.:: 21 دسامبر 2012 ::. پایان دنیا / شایعه یا واقعیت ؟

در این قسمت جدیدترین نقل اخبار و گزارشها به همراه منبع قرار دارد

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

.:: 21 دسامبر 2012 ::. پایان دنیا / شایعه یا واقعیت ؟

پستتوسط CafeWeb » چهارشنبه آذر ماه 29, 1391 10:40 pm



در این روزها در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی بحث در مورد 21 دسامبر 2012 ( 1 دی ماه 1391 ) یا همان شب یلدا بسیار داغ است ... و منم خواستم در اینجا کمی به بررسی این بحث بپردازم .

سخن این روزهای سایت ها :
دانشمندان ناسا و پیشگویان مایا بر این عقیده اند که در سال 2012 برخی حوادث مانند: تغییر قطب های مغناطیسی زمین ، بحران خورشیدی ،برخورد زمین با یک جسم نا شناخته ، انفجاریک ابر آتشفشان ، افزایش بیش از حد مصرف نفت(نقطه اوج نفتی) ،  نابودی نسل زنبور ها و ... باعث شروع دوره جدید و خطرناکی روی کره زمین خواهد شد اما این اتفاق عظیم قطعاً باعث به اتمام رسیدن زندگی بر روی کره زمین یا نابودی کامل آن نیست.


در مورد این شایعه سازمان جهانی ناسا این موضوع را مطرح کرد که نه ناسا و نه هیچ سازمان علمی دیگری چنین چیزی را پیش‌بینی نکرده است.
در گزارش ناسا آمده است، اصلاً تراز به خط شدن گیتی وجود ندارد و حداقل تا چند دهه آینده چنین هم‌راستایی رخ نمی‌دهد و حتی اگر هم چنین پدیده‌ای اتفاق افتد، تأثیر آن بر زمین بسیار ناچیز است. به عنوان نمونه، در سال 1962 چنین هم‌ترازی رخ داد و 2 مورد دیگر هم در سال‌های 1982 و 2000 اتفاق افتاد. در هر دسامبر هم زمین و خورشید با مرکز کهکشان راه شیری هم‌تراز می‌شوند، اما این یک رخداد سالانه است که هیچ تبعاتی هم ندارد.



این متن رو تو گوگل سرچ کنید: Maya Prediction ی عنی پیشگویی مایا


قبل از اینکه وارد مقوله پیش گویی اصلی مایا بشم باید توضیحاتی راجع به قدرت و تمدن این قوم براتون بنویسم. مایا! قومی که هزاران سال پیش معبد و هرمی که در بالا مشاهده می کنید رو با 365 پله ساخته! به تعداد روزهای سال. مایا تمامی خسوف ها و کسوف ها را دقیقا تا سال 2012 ثبت کرده و همشون طبق برنامه دارن اتفاق می افتن، مایا چندین هزار سال پیش عدد یک میلیون رو کشف کرده بود، مایا هزاران سال پش تو معابدش تصاویری از سفینه ها و فضانوردان رو روی سنگ ثبت کردن! (این رو خودم به چشم دیدم!). مایا آن زمان حتی تعداد روزهای هر سال ماه رو که گمونم 279 روز هست محاسبه کرده بود. مایا ها از اورانوس و نپتون اطلاع داشتند، تقویم مایا برای 400 میلیون سال استخراج شده است، سال خورشید و زهره را تا چهار رقم اعشار محاسبه کرده اند.همه اینها رو به دو دلیل اشاره کردم یکیش اینکه بگم مایا چقدر قدرت محاسباتی و علمی داشته و دوم رو هم تو پی نوشت ها خواهید خوند. تو ویدئویی که از یوتیوب تو ادامه مطلب هم گذاشتم اطلاعات بیشتری از مایا و تقویمشون براتون نشون می ده. حالا بریم سر اصل مطلب، پیشگویی!
مایاها معتقد بودند که زمین از 5 دوره تشکیل شده، پایان هر دوره یه اتفاق خیلی بد می افته و دوره جدید شروع می شه. جالب اینجاست که 2012 پایان دوره پنجم هست! و ما وارد دوره ششم خواهیم شد، گفته می شه تمدن حاضر از بین خواهد رفت تا دوره ششم شروع بشه!


و اما جواب ناسا به این حرف ها و شایعات :
در مورد این شایعه سازمان جهانی ناسا این موضوع را مطرح کرد که نه ناسا و نه هیچ سازمان علمی دیگری چنین چیزی را پیش‌بینی نکرده است.
در گزارش ناسا آمده است، اصلاً تراز به خط شدن گیتی وجود ندارد و حداقل تا چند دهه آینده چنین هم‌راستایی رخ نمی‌دهد و حتی اگر هم چنین پدیده‌ای اتفاق افتد، تأثیر آن بر زمین بسیار ناچیز است. به عنوان نمونه، در سال 1962 چنین هم‌ترازی رخ داد و 2 مورد دیگر هم در سال‌های 1982 و 2000 اتفاق افتاد. در هر دسامبر هم زمین و خورشید با مرکز کهکشان راه شیری هم‌تراز می‌شوند، اما این یک رخداد سالانه است که هیچ تبعاتی هم ندارد.


البته می تونین متن کامل رو تو سایت ناسا در زیر ببینید :

http://www.nasa.gov/topics/earth/features/2012.html






عضويت  / ورود


وب سایت پینوس
دینی ، علمی ، فرهنگی - اجتماعی
Www.Penous.Com , http://Www.Penous.ir  ,  http://Www.Penous.Net




واحد خبری پینوس
جدیدترین اخبار پاوه و اورامانات ، ایران و جهان
News.Penous.Com



برای نویسنده این مطلب CafeWeb تشکر کننده ها: 2
abdolmahdi (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
CafeWeb
مدیر کل سایت
مدیر کل سایت
 
پست ها : 926
تاريخ عضويت: جمعه آذر ماه 25, 1389 12:30 am
محل سکونت: کرمانشاه / پاوه
تشکر کرده: 1073 بار
تشکر شده: 906 بار
امتياز: 101619

پستتوسط benvi3 » چهارشنبه آذر ماه 29, 1391 11:37 pm

سلام
ممنون بابت این تاپیک شما. راستش من خیلی دوست داشتم مردم این موضوع رو باور کنند و از لحاظ دینی کمی به خودشون بیان. اما متاسفانه همه این موضوع رو از هر لحاظی باور کردند و میپذیرند و میترسند. اما به فکر دین نیفتادند. من شخصا مشاهده کردم که فردی برای خرید چندین بشکه نفت اقدام کرد و میگفت که باید این مدت(مدت خورشید گرفتگی) خودش رو گرم نگه داره و در امان باشه. غافل از اینکه باید از لحاظ خدا بینی و تقرب نیز خودش رو گرم کنه و از بلاهای جهان دیگر در امان باشه.
من خودم هیچ باوری بهش ندارم و حتی کمترین امیدی هم به کمترین حادثه ندارم. ولی باز هم دعا میکنم که اتفاقی بیفته و همه متحول بشیم.
این نظر شخصیه و هیچ جنبه دیگه ای نداره
خداوندا! یاریم کن تا با بندگی تو که سزاوار عبادت هستی از بندگی هرچه غیر توست دوری کنم و در برابر آنان که مرا به پستی ها فرا می خوانند بایستم و "

برای نویسنده این مطلب benvi3 تشکر کننده ها:
CafeWeb (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
benvi3
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 115
تاريخ عضويت: پنج شنبه آبان ماه 10, 1391 12:30 am
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 66 بار
تشکر شده: 147 بار
امتياز: 200

پستتوسط abdolmahdi » پنج شنبه آذر ماه 30, 1391 10:40 am

نظر اهل سنت و شيعه در مورد پايان دنيا:


قال رسول الله صلي الله و عليه و آله :
« لو لم يبق من الدنيا إلاّ يوم واحد لطوّل الله ذلك حتي يلي رجل من اهل بيتي يملأ الارض قسطاً و عدلاً كما ملئت ظلماً و جوراً »

پيامبر اكرم صلي الله و عليه وآله فرمودند:
اگر از عمر دنيا فقط يك روز باقي مانده باشد هرآينه خداوند متعال آن روز را آنقدر طولاني مي كند تا مردي از اهل بيت من ولايت و سرپرستي دنيا را به عهده گيرد و زمين را پر از عدل و داد كند چنانچه پر از ظلم و فساد شده باشد.
( سنن ابي داود،سنن ترمذي،سنن ابن ماجه، مسند احمد، منهاج السنه ابن تيميه، صحيح ابن حبّان، الغيبة لشيخ الطوسي، دلائل الامامه للطبري و دهها كتاب ديگر كه ناقل اين حديثند.)

خدايا آيا مي شود زمان آن امام همام را درك كرده در ركابش از دين تو دفاع كنيم؟اللهم عجّل لوليّك الفرج

هميشه حق را بپذير حتي اگر برايت تلخ باشد.
نماد کاربر
abdolmahdi
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 139
تاريخ عضويت: يکشنبه دي ماه 17, 1390 12:30 am
محل سکونت: استان مركزي
تشکر کرده: 25 بار
تشکر شده: 35 بار
امتياز: 130

پستتوسط ostadelyass » پنج شنبه آذر ماه 30, 1391 12:11 pm

سلام عليكم. آخه این حدیث هم هست
كُنَّا قُعُودًا عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ فَذَكَرَ الْفِتَنَ فَأَكْثَرَ فِي ذِكْرِهَا حَتَّى ذَكَرَ فِتْنَةَ الْأَحْلَاسِ فَقَالَ قَائِلٌ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَمَا فِتْنَةُ الْأَحْلَاسِ قَالَ هِيَ هَرَبٌ وَحَرْبٌ ثُمَّ فِتْنَةُ السَّرَّاءِ دَخَنُهَا مِنْ تَحْتِ قَدَمَيْ رَجُلٍ مِنْ أَهْلِ بَيْتِي يَزْعُمُ أَنَّهُ مِنِّي وَلَيْسَ مِنِّي وَإِنَّمَا أَوْلِيَائِي الْمُتَّقُونَ ثُمَّ يَصْطَلِحُ النَّاسُ عَلَى رَجُلٍ كَوَرِكٍ عَلَى ضِلَعٍ ثُمَّ فِتْنَةُ الدُّهَيْمَاءِ لَا تَدَعُ أَحَدًا مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ إِلَّا لَطَمَتْهُ لَطْمَةً فَإِذَا قِيلَ انْقَضَتْ تَمَادَتْ يُصْبِحُ الرَّجُلُ فِيهَا مُؤْمِنًا وَيُمْسِي كَافِرًا حَتَّى يَصِيرَ النَّاسُ إِلَى فُسْطَاطَيْنِ فُسْطَاطِ إِيمَانٍ لَا نِفَاقَ فِيهِ وَفُسْطَاطِ نِفَاقٍ لَا إِيمَانَ فِيهِ فَإِذَا كَانَ ذَاكُمْ فَانْتَظِرُوا الدَّجَّالَ مِنْ يَوْمِهِ أَوْ مِنْ غَدِهِ
سنن ابی داود
نماد کاربر
ostadelyass
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 223
تاريخ عضويت: شنبه شهريور ماه 12, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 485 بار
تشکر شده: 272 بار
امتياز: 1050

پستتوسط Ramin » جمعه آذر ماه 30, 1391 12:31 am




با سلام و تشکر از ایجاد این تایپیک ...

این مقاله رو میذارم، زیاده ولی حتمأ بخونیدش .  ممنون ...



پایان جهان در ۲۱ دسامبر؛ خرافه یا واقعیت ؟!!...



بحث و کنکاش پیرامون وقوع قیامت و رستاخیر، پیشینه‌ ای به درازای تاریخ دارد؛ از همان سده‌ های قبل از میلاد و هم‌چنین بعد از میلاد، اقوام و ملت‌ها در این مورد بحث‌هایی داشته‌ اند و هر یک فراخور استعداد و پیش‌گویی‌هایشان تاریخی را برای وقوع رخداد بزرگ رستاخیر، یا به اصطلاح خاموشی جهان مشخص و معین نموده ‌اند که بسیاری از آن‌ تاریخ‌ها گذشته‌ اند و کماکان دنیا به مسیر زندگی خویش ادامه می‌ دهد.
در ابتدای اسلام نیز این گونه سوالاتی مطرح می ‌شد که البته پاسخی برای آن نبوده و نیست؛ البته نشانه ‌های نزدیک بودن آن توسط پیامبران و کتاب‌های آسمانی و از جمله قرآن بیان شده ‌اند و از همه بیش‌تر پیامبر اسلام صلى الله علیه وسلم در این زمینه به امتش اطلاع رسانی نموده است.


زمان رخ‌داد رستاخیز را به جز خدا، کسی نمی‌داند:

در قرآن کریم، در آیه‌ های زیادی این مسأله آمده است که تنها خدا از وقت رخ‌داد قیامت خبر دارد و کسی به جز خدا، نه فرشتگان و نه پیامبران از آن خبر ندارد. در سورۀ اعراف آمده است:

«یَسْأَلُونَکَ عَنِ السَّاعَةِ أَیَّانَ مُرْسَاهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِنْدَ رَبِّی لَا یُجَلِّیهَا لِوَقْتِهَا إِلَّا هُوَ ثَقُلَتْ فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ لَا تَأْتِیکُمْ إِلَّا بَغْتَةً یَسْأَلُونَکَ کَأَنَّکَ حَفِیٌّ عَنْهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِنْدَ اللَّهِ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ» [الأعراف:۱۸۷]

(ای پیامبر) از تو درباره قیامت مى ‏پرسند [که] وقوع آن چه وقت است؟ بگو: علم آن تنها نزد پروردگار من است، جز او [هیچ کس] آن را به موقع خود آشکار نمى‏گرداند [این حادثه] بر آسمان‌ها و زمین گران است جز ناگهانی به شما نمى‏ رسد [باز] از تو مى ‏پرسند گویا تو از [زمان وقوع] آن آگاهى، بگو: علم آن تنها نزد خداست ولى بیشتر مردم نمى‏ دانند.)
در این آیه تصریح شده است که کسی به جز خدا، از زمان وقوع قیامت خبر ندارد و در ضمن تأکید شده که قیامت به صورتی ناگهانی، بدون اطلاع قبلی شما، فرا خواهد رسید.


و در جای دیگر می‌فرماید:

«یَسْأَلُکَ النَّاسُ عَنِ السَّاعَةِ قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِنْدَ اللَّهِ وَمَا یُدْرِیکَ لَعَلَّ السَّاعَةَ تَکُونُ قَرِیبًا» [الأحزاب: ۶۳]

(ای پیامبر) مردم تو را از (زمان قیام) قیامت می‌ پرسند. بگو: علم آن تنها نزد الله است و تو چه می دانی شاید که قیامت نزدیک باشد.)


در آیه باز هم بر این نکته که دانش قیامت تنها در اختیار خداست، تأکید شده و به صورت ضمنی نیز بیان شده که احتمال دارد که نزدیک باشد.
علاوه بر آیات فوق الذکر، در برخی دیگر از آیات قرآن نیز به صورت صراحت یا ضمنی در مورد قیامت سخن به میان آمده که همگی بر این نکته اتفاق ‌نظر دارند که زمان فرارسیدن قیامت تنها در اختیار الله است و کسی دیگر از آن خبر ندارد.

در حدیث مشهور جبرئیل که در صحیح بخاری و صحیح مسلم روایت شده، آمده است که جبرئیل پرسید: قیامت چه وقت فرا می‌ رسد؟ پیامبر- صلى الله علیه وسلم- که سخنانش بر اساس وحی و دستور الهی است، فرمود: شخصی که در این مورد از او سوال شده، از شخص سوال کننده علم بیشتری در این زمینه‌ ندارد. یعنی: این علمی است که کسی از آن اطلاعی ندارد و تنها خداوند متعال از آن خبر دارد و تاریخ دقیق وقوع آن را به هیچ کسی بیان نداشته است.

جبرئیل در ادامه بحثش با پیامبر خدا- صلى الله علیه وسلم- پرسید: نشانۀ فرا رسیدن قیامت چیست؟ چون در این باره به پیامبر- صلى الله علیه وسلم- دانشی از جانب خداوند متعال عطا شده بود. لذا فرمود: آنکه کنیز، آقایش را بزاید، (یعنى مادران را خوار و حقیر شمارنـد و خود را آقاى مادر بدانند.) و آنکه پا و تن برهنگان بینوا، و چوپان گوسفندان را ببینى که به برافراشتن کاخ (و زیاده روى در ساختمان) بپردازند.

در روایت بخاری نیز آمده که رسول خدا- صلى الله علیه وسلم- این آیه را نیز تلاوت فرمود:


«إِنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ» [لقمان: ۳۴]

دانش روز رستاخیر فقط نزد خداوند است.


بنابراین، آن‌چه از قرآن و روایات بر می‌آید، این است که تاریخ دقیق فرا رسیدن رستاخیز مشخص نیست و کسی به جز خدا، از تاریخ دقیق آن اطلاعی ندارد؛ هر آن‌چه در این مورد از طرف اشخاص اظهار می‌شود، حدس و گمانی بیش نیست؛ اما همه بر این اتفاق نظر دارند که فرا رسیدن رستاخیز نشانه‌ هایی دارد که دانشمندان آنها را به دو دسته تقسیم کرده ‌اند که به آن‌ها علایم "صغرى" و "کبرى" می ‌گویند.

برخی دیگر نیز نشانه‌های قیامت را به سه دسته تقسیم کرده‌اند:

۱- نشانه‌ هایی که آشکار شده و پایان پذیرفته‌ اند؛
۲- نشانه ‌هایی که ظاهر شده و مدام افزایش یافته و پی ‌در پی می‌ آیند؛
۳- نشانه ‌هایی که تاکنون ظاهر نشده ‌اند.


برخی از نشانه‌های صغرى (کوچک) رستاخیز به شرح زیر می‌باشند:

۱- بعثت حضرت محمد- صلى الله علیه وسلم-؛
۲- وفات حضرت محمد- صلى الله علیه وسلم-؛
۳- فتح بیت ‌المقدس؛
۴- ظهور فتنه؛
۵- ظهور مدعیان نبوت؛
۶- انتشار امنیت و آرامش؛
۷- ضایع ‌شدن امانت؛
۸- زیادشدن نظامیان و یاوران ظلم و ستم؛
۹- انتشار زنا؛
۱۰- انتشار ربا؛
۱۱- ظهور آلات موسیقی و حلال ‌کردن آن؛
۱۲- افزایش شراب‌خواری و حلال کردن آن؛
۱۳- ترویج برج‌سازی و ساختمان‌های چند طبقه؛
۱۴- کنیز اربابش را به دنیا می‌آورد؛
۱۵- افزایش قتل و کشتار؛
۱۶- بیشتر شدن زلزله؛
۱۷- سلام‌ کردن فقط به کسانی که آنها را می‌شناسی؛
۱۸- ظهور زنان پوشیده و در عین حال عریان؛
۱۹- سبک‌ شمردن سنت‌های اسلامی؛
۲۰- افزایش مرگ‌های ناگهانی؛
۲۱- زیاد شدن رومیان و کشتن مسلمانان؛
۲۲- فتح قسطنطنیه؛
۲۳- کشتار یهودیان؛


و اما برخی از مهم‌ترین نشانه‌های کبرى قیامت به شرح زیر می‌باشند:

۱- ظهور مهدی، مردی از نسل پیامبر؛
۲- مسیح دجال؛
۳- نزول عیسی- علیه السلام-؛
۴- ظهور یاجوج و ماجوج؛
۵- خسوف‏های سه‌ گانه در مشرق، مغرب و جزیرة ‌العرب؛
۶- دخان (دود)؛
۷- طلوع خورشید از مغرب؛
۸- خروج دابة‌ الارض؛
۹- ظهور آتشی که مردم را حشر می ‌کند.


از آن‌چه بیان شد می ‌توان چنین نتیجه‌ گیری نمود:

۱- آمدن قیامت حتمی و لازمی است؛
۲- زمان وقوع قیامت تنها در اختیار خداوند است؛
۳- ادعاهایی که از طرف برخی اشخاص و مذاهب می‌ شود که زمان قیامت را می ‌دانند، تنها حدس و گمانی بیش نیست؛ از میان انسان‌ها، پیامبر اسلام و از میان فرشتگان، جبرئیل مقام والاتری دارند که هر دو اظهار بی‌علمی در این مورد نموده ‌اند؛
۴- قیامت به صورت ناگهان می‌ آید؛
۵- برخی از علایم صغرى قیامت به ظهور پیوسته و برخی دیگر تاکنون ظاهر نشده‌ اند؛
۶- نشانه‌های کبرى قیامت تا کنون به ظهور نپیوسته‌ اند.



پایان جهان در ۲۱ دسامبر، خرافه یا واقعیت  ؟!!...
میلیون‏ها نفر در انتظار روز ۲۱ دسامبر، جمعه آینده، نفس‏های خود را حبس کرده اند. آنها در انتظارند تا ببینند آیا این روز "پایان جهان" خواهد بود یا نه؟!
این مطلبی است که در بسیاری از سایت‌های خبری و غیر خبری مشاهده می‌ شود؛ آیا واقعیت دارد یا نه؟


پیشینه این باور:

پیشینه این باور به پنج هزار سال پیش باز می گردد. آن هنگام که قبیله "مایا"، قبیلۀ سرخ‏پوست آمریکای مرکزی، معتقد بود که بیست و یکم دسامبر ۲۰۱۲، روز پایان جهان، یا خاموشی جهان است.
بر پایه این پیشگویی، یک حادثه کیهانی بزرگ، زمین را دگرگون خواهد کرد؛ جسمی غول پیکر که سیاره "نیبیرو" نام دارد، با زمین برخورد خواهد کرد و انواع حیات بر آن را از میان خواهد برد. مساله جالب توجه این است که حدود ۱۰درصد از ساکنان ایالات متحده آمریکا و شماری دیگر از کشورها، به این پیشگویی ایمان دارند.

این گمانه‌زنی‌ها با نزدیک شدن به روزهای پایانی ۲۰۱۲ وزن بیشتری یافتند و برخی حتی کوشش کردند تا پای علم نجوم را وسط کشیده و بر پیش‌بینی مایاها مهر تأیید بزنند. به گفته این دسته در روز نامبرده تمامی سیارات منظومه شمسی همانند یک رشته از مروارید‌ها در یک گردنبند در امتداد هم قرار خواهند گرفت.

اما منجمان با شنیدن این حرف تنها سر تکان می‌ دهند. "کارولین لیفکه"، از مرکز نجوم دانشگاه "هایدلبرگ" می‌ گوید: در این روز هیچ صورت فلکی خاصی به وجود نمی ‌آید و همه چیز در کهکشان و راه شیری به همان شکل همیشگی باقی خواهد ماند. او اضافه می ‌کند که روز ۲۱ دسامبر برای منجمان روز "انقلابین" (solstice) است.
این حالت در اصطلاح ستار‌ه‌ شناسی دو نقطهٔ "انقلاب" زمستانی و تابستانی روی "دایرة‌البروج" است که در بیشترین فاصله زاویه ‌ای از استوای آسمان قرار دارد. با رسیدن خورشید به نقطه انقلاب زمستانی فصل سرما آغاز می شود و خورشید در جنوبی ترین میل آسمانی است.


کشف قدیمی‌ترین تقویم مایاها و رد پایان دنیا در ۲۰۱۲:

دانشمندان آمریکایی در خرابه‌ های یک شهر باستانی در "گواتمالا" قدیمی‌ترین تقویم مایاها را کشف کردند. در این تقویم که شامل ۷ هزار سال آینده می ‌شود، پیشگویی "پایان جهان در سال ۲۰۱۲ " بازتابی ندارد.
آن چه که بر بیم ها افزوده این است که چند روز پیش، سه خورشید در آسمان شهر "شانگهای" پدیدار شد. البته دانشمندان تاکید کرده اند که این پدیده فضایی ناشی از بازتاب و شکست نور خورشید است که "خورشید جعلی" یا "خورشید شبح" نامیده می شود.

به عقیده کارشناسان، دلایل ترس از پایان جهان و تبلیغ پیشگویی های مایاها، به تغییر آب و هوا و هالیوود باز می گردد. هالیوود متهم شده است که با ساخت فیلم مشهور "۲۰۱۲" که از پایان جهان حکایت می کند، در ترویج این باور نقش گسترده ای داشته داشت. علاوه بر این، باید کتاب "عهد مایا" نوشته "استیو الیتن"، رمان نویس آمریکایی را نیز افزود.


پایان جهان در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲   ؟!!...

"فلوریان فرای‌اشتتر" فیزیکدان، منجم و نویسنده نیز ۲۱ دسامبر را روز خاموشی جهان نمی ‌داند و تأکید می ‌کند: «اگر قرار بود در این روز صورت فلکی خاصی ایجاد شود، دانشمندان از صدها سال پیش از آن خبر می‌ داشتند.»
این دانشمند آلمانی گذر اخیر زهره از مقابل قرص خورشید را که در تابستان امسال رخ داد مثال می‌ زند و اشاره می ‌کند که در این گذر تنها سه جِرم آسمانی بر روی یک خط قرار گرفتند. به گفته وی قرار گرفتن تمامی سیارات کهکشان راه شیری بر روی یک خط، پدیده‌ ای بسیار بعید است که به فرض محال هم اگر چنین اتفاقی رخ دهد، تأثیری بر روی کره زمین نخواهد داشت.

دانشمند "ناسا" نیز این فرضیه را قاطعانه رد کرده‌ اند و گفته ‌اند: دنیا در سال ۲۰۱۲ پایان نخواهد یافت. بنا بر این سازمان، بیش از ۴ میلیارد سال است که سیاره زمین برقرار بوده و دانشمندان معتبر جهانی اعتقاد دارند هیچ خطری دنیا را تهدید نخواهد کرد.

ناسا دربارۀ این احتمال که از ۲۳ دسامبر تا ۲۵ دسامبر تاریکی کامل زمین را فرا می‌ گیرد، اظهار داشته‌ اند: نه ناسا و نه هیچ سازمان علمی دیگری چنین پیش‌بینی نکرده است. گزارشات غلط در این باب ادعا می ‌کنند هم‌ترازی زمین و خورشید باعث تاریک شدن سیاره آبی می ‌شود. دانشمندان ناسا اذعان دارند که چنین ترازی رخ نخواهد داد.
ناسا وجود سیاره ‌ای به نام "نیبیرو" را رد کرده و گفته‌ است: نیبیرو و دیگر داستان‌های این چنینی تنها دروغ‌های اینترنتی است. هیچ دلیل علمی در این مورد وجود ندارد. اگر سیاره نیبیرو واقعی بود و تا چند روز دیگر به زمین برخورد می‌ کرد، ستاره‌ شناسان قطعا در دهه گذشته متوجه چنین امری می‌ شدند. و اکنون می‌ توانستیم آن را به چشم خود ببینیم. قطعا چنین چیزی وجود ندارد. "اریس" واقعی است، اما سیاره ‌ای بسیار کوچک مانند "پلوتو" است که در خارج از منظومه شمسی باقی خواهد ماند. این سیاره در نزدیک‌ترین سطح به زمین در ۴ میلیارد مایلی ما قرار خواهد گرفت.

بنا بر این، شایعاتی که در روزهای اخیر وزن بیش‌تری یافته و شاید بسیاری از مردم هم تحت تأثیر آن قرار گرفته‌ اند، با آموزه‌های اسلامی مغایرت دارد و قرآن و روایات اسلامی مشخص شدن تاریخ دقیق فرا رسیدن قیامت را به شدت رد کرده ‌اند و علم واقعی آن را تنها از آن خداوند متعال می ‌دادند؛ علاوه بر این سایر دانشمندان که در این زمینه تخصص دارند، این  پیش‌گویی را تنها حدس و گمانی که بیش‌تر به افسانه ‌ای می ‌ماند، می‌ دانند.


نویسنده: عبدالستار حسین ‌بر



















وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ...

برای نویسنده این مطلب Ramin تشکر کننده ها: 3
CafeWeb (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), tafgah72 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 21.43%
 
نماد کاربر
Ramin
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 999
تاريخ عضويت: شنبه مرداد ماه 22, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 945 بار
تشکر شده: 1633 بار
امتياز: 2940

پستتوسط CafeWeb » شنبه دي ماه 1, 1391 1:24 am

به یزدان که گر ما خرد داشتیم / کجا این سر انجام بد داشتیم


عده ای از مردم ما شایعه پایان دنیا را باور کرده بودند، ما و بسیاری دیگر از سایتها و رسانه ها برایشان مستندات ارائه کردیم. شایعه دیگری آوردند که ناسا پایان دنیا را اعلام کرده و حتی در شایعه خودشان لینک مقاله ناسا هم بود و متاسفانه به علت سواد کم یا کم حوصلگی رایج که همه ی ماها داریم حتی خلاصه آن مقاله را نخواندند! در مقالات متعدد از ناسا اعلام شده که ۲۱ دسامبر یک روز معمولی مثل همه روزهاست. اما نرود میخ اهنین در سنگ! و باز به گوش های سیمانی و کله های گچی برخی فرو نرفت! تا اینجا شاید خیلی مهم نباشد!
و حال که امروز صبح دوباره آفتاب را دیده اند به پیج ناسا هجوم آورده اند و ناسزاهایشان با رکیک ترین شکل ممکن و به ۳۰ زبان بین المللی به آنها نثار میکنند!!! حالا یا به جد یا از سر تفریح!
عده ای معتقد هستند که ایرانی ها دارند شادی میکنند! تفریح میکنند ملت طنازی هستیم و حالا این بار قرعه به نام ناسا افتاده! نظر شما چیست؟ گیرم که همه ی انها هم میدانند ناسا چنین چیزی نگفته ایا فحش دادن هم در صفحه ای بین المللی و علمی که بیش از یک میلون نفر عضو دارد شوخی به حساب میاد؟

عضويت  / ورود


وب سایت پینوس
دینی ، علمی ، فرهنگی - اجتماعی
Www.Penous.Com , http://Www.Penous.ir  ,  http://Www.Penous.Net




واحد خبری پینوس
جدیدترین اخبار پاوه و اورامانات ، ایران و جهان
News.Penous.Com



برای نویسنده این مطلب CafeWeb تشکر کننده ها:
benvi3 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
CafeWeb
مدیر کل سایت
مدیر کل سایت
 
پست ها : 926
تاريخ عضويت: جمعه آذر ماه 25, 1389 12:30 am
محل سکونت: کرمانشاه / پاوه
تشکر کرده: 1073 بار
تشکر شده: 906 بار
امتياز: 101619


بازگشت به نقل اخبار و گزارشها به همراه منبع

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 4 مهمان