سه شنبه، 29 اسفند ماه، 1402
از دندان خود خبر دارید؟

از دندان خود خبر دارید؟

نویسنده : هانیه شادی / کیوان ساعتی دندانپزشک ترمیمی با اشاره به مسئله پوسیدگی دندان اظهار کرد: به هیچ عنوان نباید حتی یک دندان پوسیده در دهان خود داشته باشید به دلیل آنکه پوسیدگی دندان نیز یک بیماری محسوب می شود که باید مانند سایر بیماری ها به درمان آن پرداخت

گزارش تصویری کاخ هشت‌ بهشت

گزارش تصویری کاخ هشت‌ بهشت

عکاس : اسامه قادری / ساخت کاخ هشت بهشت اصفهان در سال 1080 هجری قمری و مقارن با سومین سال سلطنت شاه سلیمان صفوی به اتمام رسید و نمونه‌ای از عالی‌ترین کاخ‌های نشیمن دوران صفویه است.

ڕازێوه‌ جه‌ خه رمانو ڕازا

ڕازێوه‌ جه‌ خه رمانو ڕازا

گردآورنده: فه‌تحۆڵڵا ره‌زایی// ژه‌ن و پیایێو ده‌سه‌ڵات دار یانه‌و وێشانه خه‌ریکێ نان وارده‌ی بانێ چا عانه‌نه‌ فه‌قیرێو ملۆ به‌ره‌و یانه‌یشا و داواو خه‌یرێشا وه‌نه که‌رو ، ژه‌نه‌کێ به‌شوه‌که‌یش ماچۆ : پیاکه‌،که‌رگێوه‌ما هه‌نه‌ ئیجازه مده‌ی بده‌ونه‌ش پا سواڵکه‌ره‌یه?

.:: پینوس ::.: معیارهای ازدواج

جستجو پیرامون این موضوع:    
[ برگشت به صفحه اصلی | انتخاب موضوع جدید ]

دختران و پسران فراری

نویسنده : مرضیه ولی حصاری  /   ازدواج یک مسئله دینی ، فرهنگی و اجتماعی است که در سطح جهانی و در تمام طول تاریخ وجود داشته است  و باعث پاسخگویی به یک رشته از نیازهای روحی و جسمی انسان می گردد.

قسمت آخر

خلاصه و نتیجه گیری:
افرادی که سعی می کنند قبل از ازدواج در مورد همسرشان مطالعه نمایند و همسری بیابند که از نظر علم و سواد و دین و ایمان و فرهنگ و فکر و اخلاق و تحصیلات علمى و سن و مال هم کفوء و متناسب با خودشان باشد، بخشی از مشکلات بعد از ازدواج و تربیت فرزندانشان را حل کرده اند. درغیر این صورت، مشکلاتی را که می توانستند قبلا حل کنند، به بعد از ازدواج موکول کرده، حفظ می کنند. اگر در تمامى جهات تناسب بیشتر باشد، مشکلات خانوادگى کم‏تر خواهد بود. هرقدر بین این دو عنصر، هماهنگی، همفکری، تناسب و سنخیت روحی و اخلاقی و جسمی باشد، این «ترکیب» استوارتر، مستحکمتر، پرثمرتر، شیرین تر، لذتبخش تر و جاودانه تر خواهد بود؛ و هرچه این تناسب و هماهنگی کمتر باشد، زندگی سست تر، تلختر، کم ثمرتر و ناپایدارتر خواهد بود. علت عمده ی بیشتر ناهنجاریها و آشوبزدگیهای زندگی خانواده ها، «عدم تناسب» و «ناهماهنگی» بین زن و شوهر است.

قسمت ششم

18- زيبايي :
یكی از عواملی است كه هر انسانی به طور طبیعی جذب آن می شود . اسلام نیز زیبایی زن را مورد توجه قرار داده است ، اگرانساني، قيافه ظاهري و اندام همسرش را نپسندد و او را دوست نداشته باشد، ممكن است به طور ناخواسته به او ستم و جفا كند و از او بهانه و ايراد بگيرد و زندگي را بر او تلخ نمايد.لذا زیبایی زن خود یک امتیاز است، ولی این به آن معنی نیست كه انگیزه ازدواج تنها بر محور جمال و زیبایی دور بزند و امور اخلاقی و معنوی نادیده گرفته شود بلكه اخلاق و عفت و سازگاری نیز لازمه زندگی است . پس اگر به همراه زیبایی، دینداری و اخلاق خوب نباشد ، این زیبایی،نیكو و پسندیده نخواهد بود و ازدواج با چنین زنی سعادت و خوشبختی به بار نخواهد آورد .
آنچه كه در متن زندگی برای مرد ضرورت دارد اخلاق وسازگاری زن است و آنچه كه خانواده را خوشبخت می كند حیا و عفت زن است ، نه زیبایی تنها . به طور كلی آنچه كه محیط خانواده را سرشار از عشق و محبت می كند 

قسمت پنجم

15- اصالت خانوادگي:
منظور از اصالت خانوادگي امور مادي و ظاهري و موقعيت اجتماعي ،مانند شهرت و ثروت و موقعیت اجتماعى در ميان مردم نيست، بلکه منظور تقوا،  نجابت و پاکى و تدین خانوادگى،و دوري از پليدي‌ها و پستي‌ها و رذايل اخلاقي و بدنامي در جامعه است . زیرا ازدواج با یک فرد مساوى است با پیوند با یک خانواده و فامیل و ایجاد یک نسل. بنابر این باید توجه داشت فردی را به همسری برگزینید که از یک خانواده نجیب و خوشنام بوده و در یک محیط خانوادگی سالم بزرگ شده باشد. در ازدواج و انتخاب همسر معقول نیست که انسان بگوید: من مى‏خواهم با خود این فرد زندگى کنم و کارى به کار خانواده‏اش ندارم. زیرا کودک از پدر و مادر خود صفات جسمی و خلقی و روانی و روحی و اخلاقی را به ارث می برد. رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمود:« تَخَيَّرُوا لِنُطَفِكُمْ ، فَإِنَّ النِّسَاءَ يَلِدْنَ أَشْبَاهَ إِخْوَانِهِنَّ وَأَشْبَاهَ أَخَوَاتِهِنَّ » (سیوطي). برای نطفه‌های خود جایگاه مناسبی اختیار کنید؛

قسمت چهارم

13- تناسب طبقه اقتصادی :
یکی دیگر از مواردی که باید در ازدواج در نظر گرفته شود وضعیت مالی و اقتصادی است، هر چقدر دو خانواده از لحاظ مالی در یک سطح باشند ازدواج، ازدواج خوبی است. صلاح نیست دختر و پسر و خانواده هایشان از لحاظ مالی و ثروت تفاوت زیادی با هم داشته باشند، ازدواج دو طبقه متضاد از لحاظ وضعیت مالی و اقتصادی همیشه مشکلاتی به همراه خواهد داشت. شما نمی توانید با فردی زندگی کنید که از نظر اقتصادی در ردیف شما نیست، هرگز این کار را نکنید.

قسمت سوم

9- تديّن و دينداري :
كسي كه پاي بند دين نيست، تضميني وجود ندارد كه پاي بند رعايت حقوق همسر و ادامه زندگي مشترك باشد. اگر يكي ديندار و ديگري بي دين باشد، زندگي آنان روي سعادت را نخواهد ديد. سعادت بدون ديانت محال است. اگر هر دو بي دين باشند، باز تضميني وجود ندارد كه رعايت حقوق يكديگر را بنمايند. البته منظور از دينداري و تديّن اين است كه پاي بند كامل به اسلام داشته باشند و اسلام را با جان و دل پذيرفته و در عمل به آن كوشا باشند، نه تدين سطحي و بي ريشه و بي عمل. دین دار بودن، به این است که شخص داراى صفات ذیل باشد: عفت، حجاب، حیا، نجابت، اخلاق خوب، خوش حرف و خوش زبان بودن، اهل نماز و مناجات، علاقه‏مند به قرآن و سنت پیامبر(ص)، ترس از خدا داشتن، آبرونگه‏دار بودن، اسراف کار نبودن و... اینجاست که پیامبر اسلام (ص) مردان صالح و زنان صالحه را تشویق می کند، که باهم ازدواج نمایند، چنانکه فرماید : « أَنْكِحُوا الصَّالِحِينَ وَالصَّالِحَاتِ " » (سنن دارمي ).

قسمت دوم

4 -رشد اجتماعی: رشد اجتماعی رابطه نزدیكی با رشد عاطفی و فكری دارد ، زیرا شخصی كه از لحاظ اجتماعی رشد كرده است ، روابط اجتماعی را بهتر درك می كند . او می داند چگونه با دیگران ، به خصوص خانواده و همكارانش سازش كند . او درك می كند كه انتظارات اجتماع از او چیست و تا اندازه زیادی قادر است خود را با این توقعات تطبیق دهد .همچنین او آماده قبول مسئولیت است و نسبت به محدودیتهای خود آگاهی دارد.
5-تفاوت سنی:
از عوامل مهم موفقیت در زندگ زناشویی رعایت سن مناسب هنگام ازدواج است. اگر اختلاف سن خیلی زیاد باشد و جوانی با فردی میانسال ازدواج كند، اختلاف سن، موجب اختلاف در جهان بینی و نحوه نگرش به زندگی، خویشتن و دیگران می شودکه به نوبه خود، توقعات و انتظارات زوجین از یک دیگر را به شیوه ای شكل می دهد،که موجب اختلاف و ناسازگاری خانوادگی خواهد شد. پس هم كفو بودن در سن ، و تفاوت 2 تا 6 سال ( یعنی مرد بزرگتر باشد) ، یكی از عوامل مؤثر رسیدن به زندگی متعادل و منطقی خواهد بود.

گزارش هاي تصويري
گزارش تصویری کاخ هشت‌ بهشت

گزارش تصویری کاخ هشت‌ بهشت

عکاس : اسامه قادری / ساخت کاخ هشت بهشت اصفهان در سال 1080 هجری قمری و مقارن با سومین سال سلطنت شاه سلیمان صفوی به اتمام رسید و نمونه‌ای از عالی‌ترین کاخ‌های نشیمن دوران صفویه است.


چند رسانه ای
فایل صوتی روش ایجاد مهارت نه گفتن در کودکی

فایل صوتی روش ایجاد مهارت نه گفتن در کودکی

برای دانلود فایل صوتی روش ایجاد مهارت نه گفتن در کودکی ، خانم دکتر ژیلا مراد پور به ادامه مطلب مراجعه فرمایید  

کلیپ لذت بردن یا رنج بردن از زندگی دست توئه!!

کلیپ لذت بردن یا رنج بردن از زندگی دست توئه!!

دکتر مهوش معاذی نژاد / میدونی زندگی چه جوریه؟ اگر بخوای رنج ببری، میتونی از هر اتفاقی رنج ببری اگر بخوای لذت ببری، میتونی از کوچکترین اتفاق زندگیت هم لذت ببری. کلید رنج و لذت دست توئه

ویدئو برنامه‌ به‌خته‌وه‌ری (دکتر مرادپور)

ویدئو برنامه‌ به‌خته‌وه‌ری (دکتر مرادپور)

برای مشاهده ویدئو  برنامه‌ی «به‌خته‌وه‌ری» شبکه تلویزیونی مهاباد با موضوع از خودباوری تا خودشکوفایی در قرآن و روانشناسی توسط خانم دکتر ژیلا مراد پور به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

دوره آموزشی تربیت جنسی کودکان و نوجوانان

دوره آموزشی تربیت جنسی کودکان و نوجوانان

برای دانلود فایل صوتی دوره آموزشی تربیت جنسی کودکان و نوجوانان / جلسه اول : مفهوم و ابعاد تربیت جنسی / مراحل رشد کودک و تربیت جنسی ، خانم دکتر ژیلا مراد پور به ادامه مطلب مراجعه فرمایید  

جشنواره توت فرنگی اورامانات برگزار شد

جشنواره توت فرنگی اورامانات برگزار شد

نخستین جشنواره توت فرنگی در شهر شاهو از توابع شهرستان روانسر با استقبال علاقمندان و گردشگران برگزار شد.مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان با بیان اینکه رویدادهای مختلف را باید برای هورامان (اورامانات) تعریف و از این ظرفیت استفاده کنیم، گفت: هورامان سرزمین جشن‌ها و رنگ‌ها است و باید معرف این دیار بی‌نظیر باشیم.

کلیپ سه ویژگی مرد مناسب ازدواج

کلیپ سه ویژگی مرد مناسب ازدواج

سه ویژگی مرد مناسب ازدواج از دیدگاه دکتر مهوش معاذی نژاد را در کلیپ فوق مشاهده نمایید :

فایل صوتی تربیت صحیح

فایل صوتی تربیت صحیح

برای دانلود فایل صوتی تربیت صحیح ، خانم دکتر ژیلا مراد پور به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

فیلم زندگی شاعر بزرگ کورد ماموستا نــالـی

فیلم زندگی شاعر بزرگ کورد ماموستا نــالـی

فیلم فوق در رابطه با زندگی شاعر بزرگ کورد ملا خدر ( ملا خضر ) متخلص به نالی است . نالی از شعرای بزرگ کرد است که به زبان عربی و فارسی و ترکی نیز آشنایی داشته به این زبانها شعر گفته است.

مصاحبه

اهمیت و فضیلت شب قدر در گفتگو با استاد عبدی

اهمیت و فضیلت شب قدر در گفتگو با استاد عبدی

خبرنگار : یسری کریمی  /     امسال نیز بمانند  سالهای گذشته خداوند توفیقمان داد و به لطف خداوند توانستیم به ماه مبارک رمضان برسیم.ماه سراسر خیر و برکت که خداوند درهای لطف و رحمت خود را به روی بندگانش میگشاید و شیاطین به زنجیر کشیده میشوند .شبی پربرکت که از هزار شب برتراست. چه شبی است شب قدر ..همه ملایک می آیند به مهمانی خلیفه الله...درهای استجابت دعا را خداوند متعال گشوده.شبی است پر از نور و امیدواری... در اهمیت و فضیلت این شبهای عزیز پای سخنان گرانبهای استاد عزیزمان ماموستا عزیزالله عبدی نشستیم و از برکت این ماه شنیدیم...


 http://penous.com/pic/icon/yahoo.png    http://penous.com/pic/icon/ico_twitter.png    http://penous.com/pic/icon/ico_facebook.png    http://penous.com/pic/icon/ico_rss.png

ارسال مطلب و مقالات از طریق تلگرام :

 

 

مشاهده مجوز رسمی

وب سایت پینوس

آدرس های ورودی وب سایت

Www.Penous.com / Www.Penous.ir 

Www.Media.Penous.Com

فروشگاه اینترنتی پاوه گشت

عضویت سریع
شناسه :
نام اصلي:
ايميل:
تايپ مجدد:
رمز عبور:
تايپ مجدد:
 
آمار کاربران
پیغام کوتاه
ارشيو پيغام کوتاه   

 
مجوز ها

logo-samandehi

صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید