نکات جالب درباره بانکوک تایلند

در این بخش مطالب متفرقه مربوط به زمینه دینی قرار داده می شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar

نکات جالب درباره بانکوک تایلند

پستتوسط amirali96 » چهارشنبه مرداد ماه 31, 1397 3:37 pm


عضويت  / ورود
: بانکوک، شهر بزرگ و بسیار شلوغی  در تایلند بوده که بین توریست ها و گردشگران دنیا شناخته شده و بسیار مهم است. این شهر به خاطر داشتن رستوران های شیک و بسیار، مراکز خرید بزرگ و بازارهای شلوغ، طبیعت بکر و سازه های سنتی و باستانی یکی از معروف ترین شهرها بین توریست ها و گردشگران

عضويت  / ورود
است. این شهر جاذبه های تفریحی و تجاری بسیاری دارد. اگر برای تابستان خود برنامه سفر به این شهر تایلند را دارید، بد نیست نکاتی جالبی را درباره آن ها بدانید :

بانکوک بلندترین اسم را بین شهرهای جهان دارد
نام بانکوک به عنوان یکی از طولانی ترین و نام و بیشترین تعداد حروف در نام در کتاب رکورد جهانی گینس به ثبت رسیده است. نام کامل بانکوک به صورت زیر است که به صورت کامل رو به روی ساختمان اداری شهر نوشته شده است :
“‏Krung Thep Mahanakhon Amon ‎Rattanakosin Mahinthara Yuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet ‎Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit‏”.‏ ‏

بانکوک بزرگ ترین بازار آخر هفته در جهان را دارد
این بازار که چاتوچاک نام دارد، آخر هفته ها در قسمت مرکزی شهر بانکوک برگزار می شود. بازار بزرگ چاتوچاک 27 قسمت داشته و مساحتی به وسعت یازده هکتار را به خود اختصاص میدهد، به همین خاطر است که بزرگ ترین بازار آخری هفته در جهان شناخته می شود. توریست ها و گردشگران

عضويت  / ورود
علاقه بسیار به این بازار دارند.

بانکوک درحال کوچک شدن است
با بالا آمدن سطح آب و البته ساخت و ساز و پیشرفت در سطح شهر، گفته شده که بانکوک دو الی 2.5 سانتی متر هر سال کوچک تر می شود. اگر بانکوک به همین شکل به کوچک شدن خود ادامه دهد، براساس تحقیقات، تا پانزده سال بعد به طور کلی به زیر آب فرو می رود!

بانکوک بزرگ ترین مجسمه بودا از جنس طلا دارد
بانکوک محل نگهداری بزرگ ترین مجسمه بودا با سه متر ارتفاع و پنج تن وزن است. اما چیزی که توریست ها و گردشگران

عضويت  / ورود
را به سمت این مجسمه جذب می کند، جنسی بوده که دارد. جنس این مجسمه از طلا بوده و گفته شده با ارزش 250 میلیون دلار، یکی از با ارزش ترین و بزرگ ترین مجسمه بودا در دنیاست.

میلیونرهای تایلند در بانکوک اقامت دارند
میلیونرها، یا بهتر بگویم ثروتمندان کشور تایلند، در بانکوک زندگی می کنند. بله این شهر محل زندگی ثروتمندان کشور است. از بین هر سیزده نفر در بانکوک یک نفر ثروتمند است.


amirali96
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 247
تاريخ عضويت: پنج شنبه فروردين ماه 30, 1397 10:42 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 1 دفعه
امتياز: 10

بازگشت به متفرقه

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 6 مهمان