جوانان ایخوانی را چگونه بشناسیم

در این بخش داستانهای کوتاه و بلند قرار داده می شود

مديران انجمن: tarannom, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

پستتوسط nahmadi69 » يکشنبه ارديبهشت ماه 10, 1391 9:11 pm

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
با کاک یحی موافقم . چون این ادم . فقط برای مسخره کردن و استهزا کردن اومده توی سایت اگه قصد دیگه ای داشت اینجوری نمیگفت . لطف کنین در هیچ پستی جوابشو ندید .

برای نویسنده این مطلب nahmadi69 تشکر کننده ها:
sayf (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
nahmadi69
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 168
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 24, 1390 12:30 am
محل سکونت: کرماشان _ پاوه
تشکر کرده: 148 بار
تشکر شده: 142 بار
امتياز: 410

پستتوسط blook » دوشنبه ارديبهشت ماه 11, 1391 7:23 pm

با سلام خدمت دوستان عزیز یکی دو روز است این مطلب را دنبال می کنم و چند بار خواستم نظری بدهم اما نظر دوست عزیز seyf را دیدم  که گفته بود دیگر به ikhwani توجه نکنید و دیگر نظر ندهید من هم منصرف شدم . اما با این حال بازهم طاقت نیاوردم و نکاتی را لازم دانستم که یادآور شوم.
با عرض پوزش از دوست عزیز seyf :
می خواهم این موضوع را از چند جانب بررسی کنم
1- کاری که ikhwani انجام داده از لحاظ شرعی به نظر من کار ناپسندی است همینطور کاریست بچه گانه ... توهین کردن به هیچ کس جایز نیست حتی اگر آن کس مشرک هم باشد .
قرآن:  وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ فَيَسُبُّوا اللَّـهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ كَذَٰلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّهِم مَّرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿الأنعام: ١٠٨﴾
این نسبت، به غیر مسلمانان اما نسبت به مسلمان، دیگر خودتان قیاس کنید.
2- جماعت اخوان المسلمین جماعتی مبارک بوده که هدف اصلی آن ها به فرموده ی امام بنا این است: (ان شا الله هم اکنون نیز همین باشد) تكوين الفرد المسلم والأسرة المسلمة، ثم المجتمع المسلم، ثم الحكومة المسلمة، فالدولة، فالخلافة الإسلامية، وأخيرًا يكون الوصول إلى أستاذية العالم. رساله ی امامِ شهید
و این شعار نه تنها شعار اخوان المسلمین بلکه باید شعار تمامی مسلمانان باشد.
3-به نظر بنده برخورد شما هم با این مطلب و این فرد برخورد مناسبی نبود به یاد دارم چند مدت پیش فردی به نام آرش بی خدا مطالبی را در این سایت قرار داد متاسفانه حمیتی را که هم اکنون دیدیم آن روز ندیدیم .این همه غیرت آن زمان لازم بود که فردی به تمامی مقدسات شما توهین می کرد و شما هیچ کدام نتوانستید پاسخی درخور و یا حتی توجیهی منطقی برای دفاع از اعتقاداتتان بیاورید، وقتی که اینگونه به اعتقاداتمان توهین می شود غیرت این است که جوابی شایسته بدهید نه اینکه مطلب را حذف کنید همانگونه که بعد از عجز در مقابل آرش مطلبش را حذف کردید. من وقتی مطلب آرش را خواندم با خودم گفتم که فرصت خوبی  است و پاسخ مفصلی را برای آرش نوشتم اما وقتی خواستم پاسخ را آپلود کنم دیدم مطلب را حذف کرده اند.
بگذارید برگردم به اصل موضوع، شما در پاسخ به ikhwani  و در دفاع از آقای سروش به گونه ای برخورد کردید که اگر صد بار هم به مقدساتتان توهین می شد چنین موضعی نمی گرفتید کما اینکه دیدیم .
4- چه نیازی است که از فردی مانند سروش دفاع کنید که قرآن را کلام محمد می داند و بارها به مقام پیامبر توهین می کند اگر هم شک دارید این متن را در گوگل سرچ کنید (گقتگوی دکتر سروش با رادیو هلند) متین جان این همه دفاع و غیرت را وقتی که آرش به قرآن توهین می کرد اگر داشتید بسیار بهتر بود (خداوند همگی ما را ببخشاید). از سروش به مراتب بیشتر از قرآن دفاع کردید شاید این تصویر (سروش به جای قرآن) راست باشد چون دیدیم که وقتی به قرآن توهین می شد در این سایت فقط داشتید با خواهش و تمنا از آرش می خواستید که اینگونه ننویسد اما تا حرفی از سروش زده شد عصبانیت خود را به اوج رساندی . به نظر من پاسخ قلم باید قلم باشد نه عصبانیت.
5- دوست عزیز seyf آیا این اعتقادات سروش کفر است یا نه اگر کفر است آیا سروش باز مسلمان است؟
6- کسانی را در میان جماعت دعوت و اصلاح دیده ایم که با روی آوردن به عقاید سروش از دین برگشتند (به اعتراف خودشان) و کلماتی را در مورد اسلام قرآن و پیامبر بر زبان می آورند که هیچ عالمی در کفر بودن آن شکی ندارد (نمونه ی ملا محمد حسینی که صیغه را حلال می داند قرآن را کلام محمد صلی الله علیه و سلم و معتقد به ختم نبوت نیست.  و طرفداران بسیاری هم در کردستان دارد که همه ی آن ها نیز معتقد به این اعتقاداتند)
7- به نظر من اگر باری دیگر هم شما و هم ikhwani نظرات خودتان را بازخوانی کنید به کاستی هایتان پی خواهید برد.
والسلام علیکم و رحمة الله

برای نویسنده این مطلب blook تشکر کننده ها: 2
TalareDini (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), sayf (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
blook
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 32
تاريخ عضويت: پنج شنبه آذر ماه 23, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 15 بار
تشکر شده: 34 بار
امتياز: 0

جوابیه

پستتوسط maysam_b » سه شنبه ارديبهشت ماه 12, 1391 6:29 pm

سلام به برادرا و خواهرای عزیزم
از اینکه این چند روز یا شاید هم چند هفته نبودم و غیبت داشتم از شما پوزش می طلبم .
یکی از برادرا چند روز پیش اس دادن که بیام و ماجرایی را در پینوس ببینم که آمدم و دیدم و فقط یک حرف دارم :

بنده خود اخوانی " یا همان ایخوانی" نیستم و از دکتر سروش هم طرفداری نمیکنم و کاری هم با شبکه کلمه ندارم و فقط یک چیز را ملاک اعمال و رفتارم قرار می دهم آن هم " قرآن " است و چه خوش گفتند آن برادر عزیز که یکی از صفات " عبادالرحمن " » اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما ؛ است و فکر میکنم وارد بحث شدن با جناب ikhwani اصلا کار درستی نیست و خود را از وارد شدن به این مبحث منع میکنم چراکه نمیخواهم ذهنم را با چنین تفکراتی مشغول کنم .
يادمان باشد كه زنگ تفريح دنيا هميشگي نيست ، زنگ بعد حساب داريم ..!!
نماد کاربر
maysam_b
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 203
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 10, 1390 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 193 بار
تشکر شده: 316 بار
امتياز: 80

پستتوسط khozaima » چهارشنبه ارديبهشت ماه 13, 1391 12:12 pm

سلام علیکم
با اینکه سوالتون مطلب رو به حاشیه می کشاند اما من جواب میدم.
« من تا حالا نه کتاب و یا مقاله ای از دکتر سروش خواندم و نه به یک بحثش گوش دادم.» اما آیا در مورد آنچه که از اعتقادات دکتر سروش گفتم درست نیست؟ آیا شک داری؟
شاید بگویید در مورد کسی که تا حالا به سخنانش گوش ندادی قضاوت نکن، سخنتون به جاست چون خداوند می فرمایند: «فتبینوا». اما با توجه به آنکه من از ایشون می دانم دلیل گوش ندادن من یا طرفداری نکردن من از ایشون به خاطر چیست؟ آیا غیر این است که احب فی الله و ابغض فی الله؟
دکتر سروش انسان محترمی است و من هیچ وقت به خودم اجازه توهین به ایشون را نمی  دهم چون فکر هر کسی آزاد است.
« کل نفس بما کسبت رهینه»
« انا هدینه السبیل اما شاکرا و اما کفورا»
اما فکر و اعتقادش به فکر و اعتقاد برخی سازگاری ندارد البته فقط به خاطر دین خدا.
آیا ارزش طرفداری کردن از دکتر سروش بیشتر از وحدت بین جماعات مختلف مسلمین است؟ آیا اعتقادات دکتر سروش بر اشتباهات برادران مسلمان ترجیح داده می شود که در فضای اینترنت اشتباهاتشان را آشکار کنیم؟ پیامبر می فرمایند: کسی که اشتباه مسلمانی را بپوشاند خداوند اشتاباهاتش را می پوشاند، این یک نوع پوشاندن است؟ چرا باید از کسی طرفداری کنیم که خودمان هم اعتقادش رو قبول نداریم؟ خیلی ها هستند که از دکتر سروش و افکارش پیروی می کنند پس نیازی به طرفداری من و شما ندارد. آیا مسلمان مظلوم کم است که ازش طرفداری کنیم؟ برایش دعای خیر کنیم؟ چرا اصل وظیفه مان را فراموش کردیم و به فروع می پردازیم؟ مسولیت ما خیلی بیشتر از این حرف هاست.
از اعتقادات دکتر سروش پیروی نمی کنیم و به اعتقاداتش هم توهین نمی کنیم، از سخنان خوبش که در چهارچوب اعتقاد اسلامی است پیروی می کنیم چون خداوند می فرمایند:« فبشر العباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه». اگر سخن سازنده ای باشد می گوییم و اگر نه سوکت می کنیم این است واکنش ما در قبال دکتر سروش.
پس هیچ لزومی ندارد که بخواهیم برای ایشون از برادرانمان که هم زبان، هم لباس و از همه مهمتر هم اعتقاد هستیم در چنین فضایی بد بگوییم و آنها را زیر سوال ببریم.
در ضمن من کار این برادر را هم که این عکس را گذاشته بود تایید نمی کنم چون نوعی استهزاء است و خداوند بهمون هشدار داده که این کار را نکنیم شاید آنهایی که مورد استهزاء ما قرار می گیرند از ما بهتر باشند چون خداوند می فرمایند:« ان اکرمکم عند الله اتقاکم» و پیامبر می فرمایند:« التقوی ههنا» و به سینه خود اشاره می کرد. پس تقوا و اخلاص چیزی است بین خدا و بنده اگر چه در برخی موارد آثارش هم در ظاهر انسان مخلص و متقی پیداست. پس کار شرعی نیست که ما انسانهای دیگری را مورد تمسخر قرار دهیم.
یکی از صفات یک داعی خوب حکیم بودنش است پس سعی کنیم که کارهایمان، گفتارمان و اخلاقمان حکیمانه باشد چون به شدت زیر ذره بین هستیم. نه اینکه با یک انتقاد یا هر چیز دیگری آنچه را که در دلمون است روی کاغذ بریزیم.
و در پایان هم می گویم: چنین تمسخری لزوم بر چنین واکنش تندی را ندارد  که کار را از آنچه که هست بدتر کند.
انشاءالله که در باغ گلهای بهشت باهم قدم بزنیم.
انا جعلنا ما علی الارض زینه لها لنبلوهم ایهم احسن عملا
نماد کاربر
khozaima
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 103
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 4, 1390 12:30 am
محل سکونت: به زودی لحد
تشکر کرده: 94 بار
تشکر شده: 149 بار
امتياز: 10

پستتوسط maysam_b » چهارشنبه ارديبهشت ماه 13, 1391 11:02 pm

khozaima نوشته است:سلام علیکم
انشاءالله که در باغ گلهای بهشت باهم قدم بزنیم.


علیکم السلام برادر عزیزم

گرچه در بالا نظر خودم رو داده ام اما بعد از خواندن نظر شما خواستم تاییدی بر نظرتان را بدهم و بگویم ای کاش همه ما با این نوع بینش با دیگران برخورد داشته باشیم و فراموش نکنیم که داعی بودن ، خود راه و رسمی دارد .

انشاءالله که در باغ گلهای بهشت با هم قدم بزنیم ...

يادمان باشد كه زنگ تفريح دنيا هميشگي نيست ، زنگ بعد حساب داريم ..!!

برای نویسنده این مطلب maysam_b تشکر کننده ها:
khozaima (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
maysam_b
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 203
تاريخ عضويت: پنج شنبه اسفند ماه 10, 1390 12:30 am
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 193 بار
تشکر شده: 316 بار
امتياز: 80

قبلي

بازگشت به داستانهای کوتاه و بلند

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان