پخش سریال حضرت عمر بن خطاب(رض) در ماه مبارک رمضان + دانلود تیزر تبلیغات سریال ...

در این بخش عکس و فیلم در زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

پخش سریال حضرت عمر بن خطاب(رض) در ماه مبارک رمضان + دانلود تیزر تبلیغات سریال ...

پستتوسط Ramin » دوشنبه تير ماه 12, 1391 2:54 pm

پخش سریال حضرت عمر بن خطاب(رض) در ماه مبارک رمضان


این سریال نمونه ای برجسته از یک مسلمان مومن ارائه می دهد و در عین حال خواهد کوشید که تاریخ را از راه روایت های دقیق تر آن مرحله زمانی بازسازی، تصحیح و به قدر ممکن از راه نمایش، حفظ کند.



به نقل از پایگاه انترنتی العڕبیه ؛ گروه تلویزیونیMBC و سازمان عمومی اطلاع رسانی دولت قطر از امضای تواقنامه همکاری برای ساخت و پخش بزرگترین مجموعه نمایشی- تاریخی درباره زندگی عمر بن الخطاب (رضی الله عنه) خلیفه دوم مسلمانان که یکی از مهمترین دوره های تاریخ اسلام است خبر دادند.  این خبر در کنفرانس خبری مشترک شیخ ولید بن ابراهیم آل ابراهیم رئیس هیات مدیرهMBC و شیخ فیصل بن جاسم آل ثانی و آقای محمد عبد الرحمن الکواری مدیر تلویزیون قطر به همراه علی الحدیثی، ناظر کل مجموعهMBC و مسئولان بلند پایه از دو طرف اعلام شد.

این مجموعه نمایشی تلویزیونی از آن سو اهمیت دارد که نمایشگر راه و روش عملی عمر بن الخطاب و شخصیت وی است که نقشی استثنایی در تاریخ دعوت به اسلام و تاسیس کشوری اسلامی ایفا کرد. به اضافه مزیت های شخصیت این خلیفه دوم مسلمانان و کرامت های ویژه او که او را الگویی هدایت کننده برای مسلمانان تا به امروز قرار داده است.

اما ساخت این مجوعه تلویزیونی به چند دلیل صورت می گیرد. اولین و مهمترین آن ها باز سازی، تصحیح و محافظت از تاریخ و راه و روش وی در این مجموعه نمایشی در حد امکان است. قرار است این مجموعه نمایشی بر پایه روایت هایی که بیشترین دقت و صحت را از آن مرحله از تاریخ دارند، ساخته شوند. همچنین روایت هایی که باعث تحریف در تاریخ اسلامی شده اند، کنار گذشته خواهند شد. در این چارجوب تلاش خواهد شد تا از شخصیت استثنایی عصر بعثت و رسالت پیامبر اسلام که عمر بن خطاب است الهام گرفته شود تا مرجعی هدایتگر در دوران امروز ما و الگویی روز افزون برای حاکمیتی متواضعانه، استوار، دادگر، ملی، میانه روی در اسلام و به دور از تندروی و حشونت باشد.



دلایــل ســاخــت ایـن مـجـمــوعـه نــمـایـشـی

شیخ ابراهیم بن ولید الابراهیم رئیس مجموعهMBC در کنفرانس خبری یاد شده گفت: "بسیار خوشوقتم که با افتخار به رسانه ها اعلام کنم ساخت بزرگترین مجموعه نمایشی تلویزیونی تاریخی درباره مهمترین دوره تاریخ اسلامی که به زندگی دومین خلیفه مسلمانان عمر بن خطاب فاروق (رضی الله عنه) آغاز خواهد شد."

او همچنین افزود: "اهمیت این مجموعه نمایشی تاریخی در موضوع آن و دلایلی که باعث تصمیم گیری برای ساخت آن شد نهفته است. این سریال نمونه ای برجسته از یک مسلمان مومن ارائه می دهد و در عین حال خواهد کوشید که تاریخ را از راه روایت های دقیق تر آن مرحله زمانی بازسازی، تصحیح و به قدر ممکن از راه نمایش، حفظ کند. بدین ترتیب روایت هایی متعددی در تاریخ اسلامی به عمد یا غیر عمد از هر طرفی که باشد، تحریف و سایه نمایی کرده کنار گذاشته خواهند شد. این مجموعه در دوره ای ساخته می شود که بحث و جدلهای فراوانی درباره مسائل متعلق به امروز و آینده اسلام و نقش آن در زندگی مردم در گرفته است."

شیخ ولید خاطرنشان کرد: "زمان ساخت این اثر نیز به آن همیت دوچندان بخشیده است. در این زمان نیاز است تا از شخصیتی استثنایی از عصر رسالت پیامبر و دوره پایه گذاری اسلام همچون شخصیت عمر بن خطاب (رضی الله عنه) الهام گرفته شود تا مرجعی هدایتگر در دوران امروز ما و الگویی روز افزون برای حاکمیتی متواضعانه، استوار، دادگر، ملی، میانه روی در اسلام و به دور از تندروی و خشونت باشد... امت اسلامی ما امروز بیش از هر زمان دیگر به الهام گرفتن از این شخصیت و پیروی از آن نیاز دارد."

او ادامه داد: "می خواهم به این نکته اشاره کنم که ما قصد داریم پخش سریال تلویزیونی دومین خلیفه مسلمانان عمر بن خطاب (رضی الله عنه) را از ماه رمضان آینده آغاز کنیم. این به این معنی نیست که ما از کیفیت بالای کار برای پایبند بودن به زمانبندی، چشم پوشی کنیم، بلکه بر عکس... تلاش ما این است که هر زمان و تلاش لازم را به کار گیریم تا این کار بزرگ پاسخگوی هدف ما و پیام بزرگی که حامل آن است باشد."

او سخن خود را این گونه پایان داد: "در پایان خوشوقتم که به این نکته اشاره کنم که ساخت این مجموعه بزرگ تلویزونی با همکاری برادرانمان در قطر صورت خواهد گرفت. در این میان از شیخ حمد بن ثامر آل ثانی ، همچنین شیخ فیصل بن جاسم آل ثانی و استاد عبد الرحمن الکواری که امروز در بین ما حضور دارند نام می برم. همه آن ها برای کارهای نمایشی تاریخ اسلامی اهمیت والایی قائل هستند و دیدگاه های ما برای پیش بردن این پروژه مطابقت دارد.



هـیـاتـی بــرای بــازبـیـنـی مــتـن


همچنین در ساخت این مجموعه تلویزیونی دکتر ولید السیف نویسنده الهام بخش که تجربه پر ارزشی در کارهای نمایشی دارد و نیز کارگردان بزرگ حاتم علی که او نیز در کارهای نمایشی تاریخی پر تجربه است همکاری خواهند کرد. هیات محترمی نیز در بازبینی متن فیلمنامه با ما همکاری خواهد کرد که متشکل شده از آقایان: شیخ دکتر یوسف القرضاوی، شیخ دکتر سلمان العوده، دکتری عبد الوهاب الطریری، دکتر علی الصلابی، دکتر سعد مطر العتیبی و دکتر اکرم ضیاء العمری، که استادانی متخصص در شریعت و تاریخ اسلامی هستند. همچنین سریال به زبان های اسلامی مختلف مانند فارسی، اردو، مالایی و ... و همچنین زبان های زنده دنیا از جمله انگلیسی، فرانسوی و... دوبله خواهد شد."


تــاریــخ پـخــش

تاریخ اولیه مد نظر قرار گرفته برای پخش سریال زندگی عمر بن الخطاب خلیفه دوم مسلمانان، ماه رمضان آینده است. البته در کار تولیدکنندگان اولویت با کیفیت و دقت در متن تاریخی خواهد بود و این دو فاکتور به خاطر مسائل زمانی قربانی نخواهند شد. این اقدامات به این منظور است تا بتوان مجموعه ای نمایشی تولید کرد که پاسخگوی هدف پی گرفته از این کار بزرگ و پیام بزرگی که حامل آن است باشد. به همین موازات این سریال نیز به زبان های اسلامی مختلف مانند فارسی، اردو، مالایی و ... و همچنین زبان های زنده دنیا از جمله انگلیسی، فرانسوی و... دوبله خواهد شد.









وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 5
RafterW (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), arash-marivani (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), drhashemi (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), ghazal66 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 35.71%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط abdulrahman » دوشنبه تير ماه 19, 1391 10:09 am

کاک رامین ده سید وه شی بان
امیدوارم سریال در شان این شخصیت ستودنی باشد
تیزر تبلیغاتی که امیدوار کننده بود.

برای نویسنده این مطلب abdulrahman تشکر کننده ها:
Ramin (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
abdulrahman
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 237
تاريخ عضويت: چهارشنبه اسفند ماه 24, 1389 12:30 am
محل سکونت: کهکشان راه شیری/منظومه ی شمسی
تشکر کرده: 390 بار
تشکر شده: 249 بار
امتياز: 830

پستتوسط Mmm » دوشنبه تير ماه 19, 1391 11:24 am

امیدوارم امسال دیگه سره کاری نباشه! :wink:

نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط CafeWeb » جمعه تير ماه 30, 1391 11:58 pm

با سلام و احترام خدمت کاربران گرامی


پخش سریال حضرت عمر (رض) شروع شده .. شب ها از شبکه MBC 1 داره پخش میشه ...

پ.ن : من الان نگاش کردم ساعت 23:30 بود ...

عضويت  / ورود


وب سایت پینوس
دینی ، علمی ، فرهنگی - اجتماعی
Www.Penous.Com , http://Www.Penous.ir  ,  http://Www.Penous.Net




واحد خبری پینوس
جدیدترین اخبار پاوه و اورامانات ، ایران و جهان
News.Penous.Com



برای نویسنده این مطلب CafeWeb تشکر کننده ها: 2
Ramin (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
CafeWeb
مدیر کل سایت
مدیر کل سایت
 
پست ها : 926
تاريخ عضويت: جمعه آذر ماه 25, 1389 12:30 am
محل سکونت: کرمانشاه / پاوه
تشکر کرده: 1073 بار
تشکر شده: 906 بار
امتياز: 101619

پستتوسط Mmm » شنبه تير ماه 30, 1391 12:13 am

آیا مدیر سایت پینوس ماهواره دارند؟!!

فراموش نکنیم که مجموعه شبکه های MBC، خود یکی از پخش کننده هایِ سریالهای مبتذل و مروّجینِ ارزشهایِ غیراسلامی و غیراخلاقی اند،و  ساختن فیلمهایی با مضمونهای مذهبی، از جانبِ آنها بدونِ انگیزه و هدف نیست!! البته من قصدِ نیتخوانی و انگیزه شناسی مدیرانِ آن شبکه ها را ندارم؛ اما این احتمال را میدهم که شاید آنان قصد داشته باشند با این کارشان، مجموعه شبکه هایشان را برای مسلمانان محبوب جلوه دهند و آنان را مجذوبِ خود نمایند و درکنار سریالهایی چون: سرگذشت جماعت امام بناء و عمر فاروق و سایر سریالهای مذهبی دیگر، سریالهای مبتذل را نیز به نمایش بگذارند.

به هرحال، دیدنِ سریالِ امام عمر(رض)، هیچ ضرری ندارد!!! اما باید مواظبِ اهداف و برنامه هایشان  بود، تا مبادا فریبشان را بخوریم_!

نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط Ramin » شنبه تير ماه 31, 1391 2:08 pm

با سلام و تشکر از آقای قادری

و تشکر از کاک متین بخاطر تذکر بجا و درستشون ...
وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط shaahin58 » چهارشنبه مرداد ماه 4, 1391 1:52 pm

اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک

برای نویسنده این مطلب shaahin58 تشکر کننده ها:
taiger (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
shaahin58
کاربر سایت
کاربر سایت
 
پست ها : 3
تاريخ عضويت: سه شنبه مرداد ماه 3, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 1 دفعه
امتياز: 0

مهدی

پستتوسط shaahin58 » چهارشنبه مرداد ماه 4, 1391 1:54 pm

دوستان سوال دارم:  مقام ابوبکر بالاتر  است یا  پیامبر اکرم (ص)  ؟
نماد کاربر
shaahin58
کاربر سایت
کاربر سایت
 
پست ها : 3
تاريخ عضويت: سه شنبه مرداد ماه 3, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 1 دفعه
امتياز: 0

پستتوسط Mmm » چهارشنبه مرداد ماه 4, 1391 3:09 pm

آمین برای دعایت!

نبوّت از هر مقامی بالاتر است!
نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط islam » چهارشنبه مرداد ماه 4, 1391 3:26 pm

سلام دوست عزیز جواب شما صد در صد منفی پیامبر اکرم از جانب خدا انتخاب شده است برای هدایت جهانیان چه زمان خودشان و چه زمان ایندهایشان حتی از دیگر انبیا (ع)در پیش الله شایسته تر و بهتر هستند
روزه ونماز شما مورد قبول حق تعالی باشد

...............................................
الهم واعف عنا واغفر لنا و ارحمنا  انت مولانا فانصر لنا علی القوم الکافرین
islam
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 205
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 2, 1391 11:30 pm
محل سکونت: کرمانشاه _پاوه
تشکر کرده: 50 بار
تشکر شده: 201 بار
امتياز: 20

پستتوسط shaahin58 » جمعه مرداد ماه 6, 1391 6:32 pm

اما به نظر من پر واضح و مسلم است که مقام ابوبکر بالاتر است .چون ابوبکر بعد از خود جانشین انتخاب کرد اما پیامبر این کار رانکرد .پس مقام ابوبکر از پیامبر بالاتر است.
نماد کاربر
shaahin58
کاربر سایت
کاربر سایت
 
پست ها : 3
تاريخ عضويت: سه شنبه مرداد ماه 3, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 1 دفعه
امتياز: 0

پستتوسط Mmm » شنبه مرداد ماه 7, 1391 9:09 pm

و رسول الله(ص) نیز ضوابط و شرایط و خصائص جانشینان را تعیین کردند و خلیفه ها، طبق آن قواعد و ضوابط، انتخاب شدند!!

هم ابوبکر، هم عمر، هم عثمان و هم علی، واجدِ ویژگیهایی بودند که پیامبر(ص) آنها را برای یک خلیفه تعیین کرده بود.

ضمنا هیچکس مقامش بالاتر از رسول الله(ص) نیست؛ و تمام منابع اهل سنت و جماعت این سخن را تایید میکنند!

و هیچ مرجعی علمی، به این برداشت و نتیجه گیری ساده انگارانه ی شما، هیچ اعتباری نمی نهد!
   8)
نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط abdolmahdi » شنبه مرداد ماه 7, 1391 10:23 pm

سلام عليكم
انشاءالله عبادات و اعمال مقبول درگاه الهي باشد.
جناب كاك متين مي شه بفرمايين چه شرايطي و ضوابطي را پيامبرخدا براي جانشينان خود تعيين فرموده اند؟ لطفاً با ذكر منبع بفرمايين. ممنون
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

پستتوسط Mmm » يکشنبه مرداد ماه 8, 1391 5:39 am

حوصله ی تایپ کردن ندارم!!! به منابع زیر مراجعه ای کرده و خودتان جوابِ سئوالتان را پیدا کنید.

منهاج السنّة النبویّه- شیخ الاسلام ابن تیمیه(رح)
خلافت و انتخاب - عبدالرحمن سلیمی
کتاب مقالات الاسلامیّین- امام ابوالحسن اشعری
شاهراه اتحاد- حیدر علی قلمداران
امامت در پرتو کتاب و سنت- امام ابن تیمیه
بازخوانی تشیّع- دکتر محسن کدیور

میتوانید به آثار «آیت الله ابوالفضل برقعی» و «احمد کسروی» نیز مراجعه کنید!!!



البته بازهم منابع وجود دارد؛ فعلا فقط اینها به ذهنم رسیدند!

نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط mazyaroshandel » سه شنبه مرداد ماه 31, 1391 2:28 pm

سلا میتوانید برای منبع معتبر به کتابهای الغدیر علامه امینی -المراجعات- ثم اهتدیت دکتر تیجانی-شبهای پیشاور و... مراجعه بفرمایید
نماد کاربر
mazyaroshandel
کاربر سایت
کاربر سایت
 
پست ها : 1
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 30, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

بعدي

بازگشت به عکس و فیلم

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 4 مهمان