او خواهد آمد

در این بخش گفتمان برون دینی مطرح می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

او خواهد آمد

پستتوسط abdolmahdi » پنج شنبه تير ماه 15, 1391 9:39 am

با سلام و آرزوي توفيق براي همه دوستان پينوسي؛
قبل از شروع سخن، براي رفع اتهام يا سوء برداشت عرض مي كنم كه:
هدف بنده از نوشتن اين جملات فقط إحياء و يادآوري يك باور است همين، بدون دخالت سخنان اختلاف آميز يا تبليغ و ترويج از فرقه و گروهي خاص و غرضم اگر غير اين باشد فلعنة الله عليّ و علي الكاذبين.

مهدويت؛ يكي از مسائلي است كه بعنوان مسأله ي مورد اتفاق بين همه فرقه هاي اسلامي مطرح است وبه حدي اخبار و اعتقاد به آن معروف و مشهور است كه هم طراز اصول اعتقادي مسلمين مي باشد حتي برخي از بزرگانِ حديث نسبت به روايات آن ادعاي تواتر معنوي نموده اند.
اصل اينكه ،شخصي در آخرالزمان ظهور خواهد كرد و وضعيت زمين را از جهت مادي و معنوي تغيير خواهد داد ، مخصوص متون اسلامي نيست بلكه قدمت آن به اديان آسماني و كتب آنها برمي گردد البته با نامهاي مختلفي كه هركدام نماد يك ويژگي اوست و همه در منجي بودن و مصلح بودن آن شخص متّفق القول هستند و اين امري اتفاقي و تصادفي نيست بلكه خبر از واقعيتي غيرقابل انكار و تغيير مي دهد چنانچه اعتقاد به الوهيت باريتعالي و وجود عالم آخرت اينگونه است و همچنين خبر از اهميتي مي دهد كه اين مسأله نزد خداوند متعال داشته و دارد كه قرنها و سالها قبل از آن خبر داده و توسط انبياء و اولياي خويش نسبت به ظهور او بشارت داده است و صد البته كه با مطالعه و تامّل در اوصاف اين شخص و اهدافي كه ظهور او دنبال مي كند ،حكمت اينهمه تكرار و تاكيد روشن مي گردد.

اسم او هرچه مي خواهد باشد گرچه در دين مبين اسلام همه اتفاق دارند بر اينكه نام او مهدي است و خروج و ظهور او و خصوصيات زمان او بارها توسط پيامبرگرامي اسلام صلي الله عليه وآله بيان شده است
ولي نكته اي كه مهمتر از دانستن نام اوست اينست كه اين شخص به چه منظوري ظهور مي كند و آيا ما در قبال شناخت او و شناخت زمان او و اهداف او وظيفه اي داريم يا خير؟ چقدر او را مي شناسيم و چقدر آمادگي هم زماني و هم زباني با او را داريم؟
مطلبي كه به تازگي در كتاب عقايد اسلامي تاليف سيد سابق خوانده ام را تبركاً نقل مي كنم:« در آخر زمان ظهور خواهد كرد .... از اهلبيت رسولخدا و از فرزندان حضرت فاطمه مي باشد....زمين را پر از عدل و داد مي كند آنطور كه پر از ظلم و جور بوده.شريعت اسلام را برپا مي دارد. سنتهاي فراموش شده رسولخدا را دوباره زنده مي كند. در زمان او اسلام به اوج ترقي مي رسد و در سراسر زمين استقرار مي يابد . با تمكن و قدرت پيش مي رود در روزگار او بخاطر گسترش عدل و داد، راحتي و آسايش فراگير مي شود... هفت سال مي ماند و پس از آن دجال مي آيد سپس عيسي فرود مي آيد...همه اين مطالب تكيه دارد براينكه در آخرالزمان مردي از شايستگان خدا ظهور مي كند و پرچم حق را برمي افرازد و سخن الهي و نور توحيد را اعتلا مي بخشد.... بدين ترتيب وعده خدا تحقق مي يابد اسلام و دين توحيد گسترش پيدا مي كند.« هو الذي أرسل رسوله بالهدي و دين الحق ليظهره علي الدين كله و كفي بالله شهيداً»

آيا جا ندارد كمي بيشتر در اين موضوع بسيار مهم و غيرقابل انكار، تامّل و تفكر و تبادل نظر بنماييم؟

البته طبيعي است با اختلاف اقوالي كه نسبت به شخص آنحضرت و خصوصيات حياتي ايشان وجود دارد انسان متحيّر و مردّد گردد ولي اين وعده الهي است كه « الذين جاهدوا فينا لنهدينّهم سبلنا » و به قول بزرگي: « اگر كسي اهليت داشته باشد يعني طالب معرفت باشد و در طلب، جديّت و خلوص داشته باشد در و ديوار به اذن الله معلّمش خواهند بود.»

از خداوند متعال مسئلت دارم همه ما را مشرّف به درك زمان اين وليّ خدا قرار داده و ما را از انصار و ياوران راستينش محسوب فرمايد كه در راه اعتلاي كلمةالله و اقامه عدل و قسط در تمام عالَم نقش آفرين باشيم.
اللهم عجّل لوليّك الفرج و العافية و النصر واجعلنا من أنصاره و أعوانه و والمستشهدين بين يديه.


هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

پستتوسط khaleghi » پنج شنبه تير ماه 15, 1391 7:06 pm

سلام
دوست عزیز و محب اسلام و ایمان ، یک فکر در ذهنم هست که با کسب اجازه خدمتتون عرض میکنم و آن اینکه:
منجی می آید(درست) اسمش مهدی است(که اگه لقب رو هم اسم محسوب کنیم ، این هم درست)آمدنش هم که باید مساوی با آمدن قیامت و نزدیک بودن طلوع از غرب که هست (؟)
هست (؟؟؟)
اگه قیامت  هم بیاد ، فتنه زیاد میشه و به قولی دجال میاد و ....طوری که فرد، شب مسلمان میخوابه و صبح کافر بیدار میشه (همونطور که رسول الله "صلوات الله علیه" در احادیثشون فرمودن و از جمله نشانی ها و آفات قیامت ذکرش کردن)
چه مومنی آرزو میکنه که توی فتنه بیفته؟
مگر همون علی (رضی الله عنه) نبودند که موقع ضربتی که بهشون خوردفرمودند: فزت و رب الکعبه ؟
مگه بخاطر شدت فتنه ای نبودکه تومسلمین افتاده بود؟
حالا چرا آرزوی آمدن مهدی یی را بکنم که آمدنش مساوی با بودن و یاشدت فتنه تو امته و شاید از جمله ی تلفاتی های آن زمان باشم و نه از (اعوانه و انصاره)؟؟؟
و این رو هم بیاد داشته باشیم که احادیث مهدی  کلا ظن آفرین است و اگر یقینی، آمدنی باشد الله جل جلاله میفرماید که (أَتي أَمْرُ اللَّهِ فَلا تَستَعْجِلُوهُ)
چرا آینده ی آمدنی رو به خود الله نسپاریم و خودمون حال رو نچسبیم و نسازیم و کاری که مهدی قراره که انجام بده رو  چرا خودمون  انجام ندیم ؟مگه خودمون چلاقیم؟؟؟(معذرت که اینرو گفتم ولی بخاطر رایج و گیرا بودنش بود و إن شاءالله بی ادبی نبوده و نیست )
مهدی خود می آید و منتظر نمیخواهد، ترو خدا خودمون مهدی زمان باشیم و به امید مهدیی که معلوم نیست که مهدی کدام زمان میشودو هست نشینیم و دعای تعجیل در فرجش رو نکنیم
فجر و روشنایی رو خودمون به ارمغان بیاریم هرچند کم که ( إن احب الاعمال عند الله ادومها و إن قل)
پاینده و اولا مهدی و بعد هادی باشید ( اول از همه تون خودمو میگم)
یا ربی
یظن الناس بی خیرا و انی
لشرالخلق ان لم تعف عنی

برای نویسنده این مطلب khaleghi تشکر کننده ها: 5
abdolmahdi (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), ghazal66 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), ostadelyass (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), saye (يکشنبه آذر ماه 23, 1392 2:51 am), siraw (سه شنبه تير ماه 4, 1392 1:52 pm)
رتبه: 35.71%
 
نماد کاربر
khaleghi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 213
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 7, 1391 11:30 pm
محل سکونت: روانسر _ کرمانشاه
تشکر کرده: 42 بار
تشکر شده: 197 بار
امتياز: 470

پستتوسط abdolmahdi » يکشنبه تير ماه 18, 1391 9:34 am

سلام مجدد بر دوستان مخصوصاً كاك خالقي
با توجه به فرمايش كاك خالقي، از اينكه اين بحث را شروع كردم خشنود شدم چراكه جاي اينطور بحثها در سايت مفيد و جذاب پينوس كمرنگه البته به شرطي كه در محدوده ضوابط سايت ادامه پيدا بكنه.
دوست گرامي ؛ اينكه فرمودي  :
اگه قیامت هم بیاد ، فتنه زیاد میشه و به قولی دجال میاد و ....طوری که فرد، شب مسلمان میخوابه و صبح کافر بیدار میشه (همونطور که رسول الله "صلوات الله علیه" در احادیثشون فرمودن و از جمله نشانی ها و آفات قیامت ذکرش کردن )چه مومنی آرزو میکنه که توی فتنه بیفته؟ ... حالا چرا آرزوی آمدن مهدی یی را بکنم که آمدنش مساوی با بودن و یاشدت فتنه تو امته و شاید از جمله ی تلفاتی های آن زمان باشم و نه از (اعوانه و انصاره)؟؟؟


درست است كه خروج حضرت مهدي عليه السلام از نشانه هاي آخرالزمان و نزديكي قيامت هست ولي
اولاً در قرآن كريم آياتي است كه تصريح مي كند كه روز قيامت را انسان بايد نزديك بداند:
(اقترب للناس حسابهم وهم في غفلة معرضون ، واقترب الوعد الحق ، اقتربت الساعة وانشقّ القمر، يقولون متي هو قل عسي أن يكون قريباً ، إنهم يرونه بعيداً و نراه قريباً )

پس بايد بدانيم هر آن ممكن است قيامت فرا برسد وبايد آماده و منتظر آن باشيم لكن علائم و نشانه هاي قيامت زودتر از خود قيامت است وحتي برخي از نشانه هايي كه پيامبر گرامي اسلام صلي الله عليه وآله ذكر فرموده اند هم اكنون واقع شده؛

آيا امروزه با تهاجم عظيم فرهنگي در اعتقادات و اخلاقيات كه غرب و دولتهاي استعمارگر مسبّب و مروّج آن هستند واقعاً براي يك جوان پاك مسلمان، ترس اين نيست كه صبح از خانه بيرون برود و شب كافر به خانه برگردد؟! آيا در زمان فعلي مردان شبيه زنان و زنان شبيه مردان نشده اند؟! آيا ربا و رشوه سراسر جامعه را فرا نگرفته است !؟

به وضوح برخي علائم آخرالزمان مشهود است و نبايد فكر كنيم هنوز خيلي وقت مانده تا قيامت بشود.

ثانياً اگر در احاديث خروج حضرت مهدي عليه السلام دقت كنيم بروشني  يك نوع بشارت و اعتلاء كلمه حق و عدالت در آن احاديث معلوم است ؛ وقتي حضرت رسول اكرم صلي الله عليه وآله  در احاديث معتبر منقول از كتب صحاح مي فرمايند:
«

يخرج من عترتي مَن يملأها قسطاً و عدلاً كما ملئت ظلماً و جوراً »،« يفرح به أهل الأرض، والطير، والوحوش، والحيتان في البحر، وتزيد المياه في دولته، وتمد الأنهار، وتضعف الأرض أكلها وتستخرج الكنوز» ، «تنعم أمتي في زمن المهدي نعمة لم ينعموا مثلها قط، يرسل السماء عليهم مدراراً، ولا تدع الأرض شيئاً من نباتها إلا أخرجته، والمال يومئذ كدوس، يقوم الرجل فيقول: يا مهدي أعطني، فيقول: خذ ".»« الْمهْدي منا يخْتم الدّين بِنَا كَمَا فتح بِنَا»« كيف أنتم إذا نزل عيسى بن مريم فيكم وإمامكم منكم".»

مخصوصاً اينكه در غالب تفاسير قرآن كريم اين آيه كريمه كه در سوره توبه آمده:« هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ (33) اين قسمت كه مي فرمايد: ليظهره علي الدين كلّه ... به ظهور حضرت مهدي عليه السلام و حكومت جهاني سراسر عدل و حق ايشان تفسير شده است.

حتي مفسّر كبير ابن كثير ، حضرت مهدي را يكي از دوازده اميري مي داند كه پيامبرخدا صلي الله عليه وآله در صحاح بخاري و مسلم به آمدن آنها بشارت داده اند:

والظاهر أن مِنْهُمُ الْمَهْدِيُّ الْمُبَشَّرُ بِهِ فِي الْأَحَادِيثِ الْوَارِدَةِ بِذِكْرِهِ: أَنَّهُ يُواطئُ اسمُه اسْمَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَاسْمُ أَبِيهِ اسْمَ أَبِيهِ، فَيَمْلَأُ الْأَرْضَ عدْلا وقِسْطًا، كَمَا مُلِئَتْ جَوْرا وظُلْمًا،»

با اين اوصاف آقاي خالقي عزيز، آيا آرزوي ديدن همچه جامعه اي تحت حكومت همچه شخصيت منحصر بفردي كه قرنها به آمدنش بشارت داده شده آرزوي افتادن در فتنه هاست؟!
آيا اگر ما از خداوند متعال درخواست كنيم كه انجام كاري را برايمان مهيّا نمايد به اين معنا كه  مقتضيات آنرا فراهم و موانع آنرا رفع فرمايد اين عجله كردن و فضولي در كار خداست؟! اگر اينچنين است كه غالب دعاهاي ما براي زياد شدن مال و عمر و روزي و دفع بلايا و قضاي حوائج هم از همين باب است.

خالقي مي نويسد:
چرا آینده ی آمدنی رو به خود الله نسپاریم و خودمون حال رو نچسبیم و نسازیم و کاری که مهدی قراره که انجام بده رو چرا خودمون انجام ندیم ؟مگه خودمون چلاقیم؟؟؟ مهدی خود می آید و منتظر نمیخواهد، ترو خدا خودمون مهدی زمان باشیم و به امید مهدیی که معلوم نیست که مهدی کدام زمان میشودو هست نشینیم و دعای تعجیل در فرجش رو نکنیم.


عرايض بنده اصلاً به معنايي كه شما فرموديد نيست بلكه برعكس همه پرحرفي من براي استفاده اين نكته بود كه اينقدر تاكيدات و تصريحات شارع مقدس در أعصار مختلفه دراين موضوع، مي فهماند كه اولاً خدا اراده فرموده كه اين دين مبين و كلمه حق را در سراسر عالم مستقر و جايگزين فرمايد و اين كار فقط  توسط كسي كه او اراده فرموده و اين توان را به او داده ميسّر مي گردد نه هر شخص چلاقي!!!  ثانياً آنچه مسلّم است حضرت مهدي در راه اين هدف الهي به همراه ياوران و انصاري است و چه آرزو و طلب زيبايي است دعا براي قرار گرفتن در صف ياوران مهدي كه يقيناً  خودشان هم مهدي( هدايت شده ) هستند و مرضيّ نزد خدا و رسول.  








هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

پستتوسط mosleh » سه شنبه تير ماه 20, 1391 11:11 am

با سلام خدمت همه ی دوستان
هر انسانی به دنبال حقیقت است و اگر باز هم با رسیدن به آن حقیقت بخواهد آن را کتمان کند به عقل خود و نام انسانی خود باید شک کند!
پس بگذاریم هر کس نظرش را بگوید و اگر دلیلی برای رد آن داریم ذکر کنیم.
ما در کشوری زندگی میکنیم که مذهب رسمیش تشیع است و در رسانه ها به شدت این مذهب را تبلیغ می کنند و فکر نکنم چیزی از این مذهب مانده باشد که ذکر نکرده باشند.با این همه تبلیغ من ، باز هم نمی توانم بگویم متقاعد شده ام.اگر واقعا چنین شخصی وجود دارد چرا خداوند به صراحت درقرآن آن را مورد بحث قرار نداده است؟اصلا چرا یک سوره ی کامل در این مورد نازل نشده است که شک و ابهام ها را از بین ببرد و فقط بعضی افراد به چند آیه ی پراکنده در قرآن اشاره دارند در حالی که از این آیه ها تفاسیر زیادی وجود دارد؟
فرض کنیم چنین شخصی وجود داشته باشد تا کی می خواهیم با دعا سر کنیم و فقط به این فکر باشیم زودتر ظهور کند؟آیا این نشستن باعث عقب افتادن ما از دیگر کشورها نمی شود؟آیا اگر امام مهدی بیاید(اگر بیاید)از دست ما ناراحت نخواهد شد که چرا اینقدر عقب هستیم؟چرا خودمان کاری برای پیشرفت اسلام نکنیم؟
حتی شنیده ام کسانی می گویند کسی که به امام مهدی اعتقاد ندارد حتی اگر همه ی نمازهایش را بخواند،روزه بگیرد،حج برود،احسان کند و ...باز هم به بهشت نخواهد رفت؟
به نظر شما این یک ظلم آشکار نیست که کسی به خاطر خدا این کارها را انجام دهد ولی باز هم قرین رحمتش نباشد؟
کسی که برای اسلام تلاش می کند مطمئنا اگر موعود(البته اگر موعود باشد)هم ظهور کند و تا آن زمان به وی اعتقاد نداشته باشد اگر ببیند واقعیت دارد ایمان خواهد آورد.
پس بیایید خود به خاطر خدا که هدف اصلیمان است تلاش کنیم.

برای نویسنده این مطلب mosleh تشکر کننده ها:
ghazal66 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
mosleh
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 102
تاريخ عضويت: يکشنبه آذر ماه 27, 1389 12:30 am
محل سکونت: پاوه-سنندج
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 61 بار
امتياز: 10

پستتوسط abdolmahdi » شنبه شهريور ماه 4, 1391 9:38 am

با عرض سلام خدمت همه دوستان مخصوصاً دوست گراميم جناب مصلح
ببخشيد مدتي جهت زيارت قبر عالِم آل محمد رفته بودم مشهدالرضاء و دسترسي به نت نداشتم تا مطالب را دنبال كنم.

مصلح مي گويد:اگر واقعا چنین شخصی وجود دارد چرا خداوند به صراحت درقرآن آن را مورد بحث قرار نداده است؟اصلا چرا یک سوره ی کامل در این مورد نازل نشده است که شک و ابهام ها را از بین ببرد و فقط بعضی افراد به چند آیه ی پراکنده در قرآن اشاره دارند در حالی که از این آیه ها تفاسیر زیادی وجود دارد؟

برادر گرامي
نمي شود هرآنچه در قرآن كريم بطور خاص بيان نشده را مشكوك و مردود دانست چراكه در همين قرآن كريم آياتي است كه صراحت دارد دراينكه هرآنچه از رسول گرامي اسلام صلي الله وعليه وآله صادر شود جنبه وحياني دارد و أخذ و تبعيت آن بر همه مسلمين واجب است لذا منابع اسلام ، به اتفاق كليه فرقه ها ،عبارتست از : «كتاب الله و سنت رسول گرامي او » پس اين مطلب بايد در ذهن و فكر ما نهادينه شود كه مفاهيم عاليه قرآن كريم در كنار تعاليم وحياني رسول اكرم صلي الله عليه وآله مجموعه كامل و تامّ معارف و دستورات اسلامي را تشكيل مي دهد و شعار « حسبنا كتاب الله » به اتفاق علماء و بزرگان دين باطل است.
آيا مي شود در تعداد نمازهاي پنجگانه و زكات داشتن غلاّت و چهارپايان ، در كيفيت روزه گرفتن و مناسك حج بخاطر اينكه در قران نيامده ترديد و تشكيك نمود؟!

علاوه براينكه در مورد موضوع مهدويت ، آيات بسياري بصورت عام و كلي ، غلبه اسلام بر كل جهان و امامت مستضعفين بر مستكبرين و برقراري عدل در سراسر گيتي را نويد داده و همين آيات در روايات معتبره از رسول خدا و علماء اسلام به ظهور حضرت مهدي تفسير شده است و عرض كردم از جهت سند و دلالت هم صحيح است بطوريكه ادعاي تواتر نسبت به آن شده است.

مصلح مي گويد:فرض کنیم چنین شخصی وجود داشته باشد تا کی می خواهیم با دعا سر کنیم و فقط به این فکر باشیم زودتر ظهور کند؟آیا این نشستن باعث عقب افتادن ما از دیگر کشورها نمی شود؟آیا اگر امام مهدی بیاید(اگر بیاید)از دست ما ناراحت نخواهد شد که چرا اینقدر عقب هستیم؟چرا خودمان کاری برای پیشرفت اسلام نکنیم؟

اگر مدام به فكر آنحضرت و ظهور او باشيم حداقل فايده اش اينست كه خود را آماده جانبازي و جانفشاني در ركابش مي كنيم و همين باعث مي شود تا هرچه بيشتر خود را متناسب با اين مقام كنيم ؛ بديهي است اين افتخار نصيب افراد پست و گنهكار نخواهد شد لذا در ترك معصيت و ارتقاي تقوا و دانش ديني انسان ، مؤثر خواهد بود واين حالت انتظار برخلاف ادعاي شما هيچگونه منافاتي با تحرّك ، پيشرفت و تعالي نخواهد داشت بلكه برعكس موجب نشاط و حركت به سمت جلو و اميد به آينده خواهد بود.

مصلح مي نوسد:حتی شنیده ام کسانی می گویند کسی که به امام مهدی اعتقاد ندارد حتی اگر همه ی نمازهایش را بخواند،روزه بگیرد،حج برود،احسان کند و ...باز هم به بهشت نخواهد رفت؟ به نظر شما این یک ظلم آشکار نیست که کسی به خاطر خدا این کارها را انجام دهد ولی باز هم قرین رحمتش نباشد؟ کسی که برای اسلام تلاش می کند مطمئنا اگر موعود(البته اگر موعود باشد)هم ظهور کند و تا آن زمان به وی اعتقاد نداشته باشد اگر ببیند واقعیت دارد ایمان خواهد آورد.

در احاديث معتبر به اين مضمون وارد شده است كه « من مات بغيرامامٍ مات ميتة جاهلية» و بايد بدانيم كه اگر در زمان امام مهدي باشيم و امامت او را نپذيريم به مرگ جاهلي خواهيم مرد و در مرگ جاهلي ديگر عمل صالح و عبادت زياد بي فايده است چنانچه عبادات خالصانه هزارساله شيطان در اثر اطاعت نكردن از يك امر الهي (كه سجده بر خليفةالله بود) هباءً منثوراً شد واين هيچ بُعد و شائبه ظلم ندارد.
جان ناقابلم فداي مهدي كه هر لحظه انتظار زيارت و خدمتش را دارم و خود را تا دم مرگ عبد و غلامش مي دانم.
يارب المهدي بحق المهدي عجّل فرج المهدي




هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

پستتوسط abdolmahdi » جمعه دي ماه 22, 1391 10:19 am

با سلام خدمت دوستان عزيز و گرامي مخصوصاً برادرم كاك متين لطفي :)

اگر فقط يكمرتبه به چهار سطر ابتداي مقاله ام نظري بيافكنيد متوجه خواهيد شد كه هيچ قسمتي از اين مقاله درصدد ترويج كيش و مذهب خاصي نيست بلكه صرفاً جهت يادآوري يك اعتقاد و باورعمومي بين مسلمين مي باشد اگرچه برخي از اين واقعيت بي خبرند و بعضي خود را به تجاهل و تغافل مي زنند.
بنده فقط براي نمونه چند جمله از بزرگان مقبول نزد همه را نقل مي كنم قضاوت با خوانندگان محترم:

جمله اول از شيخ الاسلام ابن تيميه متوفي 728 ه.ق  در مورد احاديث مهدويت:

« أَنَّ الْأَحَادِيثَ الَّتِي يُحْتَجُّ بِهَا عَلَى خُرُوجِ الْمَهْدِيِّ أَحَادِيثُ صَحِيحَةٌ، رَوَاهَا أَبُو دَاوُدَ، وَالتِّرْمِذِيُّ، وَأَحْمَدُ، وَغَيْرُهُمْ، مِنْ حَدِيثِ ابْنِ مَسْعُودٍ وَغَيْرِهِ.»(منهاج السنة النبوية في نقض كلام الشيعة القدرية)

جمله دوم از علامه ذوالفنون أبو عبد الرحمن محمد ناصر الدين الألباني (المتوفى: 1420هـ):

711 - " يخرج في آخر أمتي المهدي يسقيه الله الغيث وتخرج الأرض نباتها ويعطي المال صحاحا وتكثر الماشية وتعظم الأمة يعيش سبعا أو ثمانيا، يعني حجة ".أخرجه الحاكم (4 / 557 - 558) من طريق سعيد بن مسعود ...

قلت: وهذا سند صحيح، رجاله ثقات ". وقال الحاكم: " صحيح الإسناد ".ووافقه الذهبي.

فماذا يُقال عن الذين يتكلمون في تصحيح الأحاديث وتضعيفها بغير علم، بل بالهوى أو بالتقليد الأعمى لمن لا تخصص له بهذا العلم الشريف بل ولا له أية معرفة به!! كالذين يضعفون أحاديث المهدي الصحيحة، وأحاديث عيسى عليه السلام وغيرها.وما مثل هؤلاء المنكرين جميعا عندي إلا كما
لو أنكر رجل ألوهية الله عز وجل بدعوى أنه ادعاها بعض الفراعنة!
(سلسلة الأحاديث الصحيحة وشيء من فقهها وفوائدها)

ترجمه قسمتي از متن: «...پس چه گفته شود به كسانيكه بدون علم در مورد صحت و ضعف روايات سخن مي گويند بخاطر تبعيت از هواي نفس و تقليد كوركورانه از كسانيكه تخصصي در مورد اين علم شريف ندارند بلكه هيچ شناختي ندارند همانند كسانيكه احاديث صحيح حضرت مهدي و حضرت عيسي را ضعيف مي شمارند و اين عده نزد من مثل كساني هستند كه وجود باريتعالي را انكار مي كنند از ترس اينكه فرعونها ادعاي الوهيت كنند!..

جمله سوم از مفسّر كبير  ابن كثير در تفسير كبيرش :

« مِنْهُمُ ( الخلفاء الاثني عشر الذين اخبر عنهم النبي صلي الله عليه وآله في الصحيحين) الْمَهْدِيُّ الْمُبَشَّرُ بِهِ فِي الْأَحَادِيثِ الْوَارِدَةِ بِذِكْرِهِ: أَنَّهُ يُواطئُ اسمُه اسْمَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَاسْمُ أَبِيهِ اسْمَ أَبِيهِ، فَيَمْلَأُ الْأَرْضَ عدْلا وقِسْطًا، كَمَا مُلِئَتْ جَوْرا وظُلْمًا »     


در يك نظرسنجی که توسط موسسه PEW انجام شد، به این موضوع اشاره شده است که در خاورمیانه، آفریقای شمالی، جنوب آسیا و جنوب شرق آسیا

بیشتر مسلمانان معتقدند که آنها ظهور حضرت مهدی (عج) را در زندگی خود خواهند دید.
این انتظار در افغانستان 83 ،در عراق 72 ، در تونس 67 و در مالزی 62 درصد است.
در این نظرسنجی مشخص شد که درصد انتظار برای ظهور حضرت مهدی در آسیای میانه از هر 10 نفر چهار نفر بوده است اما در ترکیه این آمار به 68 درصد می رسد
. این نظر سنجی در ایران صورت نگرفته است این نظرسنجی در بین شیعیان و اهل تسنن صورت گرفته است در نتیجه حدود 682 میلیون نفر از مسلمانان انتظار دارند که شاهد ظهور حضرت مهدی (عج) باشند
[color=





هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

پستتوسط abdolmahdi » جمعه ارديبهشت ماه 6, 1392 12:12 pm

الكتاب: عقيدة أهل السنة والأثر في المهدي المنتظر
المؤلف: عبد المحسن بن حمد بن عبد المحسن بن عبد الله بن حمد العباد البدر
الناشر: مجلة الجامعة الإسلامية بالمدينة المنورة
العدد: السنة الأولى، العدد الثالث، ذو القعدة 1388هـ/شباط 1969م
:


أسماء الصحابة الذين رووا عن رسول الله صلى الله عليه وسلم أحاديث المهدي:
جملة ما وقفت عليه من اسماء الصحابة الذين رووا أحاديث المهدي عن رسول صلى الله عليه وسلم ستة وعشرون هم:
-
1- عثمان بن عفان رضي الله عنه.
2- علي بن أبي طالب رضي الله عنه.
3- طلحة بن عبيد الله رضي الله عنه.
4- عبد الرحمن بن عوف رضي الله عنه.
5- الحسين بن علي رضي الله عنه.
6- أم سلمة رضي الله عنها.
7- أم حبيبة رضي الله عنها.
8- عبد الله بن عباس رضي الله عنه.
9- عبد الله بن مسعود رضي الله عنه.
10- عبد الله بن عمر رضي الله عنه.
11- عبد الله بن عمرو رضي الله عنه.
12- أبو سعيد الخدري رضي الله عنه.
13- جابر بن عبد الله رضي الله عنه.
14- أبو هريرة رضي الله عنه.
15- أنس بن مالك رضي الله عنه.
16- عمار بن ياسر رضي الله عنه.
17- عوف بن مالك رضي الله عنه.
18- ثوبان مولى رسول الله رضي الله عنه.
19- قرة بن إياس رضي الله عنه.
20- علي الهلالي رضي الله عنه.
21- حذيفة بن اليمان رضي الله عنه.
22- عبد الله بن الحارث بن حمزة رضي الله عنه.
23- عوف بن مالك رضي الله عنه.
24- عمران بن حصين رضي الله عنه.
25- أبو الطفيل رضي الله عنه.
26- جابر الصدفي رضي الله عنه.


هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

پستتوسط shaho » جمعه ارديبهشت ماه 6, 1392 12:57 pm

تشکر از تو ولی من به منجی اعتقاد ندارم  به کسی هم توهین نمی کنم
نوشتت در حد باورش خوب بود  :)

برای نویسنده این مطلب shaho تشکر کننده ها:
abdolmahdi (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
shaho
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 246
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 1, 1390 11:30 pm
محل سکونت: پاوه-سنندج-
تشکر کرده: 8 بار
تشکر شده: 165 بار
امتياز: 170

پستتوسط abdolmahdi » شنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 8:33 pm

سلام دوست گراميshaho
ممنون از ابراز لطفتون
شما كه به منجي اعتقاد نداريد آيا به قرآن كريم اعتقاد داريد؟
البته قصد توهين ندارم فقط سؤال كردم خواستيد جواب بدهيد. 8)
هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abdolmahdi » يکشنبه تير ماه 2, 1392 8:14 pm

سلام بر دوستان گراميم
نيمه شعبان بر همه مبارك


در ادامه  اساميِ مصنفين و علمائي كه در كتب خويش احاديث و اخبار حضرت مهدي عليه السلام را ذكر كرده و توضيح داده اند به نقل از كتاب «عقيدة اهل السنة والاثر في المهدي المنتظر»اشاره مي شود:

أسماء الأئمة الذين خرجوا الأحاديث والآثار الواردة في المهدي في كتبهم:
وأحاديث المهدي خرجها جماعة كثيرون من الأئمة في الصحاح والسنن والمعاجم والمسانيد وغيرها قد بلغ عدد الذين وقفت على كتبهم أو اطلعت على ذكر تخريجهم لها ثمانية وثلاثين هم:

1- أبو داود في سننه.
2- الترمذي في جامعه.
3- ابن ماجه في سننه.
4- النسائي ذكره السفاريني في لوامع الأنوار البهية والمناوي في فيض القدير وما رأيته في الصغرى ولعله في الكبرى.
5- أحمد في مسنده.
6- ابن حبان في صحيحه.
7- الحاكم في المستدرك.
8- أبو بكر بن أبي شيبة في المصنف.
9- نعيم بن حماد في كتاب الفتن.
10- الحافظ أبو نعيم في كتاب المهدي وفي الحلية.
11- الطبراني في الكبير والأوسط والصغير.
12- الدارقطني في الأفراد.
13- البارودي في معرفة الصحابة.
14- أبو يعلى الموصلي في مسنده.
15- البزار في مسنده.
16-الحارث بن أبي أسامة في مسنده.
17- الخطيب في تلخيص المتشابه وفي المتفق والمفترق.
18- ابن عساكر في تاريخه.
19- ابن منده في تاريخ أصبهان.
20- أبو الحسن الحربي في الأول من الحربيات.
21- تمام الرازي في فوائده.
22- ابن جرير في تهذيب الآثار.
23- أبو بكر بن المقري في معجمه.
24- أبو عمرو الداني في سننه.
25- أبو غنم الكوفي في كتاب الفتن.
26- الديلمي في مسند الفردوس.
27- أبو بكر الإسكاف في فوائد الأخبار.
28-أبو الحسين بن المناوي في كتاب الملاحم.
29- البيهقي في دلائل النبوة.
30- أبو عمرو المقري في سننه.
31- ابن الجوزي في تاريخه.
32- يحيى بن عبد الحميد الحماني في مسنده.
33-الروياني في مسنده.
34- ابن سعد في الطبقات.
35- ابن خزيمة.
36- الحسن بن سفيان.
37- عمر بن شبه.
38- أبو عوانة.

وهؤلاء الأربعة ذكر السيوطي في العرف الوردي كونهم ممن خرج أحاديث المهدي دون عزو التخريج إلى كتاب معين.
[/
[/colo



هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

Re: او خواهد آمد

پستتوسط Aryrang » يکشنبه تير ماه 2, 1392 8:59 pm

abdolmahdi آدم خیلی عجیبی هستی، موندم دلتو به چی خوش کردی
ببینم اصلا حالت خوبه!!!!!!
والا من که شک دارم
بنده خدا وقتت رو الکی هدر نده اینجا کسی نیست که به فرمایشاتت توجه کنه
به گمان خودت داری با این کارا مارو هدایت میکنی!!!!!!
خیلی دلم برات میسوزه abdolmahdi جان
به خودت بیا عزیزم به خودت بیا....

برای نویسنده این مطلب Aryrang تشکر کننده ها:
hoda (دوشنبه تير ماه 3, 1392 9:40 am)
رتبه: 7.14%
 
Aryrang
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 92
تاريخ عضويت: يکشنبه تير ماه 2, 1392 6:00 pm
تشکر کرده: 254 بار
تشکر شده: 222 بار
امتياز: 2220

Re: او خواهد آمد

پستتوسط hoda » دوشنبه تير ماه 3, 1392 9:40 am

ما بر اساس تبعیت از هوای نفس به نیامدن مهدی اعتقاد نداریم وبر اساس عقل به آمدنش اعتقاد نداریم.وبر اساس عقل هم بر اندیشه مان استوار می مانیم .تلاشتان برای متقاعد کردن ما مورد تحسین است ولی ما ثابت هستیم .او خواهد آمد ولی نه از راه ظهوری که شما معتقدید.....
" الهی ! اشک چشمی، سوز آهی فروزان خاطــری، روشن نگاهــــی زهرسو بسته شـــــد درهای امید کلیدی ، رخنه ئی ، راهی پناهی"

برای نویسنده این مطلب hoda تشکر کننده ها:
siraw (سه شنبه تير ماه 4, 1392 1:56 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
hoda
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 192
تاريخ عضويت: چهارشنبه ارديبهشت ماه 4, 1392 11:30 pm
تشکر کرده: 1849 بار
تشکر شده: 305 بار
امتياز: 3040

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abdolmahdi » جمعه مرداد ماه 11, 1392 4:19 pm

سلام بر همه دوستان
روز جمعه تان بخير و بركت
در ادامه مباحث قبلي تعدادي از علماي اهل سنت كه بطور جداگانه در موضوع مهدويت دست به تاليف زده اند را نام مي برم انشاءالله مفيد و جالب باشه:


ذكر لبعض الذين ألفوا كتبا في شأن المهدي:
وكما اعتنى علماء هذه الأمة بجميع الأحاديث الواردة عن نبيهم صلى الله عليه وسلم تأليفا وشرحا كان للأحاديث المتعلقة بأمر المهدي
قسطها الكبير من هذه العناية فمنهم من أدرجها ضمن المؤلفات العامة كما في السنن والمسانيد وغيرها ومنهم من أفردها بالتأليف. . كل ذلك حصل منهم-رحمهم الله وجزاهم خيرا- حماية لهذا الدين وقياما بما يجب من النصح للمسلمين فمن الذين أفردوها بالتأليف:
1- أبو بكر ابن خيثمة زهير بن حرب قال ابن خلدون في مقدمة تاريخه ولقد توغل أبو بكر ابن أبي خيثمة على ما نقل السهيلي عنه في جمعة للأحاديث الواردة في المهدي:
2- ومنهم الحافظ أبو نعيم ذكره السيوطي في الجامع الصغير وذكره في العرف الوردي بل قد لخص السيوطي الأحاديث التي جمعها أبو نعيم في المهدي وجعلها ضمن كتابه العرف الوردي وزاد عليها فيه أحاديث وآثارا كثيره جدا.
3- ومن الذين أفردوا أحاديث المهدي بالتأليف السيوطي فقد جمع فيه جزاء سماه العرف الوردي في أخبار المهدي وهو مطبوع ضمن كتابه الحاوى للفتاوى في الجزء الثاني منه قال في أوله "الحمد لله وسلام على عباده الذين اصطفى هذا جزء جمعت فيه الأحاديث والآثار الواردة في المهدي لخصت فيه الأربعين التي جمعها الحافظ أبو نعيم وزدت عليه ما فاته ورمزت عليه صورة"ك".
والأحاديث والآثار التي أوردها السيوطي في شأن المهدي تزيد على المائتين تلك الأحاديث والآثار فيها الصحيح والحسن والضعيف والموضوع وإذا أورد الحديث الواحد أضافه إلى كل من الذين خرجوه فيقول مثلا في الحديث الواحد أخرج أبو داوود وابن ماجة والطبراني والحاكم عن أم سلمة سمعت رسول الله سلى الله عليه وسلم يقول: "المهدي من عترتي من ولد فاطمة".
4- ومنهم الحافظ عماد الدين ابن كثير قال رحمه الله في كتابه الفتن والملاحم "وقد أفردت في ذكر المهدي جزءا على حدة ولله الحمد والمنة".
5- ومنهم الفقيه بن حجر المكي وقد سمى مؤلفه ""القول المختصر في علامات المهدي المنتظر"" ذكر ذلك البرزنجي في الإشاعة ونقل منه وكذلك السفاريني في لوامع الأنوار البهية وغيرهما.
6- ومنهم علي المتقي الهندي صاحب كنز العمال فقد ألف في شأن المهدي رسالة ذكرها البرزنجي في الإشاعة وذكر ذلك قبله أيضا ملا علي قاري الحنفي في المرقاة شرح المشكاة، وذكره شارح راموز الحديث.
7- ومن الذين ألفوا في شأن المهدي ملا علي قاري وسمى مؤلفه ""المشرب الوردي في مذهب المهدي"" ذكره في الإشاعة ونقل جملة كبيرة منه.
8- ومنهم مرعي بن يوسف الحنبلي المتوفى سنة ثلاث وثلاثين بعد الألف، وسمىمؤلفه ""فوائد
الفكر في ظهور المهدي المنتظر"" ذكره السفاريني في لوامع الأنوار البهية وذكره صديق حسن في الإذاعة وغيرها.
9- ومن الذين ألفوا في شأن المهدي بالإضافة إلى مسألتي نزول عيسى عليه الصلاة والسلام وخروج المسيح الدجال القاضي محمد بن علي الشوكاني وسمى مؤلفه ""التوضيح في تواتر ما جاء في المهدي المنتظر والدجال والمسيح"" ذكر ذلك صديق حسن في الإذاعة ونقل جملة منه والشوكاني ممن ألف بشأنه، وحكى تواتر الأحاديث الواردة فيه.
10- ومنهم الأمير محمد بن اسماعيل الصنعاني صاحب سبل السلام المتوفى سنة 1182هـ قال صديق حسن في الإذاعة:
وقد جمع السيد العلامة بدر الملة المنير محمد بن اسماعيل الأمير اليماني الأحاديث القاضية بخروج المهدي وأنه من آل محمد صلى الله عليه وسلم وأنه يظهر في آخر الزمان ثم قال: "ولم يأت تعيين زمنه إلا أنه يخرج قبل خروج الدجال" انتهى.






هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

Re: او خواهد آمد

پستتوسط saharbanoo » جمعه مرداد ماه 11, 1392 4:57 pm

به به!!همینو کم داشتیم.اصلا قصد توجیه کردن شمارو ندارم چون از اسمتون پیداس چقد از قرآن حالیتونه.اولا که اصلا تو قرآن چیزی به اسم مهدی نیومده اگه هست آیه رو بنویس همه ببینیم.دوم اسمتون غیر شرعیه چون مهدی از اسماء الحسنی نیس.پس شما مشرکی و فرقی با کفار ومشرکان جاهلیت نداری چون واس خدا شریک قائل شدی و نعوذ بالله بنده ی مهدی هستی.خدا هدایتتون کنه آقا مهدی

برای نویسنده این مطلب saharbanoo تشکر کننده ها:
hoda (جمعه مرداد ماه 18, 1392 1:43 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
saharbanoo
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 64
تاريخ عضويت: پنج شنبه آبان ماه 10, 1391 12:30 am
محل سکونت: کوردستان-ورمی
تشکر کرده: 18 بار
تشکر شده: 107 بار
امتياز: 480

Re: او خواهد آمد

پستتوسط abdolmahdi » جمعه مهر ماه 19, 1392 7:26 am

سلام بر همه دوستان پينوسي عزيز
صبح جمعه تان به خير و بركت انشاءالله همه سلامت باشيد


در ادامه موضوع مقاله ، امروز اسامي علمايي را ذكر مي كنم كه در تاليفات خودشان تصريح كرده اند كه احاديث داله بر وجود و ظهور حضرت مهدي عليه السلام در حدّ تواتر است يعني قطعي و حتمي است:
ذكر بعض الذين حكوا تواتر أحاديث المهدي ونقل كلامهم في ذلك
1 - من الذين حكوا على أحاديث المهدي بأنها متواترة الحافظ أبو الحسن محمد ابن الحسين الآبري السجزي صاحب كتاب مناقب الشافعي المتوفى سنة ثلاث وستين وثلاثمائة من الهجرة قال رحمه الله في محمد بن خالد الجندي راوي حديث "لا مهدي إلا عيسى ابن مريم" " محمد بن خالد هذا غير معروف عند أهل الصناعة من أهل العلم والنقل وقد تواترت الأخبار واستفاضت عن رسول الله صلى الله عليه وسلم بذكر المهدي وأنه من أهل بيته وأنه يملك سبع سنين وأنه يملأ الأرض عدلا وأن عيسى عليه السلام يخرج فيساعده على قتل الدجال وأنه يؤم هذه الأمة ويصلي عيسى خلفه" نقل ذلك عنه ابن القيم في كتابه المنار المنيف وسكت عليه ونقل عنه أيضا الحافظ بن حجر في تهذيب التهذيب في ترجمة محمد بن خالد الجندي وسكت عليه ونقل عنه ذلك وسكت عليه أيضا في فتح الباري في باب نزول عيسى بن مريم عليه الصلاة والسلام ونقل ذلك عنه أيضا السيوطي في آخر جزء العرف الوردي في أخبار المهدي وسكت عليه ونقل ذلك عنه مرعي بن يوسف في كتابه ""فوائد الفكر في ظهور المهدي المنتظر"" كما ذكر ذلك صديق حسن في كتابه ""الإذاعة لما كان وما يكون بين يدي الساعة""0
2- ومنهم محمد البر زنجي المتوفى سنة ثلاث بعد المائة والألف في كتابه الإشاعة لأشراط الساعة قال: "الباب الثالث في الأشراط العظام والأمارات القريبة التي تعقبها الساعة وهي أيضا كثيرة فمنها المهدي
وهو أولها واعلم أن الأحاديث الواردة فيه على اختلاف رواياتها لا تكاد تنحصر-إلى أن قال: ثم الذي في الروايات الكثيرة الصحيحة الشهيرة أنه من ولد فاطمة-إلى أن قال: تنبيه قد علمت أن أحاديث وجود المهدي وخروجه آخر الزمان وأنه من عترة رسول الله صلى الله عليه وسلم من ولد فاطمة بلغت حد التواتر المعنوي فلا معنى لإنكارها وقال في ختام كتابه المذكور- بعد الإشارة إلى بعض أمور تجري في آخر الزمان-: وغاية ماثبت بالأخبار الصحيحة الكثيرة الشهيرة التي بلغت التواتر المعنوي وجود الآيات العظام التي منها بل أولها خروج المهدي وأنه يأتي في آخر الزمان من ولد فاطمة يملأ الأرض عدلا كما ملئت ظلما".
3- ومن الذين حكوا تواتر أحاديث المهدي الشيخ محمد السفاريني المتوفى سنة ثمان وثمانين بعد المائة والألف، في كتابه ""لوامع الأنوار البهية"" قال: "وقد كثرت بخروجه-يعني المهدي-الروايات حتى بلغت حد التواتر المعنوي وشاع ذلك بين علماء السنة حتى عد من معتقداتهم -ثم ذكر بعض الآثار والأحاديث في خروج المهدي واسماء بعض الصحابة الذين رووها- ثم قال: وقد روي عمن ذكر من الصحابة وغير من ذكر منهم رضي الله عنهم بروايات متعددة وعن التابعين من بعدهم ما يفيد مجموعه العلم القطعي فالإيمان بخروج المهدي واجب كما هو مقرر عند أهل العلم ومدون في عقائد أهل السنة والجماعة".
4- ومنهم القاضي محمد بن علي الشوكاني المتوفى سنة خمسين بعد المائتين والألف وهو صاحب التفسير المشهور ومؤلف نيل الأوطار قال في كتابه ""التوضيح في تواتر ما جاء في المهدي المنتظر والدجال والمسيح"" "والأحاديث الواردة في المهدي التي أمكن الوقوف عليها منها خمسون حديثا فيها الصحيح والحسن والضعيف المنجبر وهي متواترة بلا شك ولا شبهة بل يصدق وصف المتواتر على ما هو دونها في جميع الاصطلاحات المحررة في الأصول وأما الآثار عن الصحابة المصرحة بالمهدي فهي كثيرة جدا لها حكم الرفع إذ لا مجال للإجتهاد في مثل ذلك"، انتهى. وقال في مسألة نزول المسيح صلى الله عليه وسلم: "فتقرر أن الأحاديث الواردة في المهدي المنتظر متواترة والأحاديث الواردة في نزول عيسى عليه الصلاة والسلام متواترة"0
5- ومنهم الشيخ صديق حسن القنوجي المتوفى سنة سبع بعد الثلاثمائة والألف قال في كتابه الإذاعة لما كان وما يكون بين يدي الساعة "والأحاديث الواردة في المهدي على اختلاف رواياتها كثيرة جدا تبلغ حد التواتر المعنوي وهي في السنن وغيرها من دواوين الإسلام من المعاجم والمسانيد-إلى إن قال- لاشك
أن المهدي يخرج آخر الزمان من غير تعيين لشهر وعام لما تواتر من الأخبار في الباب واتفق عليه جمهور الأمة خلفا عن سلف
إلا من لا يعتد بخلافه-إلى أن قال-فلا معنى للريب في أمر ذلك الفاطمي الموعود المنتظر المدلول عليه بالأدلة بل إنكار ذلك جرأة عظيمة في مقابلة النصوص المستفيضة المشهورة البالغة إلى حد التواتر".
6- وممن حكى تواتر أحاديث المهدي من المتأخرين الشيخ محمد بن جعفر الكتاني المتوفى سنة خمس وأربعين بعد الثلاثمائة والألف قال في كتابه ""نظم المتناثر من الحديث المتواتر"" "وقد ذكروا أن نزول سيدنا عيسى بن مريم عليه الصلاة والسلام ثابت بالكتاب والسنة والإجماع ثم قال: والحاصل أن الأحاديث الواردة في المهدي المنتظر متواترة وكذا الواردة في الدجال وفي نزول سيدنا عيسى بن مريم عليه الصلاة والسلام".



خدايا از تو مي خواهيم هرچه زودتر ايام پر از عدل و داد آنحضرت را برساني و ما را از ياوران و انصار او قرار دهي. آمين




هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

بعدي

بازگشت به گفتمان برون دینی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان