دیدار مقامات اخوان المسلمین مصر و تونس با مقامات آمریکایی در واشینگتون "نظرتون چیه؟"

در این بخش مقالات در زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

پستتوسط yell » يکشنبه فروردين ماه 27, 1391 8:02 pm

عمر هم حكم خدا رو در جامعه اسلامي اجرا نكرد و دست دزدها رو در يك مقطع نبريد! پس عمر هم كافره! خوب خودتون داريد كافر و باطل بودن  خودتون رو اثبات ميكنيد!
بلوك جان ادامه بده،عالي پيش ميري! :wink:
نماد کاربر
yell
کاربر سایت
کاربر سایت
 
پست ها : 5
تاريخ عضويت: دوشنبه مهر ماه 17, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 1 دفعه
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 0

پستتوسط khozaima » دوشنبه فروردين ماه 28, 1391 12:52 pm

سلام علیکم
خداوند وقتی که انسان را به عنوان جانشین خود در زمین معرفی کرد راه زندگی کردن در همین زمین را هم به انسان نشان داد و این را هم مشخص کرده است که تنها با استفاده از همین روش می توان به نتیجه رسید. خداوند اول و آخر هر چیزی است و به این شک نداریم که از همان روز ازل می دانست که اوضاع زمین به چنین روزی می رسد که ما هستیم پس برنامه اش به قدری کامل است که پاسخگوی این روزها و روزهای بعد هم باشد.
یکی از خصوصیات قرآن  بیان موضوعی عظیم در جمله ای بسیار کوتاه است پس نیازی به کتابی از زمین تا آسمان نیست. قرآن برای هر چیزی محدوده ای تعیین کرده که ما باید در همان محدوده به فعالیت ادامه دهیم نه اینکه بگوییم که خداوند جزئیات اقتصاد را بیان نکرده پس به هر روشی که می خواهیم باید اقتصادمان را درست کنیم حتی با دوستی با دشمنان خدا هم باشد. همین برنامه بود که در زمان عمر بن عبدالعزیز اجرا شد و نتیجه اش را هم می دانیم که چه شد به نظر شما همین برنامه در این روز نمی تواند وضع ما را به همان وضعیت اقتصادی زمان عمر بن عبدالعزیز برگرداند تا ما نیازی نداشته باشیم که محتاج یهود باشیم یا کلا این در وجودمان هست که با یهود دوست باشیم؟
انا جعلنا ما علی الارض زینه لها لنبلوهم ایهم احسن عملا

برای نویسنده این مطلب khozaima تشکر کننده ها:
blook (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
khozaima
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 103
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 4, 1390 12:30 am
محل سکونت: به زودی لحد
تشکر کرده: 94 بار
تشکر شده: 149 بار
امتياز: 10

پستتوسط kalatangeh » دوشنبه فروردين ماه 28, 1391 4:53 pm

[darestan1985pa@gmail.com]با سلام خدمت کاربران گرامی و مدیریت سایت
راستش من مدتیه که عضو این سایت شدم و این اولین باره که مطالب تالار گفتمان رو با دقت می خونم. تو مطالب ارسالی به تالار مطالب علمی و بسیار خوبی وجود داره اما آمار پاسخ ها و بازدیدها متأسفانه نشون میده که ماها بیشتر به دنبال مسائل حاشیه ای هستیم. مانند همین مطلب. شاید علتش اینه که هنوز نتونستیم از حصار نگاه های ایدئولوژیک و کانالیزه رها بشیم. به نظر من نه دغدغه های جناب blook ارزش جواب دادن را دارد و نه قلم فرسایی (یا کیبورد فرسایی !) بعضی از دوستان دردی را دوا می کند. (البته با احترام به همه عزیزان). اجازه بدهید از بدترین حالت شروع کنیم:
این مطلب صحت دارد و نفس کار گروه مذاکره کننده نیز نارواست:
خوب این قضیه می تواند تنها یک اشتباه سیاسی از کادر رهبری این دو حزب باشد نه بیشتر. چه لزومی دارد که این چنین تاتارمآبانه با ردیف کردن چند آیه و حدیث بر یک جماعت بتازیم و خوشحال و ظفرمند از این که تنوانسته ایم به زعم خود دلیلی بر کافر بودن (معاذ الله ) برادران دینیمان پیدا کنیم همدیگر را با این ادبیات مخاطب قرار دهیم.
می توانستیم به هزار و یک دلیل جور دیگری با این خبر برخورد کنیم:
1- خبر فوق اصلا می تواند صحت نداشته باشد.
2- ما اصل مطلب را خوب نفهمیده باشیم.
.
..
حال بر فرض مطلب به همان صورت باشد که blook فرموده اند:
1- مگر مذاکره با دشمن (آنهم با این فرض که آمریکا دشمن اخوان المسلمین است) اشکال دارد
2- مگر تعامل دموکراتیک با احزاب و رعایت حقوق زنان جای ایراد است
در مورد اجرای قوانین و حدود شرعی نیز این مطلب جای بحث دارد و وارد شدن به آن نیاز به تخصص. اما جای انکار نیست که اجرای حدود در هر ظرف مکانی و زمانی مقدور نیست.
در پایان می خواهم برای همه برادران و خواهرانم این نکته را یادآور شوم که خداوند بعد از يك عمر مجاهدت به حضرت يونس اجازه نمي دهد كه قومش را كافر خطاب کرده به آن وعده عذاب الهي بدهد. پس بهتر است كمي بيشتر مواظب گفته هايمان باشيم (ما يلفظ من قول الا لدیه رقیب عتید)

برای نویسنده این مطلب kalatangeh تشکر کننده ها: 5
Akam (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), Ershad (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), kazari (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), naseh_azizi (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), shahryari-abdullah (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 35.71%
 
نماد کاربر
kalatangeh
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 7
تاريخ عضويت: شنبه اسفند ماه 26, 1390 12:30 am
محل سکونت: تهران/نودشه
تشکر کرده: 6 بار
تشکر شده: 22 بار
امتياز: 0

پستتوسط Ershad » دوشنبه فروردين ماه 28, 1391 6:39 pm

نمونه ای از دوستی و همکاری دو تن از رهبران اخوان المسلمین عضو حماس با سران یهود در فلسطین

(شیخ احمد یاسین _ دکتر عبدالعزیز رنتیسی)









































شیوه نی من شیوه نی ئینسانیه     بانگی ئازادی و گڕوی یه کسانیه

برای نویسنده این مطلب Ershad تشکر کننده ها: 6
Akam (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), asra (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), kalatangeh (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), naseh_azizi (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), sayf (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), shahryari-abdullah (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 42.86%
 
نماد کاربر
Ershad
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 39
تاريخ عضويت: پنج شنبه مهر ماه 13, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 35 بار
تشکر شده: 61 بار
امتياز: 0

پستتوسط blook » دوشنبه فروردين ماه 28, 1391 11:22 pm

از خداوند می خواهم که مرا نیز با افرادی چون شیخ شهید احمد یاسین، عبدالعزیز رنتیسی، شیخ نزار ریان، امام الهدی سید قطب و امام شهید حسن البنا محشور گرداند چون این ها همگی در راه اعلای کلمه ی لا اله الا الله به شهادت رسیدند.
امــــــــــــــــــــــــــــــا گذاشتن این پست شما به نظر بنده چیزی جز عقده گشایی نیست اگر از جواب دادن عاجز هستید حداقلش این است که سکوت کنید و چیزی نگویید چرا فکر می کنید که اگر گروهی را نقد کنیم دیگر دنیا به آخر رسیده است چرا باید با باطل بودن کاری هر گونه که شده سعی کنیم ان را توجیه کنیم . حزب النهضه مرتکب اشتباهی شده است به جای جانبداری کورکورانه از ان ها یک بار دیگر خبر را با دقت و به دور از تعصب بخوانید . مطمئنم اگر بر میزان قرآن این کار را عرضه کنیم و بدون نعصب به موضوع بنگریم هرگز اینگونه کور کورانه دفاع نخواهیم کرد ...
چرا حزب النهضه در این دیدار حرف هایی را زده است که حزب حریه و عداله ان حرف ها را نزده است ... اگر این حرف ها را درست و پسندیده می دیدند مطمئنا انها نیز از گفتش دریغ نمی کردند .... .... .... .... .... .... .... .... .... .... ...
نماد کاربر
blook
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 32
تاريخ عضويت: پنج شنبه آذر ماه 23, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 15 بار
تشکر شده: 34 بار
امتياز: 0

پستتوسط khozaima » سه شنبه فروردين ماه 29, 1391 9:37 am

سلام علیکم
بر طیق گفته پیغمبر همه انسانها دچار خطا می شوند و بهترین خطاکاران کسانی هستند که توبه می کنند پس اگر این خبر درست باشد بهترین کار توبه از آن است.
اگر بر صحت این خبر مشکل داریم دیگر این را که من بیان می کنم نمی توان تکذیب کرد.
عثمان حسین در کتاب نقشه های جدید غرب بر علیه مسلمین به نوشته ی دکتر محمد عماره بیان می کند که: « دیروز شنیدم که استاد بزرگی-در نشست کلانی که بزرگان فرهنگی مسلمانان در آن جمع شده بودند و در میانشان کسی جز یک مسیحی به چشم نمی خورد- سخنرانی رسمیش را اختصاص داده به اینکه لزومی ندارد ما قانون یا شریعت اسلام را پیاده کنیم در حالی که مسلمان و مسلمان زاده هم هست و در این نشست سه تن از علمای بزرگ شیخ الازهر نیز شرکت داشته و هیچ یک از آنان اعتراض نکرده اند و در عین حال خندیده و خوشحال هم بوده اند! کجاست غیرت اسلامی و هویت و شخصیت امت؟!»
خداوند می فرمایید اگر کسانی آیات ما را تکذیب کردند فلا تقعد معهم ، این شخص کل برنامه اسلام را زیر سوال برده اما اینان چرا سکوت را ترجیح داده اند نمی دانم، حتما مصلحت بوده است که ساکت بمانند.
امیدوارم که شخص فوق از گفته ی خویش توبه کرده باشد و حاضرین نیز هرجا که باید سخن حق گفته شود دیگر ساکت نباشند.
انا جعلنا ما علی الارض زینه لها لنبلوهم ایهم احسن عملا

برای نویسنده این مطلب khozaima تشکر کننده ها:
blook (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
khozaima
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 103
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 4, 1390 12:30 am
محل سکونت: به زودی لحد
تشکر کرده: 94 بار
تشکر شده: 149 بار
امتياز: 10

پستتوسط zrian » سه شنبه فروردين ماه 29, 1391 11:03 am

با عرض سلام
وتشکر ویژه از بلوک
ما شدیدا به این بحث ها نیازمندیم
از دوستان عزیز جناب متین و سیف تقاضا دارم با کلمات بازی نکنند حالا مهم بلوک نیست که این وسط دارید تخریبش میکنید و شما متین جان برچسب زدن به برادری مسلمان جز بد نامی خودتون و تحت الشعاع قرار دادن فعالیت هاتون نتیجه ی دیگری ندارد مهم تفکر اخوان است که آیا مسیر درستی را در بیش گرفته یا نه از دوستان خواهش میکنم تعارفات رو بزارن کنار و اون چیزی رو که میدانند بگویند نقد کنند استاد می فرمود هر مسلمانی در سطح فکر و دانش خود باید استدلال کند و مطمینا همه شما حداقل در سطحی هستید که اوضاع و نتیجه ی فعالیت های تفکر اخوان را در دنیا مورد بررسی قرار بدید
باز هم ممنون

برای نویسنده این مطلب zrian تشکر کننده ها:
blook (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
zrian
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 13
تاريخ عضويت: شنبه اسفند ماه 26, 1390 12:30 am
محل سکونت: Pave
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 12 بار
امتياز: 0

پستتوسط mianarow » سه شنبه فروردين ماه 29, 1391 11:36 am

سلام
مطلب بچه ها رو خوندم. راستش احساس میکنم که بلوک نیتش خیره ولی متاسفانه مطالبی که میذاره زیاد عمیق نیستن . ایشان میخواهد در یک جمله بگوید که((منهج فعلی اخوان منهجی مطابق با اصول و ضوابط دینی نیست. در حالی که تا قبل از 1970 تنها شعار آزادیخواهانی همچون شهید حسن البنا(نحسبه کذلک) و ... جهاد و مبارزه ی همزمان با قلم و شمشیر بود امروزه تنها کار ما بدست آوردن کرسیهای بیشتر میباشد و جهاد قدغن میباشد)). ershad جان خیلی ممنون از عکسات . مطمئن باش همه ی ما عاشق و دل شیفته ی بزرگانی همچون شیخ احمد یاسین و استاد الرنتیسی هستیم ولی با کمی تامل در اوضاع فعلی حماس،چالش و تفاوتی عمیق بین منهج و تفکر استاد الرنتیسی و آدمهایی همچون خالد مشعل هستیم . در نظر بنده حماس کنونی از عرش تا فرش با حماس قبل از شهادت استاد الرنتیسی تفاوت دارد.
از همه میخواهم بار دیگر منهج اخوان قبل 1970 را با منهج کنونی اش مقایسه کنند و واقعا حق مطلب را ادا کنند. ان شاءالله

برای نویسنده این مطلب mianarow تشکر کننده ها:
Akam (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
mianarow
کاربر سایت
کاربر سایت
 
پست ها : 1
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 28, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 1 دفعه
امتياز: 0

پستتوسط shahryari-abdullah » سه شنبه فروردين ماه 29, 1391 1:17 pm

با سلام خدمت دوستان گرامی. اول از هر چیز از kalatangeh برای حرفای قشنگش و بیشتر باز کردن صحبت بنده تشکر میکنم. و به جناب khozaima هم عرض میکنم که خدا رو خوش نمیاد این برداشتها رو از حرفای بنده کرده اید انگاری که فقط شما به قرآن اعتقاد دارید و فقط شما دوسش دارین و ازش پیروی میکنید نه عزیز این جوریام نیست. من از حرفای بلوک و بی ادبیهایش نسبت به دوستان گلایه دارم  و اصلا سردرگم شدم که ایشون چی میخواد بگه!!؟ همه ی اخوانی هایی که شهید شدن رو قبول داره ولی کسایی که واسه ی این فکر بیشتر از 20 سال از عمر خودشون رو در زندان گذرانده اند رو منحرف میداند و میگوید که اینها اومدن دین خدا رو نابود کنند!!!! اینا همون شاگردای نخبه ی همین افراد بودن برادر من!!! بعد شما چرا شدید کاسه ی داغ تر از آش خود مردم مصر و تونس این افکار و این تفکر رو دوست دارن هیچکدوم از اونا نفهمید که منحرفند فقط جناب عالی فهمیدید!!!! قبلا هم با صراحت جواب دادم که با حرفای مقامات حزب النهضه موافقم چون اونا خودشون بهتر شرایط رو درک میکنند. برای مثال همین موضوع حجاب تو جامعه خودمون(شما مناطق اهل سنت رو در نظر بگیرید) بنده با افراد متنوع و زیادی ارتباط داشتم و این مسأله رو خوب درک کردم که حجاب تو جامعه ی ما یک ضد ارزش است یا به عبارتی بی حجابی به عنوان یک ارزش شناخته میشه و کسی که حجاب رو رعایت میکنه انواع و اقسام لقب های مختلفی رو بهش میچسپونند به این دلیل که جامعه ی ما اون ظرف رو نداره برای اجرای این حکم. دیگه خسته شدم از دست شما هرچی میگیم همون حرف خودتون رو میزنید و واقعا روحیه ی حق پذیری در شما مرده و بنده دیگه هیچ نظری نخواهم داد. مع السلام
رَبَّنَا آتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا

برای نویسنده این مطلب shahryari-abdullah تشکر کننده ها:
Ershad (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
shahryari-abdullah
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 66
تاريخ عضويت: دوشنبه مهر ماه 10, 1390 12:30 am
محل سکونت: tabriz
تشکر کرده: 35 بار
تشکر شده: 38 بار
امتياز: 0

پستتوسط kazari » سه شنبه فروردين ماه 29, 1391 9:25 pm

سلام به همگی
مباحث مطرح شده در این تاپیک خیلی متنوع بودند و صحبت در مورد همه اونها طولانی خواهد بود.
اما قبل از همه چیز من یه سر به روزنامه واشنگتن پست زدم تا از منبع اصلی، خبر رو ببینم!
داستان عوض شد تقریبا!
برای آشنایی با زمینه بحث و فضای بحث من خلاصه ای از کل خبر رو می آرم.
پاراگراف اول آن از تعهد دو گروه اسلام گرا نسبت به رعایت هنجارهای دموکراتیک و حقوق زنان و اقلیت ها صحبت می کند.
پاراگراف دوم شامل اون جمله مورد بحث است :
The Tunisian representatives, whose party leads a three-member governing coalition, made clear they will not seek to impose Islamist precepts — like sharia law — on their country even if they have the majority support to do so.
ترجمه ش این می شه : نمایندگان تونسی ، که گروه آنان رهبری ائتلاف حاکم سه عضوی را دارد، تبین کرد " توضيح داد یا روشن کرد معنای دقیق آن کلمه کردی رونی کردو است " که آنها بدنبال تحمیل احکام اسلامی – مانند قوانین شریعت-  بر کشور نیستند  حتی اگر آنها حمایت اکثریت را برای انجام دادن آن داشته باشند.
" دقت شود که کلمه impose  معمولا معنای تحمیل کردن رو داره ،بعضی اوقات هم  وضع کردن ولی وقتی به این صورت به کار بره که در جمله بالا بکار رفته معنی تحمیل کردن رو می ده"
از لغت نامه Collins زیر کلمه impose  
معنی اول :
If you impose something on people, you use your authority to force them to accept it.
مثال :
Britain was the first country to impose fines on airlines which bring passengers without proper immigration papers.
معنی دوم :
If you impose your opinions or beliefs on other people, you try and make people accept them as a rule or as a model to copy.
از لغت نامه Longman
if someone in authority imposes a rule, punishment, tax etc, they force people to accept it
مثال :
  The court can impose a fine or a prison sentence.
معنی دوم :
to force someone to have the same ideas, beliefs etc as you
impose sth on sb
مثال :
  parents who impose their own moral values on their children
ادامه دارد ....
خدایا ما را به راه راست هدایت فرما

برای نویسنده این مطلب kazari تشکر کننده ها: 6
Akam (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), Ershad (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), asra (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), kalatangeh (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), sayf (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 42.86%
 
نماد کاربر
kazari
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 106
تاريخ عضويت: جمعه خرداد ماه 13, 1390 11:30 pm
محل سکونت: نوسود، تهران
تشکر کرده: 98 بار
تشکر شده: 140 بار
امتياز: 560

پستتوسط zrian » چهارشنبه فروردين ماه 30, 1391 3:37 pm

سلام دوباره
دوستان عزیز می خواهم مطلبی را عرض کنم که البته می شود آن را در تایپیک جدیدی ارائه داد اما چون زیاد هم بی ربط به موضوع این تایپیک نیست و برای عدم شلوغ شدن تالار آن را در این قسمت قرار می دهم شاید فقط کمی مسیر بحث کج می شود
همه ی ما می دانیم که جماعت اخوان در ایران (دعوت و اصلاح) حدودا سی سال است که در ایران فعالیت می کند و اگر بگویم شناخت زیادی از اخوان در سطح جهانی ندارم حداقل معلمین هم شهری خودم به عنوان داعیان به اسلام از دیدگاه اخوان را که می شناسم و اگر دوستان می فرمایند نمی شناسی ، می گویم با فعالیت های ایشان که همه بخوبی آشنا هستیم با کلاسهای متعدد، خطبه های هفتگی و اخلاق شیرین و.... همه بزرگ شده ایم اما نتایج این فعالیت ها چه بوده است آیا چیزی بیش از اینکه روز به روز عقب مانده تر و بی علم تر حداقل نسبت به دین می شویم معلم عزیزم به عنوان یک فعال اخوان در پاوه می فرماید ما نباید خود را مواخذه کنیم چون اینها که نتایج کار ما نیست وبه قول معلم دیگری: به راستی جبهه ی کفر به شدت در حال فعالیت است و این نتایج را در شهر ما به بار آورده است می پرسم ما چکار کرده ایم اگر کفر بشدت فعالیت می کند ما داریم چکار می کنیم آیا می توانیم به برنامه هایمان برای نجات امید داشته باشیم
شب و روز و تقریبا هر روز هفته با برگزاری کلاسهای دهن پر کن  که از اول تا آخر کلاس همه به دهن یک نفر خیره می شوند ودر دل آرزو می کنند زودتر کلاس به پایان برسد و در نهایت با چند جزاک ا... و خدا خیرتان بدهد سر و تهش را جمع می کنیم خود را سرگرم کرده ایم از دوستان می پرسم هر کدام از شما چند درصد از مباحث کلاسها را که بسیاری از وقت زندگی خود را برای آن گذاشته اید در ذهن دارید؟ اگر میانگینی از همه گرفته شود یقین دارم(چون خودم جزئی ازاین شاگردها و با آنها بسیار بوده ام ) کمتر از 40 درصد مطالب در ذهن مانده اند کلاسها نباید برگزار شوند؟ نخیر علت آن یقینا چیز دیگری است که عرض خواهم کرد می پرسم این ضرر است یا خسران این در واقع گم شدن حداقل بیشتراز نصفی از زمانی است که در سر کلاس سپری کرده ایم و با حساب آن برای همه ی نوجوانان مسجدی مقداری غیر قابل جبران به دست می دهد شاید باور نکنید شاگردهای چندین(بیش از ده) ساله ی مکتب اخوان را می شناسم که به آنها گفته ام فلانی کاری که دارید می کنید کفر است سند از دکتر قرضاوی نشان داده ام گفته اند می دانیم کفر است اما باز انجام می دهیم پس سکوت کن باور کنید کسانی را می شناسم که به دلیل معاشرت با جوانانی که خود را شاگردان اخوان می دانند از دین برگشته اند یادم می آید چند سال پیش همین حرفها را تو مسجد سابقی از کاک یحی امینیشنیدم اما باور نمی کردم شاید بخاطر بک گراند ذهنی که در مورد داعیان داشتم
به خودم می گویم که بی انصافیست که بخاطرعده ای همه را محکوم کرد اما می دانم که این "همه "ی انگشت شماربسیار بی خطر تر از آن هستند که بتوانند کاری انجام دهند و در دنیای امروز و با این هجمه ی کفر نمی توانم به خاطر عده ی خیلی کم از ظلم خودمون به خودمون چشم پوشی کنم
تو شهر ما دراویش در منجلاب توسل و بدعتت دست و پا می زنند امام جمعه از بوی پای نمازگزار صحبت می کند و باز هم جای آن دارد بپرسم معلم عزیز بنظر خودتان مردم چند درصد از مطالبی که در خطبه ها ارائه می دهید در ذهن دارند (دوستان خطبه ی سه هفته پیش چی بود؟چند نفر می توانند به این سوال پاسخ دهند )عالمی می فرماید هر سخنی بالقوه موثر تا زمانی که فقط در زبان عام جاری می شود گذرا و بی تاثیز است اما همین که از صنفی مدرک بگیرد آنگاه تاثسر خود را خواهد گذاشت به عنوان جوانانی دلسوز میگوییم شرک نورزید شرک این است شرک آن است شرک... اما این سخنی است گذرا چون امام جمعه به نمایندی از ملایان منطقه بر منبر می فرماید ای مردم شرک بد است اما خودتان بروید ببینید شرک چیست به راستی مشکل کجاست؟در همایشی که چهارشنبه ها برگزار می شد کسی به دکتر گفت آقای دکتر آسمان را به ریسمان بافتی وما نفهمیدیم چه گفتید(باور کنید چیزی که گفت حقیقت بود)
معلم دیگری به افتخارمی گفت به ما گفته اند (همانهایی که استاد و بزرگانی چون او را به شهادت رساندند )شما گروهی بسیار با فرهنگ و به اصلاح خوب هستید و ما هیچ گاه نمی خواهیم به شما ضرری برسد خب شاید این همان خدعه باشد اما
فاروق فرصاد:هنگامی که قرآن مستقیما پس از دعوت از هجرت سخن می گوید صحابه تعجب نمی کردند چون می دانستند دعوتی حقیقی است که با مخالفت از سران ظلم همراه است
در نگرش اخوان معلوم نیست ما با کی می جنگیم اصلا می جنگیم؟در نگرش اخوان ولا و برا بلاتکلیف است چون هنوز دشمن و خودی مشخص نیست
و بسیاری فعالیت دیگر که پس از آنها چه داشته ایم بسیاری دانشجو زده از اسلام چند سانت عقب رفتن روسری نگاههای عجیب وبا معنی و بدتر از همه عوض شدن ارزش ها حتی در ذهن بسیاری از خود ما
من خیلی تاسف می خورم که عالمی از مدرسین مدرسه ی جنوب به اینجا آمده و در برابر عزیزی از داعیان اخوان گفت هیچ شهری به اندازه ی پاوه از نظر جوانان علاقه مند به مسجد و فعال از لحاظ دینی ضعیف نیست چون در پاوه دعوت به دست کسانی سپرده شده که وظیفه ی خود را بخوبی انجام نمی دهند
لازم به ذکر است معلم خود را که یکی از فعالان اخوان است به اندازه ای دوست دارم که حاضر نیستم از ایشان در این مورد بپرسم چون می ترسم از من برنجد از طرفی در قرن 21 و در اوج فعالیت جبهه ی کفر هستیم اگر بخواهیم بخاطر فرد گرایی و تعصب سکوت کنیم اوضاع بدتر ازاینکه هست میشود
ادامه دارد....

برای نویسنده این مطلب zrian تشکر کننده ها:
abdulrahman (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
zrian
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 13
تاريخ عضويت: شنبه اسفند ماه 26, 1390 12:30 am
محل سکونت: Pave
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 12 بار
امتياز: 0

پستتوسط Hawre » چهارشنبه فروردين ماه 30, 1391 3:55 pm

باسلام
کاک خالد دمت گرم. زدی وسط خال. درست دست گذاشتی رو نکته ای که اگه از همون اول بهش توجه میشد بحث به اینجاها نمی کشید. باور کن کلی ذوق کردم!!!! :D

ترجمه ای که blook عزیز گذاشته بود ظاهرا این بود:
"این روزنامه بیان کرد که گروه تونسی به مقامات آمریکایی این اطمینان را داده است که حزبش هرگز به دنبال اجرای تعالیم اسلامی مانند حدود و قوانین شرعی در تونس نیست حتی اگر اکثریت مردم هم خواهان آن باشند. "

اما همونطور که کاک خالد عزیز اشاره کردن و خودم هم یه نگاهی به دیکشنری انداختم Impose بیشتر و پیشتر از اینکه به معنای اجرا باشه به معنای تحمیله.
و فکر نمی کنم هیچکدوم از عزیزان با تحمیل احکام شرعی موافق باشن!
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط Hawre در چهارشنبه فروردين ماه 30, 1391 4:15 pm .
نماد کاربر
Hawre
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 183
تاريخ عضويت: چهارشنبه مرداد ماه 26, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 614 بار
تشکر شده: 258 بار
امتياز: 1360

پستتوسط abdulrahman » چهارشنبه فروردين ماه 30, 1391 4:01 pm

این نظر صرفا برای رفع شدن مشکل فنی این تاپیک درج شده است.
نماد کاربر
abdulrahman
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 237
تاريخ عضويت: چهارشنبه اسفند ماه 24, 1389 12:30 am
محل سکونت: کهکشان راه شیری/منظومه ی شمسی
تشکر کرده: 390 بار
تشکر شده: 249 بار
امتياز: 830

پستتوسط kazari » چهارشنبه فروردين ماه 30, 1391 8:38 pm

ادامه از قبل :

پاراگراف سه : از قول منظر بن عاید مشاور نخست وزیر حمدی جبلی نوشته که " ما به دنبال یک قانون اساسی برای همه تونسی ها هستیم که بر اساس اجماع و نه قانون اکثریت باشد"
پاراگراف چهار توضیح می ده که گروه مصری و حزب عدالت و آزادی بر روی بازسازی اقتصاد تمرکز کرده و از کمک آمریکا استقبال می کند. " اما وقتی که  در مورد نوشتن قانون اساسی جدید  بحث كردند نگرش اسلام گرایان مصری  اکثریت گرا بود  آنها گفتند: گروه  پارلمانی بزرگی از احزاب مذهبی انتخاب شده اند که تسلط آنها را بر مجلس موسسان برای نوشتن قانون اساسی قابل قبول می کند"
ترجمه دقیق اش خیلی سخته عین عبارتش اینه :
But when they discussed writing a new constitution, the Egypt Islamists’ stance was majoritarian: The large parliamentary bloc elected from religious parties, they said, makes it appropriate for those parties to dominate the constituent assembly writing the constitution.
ادامه مطلب تحلیل گزارشگر واشنگتن پست است :
در پاراگراف چهار توضیح می ده تسلط  اخوان و گروه های سلفی بر این مجلس باعث شده که یک چهارم دیگر اعضا از آن خارج شوند و در نهایت یک جمله از خیرات الشاطر آورده که : استفاده از شریعت در مصر هدف نهایی اوست. و در ادامه گفته  هر چند که او از یک جدول زمانی صحبت نکرد.
در پاراگراف پنج گزارشگر واشنگتن از اصطلاحی استفاده کرده به این معنا که ما دلیلی برای متهم کردن این دو گروه اسلامی نداریم.  آنها برنده انتخابات های آزاد و عادلانه ای شده اند. و در نهایت از کمک های مالی دولت اوباما به این دو کشور صحبت می کند.
در پاراگراف آخر می گه علیرغم نتایج انتخابات واضح به نظر می رسه که اکثریت بزرگی از مردم مصر و تونس به دنبال پیشرفت اقتصادی هستند و به حقوق بشر احترام می گذارند و نه به تئوکراسی " theocracy" . شهروندان سکولار و اقلیت ها که درصد بزرگی از جمعیت را تشکیل می دهند ،  تبعیض را نمی پذیرند. حرکت های اسلامی فقط وقتی موفق خواهند شد که این واقعیات را به رسمیت بشناسند.
خدایا ما را به راه راست هدایت فرما

برای نویسنده این مطلب kazari تشکر کننده ها: 3
Akam (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), kalatangeh (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), shahryari-abdullah (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 21.43%
 
نماد کاربر
kazari
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 106
تاريخ عضويت: جمعه خرداد ماه 13, 1390 11:30 pm
محل سکونت: نوسود، تهران
تشکر کرده: 98 بار
تشکر شده: 140 بار
امتياز: 560

پستتوسط blook » پنج شنبه فروردين ماه 31, 1391 11:18 am

با سلام مجدد
از ذوستان خواهش می کنم اینقدر زود ذوق زده نشن.
نسبت به متن انگلیسی باید بگویم که شما راست می گویید impose دقیقا می شود تحمیل کردن .
و این عدم ترجمه ی کلمه ی impose هم به طور عمد نبوده است
اما با این حال هیچ چیز تغییر نمی کند

آیا اگر اکثریت مردم خواهان تطبیق شریعت باشند تحمیل کردن معنی دارد؟
خیر
پس چرا اینگونه می گویند سوال اینجاست؟
وقتی اکثریت مردم خواهان تطبیق شریعت باشند اگر این کار را نکنند در حقیقت به مردم خیانت کرداه اند ... اگر تطبیق شریعت نکنند و به اقتصاد مملکت مشغول شوند تازه می توانند حکومتی همانند سوئد انگلیس آمریکا و ... باشند اگر تطبیق شریعت نباشد فرق این دو چیست...
مردم هم به خاطر اسلام به این افراد رای داده اند نه به خاطر چیزی دیگر
این کار گروه تونسی را می توان از لحاظ قوانین اسلامی و همچنین قوانین دموکراسی بررسی کرد در نظرات قبلی از لحاظ اسلامی بررسی شد اما از لحاظ دموکراسی هم باید بدانید که محکوم است چون دموکراسی یعنی حکم اکثریت و قتی اکثریت خواهان چیزی باشند باید انجام شود مثلا در فرانسه که جمعیتش 63 ملیون می باشد بیش از 5 ملیون مسلمان زندگی می کنند چیزی حدود 7% چون اکثریت خواهان اجرای قوانین لیبرالیسم هستند مسلمانی هم که خواهان تطبیق شریعت باشد در قانون انها هیچ ارزشی ندارد چون اکثریت خواهان اسلام نیستند اما کشور مثل تونس که 10 ملیون جمعیت دارد و اکثریت قریب به اتفاقش مسلمان هستند در صورتی که خواهان اجرای تعالیم اسلامی باشند باید به گفته ی ان ها اجرا کنند. درغیر اینصورت قوانین غیر اسلامی را که اقلیت خواهان ان هستند بر اکثریتی که خواهان قوانین اسلامی هستند تحمیل کرده اند ..... برای اطلاعات بیشتر در این مورد رجوع شود به کتاب : اقلیت های دینی و راه حل اسلام شیخ قرضاوی .. ... ... .. ... .. .. . . . . .. . .    لطفا جواب بدهید .
نماد کاربر
blook
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 32
تاريخ عضويت: پنج شنبه آذر ماه 23, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 15 بار
تشکر شده: 34 بار
امتياز: 0

قبليبعدي

بازگشت به مقالات متنوع دینی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 8 مهمان