نامه ای به خداوند!

در این بخش أدعیه و مناجات با خدا قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

نامه ای به خداوند!

پستتوسط ghazal66 » سه شنبه تير ماه 6, 1391 2:44 pm

نامه اي به خدا:

« به نامت اي آفریدگار       اي خالق نقش و نگار

توای خالق صورت ساز    اي منشأ حکمت و راز»

« اَلتَحیاتُ و صَلاواةُ و الطَیباتُ ِللهِ اَلواحِدُ الصَمَد، اَلمالِکُ اَلخالِق، اَلعَزیزُ اَلغَفار، ربُ اَلسماواتِ والارض، هُوالاوَلُ والآخرُِ، والظاهِرُ والباطِن، أنتَ الواحِدُالقهار»

خداوندا، زبانم قاصر است در وصف،شکوه و عظمت و کبریائیت، دیده عاجزاست ،از درک قلمرو بی انتهایت. ای بی سرا و همه جا سرایت، عالم ملکوت را، به چشم و مرغ خیال نتوان پیمود، سلطه واقتدارت، رابرپهنه ي این کائنات، نتوان ستود، هستی را از عدم، به خلق آوردی و وجود، در ید توست هر چه بود و نبود، گر همه عمر سر نهم من بر سجود، حقا که لایق دربار تو نبود. تو ای واجب الاوجود، ای اله و ای معبود.

خداوندا، آنطور که سزاوار شناختت بود، فهم نکردم، آنچه شایسته شکر نعمتهایت بود، به جای نیاوردم، آنچه لایق تو بود بندگی و سجده ننمودم ،در صورتیکه لازم بود، برای هر نفسی دو شکر می کردم، و هر لحظه عمر دل را به تو می سپردم، و این همه بی امری و سرکشی نمی کردم.

خداوندا، کاش آنقدر دل زنده و همت بلندم می دادی، که جز ذات تو به هیچ چیز و هیچ کس، دل نمی بستم، وآنقدر عزت نفسم می دادی، که جز تو، به هیچ چیز و هیچ کسی توکل نمی نمودم، و جز تو از کسی یاری نمی جستم، جز به اقتدار و بی انتهایت فکر نمیکردم.

خداوندا، می خواهم درد دلهایم را با تو بگویم، و جواب بسیاری از سؤالها و معماهای خلقت را، و رازهای پر از حکمت را از تو بجویم.

خداوندا، ای کاش روز ازل آدم و حوا را موردابتلا،و وسوسه وفتنهِ این بلاابلیس قرار نمی دادی، و این جرثومهِ فساد را بر قلمرو اندیشه آدم و حوا مجاز نمی کردی، و دل های آنان را بر وسوسه ی او سد می نمودی.

خداوندا، این آرزوهاوحسرت هاي من یاوه هايي بیش نیست، راز حکمت را چه دانم چیست! ای کاش آنقدر وسع ایمانی و تأملم می بخشیدی، که درک این اسرار و حکمت را می فهمیدم، و در خلوت دل، عزلت می گزیدم.وسرازپاخطانمي كردم، وباخود اين همه نجوا وغوغانمي كردم.

خداوندا، از اسیری جان بگویم یا جسم و قفس تن. بی روح كلام ندارم و بی جسم نَفس وروا ن، همین دانم در این زندان و قفس تن اسیرم و در حصار نَفس لئیم نخجیر، و در دام ابلیس زمین گیر.

خداوندا، ای کاش مارا چون ملائک می آفریدی، واز رنج این عالم خاکیمان میرهیدی.

خداوندا، درد و رنج ما روزی آغاز شد، ابلیس بر جایگاه آدم آگاه شد، و با نجوای پیرانه و نصحی زیرکانه و ژستی مزوّرانه به نزد آدم آمدو،اورااز عالم ملکوت به در کرد، و راهی هبوط واین سفر کرد. واوراازلاهوت ببرید،ودراین خاک تیره مسکن گزید، و رنجها چشید.

خداوندا، کاش می شد رودرو کنارت قرار می گرفتم، و رنجهایم را با تو می گفتم، و آینده ام را می پرسیدم،وازناامیدی به سرنوست میرهیدم.چون تااين لحظه،عمرم خزاني چون يورش باد بود،ووجودخسم چوب خورتاراج.

خداوندا، آرامش ما در بازگشت به کوی توست،

چون جهت سیران مرغ روح،درهمه احوال سوی توست.دردماتبعیدبه عالم ناسوت است،وبریدن ازعالم لاهوت است و ملکوت .خداوندا،از زندگی در این قفس خاکی خسته ام،ودرافقها سرگشته. خداوندا،این صدای بی صدای خلوت دل است،وزمزمهای غمگین مرغ روح درکنارگل.ای دل غافل،توهم داستان کفرآمیز موس وشبان را برزبان میرانی،پاازگلیم خویش به درکردی ازخودهیچ میدانی؟!خداوندا.این زبان حال بودکه قال شد.خودزبان گویای احوال شد.خداوندا ،هرچه دارم از تودارم،پوشیده نیست ازحضرتت نه نهان نه آشکارم.اين وادي و آن سرا.اين عالم دون وآن عليا.هردوملكي دريدتوست.امادراين ملك مادون. وابلیس نفسمان رقیب گشته،حكم نفس اماره مان،هزاران بار ماراكشته.كوله باري داریم بسي سنگين.ازآتيه مان بسي غمگين.خوارو ذليل از تو مي خوام ، ما را به دیارت برگردان. فرمان روا،فرياد رس جهر ونهان..

من مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک

برای چند روزی قفسی ساختن از تنم

خداوندا، از تو می خواهم در این بازگشت مسیرم راهموار کنی، و از کار زارم ، با دیده ی اغماز درگذری، که تو خود یگانه ناظری و یگانه غافر.خداوندا

لقدخلقناالنسان فی کبد،رنج است سرنوشتی باشدتاابد.یاغفارویاصمد.

خداوندا، از حضرتت خواستارم، مرا از ملاقات و دیدار خود،درآن سرا محروم نکنی و به شراره ی آتش، مجبور و محکومم ننمایی.خداوندابه درگه رحمتت چشم دوخته ام،وتوکل وامیدراازآموزه ات آموخته ام.

خداوندا، گناهکار و بنده ام، حقیر و شرمنده ام، خاشاکی از وادی خاک.درگذرای ملک عرش وافلاک.

خداوندا، از تو می خواهم در فردوس خود مرا در یابی، و از چهره ی زشت از گناهم، رو برنتابی.چون هرازگاهی به امیدکوی تومرغ خیالم بال زند.تادرجوارت جای گیردومانندآرزوهای دنیایش نمیرد.خداوندا.درون این بنده ی ضعیف رامی خوانی،نانوشته هایش رانیز میدانی.توخودداني كه اين دني،

چیزی درچنته ندارد.گرروزی صدبارشراره ي دوزخ براوببارد،عدل توست وسزای وی راروادارد، باز این بنده عاصی امیدغفران و ديدار ترادارد.

احمداحمدیان-آذرماه89
ربنا  لا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَ هَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ  رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ


برای نویسنده این مطلب ghazal66 تشکر کننده ها: 5
CafeWeb (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), Sanam1 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), mehr (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), nahmadi69 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), salar67 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 35.71%
 
نماد کاربر
ghazal66
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 306
تاريخ عضويت: يکشنبه ارديبهشت ماه 24, 1391 11:30 pm
محل سکونت: دیواندره
تشکر کرده: 958 بار
تشکر شده: 732 بار
امتياز: 360

پستتوسط mehr » جمعه تير ماه 9, 1391 11:40 pm

باسلام و تشکر از غزال عزیز






راز ونیاز با خداوند مهربان


به تو روی آوردم چون یگانه معبود عالمی از خود مرانم من بی تو هیچم و با نام تو همه چیــز،

دست نیاز به سوی تو آورده‌ام تومهربانی و دست گیــرنده مستمنــدان لطف و کرمـت را از من دریــغ مدار ،

از عالمت حیــرانم و در خـــود سرگردان باحالتی پریشان به درگاهت نالانم و از دیده گریان و همه جا به سوی تو روان تو کریمی و بزرگوار رحیمی و بخشاینده روح روان ،

از بندگان ناآگاهت در گذر و روح آنان را به سعادت راهنمایی فرما و هر آنچه از عالم کبریایی خواهی بر جسم عنایت فرما چون هر دردی که از سوی تو رسـد رحمت است وتحمّل آن را دارم .

خدایا به عظمت تو سر تعظیـــم فرود می آورم و از تو میخــواهم که مرا جــزو بندگان مقرّب درگاه خویش منظور فرمایی.

و از روی لطف و کرمت ارواح پاک را برای هــدایت بر من نازل فرمایی تا رستــگار شوم ،  تو بزرگی و سزاوار ستایش و تکریم.


خدایا ،پیشانی بر خاک تو می گذارم چون سجده سزاوار بزرگی و عظمت توست .

تو مالک جان و تن بندگانی و همه حقایق رامی دانی و هرآنچه بخواهی بر بندگانت روا می داری .

ابد و ازل از توست و چراغ هر دانش و معرفتی از تو روشن است.

برمن سعادت شناخت و بندگی عنایت بفرما چون تو اصل کائناتی ومن ذره‌ای از حیات ، تو در عالم غیبی و بندگانت پر از عیب ، عیوبم را بنمایان تا در رفع آنها کوشا باشم .

در این دنیا از تو چیزی غیر از عزت و شرف و بی نیازی نمی خواهم ، تو رحیمی و رحمان من محتاجم و فقیری درمانده برسر کویت مرا دریاب و از درگاه خود مران .

به رحمت صفاتت اگر تقصیری دارم از آن در گذر و در زندگی پس از مرگ آرامش ابدی عنایتم فرما .

برگرفته از http://pbf.ir
"اللّهم انّا نسالک عیش السعداء و موت الشهداء و مرافقه الانبیاء و النصر علی الاعداء"

برای نویسنده این مطلب mehr تشکر کننده ها: 2
CafeWeb (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), ghazal66 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
mehr
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 924
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 8, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 1274 بار
تشکر شده: 1137 بار
امتياز: 1630


بازگشت به أدعیه و مناجات با خدا

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان