ضعیف شدن حافظه با نگاه کردن به زن

در این بخش مقالات علمی قرار داده می شود

مديران انجمن: pejmanava, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Elmi

ضعیف شدن حافظه با نگاه کردن به زن

پستتوسط kchikurd » دوشنبه فروردين ماه 14, 1390 12:02 am

ضعیف شدن حافظه با نگاه کردن به زنان
این تحقیق جدیدی است که حقیقت آن چیزی را که الله تعالی 14 قرن پیش فرموده، روشن می کند!! چرا که در این پژوهش محققان واضح ساختند که نگاه کردن به سوی زنان بر روی حافظه کوتاه مدت انسان تاثیر می گذارد!!
این پژوهش جدید هلندی که یکی از محققان آن را بر روی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه اجرا نموده، نشان می دهد که حضور زنان افسون گر و سخن گفتن با آن ها موجب تشویش فکری مردان شده و از میزان حافظه و فعالیت عقلی آن ها به طور گسترده ای می کاهد.
محققان بیان می دارند که هر چه زیبایی و افسون زن بیشتر باشد، تاثیر گذاری وی نیز بیشتر خواهد بود. محققان این اکتشاف را این گونه تفسیر نمودند که سلول های مغزی که وظیفه سازماندهی و ثبت اطلاعات را بر عهده دارند، با حضور زن و نگاه کردن و حرف زدن با او تحت تاثیر قرار می گیرند. در نتیجه این پژوهش بر روی موضوع جذابیت و افسون گری و خود نمایی متمرکز شد و بدین نتیجه رسید که مرد با نگاه کردن به سوی زن آرایش نموده، تمرکزش را از دست می دهد و توانایی تمرکز حواس خود را حد اقل در زمان نگاه کردن و مدت کوتاهی پس از آن تا از بین رفتن تاثیر نگاه، نخواهد داشت.
شاید حالا درک کنیم که چرا خداوند متعال ما را به فرو گرفتن چشم امر نموده و می فرماید: { ‏قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ ‏} 30 نور. یعنی: به مردان مؤمن بگو: چشمان خود را فرو گيرند، و عورتهاي خويشتن را مصون دارند. اين براي ايشان زيبنده‌تر و محترمانه‌تر است. بي‌گمان خداوند از آنچه انجام مي‌دهند آگاه است.
‏به فرمایش خالق مهربان بنگرید که دستور خود را با صیغه (‏قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ) به خاطر وجود مبارک رسول الله صلی الله علیه و سلم در بین ما بیان می دارد و گویی که در هر لحظه ما را به فرو گرفتن چشمانمان امر می کند! خداوند در این فرمایش خود که پیامبر صلی الله علیه و سلم را نیز شامل نموده به ما پند می دهد که سیرت زیبا و اخلاق پیامبر را متذکر شویم و دریابیم که وی هرگز از روی شهوت به زنی نگاه نمی کرد.
و به این عبارت فوق العاده بنگرید که: (ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ)!
نگاه کردن به زن فکر و عقل را فاسد نموده و سلول های مغزی را مختل می کند و عملیات فکری درون مغز را مشوش می سازد، اما زمانی که انسان نگاه کردن به این محرمات را پایان می دهد، در حقیقت مغزش با بیشترین هماهنگی کار می کند و توانایی تمرکز صحیح را به آسانی به دست می آورد.
بار دیگر بنگرید که چگونه خداوند این آیه بزرگ را با این کلامش که: (إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ) پایان می دهد! برای این که مراقبت خود را از ما در هر لحظه یادآوری نماید، پس او می فرماید: {يَعْلَمُ خَائِنَةَ الْأَعْيُنِ وَمَا تُخْفِي الصُّدُورُ } 19 غافر. (‏خداوند از دزدانه نگاه كردن چشمها و از رازي كه سينه‌ها در خود پنهان مي‌دارند، آگاه است.) و این بهترین روش درمانی است. چنان که روانشناسان بر این باورند که احساس مراقبت خارجی برای انسان، می تواند او را از ارتکاب کارهای نادرست بازدارد.
همچنین بنگرید که الله تعالی چگونه این آیه را با امر بر فرو گرفتن چشم (يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ) و حفظ شرمگاه (وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ) آغاز نموده! و این برای این است که خداوند می خواهد هر شبهه و یا کاری را که به فاحشه می انجامد از ما دور سازد. پس نگاه اولین قدم برای ارتکاب کارهای حرام است و انسان زمانی که چشمش را فرو می گیرد، در حقیقت شیرینی و لذت فوق العاده ای را احساس می کند. و این همان چیزی است که پیامبر صلی الله علیه و سلم آن را به ما خبر داده. هنگامی که می فرماید: نگاه تیری از تیرهای شیطان است و کسی که آن را از ترس خداوند ترک کند، خداوند نوری را جایگزین آن می کند که شیرینی اش را در قلبش احساس می کند... سبحان الله!
در آخر می خواهم این نکته را برای شما یادآور شوم که تعدادی از محققان مسلمان پژوهشی را در رابطه با تاثیر نگاه حرام و تداوم آن انجام دادند و بدین نتیجه رسیدند که نگاه کردن به زن بیماری های بسیاری را بر جای می گذارد که در راس آن می توان به گرفتگی عروق که نتیجه هیجان وارده بعد از نگاه می باشد اشاره نمود. و همچنین فشار خون و اختلالات روانی را که تنها در زمان پیری به وجود می آیند به بار می آورد و نیز بیماری های دیگری از این قبیل بیماری ها.
یقینا خداوند می خواهد ما را پاک نموده و تزکیه کند و برای این است که فرمود: {وَاللّهُ يُرِيدُ أَن يَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَيُرِيدُ الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الشَّهَوَاتِ أَن تَمِيلُواْ مَيْلاً عَظِيماً} 27 نساء. یعنی: خداوند مي‌خواهد توبه شما را بپذيرد (و به سوي طاعت و عبادت برگرديد و از لوث گناهان پاك و پاكيزه گرديد) و كساني كه به دنبال شهوات راه مي‌افتند، مي‌خواهند كه (از حق دور شويد و به سوي باطل بگرائيد و از راه راست) خيلي منحرف گرديد (تا همچون ايشان شويد).
نکته: در حقیقت پژوهش ها نشان دادند که تاثیر زن آرایش کرده بسیار بیشتر از زن عادی است و در این جا شاید درک کنیم که چرا اسلام خودنمایی را برای زن حرام نموده، بلکه پیامبر صلی الله علیه و سلم یقینا زن را از خودآرایی بر حذر داشته و خبر داده که او بوی بهشت هم به مشامش نمی رسد، مگر این که به سوی خداوند متعال باز گردد و توبه کند. و در حدیثی پیامبر صلی الله علیه و سلم ما را خبر می دهد که خود آرایی و افسون گری و خارج شدن زنان به صورت (کاسیات عاریات مائلات ممیلات) یعنی: «زنانی که پوشیده‌اند و (در عین حال) برهنه‌اند، و زنانی که به طرف مردها تمایل پیدا می‌کنند و مردها را به طرف خود جذب می‌کنند» از نشانه های قیامت است. پس با وجود این موارد هنگامی که اثری از آثار خودنمایی را چه از طریق رسانه ها، یا در خیابان و محل کار می بینیم بهتر است چه برخوردی داشته باشیم؟! در آن زمان شایسته است دستور الهی را به یاد داشته باشیم که: { ‏قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ ‏} 30 نور. یعنی: به مردان مؤمن بگو: چشمان خود را فرو گيرند، و عورتهاي خويشتن را مصون دارند. اين براي ايشان زيبنده‌تر و محترمانه‌تر است. بي‌گمان خداوند از آنچه انجام مي‌دهند آگاه است.
منبع: www.beayan.net
نماد کاربر
kchikurd
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 66
تاريخ عضويت: شنبه فروردين ماه 13, 1390 11:30 pm
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 11 بار
تشکر شده: 86 بار
امتياز: 10

پستتوسط CafeWeb » دوشنبه فروردين ماه 14, 1390 1:41 am

تشکر فراوان بابت مطلب مفیدتان

عضويت  / ورود


وب سایت پینوس
دینی ، علمی ، فرهنگی - اجتماعی
Www.Penous.Com , http://Www.Penous.ir  ,  http://Www.Penous.Net




واحد خبری پینوس
جدیدترین اخبار پاوه و اورامانات ، ایران و جهان
News.Penous.Com



برای نویسنده این مطلب CafeWeb تشکر کننده ها:
Baran-bahari (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
CafeWeb
مدیر کل سایت
مدیر کل سایت
 
پست ها : 926
تاريخ عضويت: جمعه آذر ماه 25, 1389 12:30 am
محل سکونت: کرمانشاه / پاوه
تشکر کرده: 1073 بار
تشکر شده: 906 بار
امتياز: 101619


بازگشت به مقالات متنوع علمی

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 6 مهمان