۞۞۞ اخـبـار جــهان اســـلام ۞۞۞

در این قسمت جدیدترین نقل اخبار و گزارشها به همراه منبع قرار دارد

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

پستتوسط Ramin » سه شنبه خرداد ماه 2, 1391 11:27 am

« یک کلیسا در فنلاند، تبدیل به مسجد شد »



یک کارگاه هنری در شهر لاهتی فنلاند که پیش از آن به عنوان کلیسا استفاده می شد، به مسجد تبدیل شد. در مراسم افتتاحیه آن، «یرکی ملیویران» شهردار شهر لاهتی فنلاند حضور یافت.

مرکز بیداری اسلامی مرکز اصلی فعالیتهای آن در شهر لاهتی قراردارد، این ساختمان را که از سال 1920 تا سال 1970میلادی به عنوان کلیسا استفاده می شد، خریداری کرد.

این ساختمان مدتی به یک کارگاه هنری تبدیل شد که مرکز بیداری اسلامی، پس از آن، آن را به مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی تبدیل کرد.

مدیر این مرکز بیداری اسلامی اظهار داشت: افتتاح این مسجد و این مرکز، گامی در جهت بقا و استمرار ارزشهای دینی مان به شمار می رودو در چند روز آینده، کنفرانسی مرتبط با این مسجد برای پاسخ به سوالات خبرنگاران، روزنامه نگاران و هموطنان،برگزار خواهد شد.

«یرکی ملیویران» شهردار شهر «لاهتی» نیز در مراسم افتتاحیه با اشاره به اینکه تعداد مسلمانان فنلاند به 50 هزار نفر می رسد و مسلمانان از قومیتهای مختلف هستند، گفت: دین اسلام در سالهای اولیه قرن نوزدهم توسط مسلمانان تاتارستان به این کشور وارد شد.

وی افزود: این ساختمان پیش از این به عنوان کلیسا استفاده می شد و من امیدوارم و آرزو می کنم که این مسجد به مرکزی تبدیل شود که مسلمانان در آن به فراگیری زبان و فرهنگ مخصوص خود بپردازند.

وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 2
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

نتایج اولیه انتخابات مصر

پستتوسط ghazal66 » شنبه خرداد ماه 6, 1391 2:34 pm

با به پایان رسیدن دو روز رای گیری برای تعیین رییس جمهور جدید مصر، نتایج اولیه شمارش آراء که در برخی از شعبه های اخذ رای در این کشورصورت گرفته، نشان می دهد که دکتر محمد مُرسی نامزد گروه اخوان المسلمین پیشتاز است اما محمد شفیق آخرین نخست وزیر رژیم مبارک با فاصله کمی دوم است.به گزارش خبرنگاران العربیه در استان های مصر نتایج اولیه در 9 استان مصر در برخی استان های این کشور غافلگیر کننده بوده است.

بر اساس این گزارش به رغم اعلان برخی از نتایج انتخابات، همه مصری ها بر وجود رقابتی سالم و عادلانه متفق القول هستند.

نتایج نشان می دهد که اکنون رقابت بین سه نامزد عمده یعنی محمد مُرسی، از اخوان المسلمین، احمد شفیق از مقام های رژیم سابق و حمدین صباحی یکی از نامزدهای سکولار مصری است. اما آنچه که باعث شگفتی برخی از تحلیلگران شد قرار گرفتن احمد شفیق در مکان دوم است.

احمد شفیق، ژنرال سابق و آخرین نخست وزیر دوران حسنی مبارک است.

در صورتی که هیچ یک از این سه نامزد 50 درصد آراء را به دست نیاورد دو نامزد برتر در رای گیری ، به دور دوم خواهند رفت.

شمارش اولیه آراء نشان از پیشتازی محمد مرسی دارد اما فاصله آراء بین محمد مرسی و احمد شفیق آن قدر نيست كه به پیروزی حتمی یکی از این دو در مرحله اول منجر شود.


طبق آخرین بیانه که امروز پنج شنبه 25-5-2012 از دفتر انتخاباتی محمد مرسی نامزد اخوان المسلمین صادر شد، اين نامزد توانسته است از 1561 شعبه رآی گیری 585669 رای را از آن خود کند و پس از او، عبد المنعم ابوالفتوح با 390056 وسپس ژنرال احمد شفیق 366366 رای را به دست آورند.

اما با ادامه شمارش صندوق های رای گیری احمد شفیق بر عبد المنعم ابو الفتوح پیشى گرفت و خود را به مقام دوم بعد از کاندیدای اخوان المسلمین رساند.

احمد شفیق توانست در برخی مناطق که اهالى آنها غالباً هوادار اخوان المسلمین هستند، پیش بيفتد.

حمدین صباحی نامزد سکولار در استان اسکندریه دومین استان پر جمعیت مصر رتبه اول را به دست آورده است، در حالی که این استان پیش از این به هواداری از اسلام گرایان معروف بوده است.

عبدالمنعم ابو الفتوح دیگر نامزد اسلام گرا و عمرو موسی وزیر خارجه پیشین مصر تاکنون در رتبه های چهارم و پنجم باقی مانده اند.

منبع : العربیه
ربنا  لا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَ هَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ  رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ


برای نویسنده این مطلب ghazal66 تشکر کننده ها: 2
Hawre (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
ghazal66
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 306
تاريخ عضويت: يکشنبه ارديبهشت ماه 24, 1391 11:30 pm
محل سکونت: دیواندره
تشکر کرده: 958 بار
تشکر شده: 732 بار
امتياز: 360

پستتوسط Ramin » چهارشنبه خرداد ماه 10, 1391 11:30 pm

" مسجد سبز ترکیه "



نزدیک نهر سیحان در شهر «اضانه» ترکیه یک مسجد پوشیده از گیاهان سبز وجود دارد که نمای این مسجد را به تابلویی زیبا تبدیل کرده است.

سال 1930 میلادی مسجد اخضر نزدیک رودخانه «سیحان» در منطقه کوبرولو وابسته به شهر «اضانه» ترکیه افتتاح شد و هم اکنون این مسجد پوشیده از درختان سبز و گیاهان متراکم در اطراف دیوارها، گلدسته و مناره آن، این مسجد را به یک باغ پوشیده از گیاهان سبز تبدیل کرده است.

مردم و اهالی شهر هر روز برای دیدن این مسجد زیبا به این مکان می آیند. این مسجد به مانند یک تابلوی هنری بدیع که در کنار یک رودخانه قرار گرفته است، به نظر می آید.

این مسجد در مسابقه «زیباترین باغهای مساجد» از سوی مرکز امور دینی ترکیه سال گذشته رتبه دوم را کسب کرد.

بنابر این گزارش ، یعقوب اوانتش، امام جماعت مسجد اخضر گفت: در سالهای اولیه ساخت این مسجد، آنقدر سرسبز نبود ولی هم تکنون پوشیده از گیاهان است و با آبیاری مستمر رشد کرده است.

گیاهان این مسجد به شکلی است که در فصل زمستان برگهای آن می ریزد و دوباره احیا می شود.

در ابتدا مسئولان به فکر از بین بردن گیاهان افتادند تا دیوارهای مسجد را از خرابی حفظ کنند، ولی پس از آن از این فکر دست کشیدند.

هم اکنون 60 نوع مختلف از این گیاهان در مسجد اخضر وجود دارد.

وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 2
Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » پنج شنبه خرداد ماه 11, 1391 2:43 pm

کارگران مسلمان در حال خواندن نماز در یک کارخانه در ايتاليا



این عکس، مسلمانان شهر مدولا در شمال ايتاليا را نشان می دهد که پس از زمين لرزه، در کارخانه اي در مدولا در حال خواندن نماز هستند ...

وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 4
Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), SharakamPawa (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), ghazal66 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 28.57%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط abdolhamid » دوشنبه خرداد ماه 15, 1391 12:11 pm

ترور روحانی بلوچ در کویته پاکستان



مولانا "عطاء الله لانگو"، از علمای بلوچ شهر کویته و وزیرایالتی سابق بلوچستان پاکستان، روز جمعه (12خرداد) توسط افراد مسلح هدف حمله تروریستی قرار گرفت.

منابع خبری پاکستان گزارش دادند افراد مسلح روز جمعه (12خرداد) مولانا عطاء الله لانگو، امیر "جمعیت علماء اسلام" شهرستان قلات و وزیرایالتی سابق بلوچستان و فرزندش "حافظ امدادالله" را در شهر کویته هدف قرار دادند.

در این حمله حافظ امدادالله جان سپرد اما پدرش به طور معجزه آسایی جان سالم به در برد.
روزنامه "جنگ" گزارش داد: برخی از شهروندان غیور فورا مهاجمان مسلح را دستگیر و به پلیس تحویل دادند.
اسامی این دو موتورسوار مهاجم "طالب حسین" و "محمدعلی" گزارش شده است.

هواداران حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه مولانا فضل الرحمن) در شهر "قلات" دست به تظاهرات زده و خواستار محاکمه عاملان این ترور شدند.
شهر قلات (ایالت بلوچستان) شنبه 13خرداد را در اعتصاب عمومی بسر برد.

لازم به یادآوریست که پیش از این نیز مردان مسلح ناشناس چندین روحانی سرشناس بلوچ را در شهرهای کویته، مستونگ، قلات و پنجگور ترور کرده اند.
نماد کاربر
abdolhamid
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 22
تاريخ عضويت: يکشنبه ارديبهشت ماه 10, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 9 بار
تشکر شده: 27 بار
امتياز: 0

پستتوسط Ramin » دوشنبه خرداد ماه 15, 1391 1:59 pm

تظاهرات گسترده مصری‏ها علیه احکام دادگاه حسنی مبارک



ده‌ها هزار شهروند مصری در اعتراض به احکام قضایی علیه محمد حسنی مبارک، رئیس جمهور پیشین مصر، و "حبیب العادلی" وزیر کشور دولت وی، و همچنین تبرئه علاء و جمال فرزندان مبارک به همراه ۶ تن از معاونان العادلی، تحصنی نا‌محدود در میدان التحریر قاهره آغاز کردند.
در چند استان دیگر مصر نیز ده‌ها هزار نفر با خواست اعاده محاکمه مبارک، دست به تظاهرات زدند.
تظاهرکنندگان در میدان التحریر شعارهایی علیه احکام صادره سر دادند و دادستان را متهم کردند که دلایل کافی برای محکوم کردن متهمان گردآوری نکرده است.
حسنی مبارک به همراه دو فرزندنش علاء و جمال و همچنین العادلی و شش معاونش، به اتهام  مشارکت در قتل تظاهرکنندگان در جریان انقلاب سال گذشته مصر، محاکمه شدند.
دادگاه جنایی قاهره مبارک و العادلی را به دلیل صدور فرمان قتل تظاهرکنندگان به حبس ابد محکوم کرد. اما دیگر متهمان از اتهام‌های وارده تبرئه شدند.


به گزارش خبرگزاری رویترز، تظاهرکنندگان اعلام کردند که «تا زمان محقق شدن خواسته‌های انقلاب» دست به تحصنی نا‌محدود خواهند زد.

نخستین خواسته آنها «اعاده محاکمه قاتلان انقلابیون و کناره گیری شورای عالی نیروهای مسلح از قدرت» اعلام شده است. آنها همچنین تاکید کردند که تبرئه سران نظام پیشین مصر از اتهام قتل تظاهرکنندگان و فساد مالی را نمی ‌پذیرند.
بنا بر این گزارش، شمار معترضان در میدان التحریر با آغاز ساعت‌های شامگاه شنبه افزایش یافت و به حدود ۲۰۰ هزار نفر رسید. آنها شعار می ‌دادند: «مردم خواهان سرنگونی نظام هستند.»، «ملت متحد هستند.» و «این بار جدی هستیم، کشور را در دست کسی‌‌ رها نمی‌ کنیم.»

جریان‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی نیز احکام صادره علیه متهمان در قتل تظاهرکنندگان انقلاب مصر را نپذیرفته و آن را «مضحک» توصیف کرده اند.
گروه "اخوان المسلمین" مصر، که بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمان این کشور را در دست دارد، در بیانیه‌ ای از اعضا و هواداران خود خواست برای مشارکت در تظاهرات اعتراض آمیز، به میدان‌های اصلی شهرهای خود بروند.
بنا بر اعلام سایت رسمی گروه اخوان المسلمین، "محمود غزلان"، سخنگوی این گروه، در این باره گفت که این گروه به همراه تمام اقشار مردم مصر، در تظاهرات ضد احکام «شوکه کننده» علیه «قاتلان شهدای انقلاب ۲۵ ژانویه» مشارکت خواهد کرد. او همچنین همبستگی کامل اخوان المسلمین با خانواده‌های کشته شدگان انقلاب را اعلام کرد.
"محمد مرسی"، نامزد گروه اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر هم در سخنانی متعهد شد در صورتی که در دور دوم انتخابات پیروز شود، مبارک و دیگر چهره‌های نظام پیشین مصر، دوباره محاکمه خواهند شد. او پس از این سخنرانی، به جمع معترضان در میدان التحریر پیوست.
"حمدین صباحی" و "عبدالمنعم ابوالفتوح"، دو نامزد شکست خورده در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری مصر، نیز شامگاه شنبه به جمع معترضان در میدان التحریر پیوستند.

گروه جوانان ۶ آوریل در بیانیه ‌ای احکام قضایی صادره علیه متهمان در قتل تظاهرکنندگان جریان انقلاب مصر را محکوم کرد. این بیانیه شورای عالی نیروهای مسلح را به دلیل «سکوت در برابر از میان بردن دلایل و پوشاندن حقایق» مسئول صدور این احکام دانست.

استان اسکندریه مصر نیز شاهد تظاهرات هزاران نفر علیه احکام صادره در حق مبارک، دو فرزندش، وزیر کشور او و شش معاونش بود. معترضان که در قالب چندین تظاهرات به خیابان آمده بودند، در شعارهای خود خواستار اعدام این متهمان شدند.
شماری از تظاهرکنندگان اسکندریه اعلام کردند که در مقابل مسجد "القائد ابراهیم" «تا زمان سرنگونی بقایای نظام پیشین» دست به تحصن خواهند زد.
در استان "سوئز" نیز  هزاران معترض در میدان "الاربعین" این شهر تجمع کردند. استان "بورسعید" دیگر استان مصر است که شاهد تظاهرات در اعتراض به احکام صادره بود.
شامگاه شنبه در شهر "العریش"، تظاهراتی بزرگ با‌‌ همان خواسته‌ ها به راه افتاد. در این تظاهرات تقریبا همه احزاب و ائتلاف‌ها حضور داشتند.
قنا، الاقصر و اسوان دیگر استان‌هایی بود که در آنها تظاهرات شبانه با خواست اعدام سران نظام پیشین مصر برگزار شد.
وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 2
Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » سه شنبه خرداد ماه 16, 1391 3:04 pm

" جشن پانصد و پنجاه و نهمین سالروز فتح استانبول "



انجمن جوانان آناتولی به مناسبت سالروز فتح استانبول توسط "سلطان محمد فاتح" امپراطور عثمانی، دوشنبه 15 /3 /91  جشن این فتح بزرگ و اتفاق مهم تاریخ اسلام را در مقابل مسجد ایاصوفیه برگزار می کند.

همزمان با پانصد و پنجاه و نهمین سالروز فتح شهر استانبول به دست مسلمانان، به رهبری سلطان محمد فاتح امپراطور عثمانی در سال 1453 میلادی، انجمن جوانان آناتولی که تشکلی اسلام گرا محسوب می شود، اعلام کرد در چارچوب جشن های سالروز این پیروزی، در مقابل مسجد تاریخی "ایاصوفیه" در استانبول نماز جماعت برپا می کند.

مسجد ایاصوفیه که در دوران حکومت روم شرقی بر قسطنطنیه به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار می گرفت، پس از فتح این شهر و تغییر نام آن به استانبول در سال مذکور از سوی سلطان محمد فاتح تبدیل به مسجد شد. این بنای تاریخی هم اینک نیز به عنوان یکی از موارد مورد اعتراض غربی ها به دولت ترکیه مطرح است. کما اینکه غرب تبدیل این کلیسا به مسجد را به عنوان یکی از شکستهای خود در مقابل مسلمانان قلمداد می کند.

مسجد ایاصوفیه که پس از فتح استانبول بر روی مسلمانان گشوده شده بود، در سال 1934 از حالت مسجد بودن خارج و تبدیل به موزه شد. مردم مسلمان ترکیه خواستار تغییر این وضع و برگرداندن این بنای تاریخی به حالت قبلی آن یعنی مسجد هستند.

وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » پنج شنبه خرداد ماه 18, 1391 12:49 pm

" حمله هوایی مجدد صهیونیست‌ها به غزه "



جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دیروز به یک پایگاه پلیس دریایی وابسته به دولت در شمال غرب غزه حمله کرده و 2 نفر را به شدت زخمی کردند.

به نقل از خبرگزاری"سما"، "ادهم ابوسلمیه" سخنگوی کمیته امداد و اورژانس غزه گفت که در بمباران امروز 2 نفر به شدت زخمی شدند که تیم امداد آنها را برای مداوا به مرکز درمانی الشفاء منتقل کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین یک مرغداری را در منطقه"عربیه" واقع در شرق شهر رفح بمباران کردند که خسارت‌های مادی زیادی به بار آورد اما آسیبی به کسی نرسید.

رسانه‌های محلی فلسطین اعلام کردند که در این بمباران زمین‌های زراعی هدف قرار گرفتند که خسارت‌های زیادی به یک مرغداری در این منطقه وارد آمد اما آسیبی به کسی نرسید.

وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 2
Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » جمعه خرداد ماه 19, 1391 3:39 pm

« ارائه تسهيلات به مسلمانان در مسابقات يورو 2012 اوكراين و لهستان »



انجمن‌هاي اسلامي اوكراين با اجراي طرحي از مسلمانان حاضر در مسابقات فوتبال جام قهرماني ملت‌هاي اروپا موسوم به يورو 2012 استقبال مي‌كنند.

به نقل از پايگاه‌ اطلاع‌رساني شبكه خبري الجزيره، انجمن‌هاي اسلامي اوكراين در ايام برگزاري اين رقابت‌ها، طرح استقبال از مسلمانان حاضر در مسابقات را در مساجد، مراكز اسلامي و رستوران‌هايي كه در آن غذاي حلال سرو مي‌شود، اجرا مي‌كنند.

باسل مرعي، رئيس مركز فرهنگي ـ اسلامي «رائد» (بزرگ‌ترين انجمن اسلامي مسلمانان اوكراين) اظهار كرد: در اين طرح خط تلفن ويژه‌اي براي خدمت به مسلمانان در نظر گرفته شده است و آنان با تماس با اين خط مي‌توانند از مراكز فرهنگي ــ اسلامي، مساجد و انجمن‌هاي وابسته به اين مراكز اطلاع يابند.

باسل مرعي در ادامه افزود: اين طرح همچنين شامل تبليغ اسلام در رستوران‌هاي حلال و آشنايي مسلمانان با شاخص‌ترين آثار و ديدني‌هاي شهرهايي است كه ميزبان رقابت‌ها هستند.

باسل مرعي همچنين تصريح كرد: اين طرح با هدف ارائه چهره‌اي مناسب از مسلمانان در جامعه اوكراين و آشنايي با وضعيت اسلام و مسلمانان در اين كشور اجرا خواهد شد.

يادآور مي‌شود، مسابقات يورو 2012 قرار است از 19 خرداد تا 11 تيرماه سال جاري به ميزباني مشترك لهستان و اوكراين برگزار شود. اوكراين پنج ميليارد دلار براي برگزاري اين مسابقات هزينه كرده است.


وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 4
CafeWeb (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), Hawre (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 28.57%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » يکشنبه خرداد ماه 21, 1391 8:02 pm

« نماز خواندن یک دانشجوی‌ آمریکایی‌ در‌ جشن‌ فارغ‌‌ التحصیلی »



" این دانشجو که نام و نشانی از آن عنوان نشده با رسیدن وقت نماز، در کنار مراسم، فریضه خود را به جا آورده است "


یک دانشجوی مسلمان آمریکایی در هنگام برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی خود و در میان هزاران نفری که در استادیوم ورزشی شاهد برگزاری این جشن هستند اقامه نماز کرد.

این دانشجو که نام و نشانی از آن عنوان نشده با رسیدن وقت نماز، در کنار مراسم فریضه خود را به جا آورده است.

انتشار فیلم این ماجرا در فضای مجازی موجب استقبال بینندگان آن شده و عنوان شده که این صحنه نگاهی مثبت نسبت به اسلام را نشان می‌دهد.

این فیلم در پایگاه یوتیوب موجب بحث‌های متعددی شده است به گونه‌ای که صدها نفر آن را پسندیده‌اند و عنوان کرده‌اند که پیام این فیلم آن است که هر چقدر انسان مشغول به کاری باشد، نباید چیزی نماز را از یاد او ببرد.

اکثر افرادی که این فیلم را پسندیده‌اند با بیان اینکه این فرد با سربلندی این اقدام را انجام داده است، تاکید کرده‌اند که مسلمانان باید به دیگران میزان اصرار و تمسک و عزتمندی‌اش نسبت به اقامه شعائر خود در هر زمان و مکان را نشان دهد.


وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 3
CafeWeb (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), mehr (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 21.43%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » يکشنبه خرداد ماه 21, 1391 11:20 pm

" لینک دانلود فیلم نماز خواندن یک دانشجوی‌ آمریکایی‌ در‌ جشن‌ فارغ‌‌ التحصیلی "



برای دانلود فیلم روی دانلود در زیر کلیک کنید :




وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 3
Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), ghazal66 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 21.43%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » دوشنبه خرداد ماه 22, 1391 1:27 pm

تصاویر راهپيمايي مردم میانمار در اعتراض به قتل مسلمانان ميانمار توسط بودايي ها


مردم ميانمار در اعتراض به قتل 9 مسلمان توسط بودايي ها راهپيمايي كردند :



















برمه (نام رسمی: اتحادیه جمهوری میانمار) کشوری است در آسیای جنوب شرقی.




کشور برمه که تحت استیلای انگلستان قرار داشت در سال ۱۹۴۸ استقلال خود را بدست آورد.

٪ ۸۹ مردم این کشور پیرو آیین بودا هستند، ٪ ۴ مسیحی، ٪ ۴ مسلمان، ٪۱ روح‌باور و ۲ ٪ معتقد به ادیان دیگر هستند.




وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 2
Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » دوشنبه خرداد ماه 22, 1391 2:39 pm

" موضوع سقط جنین در ترکیه "



سقط جنین در ترکیه از هفته‌ دهم حاملگی با شرایطی مجاز است و حکومت اردوغان قصد دارد این مدت را به چهار هفته کاهش دهد. اردوغان اخیرا گفته بود که سقط جنین قتل عمد است وی همچنین مخالفت خود با سزارین را نیز اعلام کرده بود.

در اعتراض به سخنان اخیر رجب طیب اِردوغان، نخست وزیر ترکیه در مورد سقط جنین، روز یکشنبه چند هزار  تن از زنان در خیابان‌های استانبول تجمع کردند و شعارهایی علیه دولت سر دادند.

به گزارش انتخاب؛ اردوغان اخیرا گفته بود که سقط جنین قتل عمد است.

زنان معترض روز یکشنبه پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود «بدن من حق خودم است».

بنابر برخی گزارش‌ها، دولت ترکیه قصد دارد غیرقانونی بودن سقط جنین را از هفته‌ دهم حاملگی به هفته‌ چهارم کاهش دهد.


وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها:
bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » جمعه خرداد ماه 26, 1391 8:18 am

خشونت‌ها علیه مسلمانان در میانمار افزایش یافت



علیرغم هشدارهای دولت میانمار و اعلام وضعیت فوق العاده، خشونت‌ها علیه مسلمانان توسط بودائیان در غرب میانمار افزایش یافت.

به نقل از منابع اینترنتی، براساس گزارش رسانه‌های محلی، ناآرامی‌ها و درگیری‌ها میان اقلیت مسلمان و اکثریت بودائیان در ایالت "راخین" در غرب میانمار افزایش یافت.

به دنبال درگیری‌ها در این کشور که از روز جمعه آغاز شد و باعث کشته شدن 25 نفر در ایالت "راخین" در مرز بنگلادش شد، دولت میانمار روز گذشته وضعیت فوق العاده اعلام کرد و نسبت به بروز هرج و مرج داخلی هشدار داد.

شاهدان حوادث می‌گویند که بیشتر مسلمانان در ایالت راخین که تحت تاثیر این حوادث هستند آواره و بی خانمان شده‌اند.

خشونتها در میانمار به دنبال حمله به یک اتوبوس حامل مسلمانان و کشته شدن یک زن بودائی آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.

براساس این گزارش، دولت نیروهای امنیتی خود را به منطقه اعزام کرده است اما باید نیروهای بیشتری به ایالت راخین اعزام کند.

حدود 750 هزار تن از جمعیت 60 میلیونی میانمار، مسلمان هستند.

وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » جمعه خرداد ماه 26, 1391 11:27 am

حملات بودایی‌ها علیه مسلمانان در میانمار در سایه سکوت جهانی



بودایی‌ها در میانمار با حمله به منازل مسلمانان، خانه‌ها را به آتش کشیده و هزاران نفر را آواره کردند.

شبکه‌های خبری تصاویر دلخراشی از خشونت‌های بودایی‌ها علیه مسلمانان در این کشور منتشر کرده‌اند.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره بودایی‌ها با حمله به مناطق مسلمان نشین منازل مسکونی را به آتش می‌کشند و هزاران نفر از مردم را آواره کرده‌اند.

همچنین در حالی که منابع دولت میانمار آمار کشته‌ها را تا 20 نفر گزارش داده، منابع محلی تلفات را بالای 100 نفر تخمین زده‌اند.

تصویر بالا یک زوج مسلمان در میانمار را نشان میدهد که توسط بودایی ها کشته شدند .


استان راخین میانمار اگر چه دارای اکثریت بودایی است اما عده زیادی مسلمان نیز در این ایالت زندگی می‌کنند که بی خانمان هستند و از طرف سازمان ملل به عنوان بیشترین اقلیتی که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند مطرح هستند. مسلمانان میانمار به عنوان یک اقلیت از سوی دولت مرکزی به رسمیت شناخته نمی شوند و فاقد حقوق شهروندی هستند.

درگیری‌ها در راخین پس از آن آغاز شد که اکثریت بودایی در این استان به اقلیت‌های مسلمان این کشور حمله کردند و تعدادی زیادی را کشته و زخمی کردند.

وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها:
ghazal66 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

قبليبعدي

بازگشت به نقل اخبار و گزارشها به همراه منبع

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 9 مهمان