احکام آرایش و لباس زنان

در این بخش می توانید پرسش هایی را که در زمینه احکام بانوان دارید مطرح نمایید تا در اولین فرصت پاسخ داده شود

مديران انجمن: CafeWeb, Dabir, Noha, bahar, Modir-Banowan

پستتوسط bitajan » يکشنبه آذر ماه 6, 1390 9:52 am

سلام به همه
آقای یوسفی حرفاهایتان درست است  اما به نظر من بهتره همه سوالات و نظراتشون رو بگن ، چون دیدگاه همه یکی نیست در این صورت  جواب های علمی و دینی برای نظرها زیاد خواهد بود(البته امیدوارم کسانی که دراین مورد سررشته وتوانایی دارند جواب بدهند)

((شاید اینطوری بشه به نتیجه بهتری رسید.))

موفق باشید

برای نویسنده این مطلب bitajan تشکر کننده ها:
mehr (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
bitajan
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 61
تاريخ عضويت: چهارشنبه آبان ماه 3, 1390 12:30 am
محل سکونت: تهران
تشکر کرده: 140 بار
تشکر شده: 48 بار
امتياز: 0

پستتوسط bitajan » يکشنبه آذر ماه 6, 1390 9:54 am

برادر متین خیلی ممنون عالی بود

دستتون درد نکنه موفق باشید.
نماد کاربر
bitajan
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 61
تاريخ عضويت: چهارشنبه آبان ماه 3, 1390 12:30 am
محل سکونت: تهران
تشکر کرده: 140 بار
تشکر شده: 48 بار
امتياز: 0

پستتوسط ModireTalar » يکشنبه آذر ماه 6, 1390 12:21 pm

سلام،
شکی در این نیست که دیدگاه ها یکی نیستن و تفاوت دارند،من هم به عنوان یک کاربر نظر خودم رو بیان کردم و امر و دستوری در ارائه نظرم مد نظر نبوده و نخواهد بود شاید در انتهای نظرم یه جوری بیان کردم که به دستور و فرمان شبیه است، درخواست من هم از کاربران نوشتن مباحث قوی و همه جانبه بود که در اینجا منظور بحث حجاب بود.
یه بار دیگه لازم میدونم بیان کنم که هدف و قصد من از بیان آن نکات(البته حتما صحیح نیستن و فقط نظر شخصی خودم بودن)
مطالب داد کوثر نیست، ان شاالله که ایشون همچین برداشتی رو نداشته باشن،البته در نظر قبلی هم به این نکته اشاره کردم.

برای نویسنده این مطلب ModireTalar تشکر کننده ها:
mehr (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
ModireTalar
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 395
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 26, 1389 12:30 am
تشکر کرده: 633 بار
تشکر شده: 275 بار
امتياز: 2640

پستتوسط RafterW » يکشنبه آذر ماه 6, 1390 1:29 pm

با سلام خدمت پینوسیان عزیز
با اجازه ی همه من هم تو بحث شرکت می کنم هرچند که نظرم تخصصی نیست ولی به نظر من چندین عامل دست به دست هم داده اند من جمله:

1-اولین و اصلی ترین دلیل که ندیدم کسی اشاره کرده باشه این اشتباهی است که همه می خواهیم بر زمینی که محکم نیست بنایی بزرگ بسازیم...کارهای روبنایی ما محکوم به شکست اند اگر پی بنا را در نظر گیریم ،ممکن است حجاب به اسم و در حالت کلی تر اسلام در جامعه باشد( البته موکداَ می گویم فقط به اسم) اما نتیجه افرادی شده اند که به ظاهر لباس دارند و در باطن ...کسی که خدا را نمی شناسد و خدا را درک نکرده محال است دستوراتش را در بلند مدت رعایت کند.

2-شاید امروز بشود با زور دستورات خدا را بر او تحمیل کرد اما در اولین فرصت آنها را زیر پا خواهد گذاشت . نتیجه ی چنین فشاری جامعه کنونی ما در مقیاس بزرگ خواهد شد اکثریت از حجاب گریزانند چرا؟چون امر کنندگان به حجاب ملت را بیفکر فرض کرده اند هر کسی باشد (البته اگر اسلام برایش تبیین نشده باشد) مبارزه با حجاب را عملی بزرگ برای خود می بیند و به نظر من با وضعیت کنونی روز به روز جامعه بدتر و بدتر می شود و اگر داعیان دین مقداری پرکاری نکنند و فعالیتشان را اول از لحاظ کیفی و سپس کمی افزایش ندهند در ورطه سقوط بیشتر پیش خواهیم رفت....

3-عوض شدن ارزش ها...یعنی چه ؟یعنی زمانی بین دو دختر میزان مطالعه و اطلاعات علمی ارزش بوده و به این چیزهایشان افتخار می کرده اند  اما امروز به همت ماهواره،اینترنت،تفکرات مختلف،بعضی از مادران به علت چشم و هم چشمی و مهمتر از همه کمبود دانسته ها، ارزش ها عوض شده اند و امروز آرایش ،مد لباس ،وزن و... به عنوان ارزش در بین دختر ها به خصوص قشرجوان مطرح است.


4-اشتباهات و بی توجهی های مردان به قضایای مربوط به زنان و تازه داستان به بی توجهی منتهی نمی شود بلکه بعضی از مردان همان کسانی هستند که باعث شده اند ارزش های زنان و دختران عوض شود...می گویید چگونه؟توجه به زیبایی چه ظاهری و چه باطنی مردان نسبت به سایر زنان و مقایسه ی غلط زنان دیگر با زنان خودشان که همین باعث شده تا زنان به مثلا آرایش های مختلف روی بیاورند
حالا که زمینه فراهم شده بگذارید حرفی را که مدت هاست در دلم هست برایتان بازگو کنم:
در جامعه ی ما همانگونه که مستحضرید تقریبا همه یکبار ازدواج میکنند یعنی مردی که ازدواج کرد از این پس زندگی اش را فقط با یک زن شریک است پس این مرد یا برعکس این زن باید خیال پریشانش توسط همین زوجش آسوده شود و در کنار هم به آسایش برسند ولی خودتان و انصافتان چه تعداد از مردان ما در کنار زنشان آرامش دارن یا برعکس و کدام حق دیگری را تمام و کمال رعایت می کند؟مرد تا زمانی که بیرون است از کنار هر زنی که عبور می کند بوی خوشی به مشامش می رسد و پوشش های مختلف و زیبا را در جامعه می بیند اما هنگامی که به خانه بر میگردد از زنش بوی غذاهایی را که پخته حس می کند و ظاهر و لباس بد ترکیبی را مشاهده می کند که زنش پوشیده و بر عکس مرد هنگامی که به بیرون می رود ظاهری بسیار آراسته برای خود تدارک می بیند اما در خانه از دیدن او خنده ات می گیرد خنده ای که در باطن گریه باید باشد و حتی اگر این دو نفر رابطه ی خوبی را با هم داشته اند کم کم این مسائل روی هم جمع می شود و شاید به تنفر از همدیگر منجر شود و به اصطلاح می گویند این دو نفر طلاق عاطفی گرفته اند ..........خودتان و انصافتان از خانوداه های ما چند نفر به این درد مبتلا هستند؟

فعلا این 4 مورد باشد تا ببینیم کسی نظر خاصی دارد ؟

و چون معتقدم که آسیب شناسی کافی نیست و باید راهکار ارائه شود از همه ی شما تقاضا دارم نظرتان را برای رفع این مشکلات بفرمایید.

برای نویسنده این مطلب RafterW تشکر کننده ها: 3
bitajan (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), mehr (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), saye (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 21.43%
 
نماد کاربر
RafterW
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 83
تاريخ عضويت: جمعه آذر ماه 3, 1390 12:30 am
تشکر کرده: 40 بار
تشکر شده: 120 بار
امتياز: 0

پستتوسط mehr » يکشنبه آذر ماه 6, 1390 4:42 pm

با سلام و عرض ادب حضور تک تک  عزیزان پینوسی

حرفاتون درسته کاک میلاد اتفاقا خودم میدونم که در این زمینه باید بیشتر تلاش کرد.بدلیل دست تنهاییم قادر نیستم.انتقاد باعث پیشرفته ، من ازتون سپاسگزارم. در این قسمت به صورت جزئی به انواع وسایل آرایشی و لباس زنان پرداخته میشه و اکنون مقدمه ای بر این احکام است .همان طور که قبلا نیز در این باره در صفحه اصلی به آن اشاره شد(اسلام و حجاب)ان شاءالله  به مدگرایی ،مضرات بی حجابی و....... نیز پرداخته خواهدشد.

کاک متین بسیار عالی بود. من همیشه معتقدم تصاویر و کاریکاتور بیشتر و بهتر پیامشونو می رسونن.از هنرمندای سایت خاضعانه تقاضا می کنم هنرشونو به نمایش بذارن.

از کاربر RafterW بسیار سپاسگزارم که در بحث شرکت کردند. هر چه از دل براید لاجرم در دل نشیند.بی صبرانه منتظر ادامه اش هستیم.

از دوست عزیزم بیتا جون بخاطر دقتش بسیار سپاسگزارم.
"اللّهم انّا نسالک عیش السعداء و موت الشهداء و مرافقه الانبیاء و النصر علی الاعداء"

برای نویسنده این مطلب mehr تشکر کننده ها:
bitajan (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
mehr
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 924
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 8, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 1274 بار
تشکر شده: 1137 بار
امتياز: 1630

پستتوسط mehr » يکشنبه آذر ماه 6, 1390 8:13 pm

بهوش باش

خواهرم!فرصت ها و ساعات عمر،لحظه ها ،ثانیه ها و دقیقه ها پی هم می گذرند،در آنی چشم می گشایی که دیگر فرصتی باقی نمانده است،باید بروی،آذوقه و توشه را فراموش کردی،دیگر پشیمانی دردی را دوا نمی کند،آنروز هر انسانی نادم می شود،پشیمانی،آه و حسرت دیگر سودی نخواهد داشت.

خواهرم!گناه،بوسه زدن بر دست شیطان ،و قرارگرفتن بر امواج دریاهای گمراهی و نوازش بر سر ابلیس است،گناه سر تعظیم پیش شیطان فرودآوردن و باعث خوشحال شدن اوست.

خواهرم!گمان نمی کنم بگویی مسلمان نیستم،اسلام بزرگترین خدمت را به تو کرده است،آیا فراموش کرده ای آن روزی که تو را اعراب جاهل زنده به گور می کردند فریاد می زدی و فریاد رسی نبود،چشم به دنیا بازنکرده بودی که زنده ،خاک و گور را می دیدی،واین اسلام بود که نجات ات داد.

آیا بیاد نداری که در حجة الوداع در آخرین لحظات عمرمبارک رسول خدا به امت خود سفارش تو را کرد که"زنها کمک کار شما هستند و مالک چیزی نیستند پس در مورد آنها از خدا بترسید؟"

آیا بیاد نداری که رسول الله(ص) فرمود:زن را اهانت نمی کند مگر آن کسی که فرومایه باشد.
آیا بیاد نداری ،پیامبر(ص)تو را از حوران بهشتی بهتر معرفی کرد؟روزی ام سلمه از پیامبر پرسید،زنان دنیا بهترند یا حوران بهشتی؟فرمود:زنان دنیا،زیرا با نماز و روزه و عبادت فضیلت و برتری یافتند.خدا و رسولش بزرگترین حامیان شما زنان مسلمان اند آیا باز هم از اسلام گله مندی؟!!

آری ،در مورد زن بیش از 200آیه قرآن نازل کرده است تا فضیلت او بر همگان آشکار شود و خدا بر زن گواه گرفت:"ضرب الله مثلا للذین آمنوا امراة فرعون"

خواهرم می گویی:تمدن،پیشرفت،آزادی،تکنولوژی .
می گویم: کدام تمدن؟ کدامین آزادی؟
آیا خلع لباس ،بی حجابی، ولخت کردن سر و گردن،از شروط این تمدنی است که از آن سخن می گویی؟
آیا اینکه تو را چون لقمه ای اشتهاآور و چون آهویی ضعیف در صید شکارچیان انداختن از شروط این تمدن است؟
این فریبی بیش نیست،به نام آزادی زن را چون کالایی تجاری فروخته اند،و به نام آزادی از وجودش برای تبلیغ و فروش کالای خود استفاده کرده اند.بر روی جوراب و کفش و....عکس زن را می بینیم،آیا این همه از شروط همان تمدن است؟

آیا عزت و آزادی زن همین است که برای گذراندن اوقات و شادی،نامحرمان اندام برهنه آنها را بر مجله ها و فیلم های ویدئویی ببینند،نه!نه! عزت و شرف یک زن بالاتر از این ها است.
آری !اسلام زن را مزین به بهترین زینت کرد پس آن زینت کجا رفت؟
اسلام زن را با تاج حیا و غیرت آراست پس آن تاج کجاست؟
تو ای خواهری که معتقدی بی حجابی تمدن است،چه فرقی بین شما و زنان و دختران یهود و مسیحی؟
اسلام بهترین و کاملترین تمدن را به بشریت آموخت.

برای یک مسلمان عار است از غرب تقلید کند در حالی که خود بهترین تمدن و قانون را داشته باشد،لباسی را بپوشد که غربی ها می پوشند،دنباله روی مد و روش بیگانگان باشد در حالی که پدر و برادرش در گوشه مسجد روزانه صدرکعت نفل می خوانند.

خلق را تقلیدشان بر باد رفت
ای دو صد لعنت بر این تقلید باد

راستی از شما می پرسم که کدام قانون اسلام عقب مانده و از رده خارج شده است؟به گونه ای که عمل به آن مایه سرافکندگی شود؟کدام قانون اسلام مطابق با عقل سلیم بشری نیست؟راستی آیا دین اسلام این قدر ضعیف است که ما مدل لباس و مو،حتی نوع راه رفتن و سخن گفتن را از غرب تقلید کنیم؟

تا کی زخم هوس شوی رنگارنگ
روزت شب اسلام و شبت شهر فرنگ
زین مجلس تردید به جایی نرسی
یا رومی روم باش یا زنگی زنگ

اگر واقعا در شک و تردید هستید،آمار جنایت کشورهای اروپایی و غربی را با کشورهای اسلامی مقایسه کنید.
سالانه 70درصد کارمندان شرکت ها به کارمندان زن آزارهای جسمانی وارد می کنند.
هر سال در آمریکا 10تا30درصد جنایت و قتل نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.
خواهرم!این ها از برکت تمدن و تکنولوژ است،این آن تمدنی بود که از آن دفاع می کنی،کسی که پایبند دین باشد مرتجع است و کسی که بی بندوبار باشد متمدن.

کدام یک از شما دوست دارد در سایه چنین تمدن و قانونی زندگی کند؟
تا آنجا پیش رفتند و انسانیت را سخره گرفتند که ازدواج همجنسگرایان را رسما در مجالس خود قانونی کردند و بر آن نام تمدن نهادند.
وای بر پیروان این تمدن.

ادامه دارد.........
"اللّهم انّا نسالک عیش السعداء و موت الشهداء و مرافقه الانبیاء و النصر علی الاعداء"
mehr
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 924
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 8, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 1274 بار
تشکر شده: 1137 بار
امتياز: 1630

پستتوسط saye » يکشنبه آذر ماه 6, 1390 9:28 pm

سلام
مهر:
خواهرم!تو نیز می توانی مایه نجات و سربلندی اسلام عزیز قرارگیری وبا مشارکت خویش اسلام را حمایت کنی و قدمی جلوتر از مردان حرکت کنی،طوری که به گرد پای تو نرسد.
میلاد:
فلسفه حجاب،تطابق حجاب و فطرت پاک انسان،نتایج بدست آمده در اجتماع در صورت رعایت حجاب،رعایت حجاب و کم شدن و از بین رفتن ناهنجاریهای اجتماعی، رعایت حجاب و سلامت اخلاقی جامعه، رعایت حجاب و شکوفایی جامعه و بحث های فراوان دیگری که به حجاب مربوط می شوند
متین:
نمى‏دانيد؛ واقعاً نمى‏دانيد چه لذتى دارد وقتى كرم سر قلاب ماهى‏گيرى شيطان براى به دام انداختن مردان شهر نيستيد
rafterW:
این اشتباهی است که همه می خواهیم بر زمینی که محکم نیست بنایی بزرگ بسازیم...کارهای روبنایی ما محکوم به شکست اند اگر پی بنا را در نظر گیریم

عزم فراوانی وجود دارد...
به امید عمل عاقلانه وموثر.
چه بهتر که الان استارتشو بزنیم.
از مدیر تالار گفتمان میخوام یه مطلب جدا، راجع به عملی کردن و شروع یه حرکت حساب شده در این زمینه تو تالار جهت ارائه ی نظرات بذارن( که این بحث هم به حاشیه کشیده نشه).



دو صد گفته چون نیم کردار نیست...

برای نویسنده این مطلب saye تشکر کننده ها:
mehr (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
saye
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 258
تاريخ عضويت: شنبه آذر ماه 26, 1389 12:30 am
محل سکونت: پاوه
تشکر کرده: 520 بار
تشکر شده: 213 بار
امتياز: 990

پستتوسط Hawre » يکشنبه آذر ماه 6, 1390 10:14 pm

سلام
این جمله رو از یه نفر برام نقل کردن که اسمش یادم نیست؛ با اجازه خودش:
حجاب، عبادتی دائمی برای زن است که مرد از آن محروم است...!

برای نویسنده این مطلب Hawre تشکر کننده ها:
RafterW (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 7.14%
 
نماد کاربر
Hawre
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 183
تاريخ عضويت: چهارشنبه مرداد ماه 26, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 614 بار
تشکر شده: 258 بار
امتياز: 1360

پستتوسط omedravansare » يکشنبه آذر ماه 6, 1390 11:31 pm

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیکم
اکثر اهل علم گذاشتن نقاب برای زنان را در جامعه ای که فساد و فتنه در آن زیاد است را واجب می دانند
اما متاسفانه بعضی از علمای امروزی برداشتن روسری در کشورهای غربی را فتوا داده اند  
جای تاسف است که چنین وضعی برای مسلمانان درست شده
و سارعوا الی مغفرة من ربکم
نماد کاربر
omedravansare
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 57
تاريخ عضويت: سه شنبه شهريور ماه 1, 1390 11:30 pm
محل سکونت: روانسر
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 56 بار
امتياز: 445

پستتوسط sobhan009s » دوشنبه آذر ماه 6, 1390 12:15 am

سلام و بازم خیلی ممنون از کاربر زحمتکش سایت (مهر)امیدوارم که امثال شما رو خداوند برایمان حفظ کند و هر روز زیادو زیادتر باشند

با انقلاب خاموش زنان در غرب آشنا شوید + راز روسری دختر مسیحی
با انقلاب خاموش زنان در غرب آشنا شوید + راز روسری دختر مسیحی
دختر مسیحی که هنوز اسلام نیاورده با آرامش خاصی اینگونه جواب می‌دهد که تصمیم گرفته حجاب اسلامی را به این خاطر استفاده کند که دختران مسلمان از آن استفاده می‌کنند.

با انقلاب خاموش زنان در غرب آشنا شوید + راز روسری دختر مسیحی
وقتی 13 ساله بودم یکی از همکلاسی هایم به مدرسه آمد در حالیکه روسری بر سر داشت. هرچند در سالهای دهه 80 میلادی در مراکش اکثر جمعیت را مسلمانان تشکیل می دهند ولی در مدرسه مسیحی شاید استفاده یک دانش آموز مسیحی از پوشش اسلامی کمی عجیب به نظر می رسید. دختران مسیحی با سوالات بسیاری دور دختر را گرفته بودند ولی جواب این سوالات ناگفته را دختر مسیحی که هنوز اسلام نیاورده است با آرامش خاصی اینگونه می دهد که او تصمیم گرفته حجاب اسلامی را به این خاطر استفاده کند که دختران مسلمان از آن استفاده می کنند.
وقتی دختران همکلاسی بیشتر تعجب می کنند دختر با حجاب اما مسیحی می گوید در دین ما هم بر اساس تقوا و پرهیزگاری و درجه ایمان باید پوشش اسلامی داشته باشیم. پنج سال بعد وقتی وارد دانشکده رباط پایتخت مراکش شدم تعداد همکلاسی هایم که حجاب داشتند بیشتر شده بود. بعد از سالها در حاشیه قرار گرفتن نقاب و حجاب کامل اسلامی امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی زنان مسلمان به جای استفاده از لباس های بلند از حجاب کامل استفاده می کنند و علت این روی آوردن مجدد زنان مسلمان به این نوع حجاب موضوع اصلی کتاب «لیلا احمد» جامعه شناس و استاد دانشگاه هاروارد است که سالهای بسیاری نیز درباره فمینیسم تحقیق کرده است.
وی در کتابش با عنوان «یک انقلاب خاموش: حیات حجاب از خاورمیانه تا آمریکا» از جریانی صحبت می کند که از کلاس های دبیرستانش آن را احساس کرده و در دانشگاه آن را دیده است. احمد در این کتاب رشد اسلام در کشورهای غربی آنهم با رواج دوباره پوشیه یا حجاب کامل زنان مسلمان را به پازلی تشبیه می کند که قطعات آن همینطور کنار هم قرار می گیرند.
وی اعتقاد دارد امروز در بسیاری از کشورهای غربی حجاب اسلامی به امری کاملاً اعتقادی در میان مسلمانان و غیر مسلمانان تبدیل شده است که با اختیار کامل انتخاب می شود و زنان به صورت داوطلبانه در میان این همه تبلیغات علیه اسلام باحجاب می شوند. احمد در کتابش مشاهدات خود را درباره حجاب و گسترش اسلام به عنوان یک انقلاب خاموش بیان می کند و می نویسد شاید احزاب اسلامی حجاب و اسلام را تبلیغ کنند ولی کمتر پیش می آید که حزبی بخواهد اهداف سیاسی خود را در این موضوع دخالت ندهد.
در بسیاری از جوامع ثابت شده است که شاید پولهایی که از عربستان سعودی می آید بتواند کمی از فعالیت های احزاب اسلامی را بهبود بخشد ولی همیشه انقلاب اسلام موضوعی است که هیچ ارتباطی با جنگ سرد دنیای عرب و احزاب مختلف ندارد بلکه این موضوع یک امر کاملاً جهانی است و به اشخاصی مثل مقامات سعودی یا جمال عبدالناصر مصری ارتباطی ندارد. همیشه در دنیای عربی بین سکولارها و رادیکالهای وهابی رقابت شدید برقرار بوده و وهابی ها تنها برای افزایش تعداد با حجاب ها و اشخاص هم شکل خود سرمایه گذاری می کنند. ولی برخلاف این گروههای وهابی امروزه مسلمانان در دانشگاهها بدون پول و با درس و نصحیت اسلام را اشاعه می دهند که لزوماً دانشجویان فلسفه یا علوم انسانی نیستند بلکه دانشجویان پزشکی و مهندسی با اینکه به علوم فقهی و قانونی اسلامی آشنایی کامل ندارند ولی خود از مراجع اصلی تبلیغات برای گسترش دین اسلام محسوب می شوند.
احمد که پیش از این کتاب مشهور زن و جنس در اسلام را نوشته است درباره کتاب جدیدش و موضوع آن اعتقاد دارد در جوامعی مثل آمریکا که برای پوشیدن هرچیزی آزاد هستید، دین اسلام به سرعت پیشرفت می کند که عمده ترین قشر مخاطب آن نسل جدید متولد شده در این کشور محسوب می شوند. وقتی سازمان های اسلامی مثل انجمن اسلامی آمریکای شمالی برای دوره جدید ریاست خود زنی به نام «اینگرید ماتسون» را انتخاب می کند به صورت خودجوش دستورات قرآن برای جایگاه زن در دین اسلام تبلیغ می‌شود و انتشار ترجمه انگلیسی قرآن توسط لاله بختیار در شیکاگو تمام سلسله مراتب قید شده در دین مسیحیت به خصوص ارتدکس ها برای زنها را به طور جدی زیر سوال می برد که نتیجه آن روی آوردن زنان مسیحی به دین اسلام است.
امروزه در کشورهای غربی زنان مسلمان با وجود فشارهای سیاسی روی مسلمانان با حجاب اسلامی سعی می کنند با فعالیت های مستمر خود ثابت کنند که اسلام تمام قوانین خود را برای پیشرفت زنان قرار داده است.
لس آنجلس تایمز/31 جولای/ترجمه محمد حسنلو

    *
    *

      با انقلاب خاموش زنان در غرب آشنا شوید + راز روسری دختر مسیحی
      
نماد کاربر
sobhan009s
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 137
تاريخ عضويت: شنبه تير ماه 25, 1390 11:30 pm
محل سکونت: javanrod
تشکر کرده: 6 بار
تشکر شده: 95 بار
امتياز: 20

پستتوسط sobhan009s » دوشنبه آذر ماه 6, 1390 12:22 am

مسأله حجاب چرا بیشتر روی زنان تكیه شده است؟

برای روشن شدن فلسفه حجاب زن و راز تفاوت آن با پوشش مردان، توجه به مطالب ذیل لازم است:

الف- توجه به رابطه پوشش با فرهنگ دینی‏

بر اساس فرهنگ اسلامی، انسان موجودی است كه برای رسیدن به كمال و معنویّت خلق گردیده است. اسلام با تنظیم و تعدیل غرایز به ویژه غریزه جنسی و توجه به هر یك از آن‏ها در حدّ نیاز طبیعی، سبب شكوفایی همه استعدادهای انسان شده و او را به سوی كمال سوق داده است.

پوشش مناسب برای زن و مرد عامل مهمی در تعدیل و تنظیم این غریزه است.

ب- توجه به ساختار فیزیولوژی انسان‏

نوع پوشش زن و تفاوت آن با لباس مرد رابطه‏ای مستقیم با تفاوت‏های جسمی و روحی زن و مرد دارد.

در تحقیقات علمی در مورد فیزیولوژی و نیز روان‏شناسی زن و مرد ثابت شده كه مردان نسبت به محرّك‏های چشمیِ شهوت‏انگیز حساس ترند و چون تأثیر حس بینایی زیادتر است و چشم از فاصله دور و میدان وسیعی قادر به دیدن است، از سوی دیگر ترشّح هورمون‏ها در مرد صورتی یكنواخت و بدون انقطاع دارد، مردان به صورتی گسترده تحت تأثیر محرّك‏های شهوانی قرار می‏گیرند اما زنان نسبت به حس لمس و درد حساس ترند و به محرّك‏های حسی پاسخ می‏دهند. حس لامسه بروز زیادی ندارد و فعالیتش محدود به تماس نزدیك است.

از این گذشته چون هورمون‏های جنسی زن به صورت دوره‏ای ترشخ می‏شوند و به طور متفاوت عمل می‏كنند، تأثیر محرّك‏های شهوانی بر زن صورتی بسیار محدود دارد و نسبت به مردان بسیار كمتر است.

با توجه به مطالب فوق می‏توان گفت: حجاب در اسلام از یك مسئله كلّی و اساسی ریشه گرفته است. اسلام می‏خواهد انواع التذاذهای جنسی (چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر) به محیط خانواده و در چهارچوب شرع و قانون اختصاص یابد و اجتماع تنها برای كار و فعالیت باشد، بر خلاف سیستم غربی كه حضور در جامعه را با لذت جویی جنسی به هم می‏آمیزد و تعدیل و تنظیم امور جنسی را به هم می‏ریزد.

اسلام قائل به تفكیك میان این دو محیط است و برای تأمین این هدف، پوشش و حجاب را توصیه نموده است، زیرا بی بند و باری در پوشش به معنای عدم ضابطه در تحریك غریزه و عدم محدودیت در رابطه جنسی است كه آثار شوم آن بر كسی پوشیده نیست.

پوشش زن در اسلام به این معنا است كه‌، زن در معاشرت با مردان بدن خود را بپوشاند و از جلوه‌گری و خودنمایی خودداری كند. بنابراین‌; لزوم حجاب از سوی اسلام در حقیقت برای حفظ كرامت زن است تا مورد بهره‌برداری هوسبازان‌، قرار نگیرد.

درست است كه حجاب‌، در ظاهر محدودیت زن را نشان می‌دهد; اما واقع و روح مسئله‌، حكایت از محدودیت كامیابیها به محیط خانوادگی و همسران مشروع و همچنین سلامت جامعه و حفظ آن از لجنزار فساد است.‌

ج) آثار و فواید رعایت حجاب و پوشش دینی‏

1- بهداشت روانی اجتماع و كاهش هیجان‏ها و التهاب جنسی كه سبب كاهش عطش سیری ناپذیری شهوت است.

زیرا آزادی معاشرتهای بی‌بند و بار، هیجانها و التهابهای جنسی را زیاد می‌كند. از سوی دیگر، غریزه جنسی نیز غریزه‌ای نیرومند است كه هر چه بیشتر اطاعت شود، سركش‌تر می‌شود. افزون بر این‌، تقاضای نامحدود، خواه ناخواه انجام نشدنی است و دست نیافتن به آنها منجر به اختلالات روحی و روانی می‌شود. لذا اسلام راه فساد جامعه را از سرچشمه می‌بندد. یعنی نگاه كه اولین واسطة ارتباط زن و مرد است‌، باید كنترل شود. به مرد می‌گوید: «قل للمؤمنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم ...»(1)به زن هم می‌گوید: «قل للمؤمنات یغضضن من ابصارهن‌ّ و یحفظن فروجهن‌ّ ... »(2) یعنی زن و مرد نباید چشم چرانی كنند و نباید به قصد لذت به هم نگاه كنند، و یك وظیفه خاص نیز برای زن دارد; و آن این كه خود را از مردان بیگانه بپوشاند.

2- تحكیم روابط خانوادگی و برقراری صمیمیت كامل زوجین.

اختصاص یافتن استمتاعات و التذاذهای جنسی به محیط خانوادگی و در كادر ازدواج مشروع‌، پیوند زن و شوهر را محكم می‌سازد و به هر یك از طرفین این اعتماد را می‌دهد كه او تنها كسی است كه مورد عنایت و علاقه شریك زندگی خود قرار دارد. در حالی كه در جوامع غربی و سیستم‌های آزاد; رقیب و مزاحم‌، امنیت خاطر زوجین را از بین می‌برد.

با رواج بی حجابی و جلوه گری زن، جوانان مجرد، ازدواج را نوعی محدودیت و پایان آزادی‏های جنسی خود تلقّی می‏كنند وافراد متأهل هر روز در مقایسه‏ای خطرناك میان آن چه دارند و ندارند، قرار می‏گیرند. این مقایسه‏ها، هوس را دامن زده و ریشه زندگی را می‏سوزاند.

3- استواری اجتماعی و استیفای نیروی كار و فعالیّت

ارتباط حساب نشده و بی‌بند و باری‌ها، نیروی كار و فعالیت اجتماع را ضعیف می‌كند. اسلام با فعالیتهای فرهنگی‌، اقتصادی‌، اجتماعی زن و تحصیل او مخالف نیست‌. ولی با آلوده كردن محیط كار و فساد مخالف است‌. لذا در اجتماعی كه حریم بین زن و مرد رعایت نشود، ركود فعالیتهای اجتماعی و انحطاط اخلاقی خواهد بود. ‏

دختر و پسری كه در محیط كار و دانشگاه تحریك شهوانی شوند، از تمركز و كارآیی آن‏ها كاسته می‏شود و حكومت شهوت بر اجتماع سبب هدر رفتن نیروی فكری و كاری است.

4- بالارفتن ارزش واقعی زن و جبران ضعف جسمانی او

زن از نظر عاطفی و تأثیر پذیری‌، همیشه بر مرد تفوق دارد. لذا با رعایت حریم بین خود و مرد باعث حفط ارزش و موقعیت خویش می‌شود. اسلام تأكید دارد كه هر اندازه زن متین‌تر و با وقارتر باشد، احترامش افزوده می‌شود.

حیا، عفاف و حجاب زن می‏تواند در نقش عاطفی او و تأثیرگذاری بر مرد مؤثر باشد. لباس زن سبب تقویت تخیّل و عشق در مرد است و حریم نگه داشتن یكی از وسائل مرموز برای حفظ مقام و موقعیّت زن در برابر مرد است.

اسلام حجاب را برای محدودیّت و حبس زن نیاورده، بلكه برای مصونیّت او توصیه كرده است، زیرا اسلام راضی به حبس، ركود و سركوبی استعدادهای زن نیست، بلكه با رعایت عفاف و حفظ حریم، اجازه حضور زن را در اجتماع داده امّا از سوء استفاده شهوانی و تجاری منع كرده است.

در واقع حجاب موجب محدودیت، مردان هرزه می‏باشد كه در صدد كام جویی‏های آزاد و بی حد و حصر هستند و مصونیت زنان از دست این گروه از مردان منظور است.

علاوه بر مطالب فوق استاد مطهری در بیان این كه چرا حجاب به زنان اختصاص یافته می گوید: اما علت این كه در اسلام دستور پوشش، اختصاص به زنان یافته، این است كه میل به خود نمایی و خودآرایی مخصوص زنان است. از نظر تصاحب قلب‏ها و دل‏ها، مرد شكار است و زن شكارچی، همچنان كه از نظر تصاحب جسم و تن، زن شكار است و مرد شكارچی. میل زن به خود آرایی از حس شكارچی‏گری او ناشی می‏شود. در هیچ جای دنیا سابقه ندارد كه مردان لباس‏های بدن نما و آرایش‏های تحریك كننده به كار برند. این زن است كه به حكم طبیعت خاص خود می‏خواهد دلبری كند و مرد را دل باخته و در دام علاقه خود اسیر سازد. بنابراین انحراف تبرّج و برهنگی، از انحراف‏های مخصوص زنان است و دستور پوشش هم برای آنان مقرر گردیده است".(1) به عبارت دیگر: جاذبه و كشش جنسی و زیبایی خاص زنانه و تحریك پذیری جنس مردانه، یكی از علت‏های این حكم است. توصیه و دستور الهی به پوشش و حجاب برای زنان، به منظور ایجاد محدودیت و محرومیت و چیزهایی از این قبیل كه تنها فریب شیطانی‏اند نمی‏باشد، بلكه در واقع برای آگاهی دادن به گوهر ارزشمند در وجود زنان است كه باید از آن مراقبت و شده و حفظ شود و به تاراج نرود. این كاملاً معقول است كه هر چیزی ارزشمندتر باشد، مراقبت و محافظت بیشتری را می‏طلبد تا از دست راهزنان در امان باشد و به شكل یك ابزار برای مطامع سودپرستان در نیاید.



به یاد داشته باشیم كه  غریزه جنسی، نیرومند و عمیق است. هر چه بیشتر اطاعت شود، سركش‏تر می‏گردد، همچون آتش كه هر چه به آن بیشتر هیزم بدهند، شعله ورتر می‏شود، و شهوت خود را به صورت یك عطش روحی و خواست اشباع نشدنی در می‏آورد.(2) و وضعیت جهان معاصر و كشانده شدن عده‏ای به همجنس بازی نشانه آشكاری از این حالت است.



بنابراین رعایت نكردن پوشش اسلامی توسط زنان نه تنها از بین رفتن حساسیت مردان را به دنبال ندارد، بلكه موجب طغیان غریزه جنسی آنان نیز می‏گردد و پس از مدتی باعث دلزدگی و بی معنایی آن خواهد شد. گاهی نیز لذت غریزة جنسی را به واسطة زیاده روی و افراط از بین می برد و انسان را به امور دیگر می كشاند.

در مورد مردان نیز این گونه نیست كه بتوانند با هر نوع لباسی از خانه بیرون آیند و نوع پوشش آنها می تواند به هر صورتی باشد بلكه مردان نیز در این جهت با محدودیت های خاص خود نسبت به پوشش مواجه هستند اما محدوده پوشش آنان به جهت حضور بیشتر در اجتماع و كارهای سخت و به جهاتی كه در بالا ذكر شد با زنان متفاوت است.

پی نوشت‏ها:

1. مرتضی مطهری، مجموعه آثار، ج 19، ص 436، با تلخیص.

2. همان، ص 434.
انسان بزرگ نیست:جز به افکارش.شریف نیست:جز به احساساتش.و  قابل احترام نیست:جز به اعمالش

برای نویسنده این مطلب sobhan009s تشکر کننده ها: 3
bitajan (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), mehr (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), shahab (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 21.43%
 
نماد کاربر
sobhan009s
کاربر ویژه
کاربر ویژه
 
پست ها : 137
تاريخ عضويت: شنبه تير ماه 25, 1390 11:30 pm
محل سکونت: javanrod
تشکر کرده: 6 بار
تشکر شده: 95 بار
امتياز: 20

پستتوسط Mmm » دوشنبه آذر ماه 7, 1390 12:09 pm

امید جان اگر می شود اسمِ آن علمایی را که رعایت نکردنِ حجاب در اروپا را جایز دانسته اند نام ببرید؟؟ اگر مایل به بحث در این باره هستید موضوعی دیگر در تالار گفتمان عنوان کنید تا به آنجا برویم.
با تشکر. :)
نماد کاربر
Mmm
 

پستتوسط mehr » سه شنبه آذر ماه 14, 1390 12:04 am

خواهرم! زیبایی نعمت خدادادی است باید بر این نعمت خدا را شکر گفت،و زیبارویان همیشه در بوته آزمایش الهی هستند،آیا داستان یوسف(علیه السلام) را می دانی،که چگونه مورد آزمایش قرار می گیرد اما با تقوای الهی و ترس از عذاب عقبی بر وسوسه غالب می شود،و نتیجه پاکدامنی همان شد که خداوند او را بر زمین سلطان ؛و همگان را دست بوس او قرار داد.

"وکذلک مکنا لیوسف فی الارض"


آری! زیبایی صورت ملاک سعادت انسان نمی باشد چه بسا زنان (و مردانی) که فریب چهره های زیبا را خوردند و بعدها متوجه شدند که زندگیشان را به جهنمی تبدیل کرده اند و عاقبتشان به سیاه روزی و سرافکندگی انجامیده است.

پیامبر(ص) از زنانی که زیبارو و خوش چهره اند اما دیانت ندارند،بعنوان "خضراء  الدمن" یاد کرده است(سبزه ای که در زباله و پستی روئیده است.)
زیبائی تکمله اش حجاب است،زنانی که خود را رنگ و روغن می کنند و به معرض نمایش می گذارند نه اینکه محبوب نمی شوند بلکه از چشم هم می افتند.

آن زنی که در خانه نشسته و آن زنی که خود را آرایش و بزک کرده و در خیابان خود را ظاهر می کند،به مراتب با هم فرق دارند.یک زن نازیبا هرگز با وسایل آرایشی زیبا نمی شود و اگر با لیوانی آب صورت خویش را بشوید باطن او نمایان می شود،اما ایمان و غیرت و حیا با آب پاک نمی شود(.یک دختر سیاه چهره با ایمان و اخلاق اسلامی و رعایت شئون دینی زیباست.)

تن آدمی شریف است به جان آدمیت
نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشم است و زبان و گوش و بینی
چه فرق میان نقش دیوار و میان آدمیت


هشدار!

"رب کاسیه فی الدنیا عاریة فی الأخرة"
بسا انسان ها در دنیا پوشیده اند ولی در آخرت لخت اند.

در تفسیر این حدیث علما می گویند:
1.مراد ظاهر حدیث است که انسان در دنیا لباس های گوناگون داشته است ولی در آخرت حتی لباسی برای پوشش خود ندارد.
2.در دنیا خداوند نعمت های گوناگون به او عطا کرده است،اما در آخرت بدون زاد و توشه به میدان حشر حاضر شده است.
3.زنانی در دنیا لباس نازک پوشیده و به وقت حشر توبیخ خواهندشد.

بهترین لباس برای زن و مرد لباس تقواست.



"اللّهم انّا نسالک عیش السعداء و موت الشهداء و مرافقه الانبیاء و النصر علی الاعداء"

برای نویسنده این مطلب mehr تشکر کننده ها: 2
CafeWeb (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am), basireh (يکشنبه ارديبهشت ماه 7, 1392 2:51 am)
رتبه: 14.29%
 
mehr
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 924
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 8, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 1274 بار
تشکر شده: 1137 بار
امتياز: 1630

پستتوسط mehr » پنج شنبه دي ماه 8, 1390 4:45 pm

راه نجات خواهران

1.عدم خلوت با مردان؛پیامبر (ص)می فرماید:"ما اجتمع رجل و امرأة الا کان الشیطان ثالثهما"
در مجلس یک زن با یک مرد،نفر سوم شیطان است.

2.نرفتن به بازار؛(وقرن فی بیوتکن)اگر بنابر ضرورت به بازار رفت کاملا حجاب شرعی را رعایت کند.

3.دوری از تبرج،خودنمایی،بی حجابی؛زیرا ریشه تمام فسادها و بی حرمتی ها تبرج است.

4.دوری از خواندن و دیدن مجلات و فیلم های مبتذل،که عقل را از انسان می زدایند و دشمن حیا و غیرت اند.

5.دوری و عدم معاشرت با دوستان ناباب و زنان بی بندوبار؛که از دین و اسلام آگاهی ندارندورسول اکرم(ص)می فرماید:"انسان با آن کسی محشور می شود که دوستش دارد."

6.یادکردن قبر و به یاد آوردن نعمت های بهشت؛که نور و روشنایی و جلاء قلب اند.

7.به غیر ضرورت جواب ندادن به تماس های تلفنی؛چون این تماس ها جرقه ای برای آتش بزرگ و مهیب می باشد.

8.در همه امور از خدا ترسیدن،که ترس از خدا بزرگترین تقوا است.

9.به موقع سخن گفتن،با مرد بیگانه (به موقع ضرورت)با صدای خشن و تند حرف بزنند تا شخصی که قلب مریضی دارد دچار وسوسه نشود(فلا تخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض)

10.مطالعه کتاب های دینی و مطالب اسلامی.

11.بدون اجازه شوهر از خانه خارج نشود،تابع و فرمانبردار شوهر باشد
.
"اللّهم انّا نسالک عیش السعداء و موت الشهداء و مرافقه الانبیاء و النصر علی الاعداء"
mehr
کاربر طلایی
کاربر طلایی
 
پست ها : 924
تاريخ عضويت: دوشنبه فروردين ماه 8, 1390 11:30 pm
تشکر کرده: 1274 بار
تشکر شده: 1137 بار
امتياز: 1630

پستتوسط Mmm » پنج شنبه دي ماه 8, 1390 5:58 pm

خانم ويسمرادي اون آيه ي قرآن نفرموده كه با مردان خشن و تند حرف بزنيد،بلكه فرموده باناز و نرمي حرف نزنيد.

نماد کاربر
Mmm
 

قبليبعدي

بازگشت به احکام بانوان

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان