.

در این بخش مقالات در زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

.

پستتوسط Mmm » سه شنبه بهمن ماه 11, 1390 5:30 pm

.
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط Mmm در يکشنبه بهمن ماه 12, 1393 3:00 pm .

نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط mosleh » سه شنبه بهمن ماه 11, 1390 7:09 pm

تشکر از مطلب خوبتون کاک متین خیلی زیبا بود به خصوص جمله ی یکی مانده به آخر
mosleh
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 102
تاريخ عضويت: يکشنبه آذر ماه 27, 1389 12:30 am
محل سکونت: پاوه-سنندج
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 61 بار
امتياز: 10

پستتوسط Noha » سه شنبه بهمن ماه 11, 1390 9:22 pm

هوالمستعان

سلام علیکم

سپاس از شما ؛ویژگی ها و صفات والایی هستند إن شا الله ما هم بتوانیم این صفات را در خود پدید آوریم.

رستگار باشید
الـلـهم ء ات أنــفـسنا تقـــواهــا و زکیـــها إنــک أنــت خــیر من زکــیها

نماد کاربر
Noha
معاون و ناظر سایت
معاون و ناظر سایت
 
پست ها : 1424
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 25, 1389 12:30 am
محل سکونت: pavah
تشکر کرده: 2031 بار
تشکر شده: 1557 بار
امتياز: 4930

پستتوسط Mmm » پنج شنبه بهمن ماه 19, 1390 3:44 am

در تارنمای اصلاح وب، برادری ارجمند بنام «عثمان فاروقی» برای همین مطلب نظری را درج نمودند که حیفم آمد نظر ایشان را از نوشته ی فوق جدا نمایم!!!

ایشان نوشته اند:

" با تشکر فراوان از نویسنده محترم که با قلم شیوای خود " اصحاب بدر و بیعة رضوان " را توصیف نمودند- من خود هودار جماعت بوده و برای موفقیت آن تلاش می کنم اما شاید این توصیفات برای اخوانی های اطراف نویسنده صادق باشد و در مورد ما صدق نمی کند حال خوشبختانه یا بدبختانه.
اگر جوانی را دیدی که بحث انتخابات و تفسیرهای خبری ورد زبانش است و حجاب حداقل را رعایت می کند و همیشه آیه هایی شبیه (لا اکراه فی الدین) و ( فبشر عیادی الذین یستمعون القول ...) و ( تحلیل صلح حدیبیه و انعطاف حضرت رسول ) و و ازین قییل بحث ها و جلسات دینی نه چندان مهم را به نماز جماعت مسجد ترجیح می دهد و مهم نیست که زمان شروع جلساتش با نماز اول وقت برخورد دارد یا نه و به آزادی بیان و افکار معتقد است و در کنارش تفکر سلفیت را سرکوب کرده و از مکتب قران گلایه دارد و از بسیاری از افکار و اندیشه های بنیانگذار محبوبمان امام بنا بی خبر است و دم از اخلاق زده اما عملش با گفته اش اندکی فاصله دارد و گاه گاهی روزنامه شرق می خواند و امور معنویش در اولویت های بعدی اند و گاه گاه به مسجد سری می زند و ریش و سبیلش را با تیغ پاک می کند و تلاوت قران را در ماه رمضان انجام می دهد و حقوق زن برایش در قالب کلمات مهم است..... هر گاه چنین جوانی را دیدی شک نکن که او اخوانی است. "



در جوابِ ایشان میگویم: کاک عثمان جان، من کشته ی آن ادب و ذکاوتت هستم! خدا حفظت کند، الحق و الانصاف که تیرت دقیقا به نشانه خورده!! بهشت مأوایت باشد. 8)

نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط iman » يکشنبه بهمن ماه 23, 1390 2:50 pm

سلام
جوانان اخوانی!!!
آفرین متین.
نماد کاربر
iman
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 156
تاريخ عضويت: يکشنبه مرداد ماه 23, 1390 11:30 pm
محل سکونت: روانـســـــر
تشکر کرده: 4 بار
تشکر شده: 83 بار
امتياز: 1000

پستتوسط Mmm » يکشنبه بهمن ماه 23, 1390 7:49 pm

ایمان، واسه چی میگی آفرین؟؟!!
نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط osamehnikraftar » سه شنبه بهمن ماه 25, 1390 4:26 pm

با سلام
این ویزگی تموم مسلمانان واقعیه
نه فقط ی گروه خاص

برای نویسنده این مطلب osamehnikraftar تشکر کننده ها:
amanj2 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
osamehnikraftar
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 80
تاريخ عضويت: چهارشنبه دي ماه 13, 1390 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 6 بار
تشکر شده: 126 بار
امتياز: 30

پستتوسط amanj2 » سه شنبه بهمن ماه 25, 1390 5:08 pm

نسبت دادن کارهای که یک مسلمان باید انجام بدهد به هیچ وجه درست نیست که آن را منتسب به یک گروه خاص بدانیم  :twisted:
amanj2
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 98
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 16, 1390 12:30 am
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 95 بار
تشکر شده: 127 بار
امتياز: 10

پستتوسط Mmm » سه شنبه بهمن ماه 25, 1390 8:27 pm

شما راست می فرمایید. حقیقت این است که تمامی صفاتِ فوق الذکر، مخصوص عموم مسلمانان است و هر مسلمانی می بایست خود را با آنها آراسته و مجهّز نماید. اما ای کاش واقعیت نیز اندکی به حقیقت نزدیک می بود!!!

شما هم زیاد به دل نگیرید، زیرا در میانِ اخوانیها نیز هستند کسانی که فاقدِ  این ویژگیها هستند، و فقط به حک شدنِ این ویژگیها در اساسنامه شان مفتخرند و همین را کافی می دانند. و حتی به قولِ همان برادرمان کاک عثمان، هستند جوانان و مردانی که خود را اخوانی می دانند و وقتِ اذان که میشود، نشستن پای سریالهای تلویزیون را بر نما جماعت در مسجد ترجیح میدهند.  در میانِشان هستند کسانی که پلورالیسم درون دینی و برون دینی را به رسمیت می شناسند و محترم شمردنِ دگراندیشان و مرامشان را وظیفه میدانند اما درکنارش جماعتهای دیگر را سرکوب میکنند. هستند کسانی که ادعای روشنفکری میکنند اما اگر کتابخانه هایشان را جستجویی بکنیم بغیر از کتابهای امام غزالی(مصر) و امام قرضاوی و امام ندوی و مصطفی محمد طحان و عبدالکریم زیدان و سیدسابق و مجدی هلالی و سایر نوسنده های اخوان کسانی دیگر را نمی توان یافت!

اما این را هم بدانیم که در میانِ آنان، شمار زیادی را هم می توان یافت که در ایمان و علم و تقوا بی نظیر اند و عابدانه به دنبالِ جلبِ رضایتِ خدای خویش اند و خالصانه یاریِ دین خدا را وظیفه ی خویش میدانند و بدونِ هیچ منتی در راهِ خیر به هم نوعان خود خدمت میکنند. هم چنین در کتابخانه هایشان می توان آثار نویسنده ها و ایدئولوکهای سایر جماعتها را نیز یافت. و ایجادِ ائتلاف بین تمامی جماعتهای اسلامگرا و بسطِ صلح و آشتی میانِ مسلمین، آرمان و هدفِ آنان است و برای این هدف تلاش میکنند.


در ضمن، هدف نویسنده ی محترم این مقاله، آگاه نمودنِ جوانانی است که خود را اخوانی می دانند و می بایست خود را با این صفات مزّین نمایند، و طبیعی است که هر جماعتی خود را نسبت به سایر جماعتها بیشتر به اسلام ناب نزدیک می داند!!!!!

والله أعلم! :arrow:

نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط jamal » چهارشنبه بهمن ماه 25, 1390 12:50 am

زور جوان شیت کردوته وه کاک متین! دستت خوش بیت

برای نویسنده این مطلب jamal تشکر کننده ها:
amanj2 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
jamal
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 39
تاريخ عضويت: سه شنبه خرداد ماه 17, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 37 بار
تشکر شده: 36 بار
امتياز: 210

پستتوسط farhad90 » چهارشنبه بهمن ماه 26, 1390 4:24 pm

من یک جوان اخوانی هستم و فقط و فقط ایخوان را قبول دارم چونکه فهم فهم درست اسان معتدل و هلو برو تو گلو و خوب ومیانه ای است همچنین عال است. در مقابل احترام متقابل همکلاسی های جنس مخالفم به انها احترام می گذارم و با انها خیلی مچ هستم مربی من در این مورد مرا تایید کرده است من مدل های ماهواره ای می زنم چون یک فرد مسولمان نباید از غرب عقب بیفتد و باید همواره در حال پیشرفت باشد. من با اخلاق اسلامیم تاکنون هزاران نفر را اصلاح کرده ام و انها را تحویل جماعت داده ام. طرفدار موسیقی اپرا و بلک متال هستم من به مایکل جکسون مرضیه فریقی و عمرو خالد و سامی ویسف علاقه ی شدید الزاید من الوصف دارم و از کسانی که خیلی خشک هستند و موسیقی را نمی خواهند خوشم نمی آید انها جهان سومی هستند و کژطبع جانورند شبها قبل از خواب مسواک می زنم و به مامانی و ددی یا همون تاته ی خودمان شب به خیر می گویم . در هنگام کریسمس حر جور که شده یک برادر مسیحی گیر می آورم و به او این عید بزرگ جهانی را تبریکات متناوب و پی در پی می گویم . در جشن تولد دوستانم شرکت می کنم و برای انها هدیه می گیریم . من بسیار روشن فکر هستم و تمام اقوال دانشمند بزرک معاصر دکتر سوروش دام ظله العالی را از بر هستم همیشه به اردو می رویم و اشخال ها را به منزل اورده و در اشخال دانی می زیم .من یک اخوانی هستم . اه خدای من این چه افتخاریست که نصیب من کرده ای . از کلاس های دینی مختلط بسیار خوشم می اید چون نمادی از دموکراسی و ازادی اندیشه و بیان و فکر و فعل و ... است و خوب است. مخالفین من و فکر و اندیشه ی ما بسیار ناحالی و گوج و شیت هستند و تابع احساسات و عواطف خود هستند . به شما توصیه می کنم که یک جوان ایخوانی باشد و این طریقه ی مبارکه ی ناجیه ی ناصره ی عالیه ی وسطیه ی ریکو پیکیه را انتخاب کنید.
نماد کاربر
farhad90
کاربر کوشا
کاربر کوشا
 
پست ها : 9
تاريخ عضويت: پنج شنبه آذر ماه 23, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 4 بار
تشکر شده: 3 بار
امتياز: 0

پستتوسط amanj2 » چهارشنبه بهمن ماه 26, 1390 5:13 pm

farhad90 نوشته است:من یک جوان اخوانی هستم و فقط و فقط ایخوان را قبول دارم چونکه فهم فهم درست اسان معتدل و هلو برو تو گلو و خوب ومیانه ای است همچنین عال است. در مقابل احترام متقابل همکلاسی های جنس مخالفم به انها احترام می گذارم و با انها خیلی مچ هستم مربی من در این مورد مرا تایید کرده است من مدل های ماهواره ای می زنم چون یک فرد مسولمان نباید از غرب عقب بیفتد و باید همواره در حال پیشرفت باشد. من با اخلاق اسلامیم تاکنون هزاران نفر را اصلاح کرده ام و انها را تحویل جماعت داده ام. طرفدار موسیقی اپرا و بلک متال هستم من به مایکل جکسون مرضیه فریقی و عمرو خالد و سامی ویسف علاقه ی شدید الزاید من الوصف دارم و از کسانی که خیلی خشک هستند و موسیقی را نمی خواهند خوشم نمی آید انها جهان سومی هستند و کژطبع جانورند شبها قبل از خواب مسواک می زنم و به مامانی و ددی یا همون تاته ی خودمان شب به خیر می گویم . در هنگام کریسمس حر جور که شده یک برادر مسیحی گیر می آورم و به او این عید بزرگ جهانی را تبریکات متناوب و پی در پی می گویم . در جشن تولد دوستانم شرکت می کنم و برای انها هدیه می گیریم . من بسیار روشن فکر هستم و تمام اقوال دانشمند بزرک معاصر دکتر سوروش دام ظله العالی را از بر هستم همیشه به اردو می رویم و اشخال ها را به منزل اورده و در اشخال دانی می زیم .من یک اخوانی هستم . اه خدای من این چه افتخاریست که نصیب من کرده ای . از کلاس های دینی مختلط بسیار خوشم می اید چون نمادی از دموکراسی و ازادی اندیشه و بیان و فکر و فعل و ... است و خوب است. مخالفین من و فکر و اندیشه ی ما بسیار ناحالی و گوج و شیت هستند و تابع احساسات و عواطف خود هستند . به شما توصیه می کنم که یک جوان ایخوانی باشد و این طریقه ی مبارکه ی ناجیه ی ناصره ی عالیه ی وسطیه ی ریکو پیکیه را انتخاب کنید.


ای افرین برتو ای اخوانی مدرن .عزیزم اخوانی که اینجوری باشه که خودت میگی باید فاتحه اش راخوند .نمیدونم  کلاس های دینی که تشریف میبرید واقعا شناخت اسلام رو بهت یاد دادند!که مطمئنم هیچی ازش نفهمیدی ویاد نگرفتی
amanj2
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 98
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 16, 1390 12:30 am
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 95 بار
تشکر شده: 127 بار
امتياز: 10

پستتوسط Ershad » چهارشنبه بهمن ماه 26, 1390 6:38 pm

ای کاش روزی می رسید که کمی منصف می بودیم و با دیدن هم نیمه ی پر و هم نیمه ی خالی لیوان وقایع را تحلیل می کردیم.
متین جان بابت مطلبی که قرار دادی ممنون. در مورد نظری که کاک عثمان فاروقی داده اند باید بگویم که ایشان نه هوادار بلکه از اعضای رسمی جماعت دعوت و اصلاح ایران هستند. جزء دانشجویان نخبه در سطح کارشناسی ارشد، از حافظان قرآن و از متعهد ترین جوانان به جماعت است. تعهد ایشان به جماعت در حدی است که حتی شخصی ترین مسائل اش را در راستای مصالح جماعت می سنجد و می خواهم این را بگویم که نظری را که ایشان داده اند کاملاً در راستای پیشرفت اوضاع داده اند. با خودش که در این مورد صحبت می کردم بیان داشت که نظری را که من دادم تلفیقی از نکات مثبت و نکات منفی موجود در برخی از افراد است که البته مصداق هایش محدود و در مورد یکی دو شهر بود اما صد البته نکات منفی هم وجود دارند اما باید متذکر شد و اصلاح کرد نه اینکه حساسش کنیم و در نهایت تخریب. اما یک نکته وجود دارد که بی نهایت مایه ی افتخار و خوشحالی است و آن اینکه خوشبختانه جو جماعت امروز به گونه ای است که براحتی اعضا و هوادارانِ خودِ جماعت صریح و شفاف، جماعت را به نقد و چالش می کشند و در مواقع نیاز هم با تمام وجود وقت و هزینه ی خود را در اختیار جماعت قرار می دهند و این بیش از هر چیزی برای جماعت ارزشمند است چرا که همین امر است که باعث رشد و پویایی می شود. چیزی که امروز کمتر یافت می شود !
متین جان تحلیل دومت هم بسیار دقیق و صحیح بود و فکر میکنم دیگر بحث جاری را تکمیل کرد.
اما در مورد نظری که جناب farhad90 داده اند اولا مدتی فقط باید تأسف خورد. ثانیاً جناب با قاطعیت شما اخوانی نیستید. و نباید پیامتان را اینگونه مطرح می کردید. جوانان اخوانی ادب دارند و تمام برادران و خواهران ایمانی ما باید اینگونه باشند اما متأسفانه شما چیز دیگری نشان دادید.  اما متأسفانه بدتر از هر چیز شما برای مطرح کردن پیامتان به طعنه متوسل شده اید که پناه بر خدا ( ویل لکل همزه لمزه). از خداوند منان خواهانیم گناهانمان را مورد عفو خود قرار دهد  ضعف هایمان را برطرف و قوت هایمان را قوت بخشد.
شیوه نی من شیوه نی ئینسانیه     بانگی ئازادی و گڕوی یه کسانیه
نماد کاربر
Ershad
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 39
تاريخ عضويت: پنج شنبه مهر ماه 13, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 35 بار
تشکر شده: 61 بار
امتياز: 0

پستتوسط Mmm » چهارشنبه بهمن ماه 26, 1390 7:29 pm

فرهاد جان، کینه و عداوت از لا به لای جملـاتت  دارد نشتی میکند، و بهت تبریک میگویم؛ زیرا بغضت را بسیار زیرکانه ریخته ای!! به هرحال تو به عنوانِ یک انسان این حق را داری که نقدهایت را از هر مکتبی بیان نمایی. اما ای کاش با این لباس و ابزار نقدت را مطرح نمیکردی. آیه ی اول سوره ی «الهمزه» را به یاد آور! اندکی با خود بیندیش و بنگر آیا پسندیده است که خود را نماینده ی یک جماعت معرفی نمایی در صورتی که از آنان نیستی؟! اگر واقعا دلت به حال اسلام می سوزد و اگر واقعا خودت را مسلمانِ واقعی میدانی، ببین آیا یک مسلمان برای تخریبِ یک فکر خود را به آنان نسبت میدهد؟ آیا علتِ این عمل  بغض و کینه نیست؟ آیا باطل بودنِ یک جماعت در نزدِ شما به قیمتِ دروغ گفتن می ارزد؟؟ دروغ یکی از گناهانِ کبیره است. این را می دانستی؟؟ فکر نمیکنی  این عملت خیانت باشد؟؟ مگر همان پیامبری که خودت را پیرو ایشان میدانی نمی فرماید: از مسلمان هر کاری بر می آید، بغیر از دروغ و خیانت!!

این را بدان که من نه از اعضای اخوان هستم و نه سخنگوی آنان و نه وکیلِ و پاسخگوی اندیشه و اعمال آنها. اگر الان هم جوابِ نظرت را دادم به آن خاطر است که این پست را من درج کرده بودم!!
8)


به هرحال بازهم یادآوری میکنم:
در هر جماعتی هم خائن وجود دارد، هم خادم!
جمال عبدالناصر اخوانی بود، شهید سیدقطب هم اخوانی بود!


خداوند همه مان را عفو و هدایت کند.

نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط Mmm » چهارشنبه بهمن ماه 26, 1390 8:30 pm

کاک ارشاد جان سلام. از حسن نظرت سپاسگزارم. از اینکه در بحث شرکت کردی خوشحال شدم و نظر زیبایت نیز خوشحالیم را افزود!!
راستی آخرین اس ام اسی را که برایم فرستادی به یاد داری؟ نوشته بودی:

«سبقت از سایه ها به بیشتر دویدن نیست، به سوی نور که باشی سایه ها در پسِ تو اند، حتی آنگاه که ایستاده ای!!»


کاک ارشاد، باور کن قلبا دوستت دارم و از خواندنِ نوشته هایت لذت می برم. پختگی و درایت در نوشته هایت به وضوح یافت می شود.
التماس دعا!

نماد کاربر
Mmm
 

بعدي

بازگشت به مقالات متنوع دینی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 6 مهمان