✿ اخــبـار رمـــضــان ✿

در این قسمت جدیدترین نقل اخبار و گزارشها به همراه منبع قرار دارد

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

پستتوسط Ramin » جمعه مرداد ماه 6, 1391 7:55 pm

چگونه صدای اذان در کل جهان قطع نمی‌شود ؟
     


"عبدالحمید الفاضل" پژوهشگر اماراتی بر اساس یک معادله ریاضی گفت: اذان که نشانه دعوت دین اسلام به نماز است، در هیچ یک از ساعات شبانه روز از روی کره زمین قطع نمی‌شود و هرگاه در یک منطقه اذان به پایان برسد در منطقه دیگر آغاز می‌شود.

به نقل از پایگاه خبری العرب آنلاین، یک ریاضیدان اماراتی طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که صدای اذان در طول 24 ساعت شبانه روز در هیچ یک از نقاط کره زمین قطع نمی‌شود.

وی در مورد پژوهش خود توضیح داد: کره زمین به 360 خط طولی تقسیم می‌شود که زمان هر منطقه را مشخص می‌کند، و هر خط طولی با خط بعدی دقیقاً 4 دقیقه فاصله دارد.وی توضیح داد كه گفتن اذان 4 دقیقه زمان لازم دارد وزمین داری 360 خط فرضی از قطب شمال به قطب جنوب است كه معادل 360 درجه می باشد. هنگامی كه مثلا ظهر شرعی در خط یك شروع می شود 4 دقیقه طول می كشد تا ظهر شرعی در خط دو شروع شود و این مدت معادل زمانی است كه در خط یك اذان گفته می شود.

به این ترتیب 360 ضربدر 4 می شود 1440 كه معادل 24 ساعت است.

كشف علمی دیگری كه با بررسی طول وعرض جغرافیایی زمین صورت گرفت نیز ثابت كرد كه شهر مكه مكرمه مركز زمین است.

این كشف پس از سال ها تحقیقات علمی و با كمك جدولهای پیچیده ریاضی توسط كامپیوتر صورت گرفت.

'حسین كمال الدین' دانشمند مصری كه این موضوع را كشف كرده است گفت كه وی هنگامی كه قصد داشت با كمك عملیات پیچیده ریاضی در كامپیوتر راهی برای تشخیص قبله در هر نقطه از جهان بیابد به طور تصادفی دریافت كه می تواند دایره ای با مركزیت مكه كه محیط آن را قاره ها تشكیل می دهند كشف كند ودریابد كه مكه مركز زمین است .


وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 4
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), sondos (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 28.57%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » دوشنبه مرداد ماه 9, 1391 5:01 am

مسلمانان آمریکا خرمای اسراییلی در ماه رمضان را تحریم کردند



گروه مسلمانان آمریکایی حامی فلسطین (AMP)، با برگزاری یک کمپین مبارزاتی، خواستار تحریم استفاده و خریداری محصولات خرمای نخلستان های سرزمین های اشغالی که در تصرف اسراییل قرار گرفته، شدند.

این حرکت با عنوان «رمضان امسال با عدالت: افطار با خرمای غیر غصبی»، فعالیت خود را از آغاز ماه مبارک رمضان شروع کرده و جزیی از جنبش تحریم BDS است که کالاها و محصولات اسراییل را در بازار جهانی تحریم کرده است.

«اواد حمدان»، مدیر برنامه های ملی AMP، در بخشی از بیاناتش اظهار داشت: بسیاری از مسلمانان ناآگاهانه از خرمایی استفاده می کنند که از نخلستان های اشغال شده توسط اسراییل به دست آمده و این کمپین با هدف آگاه سازی مسلمانان از این موضوع شکل گرفته است.

وی همچنین افزود: هدف ما از برگزاری این کمپین در ماه مبارک رمضان، آگاه کردن مسلمانان و افزایش هشیاری آنها در انتخاب محصولات مورد مصرف شان بوده و به خصوص در ماه رمضان که میزان مصرف خرما در میان مسلمانان افزایش می یابد و مسلمانان بسیاری روزه ی خود را با خرما افطار می کنند.

بر اساس گزارش العربیه، گفته می شود، جنبش BDS، از حمایت گسترده ی گروه های یهودی مخالف صهیونیسم مانند «صدای صلح» (JVP) برخوردار است.

«سیدنی لوی»، نماینده ی این گروه یهودی گفت: بسیاری ازجامعه ی یهودیان از چنین طرح هایی حمایت می کنند. چرا که آنها نیز معتقدند عدالت موضوع بسیار مهمی است و این گونه فعالیت ها فرصت خوبی است تا بتوانند در کنار خواهران و برادران مسلمان خود حضور داشته باشند.

گروه «مسلمانان آمریکایی حامی فلسطین» از همه ی افراد عدالت طلب و به خصوص مسلمانان خواست تا از مصرف محصولات خرمای شرکت «هادیکلیم»(Hadiklaim)، که با نام های تجاری «اردن ریور»، «اردن ریور بیو-تاپس»، و «کینگ سلمون» عرضه می شود، خودداری کنند.




وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 2
Noha (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), sondos (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » دوشنبه مرداد ماه 9, 1391 5:18 am

وزیر کشور فرانسه: می خواهیم مسلمانان نماز خود را در آزادی و اطمینان کامل برپا کنند



«مانویل والز» وزیر کشور فرانسه، روز گذشته در «رباط» پایتخت کشور مغرب گفت: دوره ای که در آن فرانسه از اسلام برای اهداف سیاسی خود استفاده می کرد، به پایان رسید.

وی نسبت به برپایی آموزه های دینی مسلمانان فرانسه با اطمینان و احترام به قوانین این کشور ابراز امیدواری کرد.

والز در مذاکره با «احمد توفیق» وزیر اوقاف و امور اسلامی مغرب افزود: مسوولین فرانسه خواهان حضور اسلام در صحنه و گسترش آن در سایه ی قوانین داخلی هستند در شرایطی که مسلمانان آموزه های دینی خود را با اطمینان کامل برپا دارند.

والز که در یک سفر کاری دو روزه در مغرب حضور دارد، افزود: دین اسلام دومین دین رسمی در فرانسه است و آموزه های دینی در فرانسه باید در سایه ی احترام به قوانین و در اماکن مناسب آن برپا شوند.

بر اساس گزارش پایگاه المصری الیوم، والز و احمد توفیق در مذاکرات خود روش برگزاری آموزه های دینی در فرانسه، نقش شورای مسلمانان در این زمینه و آموزش ائمه ی دینی را مورد بحث قرار دادند.



وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » چهارشنبه مرداد ماه 11, 1391 5:01 am

ترجمه قرآن در جمهوری چک و افزایش تعداد مسلمانان



با وجود اینکه زبان چک عمر زیادی ندارد و تعداد کسانی که از آن استفاده می کنند حدود ده میلیون نفر هستند اما ترجمه قرآن به این زبان موجب شد مردم جمهوری چک به فهم واقعی از قرآن نایل شده و حتی صدها نفر از آنها پس از نگاه عمیق در آیات قرآن و درک آن، اسلام بیاورند.

پژوهش ها و بررسی های تاریخی نشان می دهد که نخسیتن ترجمه از قرآن به زبان چک به سال 960 میلادی باز می گردد که پرفسور واتسلاو بودوویتس آن را ارایه کرد اما هدف او از این ترجمه تشویق مردم به آشنایی با اسلام نبود بلکه این اقدام را در چارچوب مبارزه با اسلام و معرفی آن به عنوان دینی انزوا گرا انجام داد.

پس از او اگناس ویسلی از ساکنان شهر برنو ترجمه کاملی از قرآن را در سال 1912 انجام داد. این شهر دومین شهر بزرگ جمهوری چک است و مردم آن به استقبال گرم از اسلام شهرت دارند.

اما در مورد ترجمه ای که  ویسلی از قرآن عرضه کرده است گفته می شود  که از آنجا که وی با اسلام آشنایی چندانی نداشت و ترجمه لفظ به لفظ انجام داده است نمی توان ترجمه او را ترجمه کامل و بدون اشکالی دانست از همین رو پس از او ریچارد نیکل یک پرفسور چکی ترجمه او را در سال 1934 مورد بازنگری قرار داد و در سال 1938 نیز ترجمه اصلاح شده ای را از همان نسخه قبلی ارایه کرد.

ترجمه ای که نیکل انجام داد با ترجمه های قبلی متفاوت بود زیرا وی با زبان عربی و نیز مسایل اسلامی  آشنایی داشت به همین دلیل ترجمه او بسیار به متن اصلی قرآن نزدیک بود زیرا در آن واژه های نزدیک به معنی اصلی و مورد نظر قرآن گزینش شده بود اما ترجمه او نیز خالی از اشکال نبود، از همین رو با انتقاداتی روبه رو شد.

در این خصوص ولادیمیر سانکا رییس هیات اسلامی در پراک پایتخت جمهوری چک که پس از مسلمان شدن نام خود را به عمر سانکا تغییر داد گفت: ترجمه آوان هربک پرفسور چکی از قرآن در سال 1961 و اصلاح آن در سال 1972 و سپس اصلاح مجدد آن در سال 1991 بهترین و دقیق ترین ترجمه های قرآن به زبان چکی به شمار می آیند.

به گفته وی، هربک در این خصوص به تحقیق علمی و تاریخی دست زده و به دلیل تدریس در دانشگاههای متعدد در کشورهای عربی از مسایل اسلامی اطلاعات گسترده ای دارد.

به گفته سانکا، هربک که در سال 1993 از دنیا رفت در ترجمه قرآن دست به ابتکار جالب و عمیقی زد، زیرا وی سوره های قرآن را بر اساس تسلسل زمانی آن ترجمه کرد. به گونه ای که خواننده می تواند به راحتی به ارتباط  سوره و اتفاق تاریخی مرتبط با آن، پی ببرد.

بر اساس گزارش  روزنامه العرب چاپ لندن، وی همچنین در ترجمه خود توضیحاتی را در مورد مشکلات درک متن قرآن ارایه کرده است و به این ترتیب ترجمه او  بهترین ترجمه قرآن به زبان چکی به شمار می آید و در اسلام آوردن صدها نفر از مردم این جمهوری نقش بسزایی داشته است.

اکنون حدود 12هزار نفر در جمهوری چک، مسلمان هستند در حالی که این تعداد در سال 1990 از مرز دو هزار نفر فراتر نمی رفت.

رینه گرایس، اولین شهروند چکی است که در سال 1912 مسلمان شد و زبان عربی را به خوبی فراگرفته و به حفظ قرآن اقدام کرد.

وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 2
bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), mehr (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » پنج شنبه مرداد ماه 12, 1391 7:49 pm

اسلام در كنيا با استقبال گسترده ای مواجه شده



اين روزها گرايش به اسلام در كنيا روند رو به رشدي را طي مي كند، به گونه اي كه بسياري از شهروندان اين كشور علي رغم موانعي كه در جامعه براي آنها وجود دارد، به اسلام روي مي آورند.

به نقل از الجزيره، تعداد زيادي از شهروندان كشور آفريقايي كنيا علي رغم موانعي كه بر سر راه آنها وجود دارد، اين روزها رغبت بالايي از خود نسبت به دين مبين اسلام نشان مي دهند و همه روزه تعدادي از آنان به آيين اسلام  گرايش پيدا مي كنند.

در همين راستا مراكز اسلامي زيادي در مناطق مختلف اين كشور تحت عنوان "رهيافتگان جديد" امر كمك رساني وارشاد روحي و معنوي آنان را بر عهده دارند تازمينه آشنايي بهتر آنها با اوضاع جديد را فراهم كنند.

شيخ صالح محمد صالح، امام جمعه مسجد جامع كنيا در اين خصوص تصريح داشت كه اسلام در كنيا با استقبال گسترده گروههاي مختلف كنيا مواجه شده است و تاكيد كرد كه كمتر روزي است كه كسي به مسجد جامع نيروبي نيايد و گرويدن خود به دين اسلام را اعلام نكند.


وي همچنين اعلام كرد كه در طي فقط پنج روز اخير، 9 تن به دين اسلام گرويده اند.


شيخ صالح در مورد انگيزه اين افراد از گرويدن به دين اسلام اظهار داشت كه عوامل مختلفي وجود دارد كه از جمله آنها همزيستي آنان در كنار مسلمانان متعهد و رضايت مندي آنان از آداب مسلمانان را مي توان نام برد، كما اينكه بسياري از آنان بعد از تحقيق و مطالعات عميق و احساس عدم رضايتمندي از دين خودشان به دليل كامل نبودن به دين اسلام روي مي آورند و در بين آنها از تمامي طبقات جامعه حضور دارند، از كشيشها و حقوقدانان گرفته تا دانشجويان و شهروندان عادي .

گفتني است دين اسلام كه در قرن اول هجري با مهاجرت گروههاي مسلمان به اين منطقه وارد شده است، بيشترين گسترش را در كشور كنيا داشته است.

در حال حاضر حدود 60% از جمعيت اين كشور را مسيحيان و 35% جمعيت  را مسلمانان تشكيل مي دهند.




وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها:
bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » شنبه مرداد ماه 14, 1391 1:32 pm

کتاب اماکن مذهبی مسلمانان جهان منتشر شد



کتاب "اماکن مذهبی مسلمانان جهان "که به معرفی مساجد ، اماکن مقدس مسلمانان در کشورهای مختلف جهان اختصاص دارد، توسط انتشارات معتبر "وچه " مسکو چاپ و منتشر شد.

مولفین این کتاب که تصاویر آن برگرفته از عکس های اختصاصی آن هاست در سفر به کشورهای اسلامی ، ضمن تهیه تصاویری بدیع و جالب از مساجد و مراکز دینی مسلمانان در این کشورها ، به توضیحاتی در خصوص تاریخچه ، شیوه معماری و ویژگی های هنری مراکز دینی مسلمانان پرداخته اند.

در این کتاب مساجد و اماکن مذهبی مسلمانان در کشورهای عربستان سعودی، جمهوری آذربایجان ، بورکینافاسو ، مصر ، سرزمین های فلسطین اشغالی ، هندوستان ، اندونزی ، عراق ،  ایران ، قبرس ، قزاقستان ، قرقیزستان ، مالزی ، مالی ، مراکش ، امارات متحده عربی ، پاکستان ، سوریه ، تونس ، ترکمنستان ، ترکیه و ازبکستان همراه با تصاویری دیدنی و زیبا معرفی گردیده اند .

سرگی دیمتریف مدیر انتشارات وچه ، ایگور اوسانوف و ن.نپامیشووا مولفین این کتاب ارزشمند و در نوع خود منحصر به فرد هستند که در 350 صفحه و با تیراژ سه هزار نسخه در ماه ژوئیه 2012 میلادی روانه بازار کتاب روسیه شده است.

وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 2
bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), sondos (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » يکشنبه مرداد ماه 15, 1391 5:09 am

برپایی باشکوه نماز جمعه در مسجدالاقصی



به رغم مانع تراشی نیروهای صهیونیستی و ممانعت آنان از ورود نمازگزاران فلسطینی زیر 40 سال به شهر قدس، 320 هزار فلسطینی وارد این شهر شده و سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از موسسه موقوفات و میراث "الاقصی"،  فلسطینیان ساکن قدس و سرزمین اشغالی 48 و کرانه باختری از نخستین ساعات بامداد روز جمعه 3/8/2012 راهی مسجد مبارک الاقصی شدند؛ به گونه ای که کوچه های بخش قدیمی این شهر از خیل نمازگزاران موج می زد.

از سوی دیگر، موسسه بیرق‏های احیای مسجدالاقصی اعلام کرد: «تا به امروز، یعنی پانزدهم ماه مبارک رمضان، 900 دستگاه اتوبوس در قالب راهپیمایی بیرق‏ها نمازگزاران فلسطینی را از روستاها و شهرهای داخل سرزمین اشغالی 48 به مسجدالاقصی انتقال داده اند که این اقدام موجب صیانت از معراجگاه نبی مکرم اسلام می شود.»  

وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 2
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), donia (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » چهارشنبه مرداد ماه 18, 1391 1:42 pm

** نماز خواندن بوکسور افسانه ای امریکا **



مایک تایسون مشت زن معروف آمریکایی در 30 ژوئن 1966 در بروکلین نیویورک متولد شد او در سال 1992 به حبس محکوم شد و پس از 3 سال از زندان آزاد شد، گفته می شود پس از آزادی از زندان شخصیت او متحول شده است و خود او اظهار داشته است که در زندان آثار مالکوم ایکس را مطالعه و مسلمان شده است ...

وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 2
bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), mehr (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط mehr » پنج شنبه مرداد ماه 19, 1391 5:24 pm

ماه مبارک رمضان در کشورهای اسلامی















"اللّهم انّا نسالک عیش السعداء و موت الشهداء و مرافقه الانبیاء و النصر علی الاعداء"

برای نویسنده این مطلب mehr تشکر کننده ها: 4
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), Ramin (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), sondos (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 28.57%
 
mehr
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 924
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 8, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 1274 بار
تشکر شده: 1137 بار
امتياز: 1630

پستتوسط rayhane » پنج شنبه مرداد ماه 19, 1391 7:10 pm

خشونت در ماه رمضان یعنی این!!


برای نویسنده این مطلب rayhane تشکر کننده ها:
sondos (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
rayhane
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 36
تاريخ عضويت: يکشنبه تير ماه 18, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 26 بار
امتياز: 0

پستتوسط bahar » جمعه مرداد ماه 19, 1391 12:43 am

چین، مسلمانان را از روزه گرفتن منع می کند


نیروهای امنیت چین در منطقه ی ترکستان شرقی «سین کیانگ» از ابتدای ماه رمضان مسلمانان منطقه را از برپایی
نمازهای گروهی و توزیع سی دی های صوتی و تصویری دینی منع می کنند.

به گزارش شفقنا، در این منطقه، کارمندان، دانشجویان و مدرسین از روزه گرفتن محروم هستند و هر کدام از آنها در صورتی که
چنین فریضه ای را به جا آورند مجازات خواهند شد.

دولت در این زمینه بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده است:
«با توجه به موج خشونتی که امروز از سوی افراطی های دینی و تروریست ها شاهد هستیم، بر ما واجب است که از انتشار

آموزش های دینی که رهبران دینی به افراد ارایه می دهند، جلوگیری کنیم، پس باید هر چند مدت یک بار افراد دین دار را از
برپایی نماز جماعت منع کرده و به آنها اجازه ی تجمعات اعتراض آمیز به خصوص در ماه رمضان داده نشود.»

در همین راستا مسوولان مربوطه به رستوران های واقع در این منطقه که اغلب ساکنان آن مسلمان هستند دستور داد تا
در تمام روز رستوران ها را باز بگذارند.

همچنین نیروهای امنیتی از مردان خواست تا ریش خود را بتراشند و زنان نقاب دار، حجاب از چهره بردارند و در صورتی که این کار
را با اختیار انجام نداند، نیروهای امنیت به زور متوسل خواهند شد.

تا قبل از این در دهه ی هشتم قرن نهم میلادی، ترکستان توسط دولت اسلامی خودمختار اداره می شد، اما امروز بعد از گذشت
آن همه سال، دولت گروه های اسلامی منطقه را متهم به بازگردان دولت اسلامی گذشته می کند.

در یکی از مناطق ترکستان نیروهای امنیتی در اطراف مساجد نگهبانی می دهند تا در صورتی که در ماه رمضان اقدام به انجام
رفتارهایی نمایند که استقرار را بر هم زند، برای سرکوب آن آماده باشند.

در این منطقه دولت هر نوع برنامه های صوتی و تصویری دعوت کننده به اسلام که در طول ماه رمضان در اماکن عمومی توسط
گروه ها که در ماه رمضان صورت می گیرد را ممنوع اعلام کرده است.

ممنوعیت های کنونی نیروهای امنیتی که درصدد محدود کردن آزادی دینی هستند عملیات های سرکوب کننده ی دولت چین در
دهه ی 90 را به یاد انسان می آورد که بعد از تسلط بر این منطقه به مسلمانان اجازه ی برپایی نماز، آموزش قرآن و نگهداری آن را
نمی داد و هر کس اعتراض می کرد مجرم شناخته می شد.

بر اساس گزارش پایگاه قصه الاسلام، بسیاری از فرزندان مسلمان به دلیل اعتراض به چنین ممنوعیت هایی در تبعید به سر می برند.

منطقه سین کیانگ کنونی که در قدیم ترکستان شرقی نامیده می شد، از سال 1955 تاکنون یک منطقه ی خودگردان محسوب می شود
که در واقع به این شیوه از سوی نیروهای امنیت چینی اداره نمی شود، زیرا این منطقه دارای منابع غنی گاز و نفت بوده است که

نمی توان ارزش مادی آنها را تعیین کرد. به دلیل ارزش مادی و نفتی و این که این منطقه در ورود به مرکز آسیا است، نمی توانند به
راحتی از آن چشم بپوشند.

تا قبل از تسلط دولت چین بر آن، حدود 90درصد از ساکنان آن مسلمان بودند اما این مقدار اکنون به دلیل سیاست گذاری چینی
به 40درصد کاهش یافته است.

منبع خبر:
تابناک

برای نویسنده این مطلب bahar تشکر کننده ها: 2
Ramin (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), sondos (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
bahar
مدیر انجمن
مدیر انجمن
 
پست ها : 3506
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 5837 بار
تشکر شده: 5121 بار
امتياز: 33890

پستتوسط Ramin » يکشنبه مرداد ماه 21, 1391 2:37 am

دکتر عمر بن سلیمان الأشقر دار فانی را وداع گفت ...



شیخ عمر بن سلیمان بن عبد الله الأشقر داعی و استاد دانشکده‌ی شریعت دانشگاه‌ اردنی در عمان، دار فانی را وداع گفت.

روز جمعه‌ ۲۰ مردادماه‌ جاری، شیخ عمر بن سلیمان بن عبد الله الأشقر از اساتید بنام دانشکده‌ی شریعت دانشگاه‌ اردنی عمان، در سن ۷۲ سالگی  در پایتخت اردن، دار فانی را وداع گفت.

دکتر اشقر متولد ۱۹۴۰م در روستایی از توابع استان نابلس فلسطین از خانواده‌ای اهل علم به‌ دنیا آمد، برادر وی دکتر محمد سلیمان اشقر از علمای بنام اصول فقه‌ است.

استاد اشقر در سن شانزده‌ سالگی فلسطین را به‌ مقصد مدینه‌ منوره‌ ترک نمود و تحصیلاتش را تا مقطع کار‌شناسی در‌‌ همان شهر، در دانشگاه‌ اسلامی مدینه‌ به‌ اتمام رساند. سپس به‌ کویت مهاجرت کرد و مقطع کار‌شناسی ارشد را در دانشگاه‌ الازهر به‌ پایان رساند و پس از مدتی دانشنامه‌ی دکتری‌اش را با پایان‌نامه‌ای تحت عنوان «نیت‌ها و مقاصد مکلفان» در فقه‌ تطبیقی در دانشکده‌ی شریعت دانشگاه‌ ازهر در سال ۱۹۸۰م دریافت نمود و در همان سال در دانشکده‌ی شریعت دانشگاه‌ کویت مشغول به‌ تدریس شد.

شیخ اشقر تا سال ۱۹۹۰م در کویت ماند. سپس به‌ اردن رفت و به‌ عنوان استاد در دانشکده‌ی شریعت دانشگاه‌ اردن و سپس به‌ عنوان رییس دانشکده‌ی شریعت دانشگاه‌ زرقاء به‌ کار گمارده‌ شد. سرانجام مشغول تحقیق، بررسی و نگارش شد و تحقیقات و کتابهای مهمی را منتشر نمود.

شیخ اشقر در محضر اساتیدی همچون برادرش دکتر محمد بن سلیمان اشقر، عبدالعزیز بن‌باز، محمد ناصرالدین البانی و عبد الجلیل القرقشاوی تلمذ نموده‌ بود.

همچنین شیخ شاگردان بسیاری تربیت کرد که‌ می‌توان به‌ ابراهیم العلی، احسان العتیبی، اسامه‌ فتحی ابوبکر، عمر ابراهیم عادی، پسرش دکتر اسامه‌ و دکتر جاسم المطوع اشاره‌ کرد.


آثار شیخ اشقر عبارتند از:

-مقاصد المکلفین فیما یتعبد به رب العالمین.
-أصل الاعتقاد.
-أسماء الله وصفاته فی ضوء اعتقاد أهل السنة والجماعة.
-القیاس بین مؤیِدیه ومعارضیه.
-الشریعة الإلهیة لا القوانین الجاهلیة.
-الصیام فی ضوء الکتاب والسنة.
-حکم المشارکة فی الوزارة والمجالس النیابیة.
-المرأة بین دعاة الإسلام وأدعیاء التقدم.
-معالم الشخصیة الإسلامیة.
-نحو ثقافةٍ إسلامیةٍ أصیلة.
-جولةٌ فی ریاض العلماء وأحداث الحیاة.
-مواقف ذات عِبَر.
-ولیتبروا ما علوا تتبیرًا.


سلسله‌ی «العقیدة فی ضوء الکتاب والسنة» که‌ به‌ زبان فارسی نیز ترجمه‌ و منتشر شده‌اند عبارتنداز:

-العقیدة فی الله
-عالم الملائکة الأبرار
-عالم الجن والشیاطین
-القیامة الکبرى
-القیامة الصغرى
-الرسل والرسالات
-القضاء والقدر




وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها:
bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » چهارشنبه مرداد ماه 25, 1391 5:03 am

کتمان حقایق شب قدر از ترس انتشار اسلام



سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا (ناسا)، از ترس انتشار اسلام در جهان، از اعلام برخی تحقیقات خود در رابطه با نشانه ها و حقایق شب قدر خودداری کرده است.

به نقل از "المسلم"، دکتر "عبدالباسط محمد السید"، رئیس مجمع اعجاز علمی قرآن و سنت مصر، ضمن اعلام این خبر، از کوتاهی ثروتمندان عرب در پخش این موضوع مهم در جهان به شدت انتقاد کرد.

طبق سخنان دکتر عبدالباسط، ناسا در آخرین تحقیقات خود به برخی از نشانه های شب قدر که در احادیث نیز به آنها تصریح شده است، از جمله:
دمای هوای معتدل، فرود نیامدن هیچ ستاره ای بر زمین در شب قدر و طلوع خورشید در صبح آن شب بدون هیچگونه شعاعی، دست حاصل کرده است که از ترس اینکه مبادا انتشار این خبر باعث گسترش گرایش به دین اسلام در جهان شود، از انتشار آن خودداری کرده است.

دکتر سید در تحقیقات خود در زمینه علایم لیلة القدر آورده است که در هر شبانه روز حدود 10هزار ستاره و 20 هزار شهاب بر روی زمین فرود می آیند، اما شب قدر از این قاعده مستثنی است، به طوری که خورشید در صبح این شب بدون شعاع طلوع می کند.
دکتر سید در ادامه به نقل از یکی از دانشمندان ناسا، به نام "کارنار" می افزاید: این یکی از اکتشافاتی است که "ناسا" حدود 10 سال قبل به آن دست یافته بود اما از ترس اینکه مبادا موجب گرایش غیرمسلمانان به اسلام شود از درج این خبر به دنیای خارج خودداری کرد.
دکتر سید این نکته را نیز خاطرنشان می کند که "کارنار" با مشاهده این مورد، مشرف به دین اسلام می شود که همین امر موجب می شود تا کارش را در سازمان "ناسا" از دست بدهد.

گفتنی است، این اولین بار نیست که ناسا حقایق مربوط به دین اسلام را از دید عموم مخفی نگه می دارد. چنان که "زغلول نجار"، یکی از دانشمندان زمین شناسی، اعلام کرده بود که؛ ناسا کشف این مطلب که "شعاع نورانی ممتدّی بین کعبه تا بیت المعمور قرار دارد." را نیز از روی صفحه اینترنتی خود حذف کرده است.

دکتر عبدالباسط سید در ادامه به بیان اعجازی از آیات قرآن کریم- که بیان همین اعجاز یکی از عوامل مسلمان شدن "کارنار" بوده است- می پردازد و می گوید: «در قرآن کریم به مسیر و مدار مشخصی که سفینه های فضایی در آن حرکت می کنند اشاره شده است، آنجا که می فرماید: « ولو فتحنا عليهم بابا من السماء فظلوا فيه يعرجون، لقالوا إنما سكرت أبصارنا بل نحن قوم مسحورون»  وی می افزاید: «دنیای بعد از مسیر حرکت سفینه های فضایی، دنیایی تارک و ظلمانی است که عبارت «سُکّرت أبصارنا» در این آیه به همین چیز اشاره دارد.»





"حجرالاسود نام حجاج را می نویسد"



در ادامۀ بیان اعجازات و حقایق شعائر دین اسلام، "کارنار" پس از اسلام آوردن خود نکته دیگری را افشا می کند و می گوید: «حجر الاسود نام تمام کسانی که او را می بوسند یا به طرف او اشاره می کنند، را می نویسد.»

وی در ادامه سخنان خود از سرقت قطعه ای از حجر الاسود توسط انگلیس پرده بر می دارد و می گوید: «دولت انگلیس به منظور دستیابی به ذراتی از حجرالاسود و تحقیق در خصوص آن، فردی را مأموریت می دهد. فرد مذکور پس از فراگیری زبان عربی طی مدت 10 سال و سفر به کشور مصر، موفق می شود تا در قالب کاروان حجاج مصری به مکه مکرمه  برود. وی در فرصتی مناسب به وسیله لیزر سه تکه بسیار کوچک از حجرالاسود را جدا کرده و برای تحقیق بر روی آن به بریطانیا می برد. بعد از 12 سال، یکی از موزه های معروف انگلیس اعلام می کند که «حجر الاسود از سنگهای متعلق به مجموعۀ شمسی نیست و مسلمانان بر چنین سنگی بوسه می زنند.»
این اعلام موزه انگلیس، "کارنار"، دانشمند سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا (ناسا) را بر آن می دارد تا به موزه مذکور رفته و تحقیقات و آزمایشات خود را بر روی تکه ای از حجر الاسود به اندازه «دانه نخود» آغاز نماید.

نکته جالب توجه اینجاست که این دانشمند ناسا پس از تحقیقات و آزمایشات متوجه می شود که در این تکه کوچک از حجرالاسود 20 شعاع نامرئی در جهات مختلف با موج کوتاه وجود دارد که هر کدام از آنها از 10هزار نفر عبور کند.

کارنار در ادامۀ تحقیقات خود در اثبات این گفته امام شافعی- رحمه الله- در مورد حجر الاسود که می فرماید:


«أن الحجر الأسود يسجل اسم كل من زار الحرم المكي معتمرا أو حاجا، ويسجل اسمه مرة واحدة فقط ويضع علامات بعدد مرات الطواف»

حجرالاسود نام تمام زائران حرم مکه- حج فرض یا عمره- را یادداشت می کند؛ نام هر کدام از آنها را یک بار می نویسد و در دفعات بعدی به تعداد طوافهای صورت گرفته، جلوی نامشان علامت می گذارد.


می گوید: حجرالاسود این نامها را با گذراندن اشعه از حجاج می نویسد، که این نفوذ نورانی امکان نوشتن نام کسانی که از مسافت دورتر به سوی حجرالاسود اشاره می کنند را نیز فراهم می کند.  




وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 2
bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), mehr (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط Ramin » چهارشنبه مرداد ماه 25, 1391 4:12 pm

به رسمیت شناخته شدن اعیاد اسلامی در هامبورگ آلمان



مقامات شهر هامبورگ آلمان اعلام كردند كه از این پس اعیاد مسلمانان را به رسمیت می ‌شناسند.
به گزارش خبرگزاری تقریب، با توافقی كه میان مقامات شهر هامبورگ آلمان و اقلیت مسلمان این شهر انجام شد، از این پس مسلمانان هامبورگ می ‌توانند اعیاد اسلامی خود را جشن بگیرند.

شهردار شهر هامبورگ آلمان با اعلام این خبر گفت: با این تصمیم جدید، كارمندان، دانشجویان و دانش آموزان مسلمان می ‌توانند در اعیاد اسلامی در منزل بمانند و همراه خانواده خود، این اعیاد را جشن بگیرند.

"اولاف شولتز" ابراز امیدواری كرد كه این شهر در بها دادن به مسلمانان، الگویی برای سایر شهرهای آلمان باشد.
این در حالی است كه پلیس آلمان به منظور جلوگیری از بروز احتمالی اعمال خشونت آمیز علیه مسلمانان از سوی حزب راستگرای افراطی آلمان، آخر هفته جاری به حال آماده باش در می آید.

وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط mehr » پنج شنبه مرداد ماه 26, 1391 12:50 pm

فعالیت علنی رستوران‌ها درماه رمضان+تصاویر


به گزارش پایگاه 598، حزب الله کرمانشاه در مطلبی با انتقاد از فعالیت برخی از رستونهای حاضر در سطح شهر کرمانشاه در طول روز و بدون مجوز اماکن نسبت به عمومیت پیدا کردن آن در بسیاری از رستوران ها و اغدیه فروشی های کرمانشاه هشدار داد.

وبسایت حزب الله کرمانشاه نوشت: برابر نمونه تصاویر ذیل با گذری به شهر در ظهرهای ماه مبارک رمضان شاهد فعالیت آزادانه و بی محابای تعداد زیادی از رستورانها و اغذیه فروشی ها در وسط شهر هستیم جای بسی تاسف است.






"اللّهم انّا نسالک عیش السعداء و موت الشهداء و مرافقه الانبیاء و النصر علی الاعداء"

برای نویسنده این مطلب mehr تشکر کننده ها:
bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
mehr
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 924
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 8, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 1274 بار
تشکر شده: 1137 بار
امتياز: 1630

قبليبعدي

بازگشت به نقل اخبار و گزارشها به همراه منبع

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان