مردی از اهل بهشت

در این بخش lمطالب در زمینه ی احادیث و سنت نبوی(ص) قرار داده شده است

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

مردی از اهل بهشت

پستتوسط salar67 » يکشنبه آبان ماه 7, 1391 8:04 pm

در حدیثی که امام احمد بن حنبل روایت کرده است، انس بن مالک رضی الله عنه میگوید: (روزی نزد پیامبر خدا (صلی الله علیه وسلم) نشسته بودیم. آن حضرت فرمود: اکنون از این ناحیه مردی از اهل بهشت می‌آید. ناگهان مردی از انصار آمد، در حالیکه محاسن خود را از وضویی که گرفته بود خشک می کرد و کفش‌هایش را به دست چپ، گرفته بود. او جلو آمد و سلام کرد. فردای آن روز دوباره پیامبر اکرم(صلی الله علیه وسلم) سخن دیروز را تکرار کرد و ناگهان همان مرد با همان حالت روز قبل،آمد. روز سوم نیز پیامبر ا کرم (صلی الله علیه وسلم) سخن روز گذشته اش را تکرار کردو باز همان مرد با همان حالت قبلی آمد). هنگامی که پیامبر اکرم (صلی الله علیه وسلم)برخاست و رفت، عبدالله بن عمرو بن العاص رضی الله عنهما دنبال آن مرد براه افتاد و بعدا چنین تعریف کرد: نزد آن مرد رفتم و گفتم: من با پدرم دچار اختلاف شده و سوگند خورده ام که تا سه روز، نزدش نروم. اگر اجازه بدهید می خواهم به خانه شما بیایم. آن مرد اجازه دادو تا سه شبانه روز در خانه اش بودم. در این مدت، عمل به خصوصی از آن مرد، ندیدم فقط او شبها زمانی که لباس در می آورد و می‌خوابید، ذکر خدا را می کرد و تکبیر می گفت وتا فرا رسیدن وقت نماز صبح می خوابید.
عبدالله می گوید: از آن مرد، جز شکر و سپاس خدا، چیزی نشنیدم. وقتی خواستم به خانه ام برگردم به او گفتم: ای بنده‌ی خدا! من با پدرم هیچگونه مشکلی ندارم. بلکه از پیامبر اکرم (صلی الله علیه وسلم) شنیدم که سه بار فرمود:«اکنون، مردی از اهل بهشت از فلان راه می آید». و هر سه بار تو از آن راه آمدی. خواستم چند روزی با تو باشم تا ببینم چه عملی انجام می دهی که بهشتی شده‌ای تا من نیز آنگونه عمل کنم. ولی تو را ندیدم که عمل زیادی انجام دهی. پس چه چیزی باعث شد تا پیامبر خدا(صلی الله علیه وسلم) در حق تو بگوید بهشتی هستی؟ آن مرد گفت: من عمل خاصی انجام نمی‌دهم که باعث بهشتی شدنم شده باشد. تنها می دانم که کینه و بغض هیچ مسلمانی را در دل ندارم و نسبت به خیری که خداوند به کسی عطا کرده، حسد نمی ورزم. عبد الله گفت: پس همیناست آن چیزی که تو را به این مقام رسانده و هر کس توان آنرا ندارد. منظور عبدالله بن عمرو رضی الله عنهما این بود که گر چه ظاهرا این عمل ساده به نظر می رسد ولی بیشتر مردم بدان گرفتار هستند.

دوستان و عزیزان . میدانید که بهشت گران قیمت تر از ملکهای این دنیا است ؟
  
آیا می دانید که ما قادر به خرید هر نوع ملک و منزل در این دنیا نیستیم ؟ پس بهشتی که یک وجب از زمینش از تمام این کره خاکی با ارزش تر است چقدر باید قیمتش باشد . و همانطوری که هیچ سهمی از این ملکهای دنیا را مجانی به کسی واگزار نمی کنند، بهشت را نیز مجانی واگزار نمی کنند . پس بهشت هم دارای قیمت سنگینی می باشد، و قیمت آن جان و دارایی انسان است.

خداوند با انسان معامله ای انجام داد که درآن معامله جان و مال اورا در عوض بهشت خرید.

إِنَّ اللّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ / توبه. به درستی که خداوند از مومنان جان و اموال شان را خرید در ازای اینکه برای آنان بهشت است.

بنابر این ما فروشنده هستیم و خداوند مشتری،و حق مشتری بر ما این است که امانت اورا یعنی جان و دارایی را آن طور که او می خواهد استفاده کنیم، نه آنطور که نفس وشیطان بر ما فشار می آورد.

یاران جان بر کف رسول خدا ص مصداق این آیه بودند زیرا آنها برای سر بلندی اسلام جان شان را در کف دست گذاشتند و این زندگی دنیا را به رسمیت نمی شناختند آنها عاشقانه جان و مال شان را تقدیم خداوند کردند. زیرا آنان تربیت یافتگان سرور پیامبران حضرت محمد مصطفی ص بودند و این ایمان را مستقیم از آن حضرت آموختند و عقلا هم باید چنین باشد . همچنانکه این دین کامل ترین
  
ومحفوظ ترین دین است پیامبرش دارای خصوصیاتی میباشد که انبیای گذشته نداشتند از جمله این خصوصیات موفقیت در امرتبلیغ دین وپیروان بیشتراست. خداوند ذره ای از ایمان شان را نصیب تک تک ما بکند. آمین

برای نویسنده این مطلب salar67 تشکر کننده ها: 3
ModireTalar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), Shaghayegh (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 21.43%
 
نماد کاربر
salar67
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 35
تاريخ عضويت: جمعه تير ماه 2, 1391 11:30 pm
تشکر کرده: 248 بار
تشکر شده: 78 بار
امتياز: 30

بازگشت به احادیث و سنت نبوی(ص)

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان