در این بخش مقالات در زمینه دینی قرار داده می شود
مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar
توسط bahar » چهارشنبه مرداد ماه 29, 1393 2:49 pm
لعنت ونفرین بمعنی دورشدن از رحمت خداست،
نفرین کردن شخص یاحتی حیوانات وبقیه موجودات کارشایسته ای نیست
ودرروایات اسلامی ازاین عمل ممانعت شده است،
حضرت عایشه(رض)می فرماید:
رسول خدا(ص)هرگز مسلمانی راجهت انتقام ازخودنفرین نفرمود
مگراینکه حرمات الهی نقص میگردید.
ابوهریره(رض)می فرماید:به رسول خدا(ص)گفتم :
برعلیه مشرکین دعاکن فرمود:(انی لم ابعث لعانا وانمابعثت رحمه).
بااین وجود برخی افرادبه زبان قرآن ورسول رحمت نفرین شدند.
و اما نفرین شدگان . . . .
- برای نویسنده این مطلب bahar تشکر کننده ها: 3
- Ronahi (پنج شنبه مرداد ماه 30, 1393 2:05 pm), asmaa (چهارشنبه مرداد ماه 29, 1393 7:33 pm), yosra69 (دوشنبه شهريور ماه 10, 1393 9:59 pm)
-
bahar
- مدیر انجمن
-
- پست ها : 3506
- تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
- تشکر کرده: 5837 بار
- تشکر شده: 5121 بار
- امتياز: 33890
-
توسط bahar » پنج شنبه مرداد ماه 30, 1393 2:06 pm
1-رشوه دهنده و رشوه گيرنده؛
رشوه يعنى مالى كه به منظور دست يافتن به حقى نا مشروع و غير قانونى ميان دو طرف رد و بدل مى گردد .رشوه دهى و رشوه ستانى يكى از محرمات و گناهان كبيره است كه متأسفانه به سبب ضعف ايمان و انحطاط اخلاقى و ناديده گرفتن آموزه ها وتعاليم دينى در جوامع بيمار به نام و بهانه هديه و شيرينى ،شيوع پيدا كرده و افرادى از اين طريق حقوق ديگران را پايمال مى كنند و شادمانند كه توانسته اند به ثروتى باد آورده دست يابند،اما غافل از اينند كه با اين عمل ،در ليست نفرين شدگان الهى ،افزوده شده اند، عبد الله بن عمرو رضي الله عنهما مى گويد :
(لعن رسول الله صلى الله عليه وسلم الراشي والمرتشي) (ترمذى،صحيح) .
"رسول الله صلى الله عليه وسلم ،رشوه دهنده و رشوه گيرنده را نفرين نموده اند"
البته اگر شخصى ناچار باشد كه براى احقاق حق قانونى خويش مبلغى را بپردازد،معذور شمرده مى شود و گناهش تنها بر رشوه گيرنده خواهد بود .
رشوه مفاسد زير را در پى دارد:
١-موجب غضب و نفرين الهى مى گردد.
٢-موجب تضييع حقوق مردم مى گردد.
٣-زمينه سوء استفاده افرادى سودجو را فراهم مى گرداند.
٤-بركت مال وزندگى راازبين مى برد.
٥-سبب خودكامگى وتسلط افراد ناباب بر جامعه مى گردد.
بنابراين همگى بايد براى زدودن اين پديده شوم از جامعه خويش بكوشيم.
- برای نویسنده این مطلب bahar تشکر کننده ها: 3
- asmaa (سه شنبه شهريور ماه 11, 1393 12:55 pm), sondos (دوشنبه شهريور ماه 3, 1393 11:30 am), yosra69 (دوشنبه شهريور ماه 10, 1393 9:59 pm)
-
bahar
- مدیر انجمن
-
- پست ها : 3506
- تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
- تشکر کرده: 5837 بار
- تشکر شده: 5121 بار
- امتياز: 33890
-
توسط bahar » شنبه شهريور ماه 1, 1393 11:34 am
٢-كسى كه به پدر و مادر خويش دشنام دهد!
برترين و مؤكدترين حق از ميان حقوق العباد حق والدين است؛بدين سبب الله متعال حق والدين را مقرون حق خويش ذكر نموده و ما را حتى از ادنى ترين سوءادب وبى حرمتى در حد يك اف و آه گفتن به والدين بر حذر داشته است.الله متعال مى فرمايد:
" وقضى ربك أن لا تعبدوا إلا إياه وبالوالدين إحساناً إما يبلغن عندك الكبر أحدهما أو كلاهما فلا تقل لهماأف ولا تنهرهما وقل لهما قولا كريماً"
"پروردگارتان حكم نموده كه كسى غير از وى را نپرستيد وبه پدر و مادر احسان كنيد،در حدى كه اگر پدر و مادر ويا يكى از آنان را در حالت پيرى يافتي،به آنان اف نگو وبا آنان به تندى برخورد مكن و محترمانه با آنان سخن بگوى"
كسى كه اين تو صيه و حكم الهى را زيرپا بگذارد ، واز آن فراتر والدين خويش را ناسزا بگويد ،گناهى كبيره وبلكه يكى از بزرگترين گناهان كبيره ! را مرتكب گشته است رسول الله ﷺ فرمودند:
" مِنَ الْكَبَائِرِ أَنْ يَشْتُمَ الرَّجُلُ وَالِدَيْهِ ،
(ناسزاگويى به والدين از گناهان كبيره است)
صحابه گفتند :مگر ممكن است كسى والدينش را فحش و ناسزا بگويد؟!ايشان فرمودند:
" نَعَمْ ، يَسُبُّ أَبَا الرَّجُلِ فَيَشْتُمُ أَبَاهُ ، وَيَشْتُمُ أُمَّهُ فَيَسُبُّ أُمَّهُ " [ متفق عليه ] .
(بدين گونه كه شخصى،به پدر و مادر ديگرى،دشنام دهد و آن فرد متقابلا پدر و مادر اين را)!!
رسول الله ﷺ با توجه به حق عظيم والدين ،حتى كسى را كه مسبب فحش خوردن والدينش شود نفرين نموده اند،چه رسد به نگونبختى كه مستقيما پدر و مادر خويش را دشنام دهد.كسانى كه به هر دليلى موجبات و زمينه بدنامى والدين خود را فراهم كنند،بهره اى از اين نفرين خواهند داشت.از اين كه شما از اين دسته نيستيد،الله متعال را شاكر باشيد.
- برای نویسنده این مطلب bahar تشکر کننده ها: 3
- Maryam-new (شنبه شهريور ماه 1, 1393 7:21 pm), sondos (دوشنبه شهريور ماه 3, 1393 11:30 am), yosra69 (دوشنبه شهريور ماه 10, 1393 9:58 pm)
-
bahar
- مدیر انجمن
-
- پست ها : 3506
- تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
- تشکر کرده: 5837 بار
- تشکر شده: 5121 بار
- امتياز: 33890
-
توسط bahar » دوشنبه شهريور ماه 10, 1393 12:16 pm
3و 4-مردان زن نما و زنان مردنما
الله متعال بنا بر حكمت هايى زن و مرد را متفاوت از همديگر آفريده است و براساس ويژگيهاى جسمانى و استعدادهاى درونى به آنها وظايف و كارهايى متناسب را سپرده است.روزگارى مردان به مرد بودن خود افتخار مى كردند و زنان به مردانگى شوهرانشان باور داشتند،چه كسى تصور مى كرد روزى فررا برسد كه مردان از مرد بودن خود شرمنده شوند و تمام علايم مذكر بودن خود را از بين ببرند وسر و صورت و لباس و حركات و سكنات و اخلاق خود را زنانه كنند .زنان نيز كه مردانشان را اين گونه بى خاصيت يافتند بناچار شكل و قيافه مردانه به خود گرفتند.
آرى ! متاسفانه در عالمى كه زنان كارهاى مردانه مى كنند و مردان بجاى زنان آبستن مى شوند، تشخيص مرد و زن كارى است بس دشوار و شايد ناممكن !؟
رسول الله صلی الله علیه وسلم مردانى را كه لياقت مرد بودن را ندارند و در لباس و پوشاك و اخلاق و سيما خود را زن جلوه مى دهند و زنانى را كه هوس مرد بودن كرده اند و شكل و شمايل مردانه به خود گرفته اند ،نفرين كرده اند،ايشان در حديثى صحيح فرمودند:الله زنان مرد نما و مردان زن نما را نفرين كند.
عبدالقدوس دهقان ١٣٩٣/٦/١٠
- برای نویسنده این مطلب bahar تشکر کننده ها: 2
- asmaa (سه شنبه شهريور ماه 11, 1393 12:55 pm), yosra69 (دوشنبه شهريور ماه 10, 1393 9:58 pm)
-
bahar
- مدیر انجمن
-
- پست ها : 3506
- تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
- تشکر کرده: 5837 بار
- تشکر شده: 5121 بار
- امتياز: 33890
-
توسط faezin » سه شنبه شهريور ماه 11, 1393 4:42 am
جزاکم الله خیر
قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ
بگو: «ای بندگان من- که بر خویشتن زیاده روی روا داشته اید- از رحمت خدا نومید مشوید. در حقیقت ، خدا همه گناهان را می آمرزد ، که او خود آمرزنده مهربان است.
- برای نویسنده این مطلب faezin تشکر کننده ها: 2
- asmaa (سه شنبه شهريور ماه 11, 1393 12:55 pm), bahar (سه شنبه شهريور ماه 11, 1393 6:19 am)
-
faezin
- کاربر فعال
-
- پست ها : 76
- تاريخ عضويت: چهارشنبه اسفند ماه 1, 1391 12:30 am
- محل سکونت: فی ارض الله
- تشکر کرده: 64 بار
- تشکر شده: 132 بار
- امتياز: 1320
-
توسط bahar » يکشنبه دي ماه 7, 1393 11:48 pm
۵-فحش دهندگان صحابه
دشنام آنقدر زشت است و گناه دارد که خداوند متعال مسلمانان را از دشنام دادن به معبودهای مشرکین هم منع فرموده است و پیامبر هم دشنام دهنده را به عنوان انسان فاسق معرفی کردند .(سباب المسلم فسوق و قتاله کفر) کسی که دشنام به مسلمان می دهد فاسق است و در رابطه با دشنام دادن به حیوانات هم حرام است، دشنام دادن به پرندگان هم حرام است. دشنام دادن به طوفان و بادی که می وزد حرام است.دشنام دادن به زمانه حرام است، دشنام دادن به بیماری و امثال اینها همه حرام است و آخرین مطلبی هم که در این رابطه عرض شد دشنام دادن به کسانی که از دنیا رفته اند و خصوصا اصحاب و یاران پیامبر کسانی که بدون هیچگونه توقعی جان و مال شان را برای تعالی اسلام در کف اخلاص گذاشته اند و به گوشه و اکناف جهان هجرت کردند و برای رساندن اسلام و نشر آن قرآن هم حرام است.
قرآن به ما یک دعایی می آموزد که ما در رابطه با مسلمانهای گذشته و خصوصا اصحاب و یاران پیامبر باید این دعا را در حق آنها بکنیم (و الذین جاووا من بعدهم یقولون ربنا اغفرلنا و لا خواننا الذین سبقونا بالایمان و لا تجعل فی قلوبنا غلا للذین آمنوا ربنا انک روف رحیم) کسانی که بعد از مسلمانهای صدر اسلام خواهند آمد تا قیام قیامت یا حد و مرز و زمانی تعیین نشده است کسانی که بعد از آنها خواهند آمد، باید بگویند پروردگارا ما را و برادران مسلمان ما را که قبل از ما گذشته اند بیامرز خدا!یا در قلبهای ما مسلمانان کینه و عناد و دشمنی نسبت به آنها قرار مده این دعایی است که خداوند متعال به ما آموخته است که ما در حق گذشتگان این دعا را بکنیم.
پس دشنام دادن به اصحاب و یاران پیامبر که به شهادت قرآن و سنت خیر الامم هستند قطعا حرام است و یکی از بدترین آفت های زبان است و هیچ سودی برای انسان هم ندارد چون خداوند متعال در آیات مختلف می فرماید: (و الا تزر وازره وزر اخری) در روز قیامت هیچ انسانی بار گناه انسان دیگری را به دوش نخواهد کشید، در آن روز حتی نزدیکترین افراد حاضر نیستند که ذره ای از بار گناه پدر و مادر و یا خواهر و برادر و فرزندانشان را به دوش بکشند و تحمل کنند. همه از یکدیگر فرار می کنند.
پس وقتی که هیچ انسانی بار گناه دیگری را به دوش نمی کشد یا طبق فرموده خدا (تلک امه قد خلت لها ما کسبت و لکم ما کسبتم و لا تسئلون عما کانوا یعملون ) آنها امتی بوده اند که گذشته اند از این دنیا رفته اند برای آنها عمل آنها است برای شما عمل شماست هیچگاه در مورد عمل گذشتگان از شما سوال نخواهد شد.در آیه دیگر می فرماید: (لنا اعمالنا و لکم اعمالکم) اعمال ما برای ما است اعمال شما برای شما است وقتی که در مورد گذشتگان از ما سوال نخواهد شد کدام انسان عاقل است که شروع کند به بد و بیراه گفتن، یا ارزیابی کردن اعمال گذشتگان که این کار را کردند یا نکردند.وقتی که از ما سوال نخواهد شد و بار گناه آنها را ما حمل نخواهیم کرد چه نیازی است که ما نسبت به گذشتگان حتی کوچکترین سخن زشتی را بر زبان جاری کنیم این در مورد عموم مومنین و صحابه بود.
- برای نویسنده این مطلب bahar تشکر کننده ها:
- pejmanava (شنبه دي ماه 13, 1393 4:50 pm)
-
bahar
- مدیر انجمن
-
- پست ها : 3506
- تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
- تشکر کرده: 5837 بار
- تشکر شده: 5121 بار
- امتياز: 33890
-
توسط bahar » شنبه دي ماه 13, 1393 4:11 pm
6:شرابخواروشراب ساز...
قال رسول الله صلی الله علیه وسلم :
«لعن الله الخمر و شاربها و ساقیها و بایعها و مبتاعها و عا صرها معتصرها و حاملها و المحموله الیه» (ابو داود)
الله لعنت کرده شراب و شرابخوار و ساقی و خریدار و کسی که برایش خریداری میشود و افشرنده و کسی که برایش افشرده میشود و حمل کننده و کسی را که برایش حمل میشود
و نیز خداوند متعال میفرماید:
( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
ای کسانی که ایمان آوردهاید! شراب و قمار و بتها و ازلام [= نوعی بختآزمایی]، پلید و از عمل شیطان است، از آنها دوری کنید تا رستگار شوید!).
امر به اجتناب یکی از محکمترین دلایل تحریم است، خداوند شراب را قرین انصاب که معبود و بتهای کفار بودند، ساخته است. بنابراین، هیچ دلیلی برای آنها که میگویند خداوند نفرموده که شراب حرام است، بلکه تنها فرموده که از آن اجتناب کنید، باقی نمانده است.در احادیث پیامبر ص برای شرابخوار وعید داده شده است، جابر رض میفرماید: حضرت پیامبر ص فرمودند که شرابخواررا از «طینة الخبال بنوشاند، گفتند: یا رسول الله «طینة الخبال» چیست؟ فرمودند: عرق یا عصارة جهنمیان».
امروزه شراب و نوشابههای مستکننده متنوعی وجود دارد و در زبان عربی و همچنین زبانهای عجمی برآن نامهای گوناگونی اطلاق میشود، مثلاً (در زبان عربی) نامهایی همچون البیره، الجعة، الکحول، العرق، الفودکا، الشمبانیا و غیره برآن اطلاق میگردد، و در این امت گروهی که پیامبر ص در مورد آنان پیشگویی کرده بودند، ظهور کرده است، ایشان فرمودند: «مردمانی از امت من تحت عناوین و نامهای دیگر، شراب مینوشند».آری، آنان با تمویه و نیرنگ آن را مشروبات روحافزا مینامند. ( يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلَّا أَنفُسَهُمْ وَمَا يَشْعُرُونَ)میخواهند خدا و مؤمنان را فریب دهند؛ در حالی که جز خودشان را فریب نمیدهند؛ (اما) نمیفهمند.).
شریعت اسلامی برای از بینبردن فتنه تلاعب و به بازیگرفتن احکام، در این زمینه ظابطهای عظیم و گویا وضع نموده است، و آن همان چیزی است که در این فرمودة پیامبر ص بیان شده است: «هر نوشیدنی مستکنندهای شراب است و تمامی نوشیدنیهای مستکننده حرام هستند». پس «هرچیزی که عقل را بپوشاند و انسان را مست کند، قلیل و کثیر آن حرام است». و هرچند نامها متفاوت باشد، اما مسمی یک است و حکم آن نیز معلوم است.
و این هم موعظهای است از پیامبر ص برای شرابخواران، ایشان فرمودند: «هرکس شراب بنوشد و مست گردد تا چهل روز هیچ نمازی از او پذیرفته نمیشود، و اگر بمیرد وارد جهنم میگردد، و اگر توبه کند خداوند توبه اش را میپذیرد، و اگر دوباره شراب بنوشد و از آن مست گردد تا چهل روز از وی هیچ نمازی پذیرفته نمیشود، و اگر بمیرد وارد جهنم میگردد، و اگر توبه کند، خداوند توبه اش را میپذیرد و اگر باز هم شراب بنوشد و از آن مست گردد تا چهل روز هیچ نمازی از وی پذیرفته نمیشود، و اگر بمیرد وارد جهنم میگردد، و اگر توبه کند خداوند توبه اش را میپذیرد و اگر بازهم شراب بنوشد شایسته است که خداوند او را در روز قیامت از «رَدْغَة الخبال» بنوشاند، پرسیدند: یا رسو الله «ردغة الخبال» چیست؟ فرمودند: عصاره جهنمیان».
اگر حال شرابخواران اینگونه است، پس حال کسانی که چیزهایی بدتر از شراب استعمال میکنند و به مواد مخدر اعتیاد دارند، چه خواهد بود؟
- برای نویسنده این مطلب bahar تشکر کننده ها:
- pejmanava (شنبه دي ماه 13, 1393 4:50 pm)
-
bahar
- مدیر انجمن
-
- پست ها : 3506
- تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
- تشکر کرده: 5837 بار
- تشکر شده: 5121 بار
- امتياز: 33890
-
توسط bahar » شنبه بهمن ماه 4, 1393 2:48 pm
٧-کسی که خالکوبی کندوخالکوبی شود.
پیامبرصَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ زنی را که عمل وصل موها را انجام می دهد و زنی را که از دیگران می خواهد این عمل را برایش انجام دهند و زنی که موهای صورت زنان را می گیرد و زنی که موهای صورتش گرفته می شود و زنی که خالکوبی می کند و آنکه خالکوبی می شود را لعنت کرده است. (بخاری(4884) و مسلم (2122-2125)) .
۸ ) کسی که بی جهت حیوانات را بکشد:
سعید بن جبیر می فرماید: با ابن عمر از کنار جوانانی می گذشتیم آنها مرغی را بسته بودند و به سوی آن تیراندازی می کردند ابن عمر آنها را متفرق کرد و فرمود: چه کسی این عمل را انجام داده است، رسول خدا این کار را نفرین کرده است. (بخاری)
-
bahar
- مدیر انجمن
-
- پست ها : 3506
- تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
- تشکر کرده: 5837 بار
- تشکر شده: 5121 بار
- امتياز: 33890
-
توسط bahar » يکشنبه بهمن ماه 4, 1393 12:41 am
9:مجسمه ساز و تصویر گر
حديث ابی جحيفه رضی الله عنه از پيامبر صلی الله عليه وسلم که میگويد:
« أنه لََعَن آکل الربا وُموِکلَهُ و لعن الُمَصِّور»بخاری (٬2086.2238)
«پيامبر صلی الله عليه وسلم دهنده و گيرنده ی ربا و تصوير ساز را لعنت فرمود.»
اصل اين است که تصويرموجودات زنده اعم از حيوان يا انسان حرام است. خواه به شکل مجسمه باشديا نقاشی بر کاغذ٬ پارچه يا ديوار و يا با دوربين عکاسی. زيرا احاديث صحيحی از پيامبر صلی الله عليه وسلم روايت شده است که از کشيدن تصوير نهی نشده٬ و انجام دهنده ی آن را لعنت نموده و به عذاب دردناک وعده داده است.احاديثی که بر حرمت تصوير دلالت دارند٬ عبارتند از: حديث عبدالله بن عمررضی الله عنه که میگويد: رسول الله صلی الله عليه وسلم فرمود:
« إَِّن الَِّذيَن يَْصنَُعوَن هَِذِه الُّصَوَر يَُعَّذبُوَن يَْوَم اْلقِيَاَمِة٬ و يُقَاُل لَهُْم: أَْحيُواَماَخلَْقتُْم»بخاری (5951) – مسلم (2108).
« کسانی که اين تصاوير را میسازند در قيامت عذاب داده میشوند و به آنان گفته میشود آنچه را که ساخته ايد زنده کنيد.»
و نيز حديث عبدالله بن مسعود رضی الله عنه که میگويد: از پيامبر صلی الله عليه وسلم شنيدم که فرمود:
« إَِّن أََشَّد النَّاِسَ عَذابًا يَْوَم اْلقِيَاَمِة اْلُمَصِّوُروَن »بخاری (5950) – مسلم (2109).
«معذبترين مردم در روز قيامت کسانی هستند که تصوير می کشند.»
حديث ابن عباس رضی الله عنه که میگويد: از پيامبر صلی الله عليه وسلم شنيدم که فرمود:
«َمْنَ صَّوَرُصوَرةً فِی الُّدْنيَاُکلَِّف يَْوَم اْلقِيَاَمِة أَْن يَْنفَُخ فِيهَا الروَحَ و لَْيَس بِنَافٍِخ» بخاری(5963) مسلم(2110).
« هر کس در دنيا تصويری بسازد. روز قيامت وادار به دميدن روح در آنمیشود. در حالی که توان اين کار را ندارد.»
حديث ديگری از ابن عباس رضی الله عنه که میگويد: پيامبر صلی الله عليهوسلم فرمود:
«ُکُّلُ مَصِّوٍر فِی النَّاِر يَْجَعُل لَهُ بُِکِّلُ صوَرٍةَ صَّوَرهَا نَْفًسا فَتَُعِّذبُهُ فِیَ جهَنََّم » بخاری(2225) مسلم(2110).
« هر کسی که تصوير می سازد در آتش است. در قبال هر تصوير برای اوجانی داده میشود تا در جهنم عذاب شود.»
-
bahar
- مدیر انجمن
-
- پست ها : 3506
- تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
- تشکر کرده: 5837 بار
- تشکر شده: 5121 بار
- امتياز: 33890
-
توسط bahar » جمعه بهمن ماه 9, 1393 12:17 am
10) کسی که به خاطر غیر خدا ذبح کند
عن اميرالمومنين علي ابن ابيطالب رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلي الله عليه و أله وسلم: (لعن الله من ذبح لغیر الله)(از امیر المومنین علی این ابیطالب رضی الله عنه روایت است که گفت: رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: الله لعنت نموده است کسی را که برای غیر الله ذبح کند) رواه مسلم
ذبح و قربانی کردن عبادت است، چنانچه الله جل جلاله به آن امر نموده است:(فصل لربک و انحر) (پس خاص برای پروردگارت نماز گذار و خاص برای او تعالی قربانی کن) الکوثر-2
قُلْ إِنَّ صَلَاتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ لَا شَرِيكَ لَهُ ۖ وَبِذَٰلِكَ أُمِرْتُ وَأَنَا أَوَّلُ الْمُسْلِمِينَ (الانعام -162و163)بگو: یقیناَ نماز من و قربانی من و زندگی من همه و همه خاص برای الله بوده که پرورندۀ جهان و جهانیان است، هیچ شریک و مانندی خداوند را نیست و به توحید و یکتاپرستی مأمور شده ام و از همه اولاتر فرمان بردار و تسلیم پروردگار یگانه هستم
وخوردن هر چیزی که بنام غیر الله ذبح شود حرام است حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ(مائده :3)ای مؤمنان بر شما حرام است خوردن گوشت مردار، خون(جاری)، گوشت خوک، و حیواناتی که به هنگام ذبح نام غیر خدا بر آنها برده شود و به نام دیگران سر بریده شوند
-
bahar
- مدیر انجمن
-
- پست ها : 3506
- تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
- تشکر کرده: 5837 بار
- تشکر شده: 5121 بار
- امتياز: 33890
-
توسط bahar » جمعه بهمن ماه 10, 1393 7:23 am
11) دزدان :
- حدثنا : موسى بن إسماعيل ، حدثنا عبد الواحد ، حدثنا : الأعمش ، قال : سمعت أبا صالح ، قال : سمعت أبا هريرة قال : قال رسول الله (ص) : لعن الله السارق يسرق البيضة فتقطع يده ويسرق الحبل فتقطع يده.صحيح البخاري - الحدود - قول الله : السارق والسارقة - رقم الحديث : ( 6301 )«خداوند نفرین کند سارقی را که با دزدیدن تخم مرغ و یا ریسمانی (بیارزش) دستش قطع میگردد
خداوند متعال میفرماید: ﴿ وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُوا أَيْدِيَهُمَا جَزَاءً بِمَا كَسَبَا نَكَالًا مِّنَ اللَّهِ وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ) ایه 38 سوره مبارکه المائده .دست مرد دزد و زن دزد را، به کیفر عملی که انجام دادهاند، بعنوان یک مجازات الهی، قطع کنید! و خداوند توانا و حکیم است.
سرقت از حجاج بیت الله الحرام بدترین نوع سرقت است، سارقانی که در آن مکان مقدس مرتکب سرقت میشوند به حدود شعایر الهی هیچ اهمیتی قایل نیستند، پیامبر ص در داستان صلاة الکسوف فرمودند: «هنگامی که من اندکی به عقب برگشتم آتش جهنم را جلوی رویم آوردند و از ترس این که مبادا شعلههایش به من برسد اندکی به عقب برگشتم، در آن لحظه شخصی را که با عصا سرقت میکرد در آتش دیدم که رودههایش بیرون آمده بود، آن شخص با عصای خود که یک طرفش قلابمانند بود، وسایل حجاج را میدزدید، اگر حاجی متوجه میشد، میگفت که این چیز به عصای من گیر کرده است و اگر متوجه نمیشد آن چیز را با خود میبرد
-
bahar
- مدیر انجمن
-
- پست ها : 3506
- تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر ماه 15, 1390 12:30 am
- تشکر کرده: 5837 بار
- تشکر شده: 5121 بار
- امتياز: 33890
-
بازگشت به مقالات متنوع دینی
کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان