سوغاتی هر شهری چیه ؟

در این بخش مطالبی در زمینه فرهنگ و هنر قرار داده می شود

مديران انجمن: tarannom, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

سوغاتی هر شهری چیه ؟

پستتوسط mahshid » شنبه فروردين ماه 30, 1393 3:47 pm



سوغاتی دادن و سوغاتی گرفتن لذت فراوانی دارد. در ایران همه عادت کرده ایم پس از بازگشت از سفر برای اقوام و آشنایان ره‌آوردی داشته باشیم. شاید این مساله در فرهنگ و آداب ما ایرانی ها ریشه داشته باشد. هرچه هست، ما می خواهیم شما را با سوغاتی شهرهای مختلف آشنا کنیم تا هنگام سفر به آن شهرها بدانید چه چیزهایی بخرید که مختص همان شهر باشد.

سوغاتی‌های استان زنجان
نام زنجان که می آید، آدم یاد چاقوهای این شهر می افتد. چاقوهاى ظریف و با دوام زنجان از دیرباز لقب سوغاتی زنجان را با خود یدک می کشند. فرش، گلیم و جاجیم زنجان نیز شهرت خاصى دارد.انواع چاقو: قلم تراش، جیبى، دسته ملیله، کارد آشپزخانه و..ملیله: انواع پایه هاى استکان، سینى، قاشق و چنگال غذا و چایخورى، کاسه، گلدان، قاب عکس و ..چارق: نوعى کفش روفرشى بسیار زیباى زنانه وسایل نقره اى، منجوق دوزی، گل دوزی، نان اردک، سقز، فرش و گلیم دستباف نیز از دیگر سوغاتی های زنجان هستند.



سوغاتی‌های استان خوزستان
شیرینی: حلوا ارده، حلوا شکری، حلوا کنجدی، شیره ارده، انواع کلوچه های سنتی.
کشاورزی: انواع ادویه، خرما، لیف خرما.
صنایع دستی: جاجیم، حصیربافی، خراطی، سجاده بافی، گبه، گلیم، فرش، قالیبافی، قلابدوزی، چوقا بافی و گبه بافی و نمد.



سوغاتی‌های استان خراسان شمالی
بجنورد: آبنبات، شکر پنیر، لباس های محلی، قالی، گلیم، چارق پشتی و قالیچه های مرغوب ترکمنی، قره قوروت، کشک و انگور رازقی (کلاداری) در بجنورد
شیروان: قالیچه و خرسگ، جاجیم، نمد، پوستین، خشکبار و سیب بهاره
جاجرم: چادر شب روئین، سیب روئین، حوله دستی در اسفراین، کلاه کرکی جاجرمی
مانه و سملقان: جل و زیور آلات اسب اصیل ترکمن و هلوی درکش
فاروج: کشمش و آجیل




سوغاتی‌های استان خراسان رضوی
معروفترین‌ سوغاتی‌های‌ استان‌ خراسان رضوی عبارتند از:
زعفران، انواع فرش وگلیم، انواع محصولات ابریشمی، شعربافی، نمد، پشم ریسی، پیکره‌های سنگی، سنگ فیروزه، کارهای دستی سرامیکی و نی بافی. سایر محصولات دستی عبارتند از: گیوه، چاروق، کارهای چوبی و فلزی، نقاشی بر روی چرم، انواع مهر و تسبیح و بافته های مربوط به نشانه‌ها و پرچم های مذهبی.
عطریات: دکان های عطر فروشی در همه خیابان‌های اطراف حرم پراکنده‌اند. اما بیشتر آنان در بزرگترین بازار منطقه موسوم به بازار رضا متمرکزند.
یکی دیگر از سوغات‌های شهر مشهد انواع نبات‌ها، نقل‌ها و شیرینی‌هاست. نبات‌های پخته شده بر دو نوع کلی تقسیم می‌شوند.
زرشک یکی دیگر از محصولات ارزشمند کشاورزی خراسان رضوی است که همچون زعفران در نواحی جنوبی و کم آب این استان به ثمر می رسد.
ادویه جات: از سوغات خراسان رضوی می‌توان به بسته‌های ادویه‌ای اشاره کرد که در بسیاری از دکان‌های اطراف حرم به فروش می‌رسد. این بسته‌ها به ادویه هفت رنگ موسوم شده‌اند که شامل فلفل سیاه، قرمز، دارچین، زردچوبه، پودرسیر یا موسیر، سماق، گل پر و غیره می‌باشند.
انگشتر و زیورآلات: در طبقه دوم بازار بزرگ رضا دکان های متعددی وجود دارد که صنعتگران بسیاری در آنها به کار ساخت انواع زیورآلات و انگشتر نقره سرگرمند.



سوغاتی‌های استان خراسان جنوبی
علاوه بر زعفران، زرشک، آلو بخارا، عناب، سنجد، بادام کوهی، گردو، کشک سیاه، کشک زرد، کشک زیره‌ای، قره قروت، برگه هلو و قالی در نقشها، طرحها و رنگهای متنوع از سوغات بیرجند می‌باشند.
بخش کشاورزی: آلو بخارا، انار، زعفران، زرشک، عناب بیرجند، توت خشک
بخش دامداری: قره قروت، کشک
بخش صنایع دستی: انواع قلاب بافی ها، انواع محصول های حصیری، زیلو، پارچه های سوزن دوزی شده، قالی
خراسان جنوبی دارای محصولات استراتژیک در سطح کشور و جهان می باشد که از آن جمله می‌توان به محصولات زعفران، زرشک، انار نام برد.



سوغاتی‌های استان چهارمحال و بختیاری
انواع‌ صنایع‌ دستی‌ و سوغاتی‌های‌ استان‌ چهار محال‌ بختیاری عبارتند از: قالی ‌معروف‌ چال‌ شتری‌، چوخا، نمد، گیوه‌، خورچین‌، گلیم‌، سیاه‌ چادر، جاجیم‌، وریس‌ یا طناب‌ ابریشمی‌، کلاه‌های‌نمدی‌، خور، جل‌، پلاس‌ و کچمه‌ دان‌ – گز آن‌ نیز معروف‌ است‌.



سوغاتی‌های استان بوشهر
پس از آن باید از عباى شترى بوشهر نام برد که در نوع خود منحصر به فرد می‌باشد و امروزه به مقدار بسیار محدودى تولید می‌گردد.گرگوربافى، حصیربافى، سفال و سرامیک از دیگر صنایع دستى استان بوشهر هستند. محصولات دریایى (ماهى و میگو) و شیره خرما و ارده از سوغاتى این استان هستند.خرما، حلوای مسقطی، ارده، حلوا راشی، حلوای سنگک، خارک پخته، انواع ماهی و میگو، عروسک ها و کالاهایی تزئینی صدفی و انواع حصیرها و سبد های بافته شده از برگ درخت نخل از سوغاتی های استان بوشهر می باشد.



سوغاتی‌های استان ایلام
مهمترین سوغات محلی استان ایلام عبارتند از:
روغن حیوانی و کره محلی با طعم بسیار لذیذ
عسل کوهی و ناب مناطق سورگه و شلم
کشک، کنجدو گردو
ترخینه، که با توجه به مواد به کار رفته در آن درمان بسیار خوبی برای سرما خوردگی است
سقز محلی (شیره درخت بنه) که به وفور در کوه ها ی استان وجود دارد
شیرینی پژی بر ساق، شیرینی کله کنجی، شیرینی کاک
حلوائی بگل (ترکیبی از پودر کشک و خرما)
کله کنجی، گمکه، جاجیم، نمد، سیاه چادر.
از مهمترین صنایع دستى دیگر استان جاجیم بافى، نمد مالى، گیوه بافى، فرنجى مالى، قتره بافى، صنایع چوبى نیز از جمله ملزومات ورزشى و خانگى است که بدست هنرمندان ایلامى‌ها ساخته می‌شود.



سوغاتی‌های استان اصفهان
اصفهان همیشه از مراکز مهم صنعت قلمزنی‌ ایران بوده‌ و هست و بیشترین‌‌ تعداد کارگاه‌های صنایع‌ دستی اصفهان را کارگاه‌های قلمزنی‌ مس‌ و برنج‌ تشکیل می‌دهند و ‌تعداد شاغلین این‌ رشته نسبت به‌ سایر رشته‌ها زیادتر است‌.علاوه بر صنایع دستى، شیرینى گز و پولکى اصفهان و گلاب قمصر کاشان از سوغاتى‌هاى مشهور استان اصفهان است. یکی از معروفترین سوغات اصفهان گز می‌باشد مواد اولیه این شیرینی مطبوع و مشهور که گز انگبین باشد، در اطراف این شهر به عمل می‌آید.از دیگر سوغات اصفهان باید به خاتم، مینا، گچبری، گره چینی، قلمدان سازی، کاشیکاری، خوشنویسی، مسگری، منبت‌کاری، نقاشی، نقاشی باستانی، معرق، صحافی، سفالگری، مینیاتور و قالی بافی اشاره کرد



بقیه در ادامه . . . .
















برای نویسنده این مطلب mahshid تشکر کننده ها: 6
Hawre (پنج شنبه ارديبهشت ماه 4, 1393 7:12 pm), Noha (يکشنبه فروردين ماه 31, 1393 11:32 am), bahar (يکشنبه فروردين ماه 31, 1393 2:37 pm), somayeh (شنبه فروردين ماه 30, 1393 8:06 pm), yosra69 (شنبه فروردين ماه 30, 1393 10:04 pm), فرمیسک (شنبه فروردين ماه 30, 1393 4:30 pm)
رتبه: 42.86%
 
نماد کاربر
mahshid
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 101
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 21, 1392 4:24 pm
تشکر کرده: 26 بار
تشکر شده: 179 بار
امتياز: 1830

Re: سوغاتی هر شهری چیه ؟

پستتوسط فرمیسک » شنبه فروردين ماه 30, 1393 4:32 pm

سلام کاربر گرامی ممنون از این پست با ارزش...

آنچه که هستی هدیه خداوند است به تو

و آنچه می شوی هدیه توست به خداوند

پس بی نظیر باش.

برای نویسنده این مطلب فرمیسک تشکر کننده ها: 2
Hawre (پنج شنبه ارديبهشت ماه 4, 1393 7:12 pm), mahshid (يکشنبه فروردين ماه 31, 1393 12:37 pm)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
فرمیسک
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 250
تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد ماه 30, 1391 11:30 pm
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 579 بار
تشکر شده: 480 بار
امتياز: 2270

Re: سوغاتی هر شهری چیه ؟

پستتوسط mahshid » يکشنبه فروردين ماه 31, 1393 1:27 pm


سلام کاربرفرمیسک ممنون

سوغاتی‌های استان اردبیل

استان اردبیل سوغاتی‌های فراوانی دارد و معروف‌ترین آنها عبارتند از: سرشیر، عسل، کره، حلوای سیاه، آبنبات، شیرینی‌های محلی و تخمه آفتابگردان.انواع فرش، مسند، شال، ورنی، گلیم، جاجیم، اشیا سفالی، چوبی و فلزی و … هنرمندانه همراه با نقش و نگارهای زیبا از جمله صنایع دستی استان اردبیل به حساب می‌آیند.



سوغاتی‌های استان آذربایجان‌غربی

سوغات این استان عبارتند از: صنایع چوبی، انواع قالی و بافته‌های دستی شامل گلیم، دستکش، شال گردن، کلاه، عرقیات از جمله عرقیات گیاهی، عرق بیدمشک، بادرنجبو، عرق نعناع، گلاب، انواع نقل، گردو و بیدمشک، حلوای گردو و حلوای هویج، انواع محصولات باغی و کشاورزی شامل انگور، سیب درختی، عسل، لبنیات، کشمش، نقل بیدمشک، حلوای گردو، بافتنی های دستی، صنایع چوبی و ریزه کاری فرشهای دستباف و …معرق کاری نیز از صنایع دستی مهم این استان است.





سوغاتی‌های استان آذربایجان‌شرقی
در بخش صنایع دستی می‌توان به قالی‌های دستباف و تابلوفرش‌های نفیس و بی‌نظیر اشاره کرد. نقره کاری یا حکاکی روی نقره، نقره کوبی، چاپ کلاقه‌‌ای اسکو یا باتیک که یکی از روش‌های چاپ روی پارچه است و شامل انواع روسری، لباس، رومیزی، شال گردن و تابلوهای دیواری، ورنی بافی اهر و  ارسباران (ورنی های پشمی، ورنی پشمی ابریشمی، ورنی کف ابریشم و ورنی ابریشم خالص)، محصولات چرمین تبریز (کیف، کفش، پوشاک و برخی اقلام خانگی)در دسته خوراکی ها نیز قورابیه، نوقا، میانپر، لاتیقوم (راحت الحلقوم)، ریس، شیرینی کنجدی، سوجوق، باسلیق، شکلات تسبیحی، عسل و دوشاب در بخش خوراکی های شیرین و نیز پنیر لیقوان، ترشی زغال اخته و آجیل تبریز در سایر ذائقه های می تواند سوغاتی خوبی برای مسافران این استان باشد.







کرمانشاه
کرمانشاه : روغن کرمانشاهی و شیرینی کاک و نان برنجی ،گیوه





یزد
قطاب، پشمک، باقلوا، کیک یزدی، لوزهای پنجگانه، حاجی بادام، سوهان، اردهیزد: قطاب، پشمک، باقلوا، ترمه و کیک یزدی
ميبد: زيلو، سفال اردكان: ارده، پسته بافق: حصير و بوريا تفت: گيوه





بقیه در ادامه . . . .








برای نویسنده این مطلب mahshid تشکر کننده ها: 4
Hawre (پنج شنبه ارديبهشت ماه 4, 1393 7:13 pm), Peshang (يکشنبه فروردين ماه 31, 1393 5:40 pm), bahar (يکشنبه فروردين ماه 31, 1393 2:37 pm), somayeh (يکشنبه فروردين ماه 31, 1393 2:46 pm)
رتبه: 28.57%
 
نماد کاربر
mahshid
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 101
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 21, 1392 4:24 pm
تشکر کرده: 26 بار
تشکر شده: 179 بار
امتياز: 1830

Re: سوغاتی هر شهری چیه ؟

پستتوسط mahshid » پنج شنبه ارديبهشت ماه 4, 1393 4:24 pm


استان فارس

لارستان: مسقطی
شيراز: آبلیمو، آبغوره، شراب، عرقیات، نان یوخه، صنایع دستی، کلوچه و مسقطی
استهبان: انجیر، زعفران، مویز، شیره انگور، کماچ
داراب: گلاب، آبلیمو، خرما، لیمو، پرتقال و دارابیو(انجیر)
جهرم: خرما، آبليمو





سوغات استان قم

فرش ابریشم: فرش ابریشم دستباف قم از نفیس ترین صنایع دستى است که از نظر رنگ آمیزى و طرح و نقشه اصیل ایرانى و کیفیت طرفداران بسیارى دارد.
سفال و سرامیک: این هنر دستى، با سابقه دیرینه خود در طرح هاى خاص خود طرفداران زیادى در داخل و خارج از کشور دارد.
منبت کارى چوب: نقوش و طرح هاى زیبایى است که روى انواع میز و صندلى و صنایع چوبى کنده کارى مى گردد
و این صنعت دستى در قم به دست استادکارانى بسیار ماهر و زبردست ساخته مى شود.



استان کرمان

قالى کرمان که از نظر بافت و طرح بسیار زیبا و منحصر به فرد است از مهمترین صنایع دستى کرمان و ایران است. پته دوزى نیز که نوعى سوزن دوزى است در کرمان رواج دارد.خوراکی هایی چون پسته، قاووت، کماچ سهن، سمنو، کلمپه و خرمای بم از سوغاتی های این استان به شمار می روند. علاوه بر این اهل هنر می توانند از انواع پته، قالی، گلیم، شیریکی پیچ، کارهای قلمزنی، ظروف مسی آن بهره ببرند. در جوار این مقوله های متنوع، باید از داروها و گیاهان دارویی چون زیره، حنا، سدر و کتیرا نیز نام برد .





استان مرکزی

مرکزی : انواع مواد خوراکی از جمله انار انگور ،لبنیات، کشمش ،گردو، بادام، شیره انگور است و صنایع دستی مانند انواع فرش و قالیچه گلیم، معرق و گیوه
دليجان: جوز قند، نبات، حلوا شکری
محلات: گل، حلوا






استان قزوین

قزوین : جعبه های آینه دار ، باقلوا و شیرینی‌جات محلی، بادام، پسته، فندق، انگور، کشمش، انار سنگان، سیب، زردآلو، ذغال اخته



سوغات استان گيلان

آستارا: حصير، سفال، نمد
انزلي: انواع ماهیان خزری ، انواع سبزیجات محلی، زیتون، سیر و
رشت: برنج، رشته خوشكار، ابريشم، نان برنجي، سفره، زيرانداز، زنبيل
رودبار: زیتون
ماسوله: چوموش دوزی یا چارق دوزی
لاهيجان: کلوچه، چای














برای نویسنده این مطلب mahshid تشکر کننده ها: 3
Hawre (پنج شنبه ارديبهشت ماه 4, 1393 7:13 pm), bahar (پنج شنبه ارديبهشت ماه 4, 1393 10:52 pm), yosra69 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1393 6:34 pm)
رتبه: 21.43%
 
نماد کاربر
mahshid
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 101
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 21, 1392 4:24 pm
تشکر کرده: 26 بار
تشکر شده: 179 بار
امتياز: 1830

Re: سوغاتی هر شهری چیه ؟

پستتوسط Hawre » پنج شنبه ارديبهشت ماه 4, 1393 7:59 pm

مطلب بسیار جالبی بود.

خیلی ممنون خواهر بزرگوار


برای نویسنده این مطلب Hawre تشکر کننده ها:
mahshid (شنبه ارديبهشت ماه 6, 1393 2:40 pm)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
Hawre
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 183
تاريخ عضويت: چهارشنبه مرداد ماه 26, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 614 بار
تشکر شده: 258 بار
امتياز: 1360

Re: سوغاتی هر شهری چیه ؟

پستتوسط mahshid » شنبه ارديبهشت ماه 6, 1393 3:13 pm



ممنون کاربر:Hawre

سوغات استان هرمزگان
سبدبافى و حصیربافى در منطقه میناب و بشاگرد رواج فوق العاده اى دارد. گلابتون دوزى که در مناطق مختلف به زردوزى، کم دوزى، کمه دوزى، کمان دوزى و برودرى دوزى شهرت دارد. در این نوع دوزندگى که جنبه تزئینى دارد، رشته هاى باریک زر و سیم بکار مى رود. اطراف بندر لنگه، بندرعباس و میناب از مراکز عمده تولید آن در استان است.از سوغاتيهاى استان ميتوان به انواع محصولات دريايى، خرما و مركبات اشاره كرد كه از شهرت بالايى نيز برخوردارند.







سوغات استان سيستان بلوچستان
سیستان و بلوچستان : حصیر ، سوزن دوزی و خامه دوزی و سفالينه
زاهدان: ادویه‌های محلی، میوه‌های گرمسیری مانند انبه، پاپایا، صنایع دستی، نان‌ها
سراوان: سفال





سوغات استان همدان
همدان: کیف، کفش، کمربند چرمی
تویسرکان: گردو(بهترین گردوی ایران)، آلو بخارا، سماغ، بادام، نقل،نبات، منبت(بهترین منبت ایران)
لالجين: سفالینه






سوغات استان مازندران

مازندران : برنج، مرکبات، مرباها و ترشیجات،کلوچه، گلیم ، جاجیم ، ظروف سفالی، ظروف و مجسمه های چوبی و نمد







سوغات استان لرستان
لرستان : عسل ، سیاه چادر، قالی، گلیم، چیت، جاجیم
بروجرد: کلوچه روغنی
خرم آباد:نان ساجي، كاك، گليم، ماشته ياجاجيم، ترخينه، عسل، روغن حيواني، نان آردي






سوغات استان گلستان
فرش ترکمنی، قالیچه، پشتی، قارچین، گلیم، نمدبافی، گلدوزی، سوزن دوزی، ابریشم دوزی بر پارچه، زیور آلات ترکمنی ، آلات موسیقی، سبد بافی، ریسندگی و بافندگی الیاف، پارچه بافی و تولید وسایل چوبی، شال و روسری ترکمنی و خاویار
گرگان: نان خرمایی، حلوا اماج







سوغات استان كهكيلويه و بويراحمد
کهكیلویه و بویراحمد: قالی گبه گلیم گچمه (که ترکیبی از گلیم و قالی است) جاجیم و خورجین
ياسوج: قالی و گلیم، قالیچه های متنوع، گچه ،خورجین، نمد ،سفره محلی ،سیاه چادر ، توبره و جاجیم و گبه ، جاقرآنی



سوغات استان كردستان
کردستان : فرش، گلیم، سجاده، نمد، نازک‌کاری، زیورآلات کردی و آلات موسیقی
مريوان: روغن حيواني، رب انار
سنندج: شيريني گزانگین






سوغات استان سمنان
سمنان : شیرمال و کماج ،انواع جاجیم، قالی، گلیم، قالیچه، سفره‌های قلمکار، سفال سرامیک و نمد
دامغان: پسته
شاهرود: قیسی، برگه، انگور و آبنبات، ظروف مرصع كاري شده و سفال



















برای نویسنده این مطلب mahshid تشکر کننده ها: 2
bahar (يکشنبه ارديبهشت ماه 6, 1393 12:23 am), yosra69 (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1393 6:34 pm)
رتبه: 14.29%
 
نماد کاربر
mahshid
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 101
تاريخ عضويت: دوشنبه بهمن ماه 21, 1392 4:24 pm
تشکر کرده: 26 بار
تشکر شده: 179 بار
امتياز: 1830

Re: سوغاتی هر شهری چیه ؟

پستتوسط zahrapouran » دوشنبه شهريور ماه 27, 1396 5:28 pm

کاربرد صندلی‌های پاف در دکوراسیون داخلی


پاف در واقع نوعی مبل است که ظاهری شبیه به کوسن دارد اما در ابعادی بزرگ‌تر و با وزنی سنگین‌تر و قالبی‌تر ساخته می‌شود . مبلمانی بدون پشتی و تکیه‌گاه با روکشی سراسر از پارچه که در فرهنگ غربی بیشتر برای راحتی روبروی مبل و در زیر پای افراد قرار می‌گیرد . البته امروزه طراحان با ایده‌هایی جدید از پاف به‌عنوان صندلی، چهارپایه و حتی میز جلو مبلی نیز استفاده می‌کنند .


نکته جالب درباره پاف کاربرد آن در دکوراسیون‌های مختلف است . از آنجایی که جلوه یک پاف تنها به طرح پارچه ، حجم و ابعاد آن وابسته است طراحان مبلمان گاه برای پاف یک چارچوب چوبی در نظر می‌گیرند که در زیر پارچه پنهان می‌ماند و از بیرون دیده نمی‌شود . تحول در پاف ها به همین‌جا خلاصه نمی‌شود و در برخی برندها درزیر نشمنگاه یک سه‌پایه یا چهارپایه نیز استفاده می‌شود که زیبایی محصول را بیشتر می کند .


پاف اگرچه مبلمانی امروزی به شمار می‌رود اما با ورود به ایران شکل و ظاهر آن دستخوش تغییرات شد و حتی با طرح‌های سنتی و روکش‌هایی از گلیم و جاجیم توانست در دکوراسیون‌های کاملاً قدیمی و سنتی نیز برای خود جا باز کند . پاف ها طرفداران خاص خود را دارند و به مبلمانی تبدیل شده‌اند که علیرغم سادگی می‌توانند به‌راحتی فضا را از یکنواختی خارج کنند .





تفاوت میان پاف ، میز عسلی و اتومن (Ottoman) :


علیرغم تشابه ابعاد و کاربرد پوف، میز عسلی و اتومن ، تفاوت‌های ساختاری در میان آنها وجود دارد که آگاهی از آنها می‌تواند در هنگام خرید به شما کمک کند . یک میز عسلی معمولاً به‌طور کامل از چوب ، فلز یا شیشه ساخته می‌شود . با این وصف در رنگ نیز دارای محدودیت است و به‌سختی می‌توان آن را با رنگ‌های به کار رفته در منازل ترکیب کرد .

حال آنکه پاف ساختاری پارچه‌ای دارد که اگرچه در برخی از آنها از قالبی چوبی استفاده می‌شود اما با نمای پارچه و تنوع رنگ و طرح فراوان به‌راحتی با هر دکوراسیونی منطبق می‌گردد . از سوی دیگر ساختار چوبی میز عسلی هر قدر که محکم باشد برای نشستن طراحی نشده و مکان راحتی هم به نظر نمی‌رسد در حالی که پاف عملاً برای نشستن و راحتی افراد طراحی می‌شود .


اتومن ها ظاهری شبیه‌تر به پاف دارند اما در قسمت پایه معمولاً با پاف متفاوت می‌شوند . پاف معمولاً فاقد پایه است و در صورت نیاز یک پایه یک‌تکه و هم‌اندازه با ابعاد خود دارد . در حالی که اتومن از پایه‌های چوبی برخوردار است و علیرغم ایجاد راحتی برای نشستن از ظاهری نرم و منعطف مانند پاف برخوردار نیست . در واقع طراحان تمایل دارند اتومن ها پس از ساخت ظاهری شبیه به مبلمان واقعی پیدا کنند . در نتیجه کاربرد اتومن ها نیز کمی محدود می‌شود و استفاده از آنها در دکوراسیون‌های مختلف بخصوص در کنار مبل‌های راحتی که از پایه برخوردار نیستند کمی مشکل است . افزون بر این اتومن ها را نمی‌توان همانند پاف در گوشه و کنار قرار داد و تنها در صورت نیاز از آنها استفاده نمود . در واقع ظاهر مبلمان مانند اتومن موجب می‌شود تا نتوان آنها از دکوراسیون منازل حذف کرد .






کاربرد صندلی‌های پاف :



فضای مشترک :


پاف برای آپارتمان‌ها و خانه‌های دارای پلان اپن که در آن‌ها برای چند فضا ، یک مکان نشستن واحد تعریف شده مناسب است . برای مثال وقتی اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی مشترک باشند ، استفاده از پاف در دکوراسیون داخلی بسیار مناسب است زیرا مبل‌ همه‌کاره‌ای است که در چنین فضاهایی می‌تواند به‌عنوان صندلی مهمان استفاده شود. یا می‌توان آن‌ را به دیوار تکیه داد و باقرار دادن چند بالشت‌ روی آن تبدیل به یک کاناپه می‌شود .



محلی برای استراحت پاها  :


هدف اصلی از ساخت پاف ، محلی برای گذاشتن پاها است و این سنت قدیمی هرگز تغییر نمی‌کند . باتوجه به فضایی که دراختیار دارید، می‌توانید پاف مناسب را تهیه کنید. پاف در اندازه‌های مختلف از قبیل اندازه‌ی یک مبل‌ کوچک و پهن ، مربعی و در اندازه‌های بسیار کوچک موجود هستند .



جذابیت بصری :


پاف با انواع و اشکال هندسی مختلف دارای تنوع و جذابیت بصری زیادی است . مثلا بعضی پاف‌ها که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر تشکیل یک دایره را می‌دهند را در نظر بگیرید . وقتی از هم جدا می‌شوند ، تشکیل 4 صندلی با اندازه‌های مساوی را می‌دهند. پاف‌های دایره‌ای و مارپیچ را می‌توان به‌عنوان مکانی برای داشتن مکالمه‌های جالب و جذاب برای دکوراسیون داخلی درنظر گرفت .



مبل‌های تاشو :


اگر می‌خواهید در استفاده از فضا صرفه‌جویی کنید ، استفاده از پاف تاشو ایده بسیار خوبی در طراحی دکوراسیون داخلی است . مبلمان تکی یا نیمکت‌ها که زیر آن‌ها چرخ‌ها یا غلتک‌های کوچکی تعبیه شده‌ ، انتخاب‌های بسیار مناسبی هستند . وقتی نیازی به نشستن روی آن‌ها نباشد ، می‌توان آن را زیر میز جمع کرد و از آن‌پس پاف کاربرد متفاوتی خواهد داشت .



استفاده از آن‌ها به‌عنوان میز وسط :


به میز کم ارتفاعی که جلوی مبلمان قرار می‌گیرد و اشیای مختلفی روی آن قرار می‌گیرد، میز وسط گفته می‌شود . پاف‌ها در سال‌های اخیر بزرگ‌تر شده و تبدیل به وسایل چندمنظوره‌ای شده‌اند که می‌توان از آن‌ها به عنوان میز وسط نیز استفاده کرد . پاف را می‌توان به‌عنوان میزی برای قرار دادن مجلات یا ست چایخوری استفاده کرد .



دوست کودکان :


پاف‌هایی که تشک روی آن‌ها جدا می‌شود را می‌توان روی زمین گذاشت تا بچه‌ها بتوانند درحالی که روی زمین نشسته‌اند به‌راحتی روی آن بازی کنند . می‌توان برای بازی‌های تخته‌ای و یا بازی با دوستان از اوتمن‌های بزرگ‌تر استفاده کرد ، بدین صورت دیگر نیازی به اشغال کردن و به‌هم ریختن میز ناهارخوری یا فضای خانه نیست .



انتخاب رنگ :


برای رسیدن به یک ترکیب رنگ آسان ، می‌توانید یکی از رنگ‌های دیوارها ، تابلوها یا پارچه‌ها و رومیزی‌های موجود در خانه را انتخاب کرده و آن رنگ را به‌عنوان رنگ مکمل ، در ترکیب رنگ‌های پاف خود استفاده کنید . رنگ پاف می‌تواند کاملا منطبق با رنگ دیگر مبلمان خانه باشد و یا رنگ مکمل آن‌ها باشد .



کاربرد تزئینی :


باور کنید یا نه ، امروزه پاف نقطه‌ی کانونی و مورد توجه خانه و اتاق‌ها به حساب می‌آیند و جزو المان‌هایی از دکوراسیون داخلی است که همه‌ی چشم‌ها را به سمت خود جذب می‌کنند . امروزه پاف را با پارچه‌های تافته یا پارچه‌های زربافت و گران‌بها می‌سازند . البته باید سبک و طراحی پاف را بر اساس دکوراسیون داخلی منزل‌تان انتخاب کنید . این شمایید که تعیین می‌کنید که یک پاف تا چه حد جذاب و خیره‌کننده باشد .



فقط برای دراز کشیدن و استراحت کردن :


پاف آن‌قدر راحت است که در بعضی از خانه‌ها روی آن‌ دراز کشیده و چرت می‌زنند . اگر می‌خواهید محیطی برای چرت زدن داشته باشید ، پاف‌های بسیار بزرگ را انتخاب کنید که بتوانید روی آن‌ها دراز کشیده و لذت ببرید .پاف هم‌زمان می‌تواند به‌عنوان جایی برای نشستن و گپ زدن باشد .










عضويت  / ورود

دکوراسیون منزل و محل کار خود را به ما بسپارید
کاغذ دیواری ، پارکت لمینیت ، پرده کرکره ، کفپوش<o:p></o:p>

از خانه یا محل کار خود خسته شده ای ؟! نگران آن نباشید ، آن را به

عضويت  / ورود

بسپارید .<o:p></o:p>

ما در طراحی و اجرای دکوراسیون منزل و محل کار با جدیدترین متریال های روز دنیا شما را همراهی میکنیم.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

شما هم با تیم پیمانساز همراه شوید تا رنگ زیبایی به منزل خود دهید<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>












zahrapouran
کاربر سایت
کاربر سایت
 
پست ها : 1
تاريخ عضويت: دوشنبه شهريور ماه 27, 1396 5:21 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0


بازگشت به فرهنگ و هنر

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان