکر شده: 130 بار
امتياز: 10

پستتوسط khozaima » شنبه فروردين ماه 26, 1391 1:32 pm

سلام خدمت همه دوستان عزیز
آقای بلوک مطلبی را قرار دادند که خودشون هم صحت آن را تایید نکرده اند و فقط به عنوان یک خبر در سایت قرار دادند. اما همچنان که گفته شد واقعا اخوان المسلمین چرا این خبر را تکذیب نکرده اند؟پس نتیجه می گیریم که صحت دارد. با این وجود چرا ما باید از چیزی دفاع کنیم که حق نیست و خلاف دستورات دینمان است؟ چرا ما باید برای هر چیزی که جایی در دین ندارد و  حزب مورد علاقمان آن را انجام می دهد دلیل تراشی کنیم و و تعصب چشمهایمان را کور کند و آن را با عنوان مصلحت قلمداد کنیم؟ بهتر است در هر چیزی جانب انصاف را رعایت کنیم و هرگز از حقیقت چشمهایمان را نبندیم.
ودر نهایت از همه برادرن خواهشمند هستم که تنها آرزوی همیشگی دشمنانمان را که همان تفرقه ی بین مسلمانان است برآورده نکنند و همواره برادر هم باشیم و پشت هم را خالی نکنیم.
انا جعلنا ما علی الارض زینه لها لنبلوهم ایهم احسن عملا

برای نویسنده این مطلب khozaima تشکر کننده ها:
blook (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
khozaima
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 103
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 4, 1390 12:30 am
محل سکونت: به زودی لحد
تشکر کرده: 94 بار
تشکر شده: 149 بار
امتياز: 10

پستتوسط sayf » شنبه فروردين ماه 26, 1391 2:09 pm

خزیمه عزیز
شما در قسمت اول نوشته خودتون یه حکم شرعی صادر کردین
گفتین چون اخوان این خبر رو تکذیب نکرده پس صحت داره
آیا واقعا این یه حرف درست و شرعیه؟
دلیلی شرعی هم بر حرفتون دارین؟
یعنی واقعا هر سکوتی تأیید رو میرسونه؟
ما میخواهیم با بینشی عمیق و صحیح، به سوی پروردگار دعوت دهیم.
نماد کاربر
sayf
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 172
تاريخ عضويت: دوشنبه ارديبهشت ماه 5, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 128 بار
تشکر شده: 130 بار
امتياز: 10

پستتوسط khozaima » شنبه فروردين ماه 26, 1391 4:43 pm

سلام
واقعا به نظر شما در مسائلی به این مهمی آیا نباید که اعلام کنند که همچین خبری صحت ندارد؟ این گفت وگوها در یک سایت است که پیش آمده به نظر شما در سطح جهانی چه بازتابی داشته است؟ چرا باید سکوت؟ در چنین مواردی حتما باید جهت گیری مشخص شود تا سوء ظن ها برطرف شود، صحبت از یک فرد یا گروه بی نام و نشان نیست صحبت از اخوان المسلمین است.
انا جعلنا ما علی الارض زینه لها لنبلوهم ایهم احسن عملا
نماد کاربر
khozaima
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 103
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 4, 1390 12:30 am
محل سکونت: به زودی لحد
تشکر کرده: 94 بار
تشکر شده: 149 بار
امتياز: 10

پستتوسط blook » يکشنبه فروردين ماه 26, 1391 2:46 am

sayf نوشته است:شخصی در خدمت امام جعفر صادق از ابوبکر و عمر و عثمان رضی الله عنهم بدگویی کرد.
امام جعفر از او پرسیدند: آیا تو تا به حال در زندگی خویش با یهود جنگیده ای؟
گفت: خیر
پرسیدند: با نصاری چطور؟
گفت: خیر
پرسیدند: با بت پرستان چطور؟
گفت: خیر
پرسیدند: با سایر کفار چطور؟
گفت: خیر
امام جعفر به او گفتند: پس چگونه است که تمامی کفار از دست وزبان  تو در امان بوده اند اما مسلمانان از زبان تو در امان نیستند.


ما که هیچ گاه اخوانی های این دوره و عصر را ندیده ایم که با یهود و نصاری و بت پرستان و یا سایر کفار! بجنگد! جنگیدن پیشکش، ای کاش از آن منع نمی کردند!! بگذریم.
الان این جنابان به خدمت بزرگترین طاغوت و متکبر تاریخ رفته اند که به بگویند: ای کفار ( که البته اگر امریکا و اعوانش را از کافران بشمارید!!!!! ) شما مطمئن باشید که از دست و زبان ما در امانید! و از جانب ما هیچ شری متوجه شما نیست بلکه دوستان شما هستیم و از مجاهدانی که مایه رعب و ترس شما شده اند به اندازه ی شما و یا حتی بیشتر از شما متنفریم! ای طاغوت بزرگ! چرا کمک نظامی و مادی خود را از ما دریغ میکنید مگر ما از قبحی باراک چه کم داریم!؟؟؟ ما را از لطف خود محروم نسازید !! ( رفتن به امریکا و طرح این مسائل البته با لحن خودشان را که انکار نمی کنید؟؟!!! سری به سایت رسمی اخوان بزنید ! )

بد نیست که در آیات زیر کمی تدبر کنیم، البته من این آیات را در مورد اخوان المسلمین صادق نمی دانم، اما ...

سوره ی محمد (صلی الله علیه و سلم):

أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا ﴿۲۴﴾
آيا به آيات قرآن نمى‏ انديشند يا [مگر] بر دلهايشان قفل هايى نهاده شده است.


إِنَّ الَّذِينَ ارْتَدُّوا عَلَى أَدْبَارِهِم مِّن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمُ الْهُدَى الشَّيْطَانُ سَوَّلَ لَهُمْ وَأَمْلَى لَهُمْ ﴿۲۵﴾
بیگمان كسانى كه پس از آنكه [راه] هدايت بر آنان روشن شد [به حقيقت] پشت كردند شيطان آنان را فريفت و به آرزوهاى دور و درازشان انداخت.


ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُوا لِلَّذِينَ كَرِهُوا مَا نَزَّلَ اللَّهُ سَنُطِيعُكُمْ فِي بَعْضِ الْأَمْرِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِسْرَارَهُمْ ﴿۲۶﴾
چرا كه آنان به كسانى كه آنچه را خدا نازل كرده خوش نمى‏ داشتند گفتند ما در كار [مخالفت] تا حدودى از شما اطاعت‏ خواهيم كرد و خدا از همداستانى آنان آگاه است.


فَكَيْفَ إِذَا تَوَفَّتْهُمْ الْمَلَائِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ ﴿۲۷﴾
پس چگونه [تاب مى‏ آورند] وقتى كه فرشتگان [عذاب] جانشان را مى‏ ستانند و بر چهره و پشت آنان تازيانه مى‏نوازند.



sayf نوشته است: من فکر میکنم شما بزرگترین وظیفه و دغدغه زندگی خودتون رو "زیر سوال بردن و تحقیر جماعت اخوان و دور کردن مردم از اون و افراد نزدیک به اون" میدونید.


من وظیفه و دغدغه ی زندگی ام را رضایت الله میدانم. ( نسأل الله الثبات ). جماعت إخوان المسلمین قطعا سهم فراوانی در ایجاد بیداری اسلامی معاصر داشته است، اما بسیاری از آنهایی که امروزه خودشان را صاحب فکر اخوان المسلمین میدانند قطعا با مؤسسان این فکر تفاوتهای فراوانی دارند، زمانی هدف بازگرداندن خلافت اسلامی و تطبیق شریعت الله و رهایی از بندگی بندگان و بندگی پروردگار بندگان و بود و عقیده بر این بود که ریشه ی تمام مشکلات مسلمانان نداشتن قدرت و سلطان است، اما پس از شهادت إمام البناء و سید قطب و .. و دیدن شکنجه های طاغوتیان و زندان های سرد و تاریکشان راه رسیدن به بازگردانی خلافت و رهایی از شرک اطاعت تغییر کند و به عبارتی: برای رهایی از بندگی بندگان باید مدتی بنده ی بندگان شویم ( دمکراسی یا حکمرانی مردم بر مردم! ) تا بتوانیم پیروز شویم! معنای دمکراسی را تغییر دادند و آن را با شورا در اسلام یکی پنداشتند! و هر آنکه بگوید دمکراسی به معنای آزادی نیست بلکه به معنای بندگی است، او را به نفهمی و عدم درک حقیقت دمکراسی متهم کردند حال آنکه خود معنای دمکراسی را درک نکرده اند!
پس از مدتی علاوه بر تغییر دادن راه رسید به این هدف، خود هدف هم تغییر کرد، حال هدف رسیدن به دمکراسی است، رسیدن به شرک و بندگی بندگان، میگویند ما باید از از این دیکتاور ها ( بندگی یک بنده ) و طاغوت ها ( مفهومی که هنوز برای آن تعریفی نداریم!!! ) رها شویم و به دمکراسی ( بندگی تعداد بیشتری از بندگان! ) برسیم.
گمان میبرند که مفهوم دمکراسی را کاملا درک کرده اند و وقتی از آنها میخواهیم برایمان توضیح دهند که دمکراسی چیست، میگویند: دمکراسی یعنی اینکه کسی را به زور مجبور به قبول اسلم نکنیم زیرا که (( لا إکراه في الدين )) و مردم خودشان رهبر خودشان را انتخاب کنند! گویی در اسلام و قانون اسلام یک رهبر ناگهان از جایی بیرون میپرد و خود را بر مردم تحمیل میکند ..

اهداف من همان اهداف امام البناء است و شعارم نیز همان شعار: الله غایتنا (الله هدف ماست) الرسول قدوتنا (پیامبر الگو و رهبر ماست) القرآن دستورنا (قرآن قانون ماست) الجهاد سبیلنا (جهاد راه و روش ماست) الموت فی سبیل الله اسمی امانینا (مرگ در راه الله برترین آرزوی ماست) گرچه برخی از شما این کلمات را بر زبان میرانید اما بسیاری از شما از این کلمات فرسنگها فاصله دارید.

هدف من اصلاح این مشکل بزرگ مسلمانان معاصر و تصحیح این انحراف بزرگ در گروه بزرگی از مسلمانان است.. ( به اندازه ای که توان دارم. إنشاء الله )


sayf نوشته است: شما گفتین که مسئولین سایت این مطلب رو بستن درحالیکه مدیر سایت هم گفت که مشکل فنی داشته. بااین اوصاف شما مسئولین سایت رو متهم کردید. خودتون و خدای خودتون؛ این اگه بدبینی و سوء ظن و تهمت نیست پس چیه؟ دوست دارم حتما این سوال رو جواب بدین.


برادر! شما مطلب قبلی بنده رو قفل کردید!این بار هم آمدم دیدم هما داستان قبل تکرار شده، به خاطر چنان تجربه ای که داشتم چنین گمانی بردم! به هر حال من از شما پوزش میطلبم!


sayf نوشته است: شما خودتون گفین که از صحت کامل خبر مطمئن نیستین.
این حدیث رو تاحالا شنیده یا خودندین: "کفی بالمرء کذبا أن یحدث بکل ماسمع"؟


بله من این حدیث مبارک را شنیده ام و البته این آیه را هم شنیده ام:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ ﴿۶﴾
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد اگر فاسقى برايتان خبرى آورد نيك وارسى كنيد مبادا به نادانى گروهى را آسيب برسانيد و [بعد] از آنچه كرده‏ايد پشيمان شويد.

اعتراف میکنم که کارم اشتباه بود! اما به هر حال این خبریست که اکثر خبرگزاری های بزرگ جهان آن را مطرح کرده اند، اخوان المسلین هم که جماعتی فقیر و دور از رسانه نیست، ما شاء الله هر طرف که میری یه کانال دارن! چرا تکذیبش نمیکنند؟؟؟؟؟ به هر حال  ...

امیدوارم همانطور که در نقل اخبار مربوط به جماعتتان دقت میکنید و از صحت آن اطمینان کامل حاصل میکنید در مورد اخبار مسلمانان کوه نشین فقیر و مهاجران راه خدا هم دقت کنید! آنها که شبکه ی تلویزیونی و سایت و روزنامه و ... ندارند تا از خودشان دفاع کنند  .. تا یک خبر از بی بی سی و voa و .. شنیدیم فوری نگوییم: یک تروریست انتحاری خود را در یک مهد کودک منفجر کرد و 47 کودک خردسال و 51 زن را به کام مرگ برد ..


متین جان! بسیار خوشحالم که خوشحالی! به خوشحالی ات ادامه بده.

نماد کاربر
blook
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 32
تاريخ عضويت: پنج شنبه آذر ماه 23, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 15 بار
تشکر شده: 34 بار
امتياز: 0

پستتوسط sayf » يکشنبه فروردين ماه 27, 1391 9:49 am

برادر عزیز
آقای blook
من واقعا نمیدونم دیگه چی بگم
میشه لطف کنید و صراحتا این سوال رو جواب بدید:
آیا جماعت فعلی منسوب به اخوان المسلمون رو  کافر میدونید یا خیر؟
چون این چیزایی که شما میخوای القا کنین،  اگه کاملا حقیقت داشته باشن تاویلی جز کفر براش وجود نداره حتما باید اونا رو تکفیر کرد؛ بدون هیچ ملاحظه کاری.
اما حتما میدونین که تهمت زدن های پی در پی بدون اثبات شرعی بار سنگینی هستن.
گفتین اخوان از جنگیدن با یهود نصاری منع نکنه، جهاد پیشکش!!!
حماس و شهداش دارن با کی میجنگن.؟
عزالدین قسام، یحیی عیاش، ابراهیم فتحی شقاقی، شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز رنتیسی، سعید صیام، نزار ریان، عبدالله عزام و ده ها نفر دیگه از بزرگان این جماعت در چه راهی جان دادن؟
این لحن تمسخر شما رو هرگز اسلامی نمیدونم، وقتی میگین"که البته اگر امریکا و اعوانش را از کافران بشمارید!!!!! "
لطفا درمورد کفر و ایمان صریح حرف بزنید، آیا شما حق دارید چنین تهمتی رو در لفافه، به اصحاب این جماعت بزنید؟
شما با وجود این که قبول کردین که اون خبر واشنگتن پست رو نمیشه صددرصد باور کرد، اما درکمال تعجب، مبنای تهمت زدن هاتون رو همون خبر قرار دادین و حتی بیباکانه به اون اضافه هم کردین: "شما مطمئن باشید که از دست و زبان ما در امانید! و از جانب ما هیچ شری متوجه شما نیست بلکه دوستان شما هستیم و از مجاهدانی که مایه رعب و ترس شما شده اند به اندازه ی شما و یا حتی بیشتر از شما متنفریم!"
صراحتا بگم، من به شدت از کسی که در متروی انگلیس بخواد خودشو منفجر کنه و افرادی رو بکشه که ممکنه روز قبلش علیه اشغال عراق و افغانستان و جنگ
غزه شعار داده باشن، یا چنتدتا بچه رو بکشه متنفرم و اون رو هرگز مجاهد نمیدونم، اما هرگز از اون کسی که در یه منطقه کاملا نظامی، علیه اشغالگران و طواغیت عملیات استشهادی انجام بده نه تنها متنفر نیستم بلکه براش آرزوی مقام مجاهد و ماوای جنةالفردوس میکنم. به چه حقی به خودتون اجازه میدین این تهمت رو به این افراد بزنید. کجای این حرفها (که خودتون هم از صحت مطمئن نیستین!!!) گفته شده از "مجاهدین" متنفر هستین؟؟؟
"ولاتقف مالیس لک به علم، إن السمع والبصر والفؤاد کل اولئک کان عنه مسئولا"
اگر اون افراد چیزایی گفتن که شما درستشون نمیدونید دلیل نمیشه که بر اون اضافه کنید و یا بیش از حد بهشون بتازید:
"ولایجرمنکم شنئان قوم„ علی أن لا تعدلوا، اعدلوا هو أقرب للتقوی"
کجای حتی اون اخبار اومده که اون افراد چنین گفتن:
"ترس شما شده اند به اندازه ی شما و یا حتی بیشتر از شما متنفریم! ای طاغوت بزرگ! چرا کمک نظامی و مادی خود را از ما دریغ میکنید مگر ما از قبحی باراک چه کم داریم!؟؟؟ ما را از لطف خود محروم نسازید !! "
آیا آبروی دیگران بازیچه شماست که به آسونی اونو به مسخره بگیرید و طلبکار هم باشید؟
اگر واقعا اون آیات رو در مورد اخوان صادق نمیدونید پس چرا اونا رو در این بحث آوردید، فقط با یه قید "اما"ی مبهم و رمزآلود؟
اگه اونا رو کافر یا منافق میدونید وظیفه شرعی شماس که بگید، و اگرنه چه دلیلی داره که آیات مربوط به کفار و منافقین رو تو این بحث بیارید؟
یکی دیگه از تهمت های متهورانه ای که زدین:
"معنای دمکراسی را تغییر دادند و آن را با شورا در اسلام یکی پنداشتند!"
واقعا شما میتونین یک جمله مستند از یکی از این افراد یا سران این جماعت بیارید که گفته باشن دمکراسی غربی و شورای اسلامی دقیقا یکی هستن؟
گفتین که هدفتون اصلاحه، اما آیا این روش و منش و ادبیاتی که استفاده میکنید ادبیات اصلاحه یا سرکوب و تحقیر؟
درمورد قفل کردن مطلب هم بسیار ازتون متشکرم که صادقانه حرف زدین، و میخوام اینو بدنونین که اگه ما بخوایم مطلبی رو ببندیم از اعلامش ترسی نداریم و مثل همون مطلب قبلی شما ، صریحا مینویسیم که این مطلب از طرف فلان مسئول بسته شده.
درمورد اخبار بی بی سی و صدای آمریکا هم من هرگز نمیتونم دقیقا به اخبارشون اون طوری که اونا میگن اعتماد کنم چون اینا بزرگترین تریبونای یهود و کفر ملبس به دموکراسی طبقاتی هستن که هدف غاییشون محو اسلامه.
فکر نمیکنین کمی باید منصفانه تر و با تامل و تحمل بیشتری به قضایا نگاه کنید؟
.
.
.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
ما میخواهیم با بینشی عمیق و صحیح، به سوی پروردگار دعوت دهیم.
نماد کاربر
sayf
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 172
تاريخ عضويت: دوشنبه ارديبهشت ماه 5, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 128 بار
تشکر شده: 130 بار
امتياز: 10

پستتوسط shahryari-abdullah » يکشنبه فروردين ماه 27, 1391 1:30 pm

با سلام خدمت دوستان عزیز. راستش خیلی دندون رو جگر گذاشتم که ببینم این موضوع به کجا ختم میشه ولی متأسفانه جناب بلوک اصلا معلوم نیست دارن چی می فرمایند من که سر در گم شده ام آخه من کسی که ناصح و امین بودنش رو برای من اثبات نکرده و اصلا ایشون رو نمیشناسم اومدن دارن ما رو موعضه میکنه   خیلی برام عجیبه کل  دغدغه  و مشکل یه انسان مسلمان یه فقیه و یا یه جماعت اسلامی(که بزرگترین سازمان غیر دولتی دنیا است. به نقل از بی بی سی) باشه. شما تو خونه نشستین و تا الان با هیچ مقام رسمی مذاکره ای نداشتین و از دور دارین حرف می زنید. عرصه ی سیاسی و اجتماعی خیلی پیچیده تر از این چهار کلمه  شماست و با یه آیه و یه حدیث نمی توان حکم صادر کرد باید تمام شرایطی که در قرآن و سنت  رسول(ص) هست رو با این تذکر که در چه عصر و زمانی و باچه مردمانی مواجهیم در نظر گرفت. به نظرتون اگر اخوان بیاد بگه آقا ما در جامعه ای که تورم 60 درصد است مهمترین هدفمون قطع کردن دست دزده درسته!؟ و بازتاب آن تو دنیا چه جوری میشه؟  پیاده کردن احکام شریعت بستر مناسب خودش رو میخواد همین جوری که نمیشه. چند مثال میزنم تا متوجه بشین.  افغانستان: چون بستر فراهم نبود دیدیم که چی شد و طالبان و القاعده چه دسته گلی به آب دادن. مردمی که از لحاظ اقتصادی وضع خیلی بدی رو دارن و از لحاظ فهم درست شریعت نیز همین طور افرادی امثال شما(البته شما فقط بلدین حرف بزنید) خواستن احکام شریعت رو برای این افراد که محتاج نان شبشونن اجرا کنند و نتیجه اش رو نیز دیدیم. و عراق هم همین طور شد. حالا اخوان المسلمین می خواد در مرحله ی اول پایه ها ی اقتصادی رو بهبود و محکم کنه افرادی مثل شما که کل دین رو تو دوتا حکم(که میتواند با شرایط خاص عوض شوند) خلاصه می کنند مورد تخریب قرار میده. من موندم شما چکار کردین که به خودتون اجازه میدین چنین جسارتی رو بکنید(مشخصه تو خونه نشستید و دارین اینا رو میگید که ذهن  چند تا از افراد این سایت رو نسبت به این جماعت خراب کنی!!) بهتون تبریک میگم واسه ی این هدف والاتون.
رَبَّنَا آتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا
نماد کاربر
shahryari-abdullah
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 66
تاريخ عضويت: دوشنبه مهر ماه 10, 1390 12:30 am
محل سکونت: tabriz
تشکر کرده: 35 بار
تشکر شده: 38 بار
امتياز: 0

پستتوسط blook » يکشنبه فروردين ماه 27, 1391 3:34 pm

با سلام مجدد خدمت کاربران عزیز پینوس
دوستان بنده این خبر را از سایت الجزیره به نقل از واشنگتون ترجمه کردم و در سایت گذاشتم چند نکته ی قابل تامل و البته قابل نقد در این خبر بود یکی از آن نکات این است: "این روزنامه بیان کرد که گروه تونسی به مقامات آمریکایی این اطمینان را داده است که حزبش هرگز به دنبال اجرای تعالیم اسلامی مانند حدود و قوانین شرعی در تونس نیست حتی اگر اکثریت مردم هم خواهان آن باشند.  "
هم اکنون این خبر یا درست است یا دروغ اگر درست است که معلوم است، اما اگر دروغ است چرا بعد از گذشت دو هفته از این خبر هنوز یک مقام حزب النهضه این خبر را تکذیب نکرده است در حالی که دارای صدها سایت اینترنتی و ده ها کانال ماهواره ای هستند. الجزیره هم که منبعی الکی نیست حتما این خبر را مقامات النهضه هم شنیده اند اما تا کنون هیچ واکنشی نشان نداده اند پس می توان نتیجه گرفت که این خبر واقعیت دارد.
خداوند سبحان در بسیاری از آیات قرآن  به تحاکم شریعت امر کرده و از حکم بغیر ما انزل الله نهی کرده است مثلا در سوره ی مائده که می فرماید:

ـ امر کردن به حکم شریعت (ما انزل الله) : ( وأن احكم بينهم بما أنزل الله ) آيت 49 ودر بین آن ها به همان چیزی حام کن که از جانب الله نازل شده است (قرآن)
ـ بر حذر داشت از حکم کردن بغیر از آنچه که از جانب خداوند فرو فرستاده شده: ( ولا تتبع أهواءهم ) آيت 49 و از آرزوها و هوس های آنان پیروی مکن

ـ بر حذر داشتن از کوتاه امدن از چیزی از شریعت گرچه بسیار هم کوچک باشد : ( واحذرهم أن يفتنوك عن بعض ما أنزل الله إليك ) آيت 49 و از آنان بر حذر باش که تو را از برخی چیزهایی که خداوند بر تو نازل کرده است به دور و منحرف نکنند

ـ حرام کردن دنباله روی کردن حکم جاهلی همانطور که به صیغه ی استفهام انکاری آمده است و اگر دوستان اطلاع داشته باشند برای تاکید بیشتر است : ( أفحكم الجاهلية يبغون ) آيت 50 آیا جکم جاهلیت را بر می گزینید

ـ اینکه حکم هیچ کس بهتر از حکم خداوند نیست : ( ومن أحسن من الله حكما لقوم يوقنون ) آيت 50 و برای گروه اهل یقین چه حکمی بهتر از حکم خداوند است

ـ نص صریح بر اینکه هر کس به آنچه که از جانب خداوند نازل شده حکم نکند آنان كافر وظالم وفاسق هستند : ( ومن لم يحكم بما أنزل الله فأولئك هم الكافرون ) آيه 44 : ( ومن لم يحكم بما أنزل الله فأولئك هم الظالمون ) آيه 45  : ( ومن لم يحكم بما أنزل الله فأولئك هم الفاسقون ) آيه 47

{ألم تر إلى الذين يزعمون أنهم آمنوا بما أنزل إليك وما أنزل من قبلك يريدون أن يتحاكموا إلى الطاغوت وقد أمروا أن يكفروا به ويريد الشيطان أن يضلهم ضلالاً بعيداً * وإذا قيل لهم تعالوا إلى ما أنزل الله وإلى الرسول رأيت المنافقين يصدون عنك صدوداً * فكيف إذا أصابتهم مصيبة بما قدمت أيديهم ثم جاءوك يحلفون بالله إن أردنا إلا إحساناً وتوفيقاً * أولئك الذين يعلم الله ما في قلوبهم فأعرض عنهم وعظهم وقل لهم في أنفسهم قولاً بليغاً * وما أرسلنا من رسول إلا ليطاع بإذن الله ولو أنهم إذ ظلموا أنفسهم جاءوك فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله تواباً رحيماُ * فلا وربك لا يؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم ثم لا يجدوا في أنفسهم حرجاً مما قضيت ويسلموا تسليماً}.آيا نديده‌اى کسانى را که مى‌پندارند به آنچه به سوى تو نازل شده و [به‌] آنچه پيش از تو نازل گرديده، ايمان آورده‌اند [با اين همه‌] مى‌خواهند داورى ميان خود را به سوى طاغوت ببرند، با آنکه قطعاً فرمان يافته‌اند که بدان کفر ورزند، و[لى‌] شيطان مى‌خواهد آنان را به گمراهى دورى دراندازد. ( 60 ) و چون به ايشان گفته شود: «به سوى آنچه خدا نازل کرده و به سوى پيامبر [او] بياييد»، منافقان را مى‌بينى که از تو سخت، روى برمى‌تابند. ( 61 ) پس چگونه، هنگامى که به [سزاى‌] کار و کردار پيشينشان مصيبتى به آنان مى‌رسد، نزد تو مى‌آيند و به خدا سوگند مى‌خورند که ما جز نيکويى و موافقت قصدى نداشتيم؟ ( 62 ) اينان همان کسانند که خدا مى‌داند چه در دل دارند. پس، از آنان روى برتاب، و[لى‌] پندشان ده، و با آنها سخنى رسا که در دلشان [مؤثّر] افتد، بگوى. ( 63 )و ما هيچ پيامبرى را نفرستاديم مگر آنکه به توفيق الهى از او اطاعت کنند. و اگر آنان وقتى به خود ستم کرده بودند، پيش تو مى‌آمدند و از خدا آمرزش مى‌خواستند و پيامبر [نيز] براى آنان طلب آمرزش مى‌کرد، قطعاً خدا را توبه‌پذيرِ مهربان مى‌يافتند. ( 64 ) ولى چنين نيست، به پروردگارت قسم که ايمان نمى‌آورند، مگر آنکه تو را در مورد آنچه ميان آنان مايه اختلاف است داور گردانند؛ سپس از حکمى که کرده‌اى در دلهايشان احساس ناراحتى [و ترديد] نکنند، و کاملاً سرِ تسليم فرود آورند. ( 65 )

ـ امر به اینکه بر مسلمانان واجب است که فقط بما انزل الله حکم کنند حتی اگر درمورد غیر مسلمانان هم باشد: ( وإن حكمت فاحكم بينهم بالقسط ) آيه 42 اگردر بین کافران حکم کردی به عدالت حکم کن (بر اساس ما انزل الله)

پس نتیجه می گیریم که حکم بغبر ما انزل الله منافی ایمان وتوحید است و باعث می شود که با این کار شخص از دایره ی اسلام خارج شود. از ماردی که باعث خارج شدن از اسلام می شود.

1 ـ کسی که حکمی را تصویب کند که مخالف ما انزل الله باشد چون قانونگذاری فقط حق الله تعالی است و هر کس در قسمتی از قانونگذاری خود را شریک گرداند مشرک است : { أم لهم شركاء شرعوا لهم من الدين ما لم يأذن به الله } .شاید انان انباز هایی دارند که برای ان ها دینی پدید می اورندکه خداوند بر ان اجازه ندارد

2ـ  اگر حکم غیر اسلامی را بر حکمی اسلامی برتری دهد چه به صورت مطلق یا در بعضی از جزئییات  : ( أفحكم الجاهلية يبغون ومن أحسن من الله حكماً لقوم يوقنون } . آیا حکم جاهلیت را بر می گزینید و چه کسی برای اهل یقین بهتر از خداوند حکم می کند

3ـ کسی که بین حکم خداوند و حکم طاغوت برابری قائل شود : { فلا تجعلوا لله أنداداً وأنتم تعلمون } .در حالی که اگاه هستید برای خداوند انباز قرار ندهید

4 ـ اینکه حکم کردن به انچه مخالف کلام خدا و پیامبر است را جایز بشمارد .یا معتقد باشد که حکم بغیر ما انزل الله غیر واجب است، و  یا او در حکم کردنبه هرکدام مختار است ، : { يَأَيُّهَا الرَّسولُ لا يحْزُنك الَّذِينَ يُسرِعُونَ في الْكُفْرِ مِنَ الَّذِينَ قَالُوا ءَامَنَّا بِأَفْوَهِهِمْ وَ لَمْ تُؤْمِن قُلُوبُهُمْوَ مِنَ الَّذِينَ هَادُواسمَّعُونَ لِلْكذِبِ سمَّعُونَ لِقَوْمٍ ءَاخَرِينَ لَمْ يَأْتُوك يحَرِّفُونَ الْكلِمَ مِن بَعْدِ مَوَاضِعِهِ يَقُولُونَ إِنْ أُوتِيتُمْ هَذَا فَخُذُوهُ وَ إِن لَّمْ تُؤْتَوْهُ فَاحْذَرُواوَ مَن يُرِدِ اللَّهُ فِتْنَتَهُ فَلَن تَمْلِك لَهُ مِنَ اللَّهِ شيْئاًأُولَئك الَّذِينَ لَمْ يُرِدِ اللَّهُ أَن يُطهِّرَ قُلُوبَهُمْلهَُمْ في الدُّنْيَا خِزْيوَ لَهُمْ في الاَخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ} [ سوره مائده : 41] هان اي رسول ! بعضي از افرادي كه قبلا گفته بودند ما ايمان آورديم و سپس به سوي كفر شتافتند تو را اندوهگين نسازد ، كه اين اظهارشان زباني است و دلهايشان ايمان نياورده ، و نيز بعضي از آنان كه خود را يهودي مي‏خوانند و همواره سخن دروغ را مي‏پذيرند ، و افرادي ديگر را كه نزد تو نيامده ‏اند اطاعت مي‏كنند ، همان توطئه ‏گراني را كه خود را پنهان كرده و براي عوام هر سخني را بعد از علم به حقيقتش تحريف مي‏نمايند ، از وجه ه‏اي كه دارد بر مي‏گردانند ، و تازه به افراد نامبرده مي‏گويند : اگر محمد (صلي‏ الله ‏عليه‏ وسلّم‏) در پاسخ فلان پرسش هايتان طبق همين آرائي كه ما داريم - يعني همان مطالب تحريف شده - پاسخ داد قبول كنيد و گر نه زنهار زنهار ، كه نزديكش مشويد ، خدا مي‏خواهد آنان را به فتنه خود گرفتار كند ، و تو اي رسول براي چنين كساني در قبال خدا كاري نتواني كرد ، اينان همان كسانند كه خدا نخواسته است دلهايشان را پاك كند ، در دنيا خفت و در آخرت عذابي عظيم دارند

5 ـ هرکسکه از پذیرفت حکم الله ابا کند اگرچه ان را هم انکار نکندـ {ألم تر إلى الذين يزعمون أنهم آمنوا بما أُنزل إليك وما أُنزل من قبلك يُريدون أن يتحاكموا إلى الطاغوت وقد أُمروا أن يكفروا به ويريد الشيطان أن يضلّهم ضلالاً بعيداً . وإذا قيل لهم تعالوا إلى ما أنزل الله وإلى الرسول رأيت المنافقين يصدُّون عنك صدوداً }.

پس به طور خلاصه حکم به غیر ما انزل الل در این حالات شرک اکبر است

( 1 ) هر کس غیر از شرع خداوند قانون دیگری بگذارد

( 2 ) هرکس حقانیت آن را انکار کند

( 3 ) هرکس حکم طاغوت را بر کل حکم شریعت یا قسمت کوچکی از ان برتری دهد

( 4 ) کسی که حکم خداوند و دیگر قوانین وضعی را یکسان بداند

( 5 ) کسی که حکم بغیر ما انزل الله را جایز بداند یا معتقد باشد که حکم بغیر ما انزل الله واجب نیست یا او در حکم کردن یا نکرد به ان مختار است

و در پایان بعضی از دوستان گمان می کنند که حکم بما انزل الله فقط بریدن دست دزد است و ان ها کارهای بیشتری دارند مثل کارهای اقتصادی که باید اول انها را انجام بدهند سپس حکم بما انزل الله اما دوستان حکم بما انزل الله امورات اقتصادی را هم در بر می گیرد و تنها بریدن دست دزد نیست و نه تنها امور اقتصادی بلکه تمام جنبه های زندگی و کشور داری را در بر می گیرد وقتی خداوند می گوید که در تمام کارها به شریعت خداوند رجوع کنید آیا امکان دارد که جوابگو نباشد.
حال سوال من .. ایا کار حزب النهضه را تایید می کنیید یا نه؟

متین جان کما کان خوشحال باش
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط blook در دوشنبه فروردين ماه 28, 1391 9:33 am .
نماد کاربر
blook
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 32
تاريخ عضويت: پنج شنبه آذر ماه 23, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 15 بار
تشکر شده: 34 بار
امتياز: 0

پستتوسط shahryari-abdullah » يکشنبه فروردين ماه 27, 1391 7:15 pm

بله بنده تأیید میکنم. امیدوارم یه روزی شما هم از کنچ خونه بیاید بیرون و در عرصه های اجتماعی و سیاسی یکمی فعالیت داشته باشی و یه بار شما رو احضار کنند که حساب کار بیاد دستتون. آیا فقط با آیات قرآن میشه سیستم اقتصادی یک کشور رو در این عصر تنظیم کرد؟ یا سیستم سیاسی رو ؟ قرآن به میاموزه که چه درآمدهایی درسته و چه درآمدهایی درست نیست و یه روش های کلی رو بهمون نشون میده. اگر ما انتظار داشته باشیم قرآن در تمام زمینه ها همه ی حرفارو فرموده باشد حتما کتابی بود با قطر  از زمین تا آسمان. اصلا شما فکر کردین که برخورد با جامعه ی جهانی چقد مهمه!؟ و اینو میدونید که کشورهای اسلامی چقد ضعیفن و در معادلات جهان تأثیر آنچنانی ندارن و اگر بخواهند یک سری بده بستون نداشته باشن با چند تا تحریم از پا درشون میارن پس خیلی مهمه که آینده ی دور رو نگاه کرد و با زیرکی هرچه تمام تر نهایتا به اهداف والای خود برسی. در عصر امروزی مثل گذشته نیست که  یه فقیه چون که به قرآن و و حدیث وسنت رسول(ص) تسلط داره میتونه در همه ی زمینه ها اظهار نظر کنه و حکم سیاسی و یا اقتصادی بده حودتون بهتر میدونید این علوم در این عصر چندها گرایش و مقاطع تحصیلی بالا داره و در دانشگاه های مختلف در جهان تدریس می شوند. البته دوست ندارم که این برداشت شود که بنده علوم انسانی رو بر علوم وحیانی ترجیح میدم بلکه معتقدم هر علومی باید در جای مناسب خود به کار گرفته شود و علوم وحیانی همه ی چیزها رو بیان ننموده است و در مورد بعضی از علوم مانند اقتصاد یک کلیاتی رو بیان کرده است و به دست آوردن جزئیات کار را در اختیار خود انسان ها قرار داده است.
رَبَّنَا آتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا
نماد کاربر
shahryari-abdullah
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 66
تاريخ عضويت: دوشنبه مهر ماه 10, 1390 12:30 am
محل سکونت: tabriz
تشکر کرده: 35 بار
تشکر شده: 38 بار
امتياز: 0

پستتوسط nahmadi69 » يکشنبه فروردين ماه 27, 1391 7:36 pm

سلام
علیکم و رحمه الله خدمت همه عزیزان . من در این مورد نظر نمیدم فقط میخواهم بگم . فکر نمی کنید بحث تون داره رو به جدل میره . بهتر نیست ادامه ندید .
الدنيا سجن المؤمن وجنّة الكافر، والموت جسر هؤلاء إلى جنّاتهم وجسر هؤلاء إلى جحيمهم

ما الموت إلاّ قنطرة تعبر بكم من البؤس والضّراء إلى الجنان الواسعة، والنعيم الدائم، فأيُّكم يكره أن ينتقل من سجن إلى قصر
نماد کاربر
nahmadi69
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 168
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 24, 1390 12:30 am
محل سکونت: کرماشان _ پاوه
تشکر کرده: 148 بار
تشکر شده: 142 بار
امتياز: 410

قبليبعدي

بازگشت به مقالات متنوع دینی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 8 مهمان