شیشه ای بدون لکه باشیم تا...

در این بخش مطالب دینی مربوط به نوجوانان قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

شیشه ای بدون لکه باشیم تا...

پستتوسط khozaima » شنبه خرداد ماه 13, 1391 6:57 pm

بسم ربی

ان ربی قریب مجیب

حکایت انسانهای این زمان حکایت کسانی است که می خواهند از پشت شیشه ای کثیف به دنیایی روشن و پر از نور نگاه کنند. کسانی هستند که از پشت این شیشه ها دنیایی زیبا و پر از روشنایی را می بینند و اصلا به خصوصیات شیشه توجه نمی کنند و اصل مطلب که نور هست را درک کرده و میبینند، خوشا به حالشان، کاش می شد که همه اینطوری نگاه می کردیم و می دیدیم.
اما گروهی هم هستند که لکه های روی پنجره آنقدر توجه آنها را به خود جلب کرده است که از دیدن نور و حقیقت بازمانده اند و تا شب می شود فقط می توانند که لکه های روی پنجره رو شمارش کنند.
اگر از کسانی هستیم که امیدوارم باشیم ادعای دعوت به دین خدا و ایمان و اسلام را داریم، اجازه ندهیم که لکه های روی شیشه اخلاق و رفتارمان زیاد باشند، چون علاوه بر اینکه زیبایی خودمان را زیر سوال می بریم، مانع هم می شود که کسانی هم بتوانند حقیقت نور اسلام را درک کنند. پس با وجود لکه هایی که داریم در عهد و پیمان خود با خدا آنچنان که باید صادق نیستیم. چهره دین را زشت جلوه داده ایم و نه تنها به دین دعوت ننموده ایم باعث اسلام زدایی هم شده ایم. به یاد سخنی از محمد غزالی افتادم که می گوید: «بشترین اسلام زدایی در قرن حاضر توسط خود مسلمانها انجام می شود.» باید یکبار دیگر به اعمال و رفتار خود بنگریم و با گفتار و ادعای خود مقایسه کنیم تا بدانیم که چقدر توانسته ایم طبق ادعای خود عمل کنیم چون خداوند ما را طبق ادعاهایمان و توانایی هایمان محاسبه می کند.« لا یکلف الله نفسا الا وسعها». اگر لکه هایی در خود می بینیم با یک ایمان نو چنانچه خداوند می فرمایند: «يا ايها الذين آمنوا آمنوا» آنها را بر طرف کنیم و خود را برای ادای وظیفه بیش از پیش آماده کنیم تا سخنمان و دعوتمان بر دل بنشیند و روز قیامت از کم کاری خود شرمنده نشویم.
از نگاهی دیگر به موضوع بنگریم؛
اگر کسی را دیدیم که چند روز پیش ما را به انجام اعمال صالح دعوت می کرد و ادعای امر به معروف و نهی از منکر می کرد و از خدا و پیغمبر سخن می گفت ولی اکنون خلاف آنچه که خود گفته است عمل می کند، ما باید نگاهمان به نور پشت شیشه باشد نه لکه های روی آن چون اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست. این را در نظر داشته باشیم که حقیقت همان بوده که این شخص به ما گفته و با واقعیتی که شخص دارد از ارزش و اعتبار حقیقت هیچ کم نمی شود، همیشه از گناه بدمان بیاید نه از گناهکار.
و یک جمله زیبا، « اگر کسی را شب هنگام در حال گناه دیدی، فردا به آن چشم نگاهش نکن شاید توبه کرده باشد و تو ندانی».
انا جعلنا ما علی الارض زینه لها لنبلوهم ایهم احسن عملا

برای نویسنده این مطلب khozaima تشکر کننده ها: 4
amanj2 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), ghazal66 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), shaker (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 28.57%
 
نماد کاربر
khozaima
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 103
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 4, 1390 12:30 am
محل سکونت: به زودی لحد
تشکر کرده: 94 بار
تشکر شده: 149 بار
امتياز: 10

پستتوسط amanj2 » يکشنبه خرداد ماه 14, 1391 9:22 am

جزاک الله کاک خزیمه مطلبی جالب و زیبا بود
amanj2
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 98
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 16, 1390 12:30 am
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 95 بار
تشکر شده: 127 بار
امتياز: 10


بازگشت به دینی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان