تاریخ : چهارشنبه، 17 ارديبهشت ماه، 1393
موضوع : اخبار

مسئولین محترم لطفا تا دیر نشده اقدام کنید

در یکی از روزهای پایانی سال گذشته (۱۳۹۲) متوجه شدم که در ضلع شمالی “ته په کوله” و در دل تاکستانهای دیمی، سه جاده کشیده شده اند. آیا کشیدن این جاده ها و تخریب این تاکستان های دیمی با مجوز بوده یا نه؟ آیا هر کس در هر مکانی که خواست می تواند اقدام به ساخت و ساز کند یا نه؟ آیا بلند مرتبه سازی بدون توجه به تراکم جمعیتی، و در غالب موارد بدون پیش بینی پارکینگ و … جایز است؟ آیا از بین بردن بافت پلکانی شهر و حذف یکی از جاذبه های مهم گردشگری این شهر رواست؟



جاده های غیرقانونی

خبرگزاری پاوه پرس؛ در یکی از روزهای پایانی سال گذشته (۱۳۹۲) متوجه شدم که در ضلع شمالی “ته په کوله” و در دل تاکستانهای دیمی، سه جاده کشیده شده اند. آیا کشیدن این جاده ها و تخریب این تاکستان های دیمی با مجوز بوده یا نه؟ آیا هر کس در هر مکانی که خواست می تواند اقدام به ساخت و ساز کند یا نه؟ آیا بلند مرتبه سازی بدون توجه به تراکم جمعیتی، و در غالب موارد بدون پیش بینی پارکینگ و … جایز است؟ آیا از بین بردن بافت پلکانی شهر و حذف یکی از جاذبه های مهم گردشگری این شهر رواست؟ و ده ها سوال دیگر … را در ذهنم مرور کردم؛ سوال هایی در ارتباط با برخی از واقعیت های موجود درپاوه.

 

به هر حال به نظر می رسد که هدف اصلی کشیدن این جاده ها (سه جاده ی مذکور)، ساختمان سازی می باشد؛ که خاکبرداریها و آغاز به کار ساخت و ساز سریع در اطراف آنها، می تواند دلیلی باشد بر صدق این  مدعا. در صورت ادامه ی ساخت و ساز، عرض این جاده ها به هیچ وجه جوابگوی تراکم جمعیتی نخواهد بود. فاصله ی بین این جاده ها به اندازه ای زیاد است که بین آنها چندین ساختمان قرار می گیرند؛ که هیچکدام ماشین رو نبوده و علاوه بر نبود پارکینگ ، ساکنینشان جهت رفت و آمد روزانه، مجبورند ده ها پله را بپیمایند؛ و مشکلات فراوان دیگر ی را نیز به دنبال خواهد داشت، که مجال ذکر آنها نیست.

 

در این رابطه ذکر پیشنهادهای  ذیل به مسئولین را ضروری می دانم:

 

1ـ تا فرصت از دست نرفته و کار از کار نگذشته است، به صورت ضابطه مند و جدی، از هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی جلوگیری کنید۱.

 

2ـ اگر به هر دلیل یا علتی، قادر به اجرای پیشنهاد بند اول نیستید؛ و ساخت و ساز آغاز می شود ـ که آغاز هم شده است ـ ؛ قبل از فوت وقت، این منطقه یا شهرک را براساس نقشه و با رعایت موازین شهرسازی ( تراکم جمعیتی، خیابان، کوچه، فضای آموزشی و تفریحی و مذهبی و …، پیش بینی شبکه ی آبرسانی و جمع آوری و دفع فاضلاب و ..) بسازید. تا از این پس در پاوه نیز  شاهد ساخت و ساز با رعایت اصول شهرسازی باشیم.

 

در پایان بازهم تکرار می کنم که: مسئولین محترم لطفا تا دیر نشده و کار از کار نگذشته است، اقدام کنید.

 

1ـ لازم به ذکر است که متاسفانه ساخت و سازهای غیر قانونی تقریبا در  چهار طرف پاوه، وجود داشته و هنوز هم ادامه دارد.

 

پاوه ـ حیدر غلامی ۱۳۹۳/۲/۱۰




منبع این مقاله : :.:: پینوس ::.
آدرس این مطلب : http://penous.com/996/مسئولین-محترم-لطفا-تا-دیر-نشده-اقدام-کنید/