تاریخ : پنجشنبه، 5 مرداد ماه، 1391
موضوع : گزارش تصویری

نسل کشی در برمه ( میانمار ) + عکس

.:: پینوس ::.گردآورنده : اسامه قادری

« أنّه من قتل نفساً بغیرنفس أو فساد فی الأرض فکأنّما قتل الناس جمیعاً ...»
هر کس شخصی را بکشد بدون اینکه قتلی انجام داده یا در زمین فسادی کرده باشد، مانند این است که تمام انسان ها را کشته است.( مائده/۳۲) وجدان بشر امروز جریحه دار از ظلم و ستم و تعدی به کرامت و منزلت آدمی است. انسانی که بنا بود در زمین متصدی "خلیفه الله"ی باشد، امروز اسباب فساد و تباهی انسانیت را فراهم آورده و "حق حیات" به عنوان ارزشی مشترک در میان ادیان و نحله های فکری را به مقوله ای دست چندم مبدل ساخته است. اخبار و تصاویر منتشر شده از اقصی نقاط جهان حکایت از سبوعیت و افسار گسیختگی نوع بشر در سلب "حق حیات" همنوعان آن دارد . به طوریکه مرزهای مدنی و اخلاقی نیز جلودار چنین رویه نیستند. این روزها مبلغان پرتملق اخلاقیات و درون گرایان شبه عرفان نمای بودائیسم که یک سر در نهاد مدنیت غرب فرو برده اند و سر دیگر به آغوش اساطیری تبت سپرده اند بیش از یک میلیون انسان را به جرم دگر اندیشی و تمایز باوری دینی در معرض تهدید نسل کشی وسیع و تنفر انگیز خود قرار داده اند.


.:: پینوس ::.

"مسلمانان ميانمار در میان سکوت کشورهای مسلمان کشته می‌شوند، هیچ ملتی تاکنون این گونه در میان این همه خونسردی و سکوت بین المللی و بی خیالی دولت داخلي سرکوب نشده بود." اينها سخنان «شیخ عبدالله المعروف» روحاني مبارز اهل ميانمار است. بر اساس اطلاعات دريافتي گروه‌هاي تندرو بودايي با حمايت دولت اتحاديه جمهوري ميانمار، دسته دسته مسلمانان را قتل عام كرده ، آتش مي زنند به دريا مي‌اندازند.

برمه (اتحادیه جمهوری میانمار) در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. اين کشور که تحت تأثير فرهنگ كشورهاي هند و چين و متمايل به آئين بودیسم است تا سال ۱۹۴۸در اشغال انگلستان بود و پس از استقلال، همانند بسياري از مستعمرات دیگر در چرخه‌اي از كودتا و نظامي‌گري به سر برده است.
در سال ۱۹۶۲ كودتاي "ژنرال نِ وین" دولت غیر نظامی نخست ‌وزیر "او نو" را سرنگون ساخت. حاكميت نظاميان نیز تا سال ۲۰۱۱ ادامه داشت تا اینکه در سال ۲۰۱۰ انتخاباتي براي واگذاري دولت به غير نظاميان برگزار گرديد. برمه فقیرترین کشور‌ آسیای جنوب شرقی و كشوري منزوي و گرفتار سوءمدیریت است.
بر اساس اطلاعات ویکی پدیا، به علّت اشغال این کشور توسط نیروهای نظامی در سالیان طولانی و تسلّط کامل نظامیان بر کشور و اجرای تدابیر شدید امنیتی و حفاظتی، سیاست فرهنگی مشخص و قابل توجهی از سوی دولتمردان کشور اتخاذ نگردیده و فرهنگ و هنر برمه همچنان در حالت سکون و انزوا باقی مانده‌ است.
آمارها نشان مي‌دهد كه90 درصد از جمعيت 60 ميليون نفري اين كشور بودايي هستند و تنها حدود يك ميليون نفر مسلمان در اين كشور زندگي مي‌كنند؛ مسلماناني كه از سال 1982 حتی به عنوان تبعه کشور خود حساب نمی‌شوند و از حداقل حقوق شهروندی نیز محرومند؛ مسلمانان میانمار که عمدتا در منطقه آراکان (راخین) زندگی میکنند جمعیتی در حدود هشتصد هزار یا یک میلیون نفر در این استان دارند، به نام مسلمانان «روهینگیا» معروفند.
اما این اطلاعات تمام اخبار پیرامونی کشور برمه نیست. در حدود دو سال است که جنایت‌های فراوانی علیه مسلمانان این کشور در حال رخداد است.
حاکمیت کشور برمه رسماً اعلام کرده است که این مسلمانان را تبعه میانمار نمی‌داند و آنان را به عنوان خارجی‌ها یا مهاجران غیر قانونی می‌شناسد که باید در اردوگاه‌های آوارگی ساکن شوند و یا اینکه از سرزمین مادری‌شان اخراج شوند.

کارشناسان سیاسی معتقدند که "تین سین" رئیس جمهور میانمار با تصمیم اعلام شده در حال "پاکسازی قومیتی" در این کشور است.
پاکسازی‌ای که البته به قیمت کشتار و قتل عام مسلمانان روهینگیا توسط بودیست‌های تندروی ماگ‌ و راخنیز و در سکوت نظامیان دولت میانمار در حال رخداد است.


.:: پینوس ::.

تعرض به زنان مسلمان و کشتار مسلمانان !
نسل کشی در میانمار (برمه) این روزها با نهایت خشونت و وحشیگری در جریان است و مسلمانان بی دفاع و مظلوم به دست سربازان کشورشان با بی رحمانه ترین روش ها قصابی و کباب می شوند و دولت میانمار به گروه های امدادی و رسانه های بین المللی اجازه دسترسی به منطقه آراکان را نمی‌دهد ، نكته دردناك درباره نسل كشي مسلمانان در برمه اين است كه اين اتفاق نه تنها در سكوت كامل خبري و بي‌توجهي سران كشورهاي مسلمان اتفاق مي‌افتد؛ بلكه گروه های افراطی بودایی، گاهی اوقات حتی همراه با پشتیبانی پلیس و ارتش به کشتار و آتش زدن دهکده ها و مساجد مسلمانان دست مي‌زنند و امكان هرنوع دفاع و يا گريزي را از اين مسلمانان مظلوم مي‌گيرند.
براساس گزارش های محدود خبری تاکنون بیش از 52 هزار نفر کشته شده اند و به بیش از 5 هزار زن مسلمان تجاوز شده و کودکان معصوم زنده زنده کباب می شوند و منازل آنان و بیش از 22 مسجد سوخته و ویران شده است. غیر از این کشته ها و حدود 30 هزار نفری که ربوده شده اند که ظاهرا پس از چند روزی شکنجه، فرجامی جز گورهای دسته جمعی -مانند آنچه در بوسنی اتفاق افتاد!- یا سوختن در آتش و ... برای آنها نمی شود تصور کرد. تازه این بخشی از فاجعه است بخش دیگر 200 هزار مسلمان مصیبت دیده، گرسنه، بی پناه و آواره و رانده شده ای هستند که کشورهای همجوار از پذیرش آنها خودداری می کنند.

.:: پینوس ::.

مسلمانان روهينگيا، يكي از مظلوم‌ترين اقليت‌هاي جهان
نشريه انگليسى "ساندى تايمز" در گزارشى از جنايات هولناک چکمه‌پوشان برمه‌اى مي‌گويد: نظاميان اين کشور مردم مسلمان را مورد ضرب و شتم قرار داده، زنان را در جلو چشم ديگران مورد تجاوز قرار مى‌دهند، مردان را مصلوب مى‌سازند و به‌قتل مى‌رسانند. هر روز شمار زيادى از مسلمانان فرارى با سرگذشتى هولناک و داستان‌هاى تکان‌دهنده‌اى از فشارهاى نظاميان برمه‌اى خود را به اردوگاه‌هاى مرزى که در آنها غذا به اندازه کافى يافت نمى‌شود و انواع بيمارى‌ها رواج دارد مى‌رسانند.
سازمان ملل، مسلمانان روهینگیا را به عنوان یکی از اقلیتهایی که متحمل بیشترین مشکلات و رنجها در تمام جهان هستند معرفی کرده است.طبق گزارش سازمان ملل تنها در موج اخیر حملات بودایی ها به مسلمانان 90 هزار نفر آواره شده اند.

.:: پینوس ::.

دولت ميانمار اجازه ازدواج به مسلمانان نمي‌دهد
در این اواخر نیز برنامه های زیادی برای نابودی نسل مسلمانان در دولت در حال اجراست که می توان به قانون ممنوعیت ازدواج زنان قبل از 25 سالگی و مردان تا قبل از سن 30 سالگی اشاره کرد. علاوه بر تمام اینها برای ازدواج کردن باید از اداره امنیت این کشور گواهی خاصی گرفته شود که گرفتن آن تنها با شرایط خاصی داده می شود. هدف از تمام این برنامه ها این است که به مسلمانان فهمانده شود که در این کشور هیچ گونه حقی ندارند.
در میانه اوضاع ناامن سیاسی، بوداییان فرصتی پیدا کردند تا کارهایی انجام دهند که منجر به انهدام و از بین بردن مسلمانان و توهین به مقدسات و شعائر دینی آنها شود. دولت دستور داد که مسلمانان حق ندارند مساجد جدید بنا کنند یا مساجد قدیمی خود را ترمیم کنند و با استناد به همین قانون نزدیک به 72 مسجد را ویران کرد.

.:: پینوس ::.

سکوت "بانوی صلح"!
خانم «آنگ سان سوچی» Aung San Suu Kyi رهبر مخالفان دولت میانمار و رهبر حزب «ان. ال. دی» (اتحاد ملی برای دموکراسی) National League for Democracy و فعال بین‌المللی میانماری که جایزه صلح نوبل را نیز از آن خود کرده است نیز  به تازگی (پس از ۲۱ سال) از حبس خانگی آزاد شده است و اخیرا در یک تور اروپایی با اغلب رهبران اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو داشته و همچنین مورد تمجید بسیاری از همین رهبران به خاطر ژست‌های حقوق بشری خود قرار گرفته در زمینه جنایات اخیر دولت برمه و بودیست‌های تندروی این کشور سکوت اختیار کرده است.
این فعال بین‌‌المللی اخیرا در کنفرانسی در ژنو مجبور شده است به سوالی پیرامون حوادث رخ داده در قبال مسلمانان کشورش پاسخ دهد. به گزارش پرس‌تی‌وی او در جواب خبرنگاران گفته است: نمي‌داند که آيا مسلمانان روهينگيا شهروندان ميانمار هستند يا خير .!!

.:: پینوس ::.

سابقه‌ی ظلم و خشونت میانمار علیه مسلمانان

حال به برخی از ظلم‌ها و ستم‌هایی که در حق این مردم روا داشته می‌شود و نهادهای رسمی بین المللی از جمله سازمان ملل آن‌ها را اعلام کرده است، اشاره می‌گردد:

• رژیم میانمار از صدور کارت هویت برای مسلمانان امتناع می‌کند و به همین خاطر این مردم نمی‌توانند در داخل کشور تردد کنند. علاوه بر آن، دولت برای مسلمانان گذرنامه صادر نمی‌کند و لذا آن‌ها از مسافرت‌های خارجی محروم هستند؛

• دولت میانمار به مسلمانان روهینگیا اجازه سفرنمی دهد و اگر آن‌ها بخواهند از یک روستا به روستای دیگر بروند باید مبلغی را به عنوان مالیات به دولت بپردازند.

• تحصیل در دانشگاه‌ها برای مسلمانان ممنوع است؛

• مسلمانان نمی‌توانند در ادارات دولتی استخدام شوند؛

• مسلمانان بدون کسب مجوز نمی‌توانند ازدواج کنند و برای گرفتن این مجوز هم باید مالیات بدهند و پس از ازدواج نیز نمی‌توانند بیش از دو فرزند داشته باشند؛

•بالغ بر ۴۰ هزار نفر از کودکان روهینگیا در غرب میانمار به این خاطر از هرگونه تحصیل و سفر و... محروم هستند که والدین مسلمان آن‌ها بدون اجازه دولت ازدواج کرده‌اند و خودشان جزو فرزندان سوم و یا چهارم هستند. این کودکان شناسنامه ندارند؛

• خانواده‌های مسلمانان میانمار مجبور هستند تا در هر سال یک عکس خانوادگی را که شامل تمامی اعضای خانواده آن‌ها باشد به دولت تحویل بدهند و در صورتی که نوزاد جدیدی در خانواده آن‌ها متولد شده و یا یکی از اعضای خانواده آن‌ها درگذشته باشد باید مبلغی را به عنوان مالیات به دولت بپردازند.

• آن‌ها اغلب برای بیگاری (کار اجباری) برده می‌شوند و از آن‌ها به زور اخاذی می‌شود؛

•خدمات عمومی مثل خدمات بهداشتی و آموزش و پرورش از مسلمانان روهینگیا دریغ می‌شود و بی‌سوادی در میان آن‌ها تا ۸۰ درصد است و در واقع، هیچ نهادی وجود ندارد که مشابه دولت آن‌ها را سرپرستی نماید؛

• این مسلمانان حق مالکیت بر زمین را نیز ندارند. این آزار‌ها و شرایط ضدانسانی بسیاری از بومیان روهینگیا را وادار می‌کند که از زادگاه خود به سمت کشورهای بیگانه مثل بنگلادش، تایلند و مالزی بگریزند، اما اغلب جان خود را از دست می‌دهند و یا به جای اول بازگردانده می‌شوند.

• مسلمانان روهینگیا اجازه تعمیر و نوسازی مساجد و یا مدارس خود را بدون مجوز دولت ندارند و هر کسی که اقدام به نوسازی این بنا‌ها کند زندانی می‌شود و از همین رو به مدت ۲۰ سال است که در این منطقه مسجد و یا مدرسه جدیدی ساخته نشده است.

• اگر مسلمانی در میانمار قصد دایر کردن فروشگاهی را داشته باشد باید با یک بودائی شریک شود. فرد بودائی در این شرکات هیچ سهمی را نمی‌پردازد اما از سود حاصل از این فروشگاه بهره‌مند می‌شود.

• دولت ژنرال «نی وین Ne Win» ‏ پس از روی کار آمدن در ۱۹۶۲ رفتن مسلمانان ‏به حج را ممنوع اعلام کرد تا آنکه در ۱۹۸۰ پس از گذشت ۱۸ سال به‏ هفتاد نفر از مسلمانان اجازه داده شد، جهت انجام فرایض حج ‏به ‏مکه مشرف شوند و متعاقب آن عده‏اى از مسلمانان نیز جهت ‏شرکت در کنفرانسهاى مختلف اسلامى اعزام شدند.

---------------------------------------------------------

منابع :
- ویکی پدیا
- خبر آنلاین
- خبرگزاری مهر
- پارسین
- بصیرت
- اصلاح وب




منبع این مقاله : :.:: پینوس ::.
آدرس این مطلب : http://penous.com/251/نسل-کشی-در-برمه-(-میانمار-)--+-عکس/