تاریخ : شنبه، 11 خرداد ماه، 1392
موضوع : فرهنگی - اجتماعی

شورای چهارم

نویسنده : یاسر خالدی زاد
دوره سوم شوراهای اسلامی شهر و روستا رو به اتمام است و دو هفته دیگر دوره چهارم آن برگزار خواهد شد .
اصل هفتم قانون اساسی صراحت دارد که شوراهای اسلامی کشور یکی از ارگان‌های تصمیم گیری و اداره امور کشورند



و اگرچه به لحاظ تصمیمات سازمانی و اداری کشور دارای وظایف خاص خود هستند ولی از نظر قانون  اساسی و حق حاکمیت در طراز سایر ارکان حکومتی قرار می‌گیرند و حتی دامنه حکومت آنها به اندازه‌ای است که مسئولین دولتی موظف به رعایت تصمیمات آنها در حدود اختیاراتشان  هستند.

سه دوره از شورای شهر و روستا در پاوه می گذرد ، بر اساس نظراتی که کاربران کۆمه‌کاڵ در مطالب مرتبط با شوراهای شهرهای پاوه ، نودشه ، نوسود ، باینگان و حتی روستاها نگاشته اند و بر اساس اختیاراتی که نمایندگان مردم در شوراها داشته اند و می بایست عملکرد مثبتی داشته باشند اما متاسفانه عملکرد ضعیفی از این ارگان مهم به جا مانده است .

نباید برخی از اقدامات مثبت سه دوره شوراها را نادیده گرفت اما ساخت و ساز های غیر قانونی ، عدم توجه به مسائل فرهنگی ، عدم پیگیری مسائل و مشکلات مردم ، حاشیه های شوراها در شهرستان پاوه ، عدم پاسخگویی به سوالات مردم و رسانه ها ، انتخاب شهرداران ضعیف ، استخدام های بی مورد و یا بعضا فامیلی ، اجرای طرح های غیر کارشناسانه ، بی توجهی به معماری منطقه و از بین رفتن آن و ... از جمله نتایج ضعیف سه دوره شوراها و اعضای آنها در شهرستان پاوه بوده است .

24 خرداد ماه انتخابات برگزار می شود و بر این عقیده هستم اگر افراد کاردان و دلسوز و شایسته وارد عرصه نشوند و مردم نیز با بی تفاوتی و به صورت فامیلی انتخاب نماید مطمئنا وضعیت شهرها و روستاهای ما همانگونه که هست باقی خواهد ماند .

بیایید در انتخاب هایمان دقت نماییم .

به امید شورایی فعال و دلسوز در دوره چهارم .




منبع این مقاله : :.:: پینوس ::.
آدرس این مطلب : http://penous.com/469/شورای-چهارم/