بیوگرافی و تکنولوژی درب ریلی

این بخش به معرفی وبسایتها و وبلاگها اختصاص دارد

مديران انجمن: tarannom, CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Farhangi

بیوگرافی و تکنولوژی درب ریلی

پستتوسط mohii12 » شنبه دي ماه 8, 1397 12:37 pm




یکی از مهمترین پیشرفت های تکنولوژی که بشر به آن دست یافت اختراع درب های اتوماتیک است که امروزه انقد زیاد از درب های اتوماتیک استفاده می شود که انگار این امکانات از ابتدا زندگی در اختیار ما بوده است. مطلب جالب اینکه اولین درب ریلی درکشور یونان برای محافظت و نگهداری از یک معبد ساخته شده بود. یک سیستم هوشمند دردرب های اتوماتیک ریلی نصب شده است که این سیستم این امکان را می*دهد که از فاصله تعریف شده توسط کنترلر درب(که در سیستم برنامه ریزی شده) بدون لمس کردن در آن را ببندید یا باز کنید. در این مطلب درباره ی انواع درب های اتوماتیک و ویژگی های آن ها است را برای شما عزیزان بیان می کند.

دسته*بندی درب*های اتوماتیک

درب*های اتوماتیک به دو دسته کلی تقسیم می شوند:
1.  الکتروهیدرولیک
2.  الکترومکانیک
قابلیت این دو این است که از درب های ریلی و درب های لولایی استفاده دارند.
برای ترددهای بالا و مکان های شلوغ از درب بازکن های الکتروهیدرولیک و برای ترددهای پایین و متوسط و مکان های نسبتا خلوت از درب بازکن های الکترومکانیک براب درب ورودی استفاده می شود. ممکن است در حین استفاده از درب های اتوماتیک خطراتی رخ دهد برای جلوگیری از این خدمات بایستی از مکانیزم های امنیتی بالا استفاده کرد، اول از همه درب ها به حسگر داخلی یا Internal Sensing Device حتما مجهز باشند که اگر مانعی وجود داشته باشد موقع باز و بسته شدن جهت حرکت درب معکوس نشود، دومین مورد نیز ضروری است که مکانیزم بیرونی که همان چشم الکترونیکی یا حسگر لبه ها می باشد، اسم دیگر مکانیزم بیرونی External Mechanism است. همیشه به این نکته توجه کنید که برقراری امنیت در اولویت کارها قرار دارند.

خصوصیات درب*های اتوماتیک
- درب*های ریلی دارای تیغه*های مقاوم و دو جداره آلومینیومی که کیفیت عالی دارند واز فناوری روز دنیا بهره مندند و همچنین در رنگ و اشکال متنوع بر طبق سفارش یا نمای ساختمان می باشند.
- درب*های اتوماتیک ریلی از کرکره*های کامپونیتی شفاف تولید شدند که مقاومت بالایی دارند و ضد حریق هستند که علاوه بر داشتن کیفیت بالا طرح های زیبا و متنوعی دارند.
- این درب ها به دلیل اینکه با برق کار میکنند برای زمان قطعی برق ازسیستم برق اضطراری و خلاص کن استفاده می کنند.
- قابلیت جمع شدن سقف(SECTIONAL)، را دارند.
- این درب های اتوماتیک شامل مدل*های متنوع ای همچون میله ای، منحنی، ساده، گردان، ستونی،تلسکوپی و گارد محافظ می باشند.
- موتور قفل شونده دارند.
کاربرد درب*های اتوماتیک
-این درب های اتوماتیک به این خاطر کاربرد مهمی دارند که جایگزینی به نیروی انسانی وباعث کاهش مصرف انرژی شده شده اند.
- باعث افزایش سرعت به کارها مخصوصا در مکان های صنعتی شده اند.
-باعث افزایش رفاه و امنیت به خصوص در مراکز نظامی شده اند.

درب اتوماتیک، شیشه ای، کنترلی و کرکره ای چه ویژگی دارند؟
درب اتوماتیک شیشه ای

استفاده از این نوع درب ها نکات مثبتی دارد مثل باز شدن نرم و بی صدا، کاهش مصرف انرژی، زیبایی و امنیت بالا. درب شیشه ای اتوماتیک دارای دامنه ی وسیع محصولات است که به همین دلیل دارای انعطاف بالایی هستند و برای هر نوع وضعیت و موقعیت ها ی خاص ساختمانی نیزقابل استفاده هستند.

شاید پیش خود بگویید که این درب های اتوماتیک در زمان قطع برق از کار می افتند. در صورتی که اینگونه نیست. درب های اتوماتیک می توانند به یک باتری بک آپ مجهز شوند تا در زمان هایی که برق قطع می شود، انرژی که نیازاست تا درب ریلی
باز و بسته شود را فراهم کند. این باتری ها بعد از اینکه جریان برق به ساختمان وارد شد به صورت خودکار شارژمی شوند و برای استفاده مجدد آماده می شوند.
این نوع درب ها برای افراد مسن و ناتوان بسیار مناسب است زیرا نیازی به باز و بسته کردن درب به صورت دستی در زمان عبور از درب های اتوماتیک نیست، و به همین خاطر کاربرد زیادی در ورودی آزمایشگاه ها و مکان های استریل دارد.

استهلاک پایین این درب های اتوماتیک شیشه ای نسبت به درب های لولایی و دستی قابل مشاهده است، همچنین فضایی از پشت درب را اشغال نمی کند همچنین می توان درب با سیستم های کنترل تردد با مجهز نمود، تا مجوزی برای ورود و خروج افراد تعیین کرد.

در زمانی که حادثه ای رخ می دهد این درب های اتوماتیک ضد حریق که ممکن است برای خروج اضطراری استفاده شده باشد، می توانند ضریب امنیت را افزایش دهند.

این امکان برای درب های اتوماتیک وجود دارد که در انواع مکان ها قابل استفاده باشند. نوع خاصی از درب اتوماتیک شیشه ای وجود دارد که برای فضاهای خاص و مکان های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد.
انواع درب های اتوماتیک شیشه ای عبارتند از:
•  درب اتوماتیک شیشه ای از نوع کشویی یا اسلاید که معمولا در بیمارستان ها، بانک ها و ادارات از آن استفاده می شود.
•  درب اتوماتیک شیشه ای از نوع تلسکوپی که برای مکان هایی فضای کمی دارند استفاده می شود.
•   درب اتوماتیک شیشه ای از نوع گردان که برای مکان هایی که به فضای زیاد برای حمل بار و لوازم نیاز دارند استفاده می شود.
•  درب اتوماتیک شیشه ای از نوع آکاردئونی
•   درب اتوماتیک شیشه ای از نوع مثلثی (زاویه دار)
•  درب اتوماتیک شیشه ای از نوع قوسی (منحنی).منبع:درب ریلی الکترو حفاظ



mohii12
کاربر نیمه فعال
کاربر نیمه فعال
 
پست ها : 37
تاريخ عضويت: شنبه دي ماه 8, 1397 12:10 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

بازگشت به معرفی وبسایتها و وبلاگها

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان